Spring naar inhoud

- - - - -

1 vlo na ontvlooiïng

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 07 oktober 2011 - 13:54

miljaar! ik heb een vlo gevonden bij meko :trance: gisteren heb ik beide poezels ontvlooid, voor de komst van Melley volgende week. daarnet ga ik over de middag even naar huis, en meneer ligt in zijn zetel. ik denk van: de perfecte gelegenheid om meneer eens te kammen. Veel haar natuurlijk en 1 luttele vlo. :censored: :censored:
direct de vlooienkam erbij en helemaal gekamd, niets te vinden... Ook google erbij gehaald en twas dus wel degelijk een vlo. Ik ken dat niet direct van uitzicht, daarmee...
Wat moet ik nu doen? twas een pipetje frontline. dacht die nog te ontsnappen ofzo? :louche:
kan ik nu nog een pipetje erop doen of mss een vlooienspray? ik moet er morgenvroeg mee naar de DA, want ik heb de indruk dat Meko last heeft van z'n pootje, en zal daar vragen om nog eens na te kijken...
Als er zo'n spray bestaat (dacht van wel) dan spuit ik beide poezen in, want ik mag en kan Snoes niet kammen....

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 07 oktober 2011 - 13:58

Niet meer ontvlooien met frontline, kam elke dag voor de zekerheid nog een keer na, maar dubbel-frontline is niet echt goed voor de kat. Toen wij onze Teun zijn gaan halen zat ze onder :evil: . Ze liepen echt haar buikje heen... ook meteen frontline (spray) gebruikt toe, en elke dag kammen (en stofzuigen voor eventuele eitjes op kussens en banken etc) 1 week later was er niks meer te bekennen..
Heel even wat meer tijd, maar komt wel goed :geluk:

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#3 Geplaatst 07 oktober 2011 - 14:22

t zijn inderdaad verschrikkelijke beestjes, hier ook een paar dagen geleden de katjes behandeld, maar gisteren er ook 1 gevonden. Volgens mij komen die nog wel op de katjes, maar sterven dan kort daarna, omdat ze in aanraking komen met de entstof.

Ik zou me dus niet te veel zorgen maken.

Grietv
Grietv
  • 634 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 07 oktober 2011 - 17:40

Tegen de vlooikes kan je bij de dierenarts beter Advantage kopen.  Heb onze poezen in de zomer ook behandeld met Frontline, maar dit doodt de eitjes niet volgens de DA.  En echt elke dag stofzuigen, stofzuigen, stofzuigen...

Je kan ook zo'n antivlooienspray komen bij de Aveve.  Daar behandelde ik hier de slaapmandjes mee.
Groetjes Griet en knufs van Treesje, Mientje, Balthazar en Broertje...

Ik kwam, ik spon en overwon... :catwalk

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#5 Geplaatst 07 oktober 2011 - 18:52

Zeker goed de omgeving behandelen met een omgevingspray (bij Aveve hebben ze een hele goeie). De meeste vlooien en eitjes houden zich echter schuil in de omgeving en niet op de kat zelf.

Als je een vlo vangt knijp die ook dood. Want die beesten zijn zeer taai en durven uit vuilnisbakken of stofzuigers te ontsnappen. Dan zit je zo weer met een vlooienplaag. Vlooienpoeder in de stofzuiger is dan ook aangewezen.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#6 Geplaatst 07 oktober 2011 - 22:48

ik trek die hun lijf echt open, want duwen daar zijn ze niet dood van, die enge beesten :o

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#7 Geplaatst 07 oktober 2011 - 23:07

Die vlo was al zover heen dat je haar zomaar kon zien en pakken, de friponil (werkzame stof) doet haar werk dus (de vlo verlammen zodat deze niet meer kan bijten). Over drie weekjes advantage of stronghold gebruiken. Niet eerder want dan kan de werkzame stof uit verschillende producten elkaar versterken of verzwakken waardoor de kat ziek wordt of de vlooien er niet meer door worden bestreden.

biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 08 oktober 2011 - 14:54

deze morgen nog eens laten zien bij de DA, niets meer te vinden. alle dekentjes, overtrekken en kussen waar ze op liggen zijn gewassen... ik ga soieso die spray in huis halen, voor binnen een week of 2 nog eens over te gaan...
zo zijn beide poezels in orde voor vrijdag!! :loveshower: :loveshower: :loveshower: