Spring naar inhoud

- - - - -

De boerderie alias slaapkamer

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 05 oktober 2011 - 10:53

Je hebt je poezen idd heel graag ;) .
Zelf zou ik het hier nooit zover schoppen, ik zou zelf best wat meer voor de peozels in huis willen hebben, mijn vriend echter vind 1 krabpaal en de speeltjes meer dan genoeg.
We hebben hier wel kussentjes gehad, maar de beessies liggen liever op de bank.

Ziet er ontzettend leuk uit, maar voor mij zou het een beetje te druk zijn.

animal
animal
  • 129 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 05 oktober 2011 - 14:55

Ik vind de tip van Peggy geniaal.
Je krijgt dan idd een zee van ruimte.
Ik denk altijd heel goed na
voordat ik iets stoms zeg.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 05 oktober 2011 - 15:01

Jeetje dat zijn wel veel spulletjes in je slaapkamer, echt als ik dat hier zou doen dan zou mn moeder gek worden (ja woon op mezelf, maar als mn moeder langskomt wilt ze altijd opruimen en schoonmaken en ja daar zeg ik geen nee tegen :d ). Nee het gaat mij ook iets te ver...je kunt er amper rondlopen als ik het zo zie. Die van mij hebben alleen maar kleedjes of lakens om op te slapen (in mandjes willen ze toch nooit) en een krabpaal.
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#19 Geplaatst 05 oktober 2011 - 15:35

voor mij ook te druk en te rommel..

maar ieder persoon is anders
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#20 Geplaatst 05 oktober 2011 - 22:22

O zei:

De poezen hebben inderdaad genoeg om te doen :d .

Alleen twijfel ik of dat mijn probleem ook kan oplossen..

het was niet mijn bedoeling dat jij zover zou gaan als wij dat gedaan hebben ;) , maar ik dacht  gewoon dat als je misschien een plaatsje zou voorzien waar de poezels kunnen slapen of een klein krabpaaltje zetten op je slaapkamer zou kunnen voorkomen dat ze aan je lederen bed en nachttafeltjes zouden krabben (ik veronderstel dat ze er aan krabben en dat dat het probleem is)
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#21 Geplaatst 05 oktober 2011 - 22:46

PeggyJ zei:

Omdat je zo moeilijk in en uit je bed kan, heb ik eens wat nagedacht nadat ik je fotootjes zag. Is het niet mogelijk om over het voeteneind een 'tafel' te maken (zoiets in de aard van een bedtafeltje, maar dan langer zodat het over het ganse bed past), die dan steunt op je bed-kader opzij en achteraan waarop je dan de kippen kan plaatsen ? Dan heb je al de ruimte langs de zijkant van je bed vrij, de poezen slapen boven jullie voeten en je hebt het ganse bed voor jullie tweetjes ;)

Ja dat zou veel praktischer zijn en niet zo rommelig. Sorry dat ik het zeg maar bekijk je foto's eens goed, alé die gekleurde tafeltjes en stoeltjes tja eerlijk gezegd dat trekt op niks.
Maak zoals Peggy voorstelde een mooi verhoogje achteraan jullie bed dat zou beter passen en jullie krijgen terug wat meer plek in de kamer.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#22 Geplaatst 05 oktober 2011 - 23:15

PeggyJ zei:

Omdat je zo moeilijk in en uit je bed kan, heb ik eens wat nagedacht nadat ik je fotootjes zag. Is het niet mogelijk om over het voeteneind een 'tafel' te maken (zoiets in de aard van een bedtafeltje, maar dan langer zodat het over het ganse bed past), die dan steunt op je bed-kader opzij en achteraan waarop je dan de kippen kan plaatsen ? Dan heb je al de ruimte langs de zijkant van je bed vrij, de poezen slapen boven jullie voeten en je hebt het ganse bed voor jullie tweetjes ;)

Ik vind het ontzettend lief van je dat je meedenkt , heel erg bedankt daarvoor.
Het zou inderdaad ruimte scheppen en t zou voor mij een pak makkelijker zijn om uit bed te geraken.
En het zou een pak makkelijker worden om te kuisen (nu moet ik als ik nieuwe lakens opleg de hele boel verslepen naar de hal en als ik dan moet stofzuigen en dweilen moet ik de hele zwik op bed leggen , het is nogal een heen en weer gesleep en k vind dat ook niet altijd zo leuk)
Er zijn alleen enkele problemen als we  dat idee zouden willen uitvoeren.

Ten eerste, wij zijn geen handige harry's en als wij zoiets zouden proberen dan helpen we waarschijnlijk ons bed om zeep en trekt het op niks.

Ten tweede, de breedte van het bed is niet breed genoeg op daar vier van die kattenhuisjes op te zetten.

Ten derde, het zou wel heel moeilijk worden om mijn bed op te maken, ik zou niet goed meer aan dat voeteneind kunnen.

