Spring naar inhoud

- - - - -

Kitten opgegeten?

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 06 oktober 2011 - 23:26

Hey iedereen,

Heb even een vraagje...
Zoals jullie weten is Trixie bevallen van een nestje van 3 kittens.
Nu hebben we vandaag gecontroleerd en vonden we maar 2 kittens.
We hebben echt heel de kamer gecontroleerd en het echt nergens gevonden. Niemand anders kan het kitten hebben want we zijn maar met 2 thuis en ons zoontje van 5 maand kan natuurlijk nog niet lopen.
Ook kunnen er geen andere dieren bij de mama en de kleintjes dus das ook geen optie.

Trixie kan de hele dag door genieten van korrels en vers water, alsook krijgt ze 2x per dag natvoer.

Dus...Aangezien het kitten echt nergens te vinden is en we geen andere uitleg weten dacht ik dat Trixie het misschien heeft opgegeten.
Ik weet het, klinkt extreem, maar zou anders niet weten waar het naartoe is :s

Het was het kleinste van het nestje en was ook redelijk zwak, misschien was het echt te zwak volgens trixie?

Aangezien sommigen ons nu totaal niet geloven en denken dat het gewoon gestorven is en we het niet durven vertellen hoop ik dat iemand hier kan helpen en misschien een uitleg geven?

Het klinkt voor ons even raar als voor jullie allemaal, maar als we het nergens kunnen vinden weet ik gewoon niet wat het kan zijn :(
Fangio & Bruno :heart:

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#2 Geplaatst 06 oktober 2011 - 23:36

Heb nog nooit mee gemaakt dat de mama een kitten op at.
Mss heeft ze het kitten toch ergens verstopt en is het overleden zodat je het niet hoort

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 06 oktober 2011 - 23:36

Heb al gereageerd in je vorig topic, ik denk gewoon dat mamapoes wist dat het niet goed zat met het kitten en daarmee de natuur een handje heeft geholpen.  

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 06 oktober 2011 - 23:38

Dat kan, Fieke (mama van toesje) heeft ook een van haar kittens doodgebeten en daarna opgegeten :(

Geplaatste afbeelding

BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 06 oktober 2011 - 23:43

Dankje voor de reacies! Dacht al dat ik gek werd :trance:
In het topic waar de kittens een goede thuis zoeken gelooft niemand me :cry:
We vinden het echt nergens, hebben alles afgezocht, zelfs alle meubels verschoven...Morgen nog eens zoeken al zou ik het raar vinden het dan ineens wel te vinden...

Dit heb ik gevonden op internet :
Some kittens are born with abnormalities that humans cannot detect. For this reason they may not thrive, they may even act or smell 'wrong' to the queen. Where one or two kittens are either killed or abandoned, these kittens are often found to be somehow 'faulty'. The mother simply does not want to waste energy on raising kittens that have little chance of survival. In addition, she has expended a lot of energy during pregnancy and she may eat all or part of some of these kittens in an attempt to recoup some of those losses (just as she eats placentas) and to dispose of 'carrion' that could potentially lead predators to her nest. The same goes for kittens which have an illness - she can smell the problem, humans cannot.

Pff zou echt niet weten wat het anders kan zijn, een kitten kan toch niet zomaar verdwijnen...Hebben tot in de kattenbak toe alles doorgezocht...NIETS :trance:
Fangio & Bruno :heart:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#6 Geplaatst 06 oktober 2011 - 23:45

Aldhissla zei:

Dat kan, Fieke (mama van toesje) heeft ook een van haar kittens doodgebeten en daarna opgegeten :(

Hoe oud was dat kitten?

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 06 oktober 2011 - 23:45

1 dag ofzo

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#8 Geplaatst 06 oktober 2011 - 23:47

Aldhissla zei:

1 dag ofzo

Precies dat bedoel ik. Als een kitten niet goed is dan zal moeder geen week wachten.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 06 oktober 2011 - 23:49

BabyDreamXxX zei:

Dankje voor de reacies! Dacht al dat ik gek werd :trance:
In het topic waar de kittens een goede thuis zoeken gelooft niemand me :cry:
We vinden het echt nergens, hebben alles afgezocht, zelfs alle meubels verschoven...Morgen nog eens zoeken al zou ik het raar vinden het dan ineens wel te vinden...

