Spring naar inhoud

- - - - -

likken en nog zo van die schattige dingen die onze poezels doen"

• Log in om te reageren
39 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#31 Geplaatst 12 oktober 2011 - 19:03

Brenda... zei:

:love: :love: :love: wat een prachtige bloterikjes!!! Ben er zo gek van sinds ik Peach heb hé. Zou niets anders nog willen moest ik ooit nog een poezeltje nemen! Echt een geweldig ras! :love: :love: :love:

ik vind peach ook fantastisch :heart: en ze heeft een leuke naam
Geplaatste afbeelding

Guest_Ragdoll_lover_*
Guest_Ragdoll_lover_*

#32 Geplaatst 12 oktober 2011 - 21:43

lathyrus zei:

nog vergeten zeggen: dan heb jij een ontzettend leuke vriend ;) :)
Je moet wel kunnen verdragen dat ze constant rond je hangen en veel aandacht vragen, er zijn mensen die daar niet tegen kunnen en dan zoeken die beter een ander ras.
Maar als je dat net graag hebt kan je je geen beter ras wensen
Ohh dat kan ik prima verdragen..
We hebben namelijk ragdolls en dat zijn eigenlijk ook net hondjes, lopen je de hele dag achterna. Ik vind het heerlijk!

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#33 Geplaatst 12 oktober 2011 - 22:16

Wel, als je dat heerlijk vindt ga je dolblij zijn met een sphynx, dat zijn echte lieverds.
Wij hebben er 4 en ze hebben elk hun eigen karaktertje maar ze hebben 2 dingen allemaal gemeen, ze zijn ontzettend lief en ook ontzettend aanhankelijk .
Ik kan niks doen zonder dat mijn poezels erbij zijn.
Zelfs op toilet zit er dan eentje op mijn schoot terwijl 1 tot 3 stuks beentjewrijf aan t doen zijn terwijl ze proberen om ook op die schoot te geraken.
Als dat laatste natuurlijk niet lukt springt er wel altijd eentje op mijn rug en kruipt  zo in mijn nek.
Ik blijf soms een halfuur zitten gewoon omdat ze allemaal zo aan t spinnen en aan t knorren zijn en ze het blijkbaar reuzeleuk vinden (mijn achterste vindt het minder leuk, dat doet dan op den duur pijn van te lang op de wc te moeten zitten)
En t is ook altijd opletten geblazen als je je rechtzet.
Je moet onmiddellijk de pot dichtsmijten of anders zou het wel eens kunnen dat er eentje besluit om een duik in de pot te nemen (dat zijn we al eens tegengekomen met onze yoshi bweekes)
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#34 Geplaatst 12 oktober 2011 - 22:17

Heb je onderstaande topic al gezien?

mijn schatjes

en

http://www.kattensit...o-schattig.html

Daar staan ze ook zo leuk op ;)

misschien volgt er toch nog een sphynxje als nieuwe huisgenoot voor jullie?

Bewerkt door lathyrus, 12 oktober 2011 - 22:25.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#35 Geplaatst 12 oktober 2011 - 23:24

Ragdoll lover, mag ik je een vraag stellen aub?
Een vriendin van mij zou graag een ragdoll hebben maar weet niet wat de gangbare prijzen zijn (ze weet alleen dat ze duur zijn en ze moet het doen op een pensioentje, haar man is net overleden en volgens mij zou ze echt wel heel veel hebben nu aan zo een beestje, toen haar man nog leefde mocht ze er geen adopteren.)
Hoeveel betaal je bij een goeie fokker voor een ragdoll kitten?
Ik dacht een goeie 500 euro maar ik ben er helemaal niet zeker van.
En hoeveel wordt er zo gevraagd voor een herplaatsertje?
Geplaatste afbeelding

Guest_Ragdoll_lover_*
Guest_Ragdoll_lover_*

#36 Geplaatst 13 oktober 2011 - 11:33

Haha ja dat van de wc herken ik ook wel een beetje!
Lijkt me super gezellig, een sphynx in huis!
Hebben ze nu ook echt veel ruimte nodig?
Wij wonen namelijk een appartement. De katten mogen wel overal komen en hebben eigen ingerichte kattenkamer.
En we hebben vooral heel erg de hoogte ingewerkt (door middel van plafondhoge krabpalen, veel plankjes etc.) De katten hoeven eigenlijk bijna helemaal niet over de grond te lopen, maar klimmen :p

Wat een super leuke foto's! Die met de jasje en shirtjes aan zijn ook zo lief! Vinden sphynxen dat ook echt fijn, om een jasje aan te hebben?

