Spring naar inhoud

- - - - -

ontstoken oogje?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_leslie_*
Guest_leslie_*

#1 Geplaatst 08 oktober 2011 - 16:25

hallo iedereen had even een vraagje.
Fleur (7 weken) haar oogje is denk ik een beetje ontstoken. af en toe traant het oogje en komt er wat 'prut' mee uit.

Mag ik dit wat proper maken met een kompress en fysiologisch water?

groetjes en danku :)

Bewerkt door leslie, 08 oktober 2011 - 16:25.
Reden van bewerken: typ fout

Guest_Brackie_*
Guest_Brackie_*

#2 Geplaatst 08 oktober 2011 - 16:44

Reinigen met fysiologisch water is prima, maar "prut" wijst toch op ontsteking, dus zou ik ook clinagel-vet ooggel 3 maal daags in beide oogjes doen. Dit is een antibiotische gel, verkrijgbaar bij de apotheker.
Als het over enkele dagen niet beter is met die gel, zou ik toch de dierenarts bezoeken.

Guest_leslie_*
Guest_leslie_*

#3 Geplaatst 08 oktober 2011 - 18:00

ok thanks :) maar het is echt niet constant hoor... nu heeft ze het weer niet en dan binnen een paar uur kan het bijvoorbeeld weer wel zijn. die oogzalf hoe doe je dat ? echt gewoon in het oogje smeren??? :catscratchhead

Guest_Brackie_*
Guest_Brackie_*

#4 Geplaatst 08 oktober 2011 - 18:07

Neen het is geen zalf maar vloeibare gel, dus gewoon het onderste ooglid wat naar beneden doen en een druppeltje laten vallen in de oogzak. Veel succes!

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 08 oktober 2011 - 18:47

Zou het toch op het fysiologisch water houden, als het echt erger wordt, ga je beter bij de DA voor een gepaste diagnose ipv zelf dingen uit te proberen en het eventueel erger te maken.
Geplaatste afbeelding

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#6 Geplaatst 08 oktober 2011 - 18:49

Gewoon met gekookt water even schoonmaken, word het erger dan naar de dierenarts, en die geeft vanzelf wel een zalfje, nooit gaan klooien met oogspul zonder te weten wat het is.

Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding

Guest_leslie_*
Guest_leslie_*

#7 Geplaatst 08 oktober 2011 - 18:57

ok dank u voor het advies :d heb nog een heleboel vragen maar die moet ik allemaal verdelen onder de verschillende onderwerpen hier dus heb nog wat typwerk :)

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 08 oktober 2011 - 19:52

Je kan ook terramycine of gloveticol hiervoor gebruiken.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 08 oktober 2011 - 19:54

Ik gebruik hier ook altijd terramycine of terracortryl; clinagel vind ik niet zo goed de katten zijn er hier allergisch aan.
Maar uitwassen met fysiologisch water of boorzuurwater is goed, word het erger dan ga je best naar de da.

Guest_leslie_*
Guest_leslie_*

#10 Geplaatst 08 oktober 2011 - 22:15

danku , ok dan eerst maar met fysiologisch water proberen. :)