Dit heb ik gevonden op internet :
Some kittens are born with abnormalities that humans cannot detect. For this reason they may not thrive, they may even act or smell 'wrong' to the queen. Where one or two kittens are either killed or abandoned, these kittens are often found to be somehow 'faulty'. The mother simply does not want to waste energy on raising kittens that have little chance of survival. In addition, she has expended a lot of energy during pregnancy and she may eat all or part of some of these kittens in an attempt to recoup some of those losses (just as she eats placentas) and to dispose of 'carrion' that could potentially lead predators to her nest. The same goes for kittens which have an illness - she can smell the problem, humans cannot.

Pff zou echt niet weten wat het anders kan zijn, een kitten kan toch niet zomaar verdwijnen...Hebben tot in de kattenbak toe alles doorgezocht...NIETS :trance:

Ik geloof je. Wat zou je anders met het kitten gedaan hebben, alé menskes jullie geloven dat zelf toch niet. Wie zou bij Dorien haar thuis zoiets doen en dan alleen dat katje en de andere niet? Nee ik denk echt dat er iets mis mee was en dat ze het daarom heeft opgegeten. Hoe leg je anders het bloed uit dat ze gevonden hebben?  
Hou mamapoes toch maar goed in het oog en geef haar extra natvoer je weet nooit dat het weer in haar kop speelt. :hug: :hug:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 06 oktober 2011 - 23:50

Ik geloof het ook.
Het is veel afschuwelijker om te moeten vertellen dat de mama het opgegeten heeft dan gewoon te zeggen dat het te zwak was en gestorven is...

Vreemd is het natuurlijk wel, maar zoiets verzin je toch niet :wall:

Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#11 Geplaatst 06 oktober 2011 - 23:51

Lijkt mij raar dat een kitten van een week oud opgegeten word.
Denk echt dat moeders het heel goed verstopt heeft, dit is instinct, ze moet zorgen dat haar "nest"  niet geroken word door roofdieren (in de natuur) dus zorgt ze ervoor dat geuren ver weg van haar nestje zijn, ook al leeft een poes binnen ze kan dit instinct gewoon hebben

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#12 Geplaatst 06 oktober 2011 - 23:52

Cisca zei:

Denk echt dat moeders het heel goed verstopt heeft, dit is instinct, ze moet zorgen dat haar "nest"  niet geroken word door roofdieren (in de natuur) dus zorgt ze ervoor dat geuren ver weg van haar nestje zijn, ook al leeft een poes binnen ze kan dit instinct gewoon hebben

Helemaal mee eens.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#13 Geplaatst 07 oktober 2011 - 00:13

Cisca zei:

Denk echt dat moeders het heel goed verstopt heeft, dit is instinct, ze moet zorgen dat haar "nest" niet geroken word door roofdieren (in de natuur) dus zorgt ze ervoor dat geuren ver weg van haar nestje zijn, ook al leeft een poes binnen ze kan dit instinct gewoon hebben

dat is ook de reden dat ze kittens opeten hé, zodat roofdieren het dode kitten niet zouden ruiken en vinden, ik vind het ook vreemd dat het pas na 1 week gebeurt, maar ik denk dat het niet onmogelijk is. als ze geen goeie verstopplaats vinden ver genoeg van het nest, zien ze dit misschien als enige oplossing. wel vreselijk helaas :(

Bewerkt door Nele, 07 oktober 2011 - 00:14.

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemie_*
Guest_poezemie_*

#14 Geplaatst 07 oktober 2011 - 00:20

Maar zou het dan niet te zien zijn aan haar kaka die ze doet,der zullen tog resten in te vinden zijn hoor,dat zie ik hier tog ook als ze iets gegeten hebben wat niet ercht goed was,daar zou ik even naar uitkijken zo weet je het tog dadelijk of niet???
Is inderdaad wel heel vreed maar heb er nog van gehoord dat dit soort dingen voorkomen.
Groetjes.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#15 Geplaatst 07 oktober 2011 - 09:00

Ik schrok wel even toen ik het allemaal las, ook in het andere topic, maar vind het heel jammer dat mensen je dan beginnen aanvallen en zelfs beweren dat het kitten zou gestolen zijn.
Als er iets is dat je zeker niet graag op een kattensite komt vertellen is het dit wel.
Waarom zou je er voor liegen.
Dit moet voor jullie enorm erg zijn, en ik kan me inbeelden dat jullie de kamer verschillende keren van onder tot boven hebben onderzocht.

Trek je al die beschuldigingen niet aan, Jullie doen al het mogelijke voor jullie katjes.
Hopelijk verloopt alles in de toekomst goed met de andere 2.