Spring naar inhoud

- - - - -
Korthaar

Samaya - update p8

• Log in om te reageren
124 reacties op dit onderwerp
Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#16 Geplaatst 28 juni 2009 - 15:00

wat een schatje

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 28 juni 2009 - 15:31

en ze plaste wéér in de zetel :( baasje 2 (lien) kan er echt niet mee lachen... weet ook niet wat ik moet doen :(

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 28 juni 2009 - 16:26

Wat een mooi schattig poezzieke! :heart:
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#19 Geplaatst 28 juni 2009 - 16:33

Wat een knappe meid. Wat ik je zou voorstellen is om de kattenbak uit te wassen met bleekwater en heel goed uit te spoelen. De geur van bleekwater trekt de poezels aan. En morgen om die pet plus gaan. Er is toch veel verschil tussen die twee. je kan maar proberen hé. Wat ook wel kan, is dat de kattenbak iets te ver staat dus als ze voelt dat ze moet plassen, ze er niet meer geraakt of dat ze zo erg vast ligt te slapen (vb in de zetel, in haar whiskasmandje) dat ze het niet op tijd voelt? Ik zou haar elke keer als ze wat eet en/of drinkt op de kattenbak zetten.
En voor de rest: geniet ervan!!!

Geplaatste afbeelding

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 28 juni 2009 - 16:58

maar nee dat is het écht niet... de kattenbak staat naast de zetel... bleekwater hebben wij niet in huis helaas... ik HOOP dat het met die pet plus opgelost is... dit vind ik zelf ook niet zo fantastisch... plassen op de grond en in haar mandje das allemaal nog ok, dat kan zo het wasmachine in of ik poets het even uit, maar de zetel kan je niet zomaar poetsen he....
misschien moet ik deze nacht in de zetel slapen? (ja ik ben de overtrekken al aan het wassen hoor :p )

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 28 juni 2009 - 17:00

Gewoon uitwassen in de wasmachine is vaak onvoldoende, de geur is voor ons wel weg, maar niet voor de poezen. Ze zijn dan geneigd om er nog vaker te gaan plassen. Je zetel kan je inspuiten met de spray van HG alle nare geurtjes weg zodat ook de geur voor de poes geneutraliseerd is.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 28 juni 2009 - 17:24

heb er wat azijn bijgedaan
die hg spray heb ik neit, enkel febreze

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#23 Geplaatst 28 juni 2009 - 17:48

xantippe zei:

maar nee dat is het écht niet... de kattenbak staat naast de zetel... bleekwater hebben wij niet in huis helaas... ik HOOP dat het met die pet plus opgelost is... dit vind ik zelf ook niet zo fantastisch... plassen op de grond en in haar mandje das allemaal nog ok, dat kan zo het wasmachine in of ik poets het even uit, maar de zetel kan je niet zomaar poetsen he....
misschien moet ik deze nacht in de zetel slapen? (ja ik ben de overtrekken al aan het wassen hoor :p )

Ik heb er hier ook ééntje, die weigert ook maar één teen in de kattenbak met "Cat's Best Eco Plus" te zetten! Ze is gewend aan "Pet Plus"! Waarschijnlijk, is met andere kattenbakvulling het probleem opgelost.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 28 juni 2009 - 17:53

Ik heb er hier ook eentje die protesteert als we andere kattenbakvulling durven gebruiken en die dan heel demonstratief naast de bak gaat en in de zetel plast. Dus het kan echt wel aan de kattenbakvulling liggen hoor... En ik zou inderdaad ook een beetje bleekwater (of ammoniak) in de kattenbak doen (huppa morgen direct naar de supermarkt!!) Een paar druppeltjes zijn voldoende. De geur van ammoniak zit ook in urine, vandaar dat ze daardoor de hint zou moeten krijgen om op de bak te gaan plassen. ;)

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#25 Geplaatst 28 juni 2009 - 18:44

Xantippe, langst deze weg wens ik je een dikke proficiat met mooie Samaya...
Samaya komt mij bekend voor :x .

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#26 Geplaatst 28 juni 2009 - 19:16

wat een schatje Samaya :hart: :love4: :hart:

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 29 juni 2009 - 08:56

Gisteren was weer een vermoeiende dag. Omdat ze niet op de kattenbak wil, hebben we haar de hele tijd in de gaten moeten houden plus ook na ieder hapje en zo op de kattenbak zetten... tel daar nog es alle kattenkwaad bij... heel onze zetel ligt nog overhoop :)

deze nacht was het miauwen nog iets minder, maar ze gaat toch wel hard hoor, ik maak me zorgen om onze buren :s ze heeft gisteren al in mijn armen liggen slapen, op mijn schoot, dromend, zo lief!

deze ochtend weer met een bang hartje naar beneden... we hebben haar deze nacht in de keuken gelaten. toen we beneden kwamen was er niets aan de hand, nergens iets te vinden. ook niet in de kattenbak.

even later ging ons dametje dan toch een plasje doen... op de kattenbak! jaja. wel maar een héél kleintje. een hele tijd later hing ze met 1 van haar voorste pootjes in de bak, begon ze kaka te doen, lol. hebben haar natuurlijk meteen IN de bak gezet maar bon, er is toch al vooruitgang, nietwaar.

we hopen allebei dat het miauwen toch nog wat mindert... ONS stoort het niet zo, maar onze buren misschien wel... hopelijk geraakt lien vanavond nog in die dierenwinkel voor de pet plus. ik durf voorlopig nog geen javel gaan halen, met al dat gemiauw blijf ik er liever bij. ze zal het toch ooit moeten afleren natuurlijk maar ja. de eerste dagen blijf ik er liever gewoon bij.

zo, veel meer nieuws heb ik niet te melden! ah jawel, ze heeft iets met kabels blijkbaar :) ze gaat er altijd op of tussen liggen. heb daar nog een grappige foto van gemaakt trouwens :) zal hem binnenkort hier zetten.

toeteloew!

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 29 juni 2009 - 12:34

even opladen :)

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_2840.jpg

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#29 Geplaatst 29 juni 2009 - 12:49

xantippe zei:

even opladen :)

:ha :ha :ha Dat is wel heel letterlijk "opladen"!

Wat goed, dat ze toch een klein plasje op de bak gedaan heeft! Belonen bij goed gedrag helpt meestal ook!

Chinook, liep de eerste dagen ook steeds te roepen, als ze maar even dacht dat ze alleen was, was na een poosje over hoor. Grappig is dat ze nu nog steeds even meld, nadat ze een dutje gedaan heeft, dat ze weer wakker is!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#30 Geplaatst 29 juni 2009 - 12:56

Oh ja zeer belangrijk dat opladen :)

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Korthaar