Spring naar inhoud

- - - - -

De boerderie alias slaapkamer

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#1 Geplaatst 04 oktober 2011 - 15:13

we hadden een tijdje geleden 1 kip (dat is een soort van kattenhuisje) aangeschaft via iemand die in Nederland woont en die ook sphynxen heeft.
En t was hier natuurlijk zoals het hier altijd gaat, koop 1 item en iedereen wil plots in dat ene item zitten en kijkt naar de rest niet meer om.
De poezels hadden al een hoop iglootjes en huisjes en zeteltjes en weet ik veel wat nog meer dus eerst wilden we er geen kippen bijkopen omdat als we ons laten verleiden om van iets 4 stuks aan te schaffen dan zijn de poezels enthousiast zolang er om 1 stuk kan gebakkeleid worden maar eens er voor iedereen 1 stuk beschikbaar is dan kijken ze er niet meer naar.
Uiteindelijk vonden we het toch heel zielig dat iedereen altijd maar in die ene kip wou gaan liggen en dat niet ging.
Dus heb ik gevraagd aan de mevrouw in nederland of zij mij nog aan kippen of varkens kon helpen
En hoera hoera, de mevrouw heeft ons nog 2 kippen en 1 varken kunnen bezorgen
Natuurlijk waren de poezels reuzeblij met de extra kippen en het varken.
Hieronder een fotootje van de boerderie  :wi nk:

Geplaatste afbeelding

nu zoals jullie weten gaan de poezels mee naar boven om te gaan slapen.
En ze willen dus altijd alle 4 langs mijn kant van het bed liggen.
We hadden al een kinderbedje gekocht voor hen dat achteraan ons bed staat en af en toe slaapt daar wel eens iemand in maar meestal ligt iedereen toch bij mij in bed.
En dat is best krap eerlijk gezegd.
Ik moet in vanalle rare posities liggen.
Dus dacht ik dat als we de boerderie mee zouden slepen naar boven dat er toch misschien 1 of 2 poezels in zo een kip of het varken zouden willen slapen en dan zou ik wat meer plaats hebben in bed.
Aangezien ze niet in een kattenhuisje willen slapen tenzij het op een verhoog staat hadden we een constructie opgezet met opbergboxen naast mijn kant van het bed en daar stonden dan de kippen en het varken op.

ik slaap al jaren langs de rechterkant van t bed, maar ik heb daar dus niet veel plaats langs die kant (zie foto hieronder), oorspronkelijk hadden we toch op dat smal plaatske dan opbergboxen gezet met de boerderie erbovenop (dat zie je niet op de foto)

Geplaatste afbeelding

als de boerderie er stond geraakte ik bijna niet uit bed aangezien er langs mijn kant ook nog een zonnehemel boven bed hangt

Geplaatste afbeelding

en achteraan t bed staat voor de poezels een kinderbedje en daar hebben we een constructie van laddertjes aangemaakt zodat diddl via de laddertjes in het bedje kon klimmen (er hangt onder de laddertjes ook een hangmatje zodat als diddl zich zou versukkelen en vallen hij in t hangmatje zou vallen, diddl kan namelijk niet goed springen zoals andere kanten en heeft toch hulp nodig om ergens op te geraken)

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

eigenlijk wilde ik graag het park met de hemel dat we gekocht hebben voor de poezels op de slaapkamer zetten maar jammer genoeg is er niet genoeg plaats op de slaapkamer voor het park dus staat het dan maar beneden naast onze zetel.
Iedere keer er iemand langskomt krijgen we de vraag of we kindjes hebben en als we van nee zeggen en vertellen dat het voor de poezels is dan trekken de mensen dus zo een gezicht van "amai, gulle zijt toch wel zo zot als een achterdeur"
Ik trek het me lekker niet aan, ik verlekker me nog iedere dag in mijn mooi park met hemel en moest ik kunnen kroop ik er zelf in samen met de poezels  lach_sm

