Spring naar inhoud

- - - - -

Burn-out

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 05 oktober 2011 - 13:49

Mocht je dat nog niet gedaan hebben, raad ik je sterk aan er hulp voor te zoeken. Veel mensen hebben het idee dat dat zwak is....Laat me je verzekeren dat het niet zo is. Niets is zo moeilijk als hulp vragen. En het zijn meestal de doorvetters die hieraan onderdoorgaan. Het is echt niet iets om je voor te schamen, veel mensen kampen ermee. :) :hug:

We denken altijd maar dat we moeten doorgaan voor de anderen want die kunnen niet zonder ons, een ander heeft het moeilijker, etc etc...Laat die gedachten even varen en zorg eerst voor jezelf. Dat is ook heel erg belangrijk.

Guest_Brackie_*
Guest_Brackie_*

#17 Geplaatst 05 oktober 2011 - 14:02

Een depressie hebben en later een burnout is niet zo waarschijnlijk, maar een depressie kan wel het eindresultaat zijn van een jarenlange burnout.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#18 Geplaatst 05 oktober 2011 - 15:31

Nakthis zei:

Mocht je dat nog niet gedaan hebben, raad ik je sterk aan er hulp voor te zoeken. Veel mensen hebben het idee dat dat zwak is....Laat me je verzekeren dat het niet zo is. Niets is zo moeilijk als hulp vragen. En het zijn meestal de doorvetters die hieraan onderdoorgaan. Het is echt niet iets om je voor te schamen, veel mensen kampen ermee. :) :hug:

We denken altijd maar dat we moeten doorgaan voor de anderen want die kunnen niet zonder ons, een ander heeft het moeilijker, etc etc...Laat die gedachten even varen en zorg eerst voor jezelf. Dat is ook heel erg belangrijk.

Ik ga al een aantal maanden naar een psychiater. Maar het is moeilijk. En tegen medicatie zeg ik neen. Ik kan het trouwens niet verdragen. Al verschillende geprobeerd.

en neen, ik schaam me er niet voor, al is er toch heel wat onbegrip, omdat ik er niet ziek uitzie, omdat ik ook kan lachen, en dat mag blijkbaar niet als je een depressie hebt.

Jammer dat zo weinig mensen echt beseffen dat dit niet makkelijk is. Maar ja.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#19 Geplaatst 05 oktober 2011 - 18:19

ik heb vorig jaar met een burn-out thuisgezeten. Hoewel ik nu aardig de boel weer op de rit heb merk ik bij mezelf wel verschil. Ik merk dat ik nog bezig ben alles een plekje te geven en dat ik niet zo heel stabiel ben in mijn doen en laten (en wat ik hebben kan) als wat ik graag zou willen. Ik ga er wel vanuit dat het weer goed komt hoor :) Maar ik merk nu wel eerder bij mezelf op wanneer ik tijd voor mezelf nodig heb.... Ik zal eerder ingrijpen zeg maar, omdat ik meer herken.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende