Spring naar inhoud

- - - - -

Te gek!?-karavan

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#1 Geplaatst 05 oktober 2011 - 19:44

Te Gek!?

Zag dit net op het nieuws.

Vind het een heel mooi initiatief. Wat gezegd werd op het nieuws raakte mij wel een beetje omdat het een waarheid als een koe is : een gebroken been of een griepje is doodnormaal, maar als je een psychische ziekte hebt kan je vaak nauwelijks op begrip rekenen. Ik heb vorig jaar hierdoor oa lessen niet kunnen volgen, kon niet weggaan met vriendinnen en kon zoveel niet meer. Maar het is zo moeilijk om je erkent te voelen in je probleem!

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 05 oktober 2011 - 19:59

Wat ben ik blij dit te lezen!
Ik werk als verpleegkundige in een psychiatrie en bots telkens weer op veel onbegrip van de omgeving waarom ik met 'zulke mensen' wil werken !
Ze snappen blijkbaar niet wat 'psychatrie' of 'mentaal ziek' of 'psychische problemen' allemaal betekenen! Angst voor het onbekende? Bang dat ze  zelf ook ziek zullen worden? Geen idee maar ik vind het wel jammer dat er zo snel zo negatief op gereageerd word terwijl ik liever in een psychiatrie dan in een algemeen ziekenhuis werk! Het is zo anders, zo speciaal!
Ik ben blij dat je dit thema naar voor brengt en ik hoop dat het ondertussen al een stuk beter met je gaat!
Ik weet zelf niet hoe het is om ziek te zijn, maar ik begrijp wel hoe de mensen zich voelen en hoe ik er mee moet omgaan. Het is voor veel mensen moeilijk om de draad weer op te nemen.
Ik hoop dat veel mensen 'Te Gek' zullen zien en hun visie op psychiatrie zullen veranderen!

Mens'dom', dieren'rijk' :cattailwag

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 05 oktober 2011 - 20:07

Heel mooi initiatief inderdaad. En fijn dat zoveel artiesten zich ervoor inzetten. Had er via school en andere wegen al van gehoord.
't Is echt niet makkelijk als jijzelf of iemand in je omgeving met deze problematieken kampt. Ik zie vooral de onzekerheid als een moeilijk punt. En de nood aan rust.

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 05 oktober 2011 - 20:17

Mooi initiatief.