Spring naar inhoud

- - - - -

AE in GB

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Guest_Brackie_*
Guest_Brackie_*

#1 Geplaatst 06 oktober 2011 - 18:13

Ik ben gisteren naar dierenspeciaalzaak AE in Groot-Bijgaarden geweest om kattenbrokjes te kopen. Het is de eerste keer dat ik daar kwam en ik heb er een raar en triestig gevoel bij, maar ik weet niet goed waarom! Heeft iemand ervaring met deze winkel?
Toen ik al die poesjes met hun verdrietige blik van"neem me mee" opeengepropt in hun kooitjes zag zitten, kreeg ik toch wel de krop in mijn keel! Ik had bijna een lieverdje mee, maar heb op mijn tanden moeten bijten... Immers, een poezeltje kopen uit medelijden, dat lost niks op alhoewel er waarschijnlijk heel veel mensen zijn die hier impulsief aan toegeven en er eentje meenemen. Ik weet niet wat ik ervan moet denken: een poesje kopen om het een beter leven te geven of er juist geen kopen om die handel niet in stand te houden. Ik weet echt niet wat het beste is!

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#2 Geplaatst 06 oktober 2011 - 18:15

Ik dacht zelfs dat winkels geen dieren meer mochten verkopen?
Maar je titel is heel onduidelijk, die zou ik toch even aanpassen hoor, nu heb je totaal geen idee over wat het gaat, ik dacht eigenlijk dat ze AE in de GB verkochten, maar zou echt niet weten wat AE is :oops:

Guest_Brackie_*
Guest_Brackie_*

#3 Geplaatst 06 oktober 2011 - 18:17

Inderdaad, de titel is onduidelijk maar ik wil de naam van de winkel niet letterlijk vermelden. Ik denk trouwens dat dit wettelijk niet mag?

Akasha
Akasha
  • 341 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 06 oktober 2011 - 19:29

Geen kopen. Voor elk kitten dat uit medelijden wordt gekocht komt er nieuw in de plaats.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 06 oktober 2011 - 23:01

Ik ben in deze winkel nog nooit geweest, weet over wie en waar je het hebt.

Alleen maar negatieve opmerkingen over gehoord, meer kan ik er niet van zeggen.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#6 Geplaatst 07 oktober 2011 - 16:49

Ik ben er enkele keren geweest.
Maar helaas is dit een echte broodfokker, en op gebied van alle dieren die er zijn :(
Aan deze dierenverkoop kan men weinig doen. De eigenaar staat blijkbaar sterk in zijn schoenen, of heeft "vriendjes" bij bepaalde instanties :cry:

Ooit heeft mijn broer er samen met het VOC eens een lading vogels kunnen buiten halen, maar dat is dan ook maar bij die ene keer gebleven.

De eigenaar kent teveel achterpoortjes.

Het enigste dat we kunnen doen is er niet meer langsgaan en kopen, maar helaas zijn er veel mensen die er zelfs hun zondags uitstapje van maken, en zo'n mensen zullen er blijven bestaan :trance:

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 07 oktober 2011 - 16:51

Nooit een dier kopen in een dierenwinkel!!
Daarmee houd je de handel enkel in stand!

Internet staat trouwens vol met klachten over deze winkel, google maar eens.

Bewerkt door arifiene, 07 oktober 2011 - 16:52.

Guest_zuurstof_*
Guest_zuurstof_*

#8 Geplaatst 07 oktober 2011 - 20:05

ik kan alleen maar bijtreden, ooit eens in een ver verleden daar binnen geweest.. nooit meer... en dan te denken dat dit dus idd echt vertier is voor de mensen om daar langs te gaan.

Ik denk zelfs dat er jaren geleden eens een undercover reportage over deze dierenhandel was op de waalse tv! verder nooit niks mee gebeurt wellicht, want de keet bestaat nog altijd!

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#9 Geplaatst 08 oktober 2011 - 09:43

Ik zou daar geeneens mijn voer willen halen bah!

Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding

Guest_Brackie_*
Guest_Brackie_*

#10 Geplaatst 08 oktober 2011 - 09:54

Inderdaad, maar ik had reclame gezien voor een promotie van kattenbrokjes en wat bleek: uiteindelijk was ik goedkoper af voor een grote zak bij Tom en co! Dus nooit meer, nooit of jamais!!!

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#11 Geplaatst 08 oktober 2011 - 10:21

als de diertjes er zo slecht gehuisvest waren, waarom dan geen klacht indienen?
Hoe meer klachten ze ontvangen, hoe beter en hoe sneller er ingegrepen wordt.

Guest_Brackie_*
Guest_Brackie_*

#12 Geplaatst 08 oktober 2011 - 10:25

Maar als de eigenaar van de zaak alle nodige achterpoortjes kent, dan is er niet veel aan te doen vrees ik!

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#13 Geplaatst 08 oktober 2011 - 10:37

Brackie zei:

Maar als de eigenaar van de zaak alle nodige achterpoortjes kent, dan is er niet veel aan te doen vrees ik!

Als iedereen zo denkt gebeurt er niks. We mogen onze ogen niet sluiten voor zulke zaken, en moeten actie ondernemen, ook al haalt het misschien niks uit. Als we het al niet willen proberen, tja, waar staan we dan?

Met enkel hier op het forum ons beklag te komen doen zal de toestand er ook niet beteren hoor

Guest_Brackie_*
Guest_Brackie_*

#14 Geplaatst 08 oktober 2011 - 10:49

Via google lees ik dat er al heel wat actie ondernomen is langs de officiƫle kanalen (gaia, dierenbescherming, stop broodfok etc...), maar tevergeefs.
Het enige wat we kunnen doen is daar geen dieren meer kopen om het niet in stand te houden.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#15 Geplaatst 08 oktober 2011 - 13:13

Brackie zei:

Via google lees ik dat er al heel wat actie ondernomen is langs de officiƫle kanalen (gaia, dierenbescherming, stop broodfok etc...), maar tevergeefs.
Het enige wat we kunnen doen is daar geen dieren meer kopen om het niet in stand te houden.

Tja, ik vind, elke klacht extra kan toch maar weer ns meer indruk maken bij het FOD, altijd makkelijker om te zeggen, een ander doet het wel. Maar door weer hun aandacht erop te vestigen komt er misschien toch wel eens schot in de zaak.

Ik ken de winkel niet, dus ik kan niks ondernemen, maar als iedereen die er al geweest is een klacht indient, dan staan we toch weer een stapje verder.
Dit kost maar een paar minuutjes werk en kan volledig anoniem.

Waarom toch onze ogen sluiten voor dierenleed terwijl het zo simpel is om er toch proberen iets aan te doen.

Bewerkt door hilleke, 08 oktober 2011 - 13:14.