Geplaatste afbeelding

In ieder geval, vanachter aan ons bed staat dus het kinderbedje met de klimconstructie en de laddertjes.
En dat alles zorgde ervoor dat ik niet meer uit bed geraakte, ik moest dan over mijn halve trouwboek heenklimmen en zat negen van de tien keer met mijn hoofd tegen de zonnehemel...
Vandaar zijn halve trouwboek en ik nu van kant van bed veranderd en slaap ik nu langs links, daar is meer ruimte.
De opbergboxen waren toch niet zo geschikt om de boerderie op uit te stallen dus zijn we om kindertafeltjes geweest naar blokker

Geplaatste afbeelding

en omdat diddl niet goed en niet hoog kan springen en hulp nodig heeft hebben we ook twee kinderstoeltjes gekocht en die langs weerszijden van de tafeltjes geplaatst

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

langs achteren ziet het er zo uit

Geplaatste afbeelding

als ik in bed lig zie ik dit

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

het totale overzicht van het bedje en de boerderie is dit

Geplaatste afbeelding

er staat een iglootje tussen de kip en het varken omdat thor toch t liefst slaapt in een iglootje.
Overdag slepen we dus een kip en een varken mee naar beneden en s avonds slepen we die terug mee naar  boven.
Er blijft s nachts altijd 1 kip beneden staan voor t geval 1 van de poezels toch beneden in een kip wil gaan liggen en overdag blijft er ook altijd 1 kip en 1 iglootje bovenstaan voor als er poezels willen gaan inliggen.
Ik kan echter nog altijd niet gemakkelijk uit bed want 1 van de stoeltjes staat dus op de plaats waar ik uit bed moet stappen

Geplaatste afbeelding

maar t is toch gemakkelijker dan voordien.
de dekentjes die langs mijn kant achteraan op t  bed liggen liggen er  dus ook voor de poezels, voor t geval ze niet onder  t dekbed willen  liggen en ook niet in t kinderbedje en ook niet in de  kippen of het  varken, dan kunnen ze daar nog onder kruipen  Geplaatste afbeelding  
De poezels zijn dus goed voorzien van slaapgelegenheden.
Halve trouwboek en ik zouden graag een kingsize bed aanschaffen, dan   kunnen we er alle zes in liggen en hebben we ruimte genoeg, maar daar   moet eerst toch nog wat voor gespaard worden
Vandaar dat we het voorlopig met de boerderie en dergelijke moeten doen   Geplaatste afbeelding

En beneden hebben we een click-clack zetel staan die altijd in bedvorm staat, daar staan dan overdag de kippen en het varken en een iglootje op (zie eerste foto) maar dikwijls gaan de poezels gewoon op de zetel gaan liggen

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

En weet je waar mutti en daddy dan  mogen zitten?
... Op de grond...
:LOL:  :LOL:  :LOL:

de meeste mensen vinden ons maar zot , maar de mensen die zelf beestjes hebben en ze zelf ook heel graag zien vinden dat natuurlijk allemaal heel plezant.
Ik trek me dat ook niet aan wat een ander daar allemaal van vind, wie het zot  vindt vindt het dan maar zot, I don't care, zolang wij maar gelukkig zijn is t goed en we hebben toch geen kindjes waar we naar moeten kijken dus waarom zouden we het niet doen?

Wat ik nog het leukst van allemaal vind is dat mijn halve trouwboek mij ook geen zottin vindt die overdrijft.
Integendeel, hij doet lekker mee en vind zelf ook vanalles uit voor de poezels.
Het was zijn idee om aan het kinderbedje zo een constructie te maken met laddertjes en hij was zo fier als een gieter toen hij zo een hangmatje vond zodat diddl toch lekker zacht zou vallen als hij van het laddertje zou vallen.
En hij is ook op zoek gaan naar onderdelen om beneden een toren te bouwen.
We hebben beneden in de living zo een toren gebouwd met vier verdiepingen en hangmatjes ertussen en een laddertje zoals aan het kinderbedje ook hangt, zodat diddl van vanonder op de krabpaal zo op de toren kan klimmen en dan van de toren op onze dressoir kast en dan vandaar via een laddertje terug op de toren vanboven en dan vanboven op de krabpaal , anders geraakt het manneke er niet meer af