Ten vierde, onze yoshi en diddl slapen graag onder de dekentjes die nu aan het voeteneind liggen (ze kruipen eerst een tijd bij mij onder t dekbed en in de loop van de nacht verhuizen ze dan naar het voeteneind van het bed) en als daar zo een plank overstaat gaat dat niet meer gaan.
(we gaan bovendien ook terug voor klimgelegenheid moeten zorgen voor onzen diddl zodat hij op die plank zou opgeraken)

Ten vijfde, het zou het doel voorbijlopen.
Zie je, ik heb het allemaal naast bed gezet op gelijke hoogte met het bed omdat de poezels de indruk zouden krijgen dat de kattenhuisjes in bed staan, dat het het verlengde van het bed is.
Dat zij geloven dat ze  toch nog in bed liggen.
Als het lager staat (op die boxen stond het lager) wilden ze er niet in.
Als het hoger gaat staan gaan ze er ook niet inwillen...
Het heeft echt een bedoeling dat ik het mezelf nogal moeilijk maak door die tafeltjes daar te zetten en de huisjes ;) en het werkt ook (waardoor ik niet meer als een stijve houten sinterklaas in bed moet liggen in de meest ongemakkelijke posities omdat  alle vier de poezels bij mij in bed liggen op mijn kant, ik heb ze liefst allemaal bij mij in bed maar t is praktisch niet meer te doen of uit te houden)

In de week is het niet zo problematisch om uit bed te geraken (of erin) omdat halve trouwboek met de vaste nacht werkt en ik dan toch alleen lig.
Het is alleen een probleem in t weekend.
We hebben een hele tijd hen in de week gewoon bij mij in bed laten liggen maar in t weekend ging dat dan niet zo goed en zij begrijpen niet dat ze 5 dagen lekker in bed mogen en dan op dag zes en zeven plots toch in een kattenhuisje moeten gaan liggen of in t kinderbedje.
Daarvoor dat we nu  gekozen hebben voor de consequente aanpak en de hele zwik daar de hele tijd laten staan.

Ja het ziet er rommelig uit (voor anderen toch).
Maar dat kan ons helemaal niet geven.
En zoals ik al zei, niemand anders ziet het, alleen halve trouwboek en ik (en nu jullie ook omdat ik het hier gepost heb natuurlijk)
Maar niemand anders heeft er last van dan wij.
En wij hebben het er voor over.
Zelf hou ik van een heel minimalistische strakke look, geloof het of niet.
Hoe minder in een ruimte staat hoe liever ik het heb.
Maar als ik mijn schatjes kan gelukkig maken door mijn huis vol te proppen met vanalle huisjes en bedjes voor hen en krabpalen en weet ik veel wat nog meer, dan doe ik dat gewoon en maak ik een toegeving ;)
Ik wind mij daar niet in op dat het er nogal rommelig uitziet, er zijn veel erger dingen dan dat en ik heb veel grotere problemen dan dat (met mijn gezondheid).

Heel eerlijk, iedere keer ik in bed kruip en ik naar de boerderie kijk en iedere keer ik ontwaak en de boerderie zie staan met de poezels er in, dan voel ik mij de koning te rijk.
Omdat ik weet dat ik hen gelukkig en blij maak.
En als zij gelukkig en blij zijn dan ben ik dat ook (en halve trouwboek ook)
voor mij was het leukste moment van de dag altijd het moment dat ik in bed kroop en de ene blote kont na de andere onder het dekbed verdween en zich tegen mij aanvleiden.
Ik vind het echt jammer dat het niet meer lukt om hen alle 4 tegelijkertijd met mij in bed te laten liggen.
Vandaar dus de boerderie...
Ik ben ook op orde en netheid gesteld en ik heb ook graag een opgeruimd huis.
Maar de spullen van de poezels nemen nu eenmaal veel ruimte in in huis.
Het maakt hen en ons gelukkig, dus who cares dan dat het er nogal rommelig uitziet misschien (ik vind het er gewoon leuk en komisch uitzien trouwens), ons kan het niet schelen...
Ik verwacht niet dat andere mensen ons voorbeeld volgen hé ;)
Ik vind het gewoon leuk en leuke dingen deel ik dan graag met mensen :)

Mensen vinden het bijvoorbeeld ook maar raar dat onze zetel beneden (zo een click clack systeem, een zetelbed) de hele tijd opengeklapt staat in bedvorm.
Sommigen vinden dat ook storend en zeggen dat zij dat nooit zouden doen in hun huis.
Ik antwoord daar dan op dat het hun volste recht is om dat maar niks te vinden.
Maar dat zij hier niet moeten leven, wij wel.
Ik ben er zelf fysiek slecht aan toe en moet dikwijls kunnen liggen, dus voor mij is het makkelijk als ik in de living een soort van bed heb staan.
En het ligt ook makkelijker als ik dan met halve trouwboek een knuffelsessie wil houden , we hebben lekker veel plaats om te liggen (uitgezonderd dan bij de gelegenheden  dat alle vier de poezels uitgestrekt op de zetel gaan liggen en wij dan maar op de grond gaan zitten :LOL: :LOL: :LOL: )
Ik zou natuurlijk ook graag een mooie ordelijke zetel staan hebben maar op deze manier is het nu eenmaal het beste en het comfortabelste, dus doen we het dan maar op deze manier...