Wat betreft de ragdoll: Een ragdoll bij een goede fokker kost gemiddeld 650 euro. Voor herplaatser gok ik op ongeveer 250-350 euro...
Aan een ragdoll heb je inderdaad heel veel gezelschap!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 13 oktober 2011 - 11:37

Eventjes off-topic antwoorden voor je Nadine.

Wij vroegen voor een kitten bij ons 500 euro, dat was echt het laagste dat ik kon gaan. Wou vnl dat ze allemaal een thuisje hadden en we hadden ook nog niets van naambekendheid dusja. Mocht ik verdergefokt hebben, zou ik wel meer gevraagd hebben, denk 600 euro per kitten, want anders is het gewoon niet te doen eigenlijk. Mensen vragen zich ook af of ze wel helemaal in orde zijn als ze dit bedrag moeten betalen. Vanaf 450 euro mag je je dus al serieuze vragen beginnen stellen wat betreft de gezondheid.

Voor een herplaatser vind ik 250 euro-300 euro zoals hierboven wordt aangehaald, veel teveel. Gisteren ben ik mijn allerliefste Yumi gaan wegbrengen gratis en voor niets. Als ik weet dat ze een prima thuis heeft, hoef ik daar ook geen geld voor. Zelf heb ik ooit 850 euro betaald voor haar. Meestal worden gewoon de sterilisatiekosten gevraagd, denk dat 150 euro een meer gangbare prijs is voor een herplaatser.

En ja ik wil gerust een keertje langskomen! Ik passeer zo goed als voorbij jullie als ik naar mijn ouders rij. Laat maar weten wanneer het past :)

Bewerkt door Spanishke, 13 oktober 2011 - 11:39.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#38 Geplaatst 13 oktober 2011 - 12:23

Ragdoll lover, de duik van yoshi in de wc was vies maar ook een beetje komisch, ik zat beneden in de living naar tv te kijken en halve trouwboek zat boven op t wc.
Ik hoor plots een luide boenk gevolgd door een "godmiljaarde"
Vervolgens hoor ik gestommel op de trap en komt halve trouwboek hier de living binnengevlogen met zijn broek nog tot op zijn knieën getrokken :LOL: :LOL: :LOL:
Hij kwam me meedelen dat yoshi in een pot met drollen was gedoken en was daar helemaal van onder de voet.
We hebben haar dan maar direct in bad gestoken ocharme en sedertdien letten we er op dat van t moment dat we ons rechtzetten van de wc we de pot onmiddellijk toesmijten want we willen geen herhaling van het voorval :misselijk:
Maar halve trouwboek met zijn broek tot op zijn knieën en zo een verdwaasd gezicht was echt wel heel grappig :LOL: :LOL: :LOL:

Of een sphynx veel ruimte nodig heeft?
Tja, ik denk dat iedere kat wel best een zo groot mogelijk territorium heeft.
Maar dat wil niet zeggen dat je sphynx niet gelukkig kan zijn op een appartement.
Zeker als ze zoals bij jou toegang hebben tot iedere kamer en ze hebben dan ook nog een eigen ingerichte poezenkamer.
Ik zie niet in waarom een sphynxje bij jou niet gelukkig zou kunnen zijn.
Wij wonen ook niet in een villa hoor, maar in een heel simpel gewoon rijtjeshuis.
We hebben ook gezorgd voor hoge krabpalen zodat ze klimgelegenheden hebben en ze mogen in de living en de slaapkamer en de gang altijd, in de badkamer mogen ze alleen als we erbij zijn (er staan teveel dingen die te gevaarlijk zijn voor hen vind ik om hen daar alleen te laten loslopen en vooral onze Ramses eet alles maar dan ook alles op) en op de lege kamer (die vol staat met brol) mogen ze ook alleen maar als we er bij zijn (omdat daar ook dingen staan zoals white spirit enzo)
In de keuken mogen ze ook maar op de momenten dat er gekookt wordt houden we ze buiten, t is echt veel te gevaarlijk om te staan werken met hete kookplaten terwijl er sphynxen rondlopen, ze zouden op je fornuis springen en ik mag er niet aan denken dat ze zich zouden verbranden.
Ze kunnen bij ons ook buiten, we hebben van onze koer een kattenren gemaakt (als jullie een balkon hebben kunnen jullie het misschien catproof maken?).
Ik denk dat ons huis toch niet veel groter zal zijn dan jullie appartement dus waarom zou het dan niet mogelijk zijn voor jullie?