in de linkerhoek zie je de toren en het laddertje

Geplaatste afbeelding

en dit is het geheel, diddl moet bovenop de krabpaal geraken en er ook terug afgeraken.
Nu kan hij bovenop het onderste huisje van de krabpaal kruipen, dan een verdiepje hoger op het plateau aan dat laddertje , vervolgens kruipt hij op de toren en klimt op de toren een verdiepje hoger, dan zit hij op de kast en klimt dan via het laddertje terug op de toren en zo op het hoogste plateau van de krabpaal, ik vond dat goed gevonden van halve trouwboek maar iedereen vind ons gewoon knettergek blijkbaar

Geplaatste afbeelding

Wel ,halve trouwboek zit daar ook allemaal zijn hoofd over te breken, over wat hij kan doen om de poezels te plezieren en hoe hij het ons diddleke gemakkelijker kan maken.
En dat vind ik zo enorm lief van mijn halve trouwboek.
Toen ik in de baby afdeling van droomland stond te kwijlen op een kinderpark met een hemel mocht ik het gewoon direct kopen.
Hetzelfde met het kinderbedje.
De meeste mannen zouden denk ik toch tegen hun vrouw zeggen dat ze niet zo onnozel moet doen.
Maar hij niet.
Hij gaat gewoon mee op zoek naar leuke spullen voor de kinders.
De poezels en ik mogen in ons handjes klappen met zo een man/daddy

Voila, dat was mijn verhaalke in woord en beeld  :wi nk:  :LOL:  :p

Bewerkt door lathyrus, 04 oktober 2011 - 15:18.

Geplaatste afbeelding

Droppie
Droppie
  • 574 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 04 oktober 2011 - 16:10

MIJN GODDD :trance: :trance: :trance:
wat een kattenparadijs is me dit, zeg???
die kippen zijn trouwens ge-wel-diggg! haha heerlijk!
grote liefde voor jullie katten, dat is me wel erg duidelijk! knap gedaan!

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#3 Geplaatst 04 oktober 2011 - 16:14

Ons huis is gewoon overgenomen door de poezels, alleen in de keuken staat er niks voor de poezels en in de badkamer ook niet (wegens plaatsgebrek, anders zouden we daar ook wel t één en t ander inproppen :oops: )
De living staat vol met krabpalen, dat groot geval waar hier een foto van staat (ik ben daar zelf dol op) maar aan de andere kant aan t venster langs de straat staan er ook nog 2 grote krabpalen en op de vensterbank 2 kleinere.
En dan nog een hoop mandjes natuurlijk en huisjes en speelgoed (waar ze meestal niet naar kijken, maar mutti kan het niet laten om het te kopen)...
Wij (halve trouwboek en ik) vinden dat kattengerief gewoon zo ontzettend leuk

Bewerkt door lathyrus, 04 oktober 2011 - 16:17.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 04 oktober 2011 - 16:16

Wel leuk allemaal voor de poezels, maar wat een gedoe allemaal om te kuisen wel niet praktisch. En dat park vind ik nu toch ook wel erg ver gaan. Maar ja ieder zijn deugd, ze zullen er wel plezier aan beleven zekers. :)

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#5 Geplaatst 04 oktober 2011 - 16:20

amai zeg, die katjes zijn daar echt wel met hun blote kont in de boter gevallen :LOL:

En wat ze ook zeggen, zolang jullie er gelukkig mee zijn, dat is t voornaamste.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#6 Geplaatst 04 oktober 2011 - 16:20

Het park heb ik gekocht omdat ik gelezen had dat poezels graag een plekje hebben waar ze zich kunnen afzonderen.
Veel poezels kruipen dan bv in een kast ofzo.
Ik vond het park een mooier alternatief.
Als je de hemel toetrekt liggen ze ook rustig en een beetje afgezonderd maar liggen ze toch niet helemaal moederziel alleen in een harde kast.
Ze liggen daar echt wel graag in
(ik heb het natuurlijk ook gekocht omdat ik het zo mooi vond :oops: )
Geplaatste afbeelding

Guest_O'Malley_*
Guest_O'Malley_*

#7 Geplaatst 04 oktober 2011 - 18:15

De poezen hebben inderdaad genoeg om te doen :d .

