Spring naar inhoud

- - - - -

Ik kan teek niet verwijderen

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 08 oktober 2011 - 19:41

Hallo iedereen! Toen Kalimero vorige week thuiskwam merkte ik een grote teek (denk ik toch) op aan haar hoofd. Ik ben onmiddellijk een tekenpincet gaan halen en ging aan de slag. Maar dat ging en gaat nog altijd echt niet! De teek is echt groot en iedere keer als de pincet er volledig rond zit en ik een klein beetje trek blijft ze gewoon zitten. Wat moet ik nu doen?
Miaauw

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 08 oktober 2011 - 19:50

Probeer eens draaien en zachtjes trekken tegelijk :) Met draaien komen ze soms beter los.

Als ze eruit is, goed kijken of je de kop en de pootjes mee hebt. Is het een huidskleurig ding?

Zijn er korstjes rond de teek, een bult, wondjes? Ontsmet ook goed erna.

Probeer dat al eens, en als het echt niet alleen lukt kan je het altijd aan een dierenarts vragen.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 08 oktober 2011 - 19:52

ooh ja, en niet van te voren ontsmetten... dan spugen ze vaak nog eens extra in de wond

PoezieMauMau
PoezieMauMau
  • 794 berichten

#4 Geplaatst 08 oktober 2011 - 20:01

grumpje zei:

ooh ja, en niet van te voren ontsmetten... dan spugen ze vaak nog eens extra in de wond

Ja bacteriën en de ziekte van Lyme.
..... Een vriend zal met je zingen als je op een berg staat, en zwijgend naast je lopen door een dal .....

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 08 oktober 2011 - 20:10

Geplaatste afbeelding Dit is een teek.
De tekentang erop zetten en lichtjes draaien tot ze loslaat, goed controleren of je het spinneke mee hebt. Daarna alles goed ontsmetten. :duim:

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 08 oktober 2011 - 20:27

Dank u voor het goede advies! Ik ga waarschijnlijk maandag naar de DA, dat is misschien het beste voor kalimerotje, dat ik hem geen pijn doe :s
Miaauw

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 08 oktober 2011 - 20:36

magalietje zei:

Dank u voor het goede advies! Ik ga waarschijnlijk maandag naar de DA, dat is misschien het beste voor kalimerotje, dat ik hem geen pijn doe :s

Ook een goed idee, die kan het je voordoen :) Vraag eens bij de DA om een tekenhaakje, geen tang of pincet. Da's echt iets gemakkelijks.

Guest_catlover76_*
Guest_catlover76_*

#8 Geplaatst 10 oktober 2011 - 00:50

Als die teek een paar dagen blijft zitten, zuigt die zich vol. Dan wordt die zo dik dat je die met je vingers kan verwijderen (zachtjes vastnemen, een draaibeweging maken en zachtjes trekken).

Mijn vorige kater zat veel buiten en kwam 's zomers constant thuis met teken ook al deed ik er iets voor in zijn pels. Ik checkte die dagelijks op teken. Soms zag ik eens eentje over het hoofd. Na een paar dagen is die zo dik dat je die met je vingers kan verwijderen.

Een keer begon die te maken. Bleek die een keidikke teek onder zijn oksel te zitten hebben.

De raarste plaats waar ik (2X) een teek gevonden heb, was op zijn anus. De eerste keer dat je een teek verwijdert, schreeuwt die kat (die van mij toch) moord en brand. Nadien merkte die het zelfs niet meer dat ik een teek verwijderde.

Dat was een echte buitenkat. Tijdens de zomer haalde ik soms 5 teken of meer uit zijn pels ook al deed ik een product in zijn nek tegen teken. Het was een rosse kater. Ik heb eens ergens gelezen dat die veel meer teken hebben omdat ros één van de weinige kleuren is die een teek kan zien.

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 11 oktober 2011 - 22:08

Haaaa interessant catlover76! Maar ondertussen is ze eruit! mijn vriend heeft het geprobeerd als hij sliep, uiteraard werd hij wat wakker maar hij bleef op zijn gemak liggen en ze is eruit geraakt zonder gemiauw of gesla. Hij wist het zelf niet en hij sliep lekker verder. Die poezels toch he :love3:

dankuwel iedereeen
Miaauw

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 11 oktober 2011 - 22:56

magalietje zei:

Haaaa interessant catlover76! Maar ondertussen is ze eruit! mijn vriend heeft het geprobeerd als hij sliep, uiteraard werd hij wat wakker maar hij bleef op zijn gemak liggen en ze is eruit geraakt zonder gemiauw of gesla. Hij wist het zelf niet en hij sliep lekker verder. Die poezels toch he :love3:

dankuwel iedereeen

goed kontroleren of je de kop meehebt gehad..