Bewerkt door lathyrus, 05 oktober 2011 - 23:16.

Geplaatste afbeelding

Goabees
Goabees
  • 1.770 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 05 oktober 2011 - 23:26

Ondanks alle reacties van iedereen vind ik het nog steeds super wat je allemaal voor uw poezekes over hebt. En ik vind het juist super leuk dat het er wat 'rommelig' uitziet. Zo zie je dat er in een huis geleefd wordt. En dat is nog steeds de bedoeling van een huis. Bij mij ligt het hier ook niet altijd spik en span. Maar dat zou ik ook niet willen. En mijn gang ligt boordevol speelgoed van de Savkes zodat als ik snachts naar de wc moet bijna mijn benen breek. Laten we het kort houden ...

Super dat je zoiets leuks ineen hebt kunnen steken voor uw fantastisch lieve schattekes!
Groetjes van Goabees, Moesjke, Savke, Xela en Easy! :p :a :catwalk

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#24 Geplaatst 05 oktober 2011 - 23:27

Weete je Lathyrus het belangrijkste is dat jij en je man gelukkig zijn met de poezels en jullie leven. Meer moet dat niet zijn.  :thumb: :hug:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 06 oktober 2011 - 00:01

Ik vind het gewoonweg super wat jullie allemaal doen voor jullie poezeltjes, die zijn meer dan met hun blote kont in de boter gevallen.
Inderdaad... Who cares wat een ander ervan denkt? Zij moeten er niet mee akkoord gaan, enkel jullie en de katjes.
Een tevreden poezel geeft VEEL meer voldoening dan een goedkeurende glimlach, toch? ;)

Bewerkt door Spanishke, 06 oktober 2011 - 00:03.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#26 Geplaatst 06 oktober 2011 - 02:58

catherine zei:

Ja dat zou veel praktischer zijn en niet zo rommelig. Sorry dat ik het zeg maar bekijk je foto's eens goed, alé die gekleurde tafeltjes en stoeltjes tja eerlijk gezegd dat trekt op niks.
Maak zoals Peggy voorstelde een mooi verhoogje achteraan jullie bed dat zou beter passen en jullie krijgen terug wat meer plek in de kamer.

dat trekt op niks voor jou ;)
Dat is niet jouw smaak en dat is niet jouw ding en jij zou dat nooit doen in jouw slaapkamer.
En dat vind ik prima.
Persoonlijk kan mij dat niet schelen wat andere mensen in hun huis doen, als zij er blij mee zijn dan is t ok voor mij ook al is dat niet mijn smaak of ook al is dat niet mijn ding, ik ben dan gewoon blij voor hen dat zij er blij mee zijn.
Misschien vinden andere mensen hun interieur heel belangrijk en gaat dat voor alles, wij niet.
Voor ons zijn de poezels het belangrijkst.
En zij zijn er  blij mee en wij ook.
En dat is wat telt ;)
Ik blijf er bij, als ik s morgens mijn ogen opentrek dan voel ik mij de koning te rijk met "mijn rommel " omdat ik zie dat mijn kinders blij en gelukkig zijn.
Er zijn belangrijker dingen in t leven dan een spik en span interieur (wij vinden al die kleurtjes trouwens leuk)
Ik vind het heel lief van Peggy dat ze meedenkt.
Maar zoals ik al uitgelegd heb gaat die plank achteraan dan het doel voorbij.
En "de rommel" doet wat van in de beginne de bedoeling was ;)
Voor mij is t de bedoeling dat ons huis een thuis is, een plaats waar ik en diegenen die ik graag zie zich goed voelen, geen interieurwinkel die de goedkeuring wegdraagt van andere mensen...
De tijd dat ik de goedkeuring van andere mensen wou en nodig had is al lang gepasseerd, met de jaren komt ook het verstand :)
Ik kwam het maar posten omdat ik het leuk vond en ook wel komisch en omdat het mij blij maakt, als andere mensen dat niet leuk vinden of komisch en zij er niet blij van worden (maar het eerder ergerlijk vinden omdat het een zogezegd rommeltje is) is dat wat mij betreft prima.
We moeten niet samenwonen hé :LOL:

Bewerkt door lathyrus, 06 oktober 2011 - 03:14.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#27 Geplaatst 06 oktober 2011 - 02:59

Goabees zei:

Ondanks alle reacties van iedereen vind ik het nog steeds super wat je allemaal voor uw poezekes over hebt. En ik vind het juist super leuk dat het er wat 'rommelig' uitziet. Zo zie je dat er in een huis geleefd wordt. En dat is nog steeds de bedoeling van een huis. Bij mij ligt het hier ook niet altijd spik en span. Maar dat zou ik ook niet willen. En mijn gang ligt boordevol speelgoed van de Savkes zodat als ik snachts naar de wc moet bijna mijn benen breek. Laten we het kort houden ...