Wat de jasjes en shirtjes betreffen, de ene sphynx heeft er geen probleem mee om dat te dragen en de andere wil het absoluut niet, dan maken ze zichzelf stokstijf en laten ze zich gewoon zo stijf als een plank op de grond vallen en willen ze geen poot meer verzetten.
Als je een sphynx hebt en je wil weten of ze jasjes of shirtjes willen dragen dan zou ik om een goedkoop shirtje gaan om het eerst eens te proberen of ze het willen dragen vooraleer k weet niet hoeveel geld er aan uit te geven.
En ik doe ook alleen maar jasjes en shirtjes aan als het echt nodig is (ter bescherming van de zon of als ze buiten willen en het heel koud is), binnen moeten  ze dat nooit dragen omdat toch aanbevolen wordt dat een kat de kans moet krijgen om zich te wassen als ze dat wil.

Bedankt voor de info van de prijzen van ragdolls
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#39 Geplaatst 13 oktober 2011 - 12:38

spanishke, t is toch niet off topic ;) , ik heb zelf de vraag gesteld ;)
Ik weet eigenlijk niet hoe ik aan dat idee van 500 euro kwam, ik heb geen verstand van prijzen van andere raskatten dan sphynxen.
450 euro (en 500 euro dan ook) dan is er waarschijnlijk stront aan de knikker?
En voor een herplaatser denk je meer in de richting van 150 euro dan.
Ik zal het tegen mijn vriendin zeggen.
Ze heeft het echt ontzettend moeilijk met het overlijden van haar man en ik vind het zo erg voor haar, ze zijn 40 jaar samen geweest en hebben 11 gevochten tegen het kankerbeest.
Ik vond het indertijd al erg dat ze van haar man geen kat kreeg, maar ja, what can you do about it...
Als wij er t geld voor hadden kocht ik haar er zelf één maar we hebben hier ook geen geld op overschot liggen spijtig genoeg.
Wat het afkomen betreft, ik heb je al gezegd dat je altijd welkom bent ;)
Maar deze week en volgende week gaat het niet echt voor ons.
Ik heb een hele boel taken uit te voeren (ik ben er een tijdje al heel slecht aan toe geweest en er is veel blijven liggen en ik wil een inhaal manoeuvre doen ;) ), vanaf de week daarna you can pick a date ;)
Zaterdag is wel de enige dag dat ik eens buitengeraak en als ik dan thuiskom is mijn rekker helemaal af dus geen zaterdag aub.
Maar voor de rest blijft het me gelijk
En ik heb wel t liefst dat het in de middag of s avonds is dat je komt omdat ik s morgens nogal een wrak ben :oops: (ik heb nogal wat slaapproblemen), ik hoop dat dat voor jou geen probleem is?
Geplaatste afbeelding

Guest_Ragdoll_lover_*
Guest_Ragdoll_lover_*

#40 Geplaatst 13 oktober 2011 - 14:53

Bedankt voor het antwoorden! :)
Binnenkort maar eens langs een cattery om echt eens kennis te maken met een sphynx!

Ohja en de prijzen van ragdolls zijn alleen mijn ervaringen. Voor mijn ragdolls heb ik 650 euro per kitten betaald en de andere cattery's die ik ken vragen ook deze prijs. Maar wellicht zullen er cattery's zijn waar de prijzen wat lager liggen. Gewoon even informeren bij een paar cattery's.
De prijs voor een herplaatser was puur een gokje, geen idee wat ze daar precies voor vragen.
Volgens mij zijn heilige birmanen iets goedkoper dan ragdolls (rond 450 euro) en zij zijn ook erg aanhankelijk, en qua uiterlijk heeft het wel wat van een ragdoll. Misschien dat dat ook nog een idee is?