Spring naar inhoud

- - - - -

Lapjespoes in de berm in Nederland

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#1 Geplaatst 09 oktober 2011 - 13:00

Waarschijnlijk vooral voor de Nederlandse leden.. deze mail stuurde ik daarnet naar de Dierenbescherming van Breda... kan ik nog ergens anders terecht voor eventuele hulp, of moet ik dit noodgedwongen uit mijn hoofd zetten?

Zaterdag reden we langs de E19 richting Breda, komende van België.
Een stuk vóór de afrit Rijsbergen is er een oprit, een tweebaansvak dat uitkomt op de autosnelweg en waar dus tussen de echte autosnelweg en de oprit, een berm gras is en bos.
Zaterdag zat er op die berm een lapjeskatje.
We zijn eraf gereden aan Rijsbergen en teruggedraaid. Toen we terug ter plekke waren, zat het diertje er nog... we zijn gestopt, ik ben uitgestapt en heb het poesje toegesproken... jammer genoeg kwam het niet en sprong het het bos in.
Ik ben er niet achter gegaan omdat ik besefte dat ik het dan misschien richting die oprit zou drijven...
het zit dus echt op een spie tussen twee drukke wegen...
Huizen zijn daar niet echt, alleen maisvelden naast die oprit en misschien iets verder toch huizen of boerderijen?.
Ik zit er constant aan te denken dat ik niks heb kunnen doen voor dit diertje... ik heb mijn best gedaan maar kon niet méér doen.. en dat stoort me...
Vandaar mijn vraag... weten jullie of daar zwerfkatten zitten of zou dat een tam katje geweest kunnen zijn?.
Is er een mogelijkheid om daar poezen te vangen met een vangbak?
Of moet ik me tot ergens anders richten?
Ik hoop dat u me een paar antwoorden kan geven...
alvast bedankt voor het doorlezen van mijn mail...
Vriendelijke groeten,

Bewerkt door Nadine, 09 oktober 2011 - 13:01.

KingFredII
KingFredII
  • 9.494 berichten
    • Locatie: vlakbij waar Brabant, O-Vlaanderen en Antwerpen elkaar raken
  • 1 katten

#2 Geplaatst 09 oktober 2011 - 13:18

Ik zou het niet weten :(
Miauw!

Lees mijn schrijfsels of beluister mijn muziek:
klik op mijn naam in de linkermarge en dan op "bezoek KingFredII's webpagina"

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 09 oktober 2011 - 16:37

Ik weet alleen dat Katten die bij een boerderij wonen, behoorlijk grote territoria kunnen hebben. Bij de weg gaan zitten is gevaarlijk voor die kat, maar haar vangen betekent dat je haar wegneemt bij de baasjes... je kan alleen hopen dat ze uitkijkt denk ik. Zo zijn er zo vele katten....

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 09 oktober 2011 - 17:00

Hallo Nadine,

deze zit wel een eind uit de buurt maar wellicht weten hun een oplossing mee te bedenken.

:hug:

De Kattenhulpdienst

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 09 oktober 2011 - 17:03

Waarschijnlijk woont die poes wat verder weg, je kan toch onmogelijk elke kat die je aan drukke wegen ziet gaan vangen en laten plaatsen. Veel van die katten hebben een thuis en een groot territorium.

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#6 Geplaatst 09 oktober 2011 - 22:15

catherine zei:

Waarschijnlijk woont die poes wat verder weg, je kan toch onmogelijk elke kat die je aan drukke wegen ziet gaan vangen en laten plaatsen. Veel van die katten hebben een thuis en een groot territorium.

Ik schat de situatie echt wel in hoor vooraleer ik een instantie aanschrijf... ik vraag ook niet om ze te vangen en te plaatsen. Ik vraag alleen of zij de mogelijkheid hebben om daar eventueel poezen te vangen..
om in te schatten of het een gedumpt diertje zou kunnen zijn.
Er zijn in de verdere omgeving volgens mij geen huizen of boerderijen... het zou dan al van heel ver moeten komen.. allemaal mogelijk natuurlijk, dat weet ik ook wel... daarom mijn vraag of het bekeken kan worden... en om te zien of er daar meer (zwerf)poezen zitten en om te zien of er iets moet gedaan worden en om te zien of er daar een probleem gekend is...en om te zien of er daar mensen wonen... enz enz... niet om ze te laten plaatsen ofzo... bij verder contact met hen zal dat ook allemaal uitgelegd worden...
en ja, inderdaad je kan niet elke kat vangen die aan een drukke weg zit... MAAR je ziet niet elke dag een poes zitten op de berm van een drukke autostrade, waar dan in de omgeving geen huizen zijn én waar ze slechts veilig is op een strookje gras en een beetje bos.... en in dat geval wil ik tenminste een poging gedaan hebben om iets te ondernemen... wàt dat dan ook kan zijn... ik zal te emotioneel zijn zeker, maar ik wil dan niet gewoon doorrijden zonder me vragen te stellen,..

Bewerkt door Nadine, 09 oktober 2011 - 22:17.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 09 oktober 2011 - 22:19

Ik ken wel het dierenasiel Canina in Essen. Dat is niet ver van Breda. Die krijgen dikwijls katjes binnen van de omgeving. Dus het zou best kunnen dat dit katje van een boerderij komt.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#8 Geplaatst 09 oktober 2011 - 22:47

:: Amivedi-Nederland | Stichting voor vermiste en gevonden huisdieren ::
voor registratie vermiste en gevonden dieren

Provincie = Noord Brabant

http://amivedi.nl/co...191ab4_pic1.jpg

Lijkt ze op dit poesje?
en nog een die nog langer zoek is.
http://amivedi.nl/co...62dba8_pic1.jpg

Dierenasiel Breda en omstreken - De Dierenambulance

Bewerkt door Sihirci, 09 oktober 2011 - 22:52.
Reden van bewerken: aanvulling

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#9 Geplaatst 09 oktober 2011 - 22:53

Mauricke zei:

Ik ken wel het dierenasiel Canina in Essen. Dat is niet ver van Breda. Die krijgen dikwijls katjes binnen van de omgeving. Dus het zou best kunnen dat dit katje van een boerderij komt.

Dat is wel erg ver uit de richting. Breda ligt dicht bij Antwerpen.

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#10 Geplaatst 10 oktober 2011 - 08:21

Bedankt voor het mee nadenken...
Ik kreeg gisteren reactie van de Dierenbescherming Breda dat men er eens ter plaatse wil gaan kijken (om te situatie in te schatten, niet om ze te vangen!!!!!!) (hoop dat dat nu duidelijk is) :)