Super dat je zoiets leuks ineen hebt kunnen steken voor uw fantastisch lieve schattekes!

Dank je wel voor je lieve commentaar.
Maar wat zijn de Savkes? :oops:
Geplaatste afbeelding

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 06 oktober 2011 - 08:07

lathyrus zei:

Een afkorting voor Savanah's veronderstel ik ... :d

Ik vind het fantastisch dat je zoveel over hebt voor je poezels.  En dan zeggen ze dat ik mijn poezels rotverwen omdat ik een muur aan hen heb gewijd. :louche:

Zelf zou ik opteren voor een oplossing die beter past bij het interieur.  En ik kan er soms ook heel lang over nadenken om iets uit te voeren, gewoon omdat het allemaal moet 'kloppen' voor mij. :onzeker:
En ik ben geen handige harriet hoor. Ongelooflijk wat je allemaal kan vinden in een Ikea en hoe je dat kan interpreteren. :lachen:

Bewerkt door zzzaramia, 06 oktober 2011 - 08:07.

Geplaatste afbeelding

Goabees
Goabees
  • 1.770 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 06 oktober 2011 - 10:13

lathyrus zei:

Dat is de afkorting die ik vaak gebruik voor mijn Savannah poezekes. :twisted: :goofy:
Groetjes van Goabees, Moesjke, Savke, Xela en Easy! :p :a :catwalk

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#30 Geplaatst 06 oktober 2011 - 15:28

lathyrus zei:

dat trekt op niks voor jou ;)
Dat is niet jouw smaak en dat is niet jouw ding en jij zou dat nooit doen in jouw slaapkamer.
En dat vind ik prima.
Persoonlijk kan mij dat niet schelen wat andere mensen in hun huis doen, als zij er blij mee zijn dan is t ok voor mij ook al is dat niet mijn smaak of ook al is dat niet mijn ding, ik ben dan gewoon blij voor hen dat zij er blij mee zijn.
Misschien vinden andere mensen hun interieur heel belangrijk en gaat dat voor alles, wij niet.
Voor ons zijn de poezels het belangrijkst.
En zij zijn er blij mee en wij ook.
En dat is wat telt ;)
Ik blijf er bij, als ik s morgens mijn ogen opentrek dan voel ik mij de koning te rijk met "mijn rommel " omdat ik zie dat mijn kinders blij en gelukkig zijn.
Er zijn belangrijker dingen in t leven dan een spik en span interieur (wij vinden al die kleurtjes trouwens leuk)
Ik vind het heel lief van Peggy dat ze meedenkt.
Maar zoals ik al uitgelegd heb gaat die plank achteraan dan het doel voorbij.
En "de rommel" doet wat van in de beginne de bedoeling was ;)
Voor mij is t de bedoeling dat ons huis een thuis is, een plaats waar ik en diegenen die ik graag zie zich goed voelen, geen interieurwinkel die de goedkeuring wegdraagt van andere mensen...
De tijd dat ik de goedkeuring van andere mensen wou en nodig had is al lang gepasseerd, met de jaren komt ook het verstand :)
Ik kwam het maar posten omdat ik het leuk vond en ook wel komisch en omdat het mij blij maakt, als andere mensen dat niet leuk vinden of komisch en zij er niet blij van worden (maar het eerder ergerlijk vinden omdat het een zogezegd rommeltje is) is dat wat mij betreft prima.
We moeten niet samenwonen hé :LOL:

Idd als jij je goed voelt zo in je huis dan maakt het voor mij of andere helemaal niet uit. Je poezels hebben een super leven.
Mijn huis komt ook niet uit de boekjes hoor, hier mag ook geleefd worden. Heb 15 katten een hond en twee tiener zonen. ;)
Maar ik heb wel graag mijn huis spic en span dat geeft rust voor mij. Van rommelige toestanden word ik niet goed.
Iedereen zijn deugd heb ik al gezegd. Wat het belangrijkste is dat de poezels het goed hebben, maar mag wel mijn gedacht zeggen wat vele hier op ks niet durven uit schrik voor een hoop dingen die ze naar hun hoofd geslingerd krijgen.
En gelukkig maar dat we niet moeten samenwonen want dat zou ferme vonken geven. :lachen: ;)