Alleen twijfel ik of dat mijn probleem ook kan oplossen..

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 04 oktober 2011 - 18:29

catherine zei:

Wel leuk allemaal voor de poezels, maar wat een gedoe allemaal om te kuisen wel niet praktisch.  

Inderdaad leuk voor de poezels, maar ik vind het ook wel wat rommelig :oops: .
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#9 Geplaatst 04 oktober 2011 - 19:52

natuurlijk is het rommelig.
En t is inderdaad ook niet makkelijk om te kuisen.
Maar dat kan ons niet  geven, zolang de poezels maar content zijn.
En normaal gezien krijgt niemand anders dat te zien hé dan ik en halve trouwboek ;)

Bewerkt door lathyrus, 04 oktober 2011 - 19:53.

Geplaatste afbeelding

Isis
Isis
  • 92 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 04 oktober 2011 - 20:21

Ik vind het allemaal heeel leuk. Ze zijn inderdaad met hun gat in de boter gevallen. Trouwens we kunnen onze dieren nooit te graag zien, ze maken deel uit van ons leven... ;) :heart:

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 04 oktober 2011 - 21:25

Amai, die zijn wel echt met hun gat in de boter gevallen!

Goabees
Goabees
  • 1.770 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 04 oktober 2011 - 21:34

Wow cool met hun pyamakes aan!
Groetjes van Goabees, Moesjke, Savke, Xela en Easy! :p :a :catwalk

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#13 Geplaatst 05 oktober 2011 - 01:38

dat zijn geen pyjama's hoor ;)
Als ze in de zomer buitengaan in de ren en de zon schijnt dan kunnen ze verbranden;
Dus moeten we ze ofwel insmeren met zonnecrème ofwel moeten we ze een truitje aandoen zodat hun huid beschermd is.
In t begin smeerde ik hen volledig in met zonnecrème voor baby's (op aanraden van de dierenarts)
Maar ze lagen dat dan onmiddellijk af te likken en onze yoshi moest op den duur er van overgeven
Dus zijn we op zoek gegaan naar iets van truitjes.
En op de markt stond iemand met kinderrompers die heel goedkoop waren.
Dus hebben we eerst die kinderrompers gekocht (we wisten niet of ze wel zoiets zouden willen aandoen dus probeerden we eerst met iets goedkoop ipv direct dure kleding te kopen) en ik heb daar de onderkant van afgesneden en ze aangepast aan de poezels
En dat hebben ze dus aan op de foto's hierboven, die rompers (ik smeer wel hun oren nog in met zonnecreme, vooral de puntjes van de oren van bleke poezels zijn heel gevoelig voor de zon en menig witte kat heeft al kanker aan de oren gekregen  van veel in de zon te lopen).
Ze hebben toen een hele dag buitengezeten en waren net naar binnen gekomen toen ik de foto's nam ;) , daarom hadden ze die rompers nog aan.
Binnen moeten ze geen kledij dragen hoor
Geplaatste afbeelding

Goabees
Goabees
  • 1.770 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 05 oktober 2011 - 08:54

Ah, waren precies pyjamakes voor te slapen. Zou nogtans ook wel schattig zijn! O:)
Wel leuk bedacht om ze zo te beschermen.
Groetjes van Goabees, Moesjke, Savke, Xela en Easy! :p :a :catwalk

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 05 oktober 2011 - 10:47

Omdat je zo moeilijk in en uit je bed kan, heb ik eens wat nagedacht nadat ik je fotootjes zag. Is het niet mogelijk om over het voeteneind een 'tafel' te maken (zoiets in de aard van een bedtafeltje, maar dan langer zodat het over het ganse bed past), die dan steunt op je bed-kader opzij en achteraan waarop je dan de kippen kan plaatsen ? Dan heb je al de ruimte langs de zijkant van je bed vrij, de poezen slapen boven jullie voeten en je hebt het ganse bed voor jullie tweetjes ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag