Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuw 'ingevoerd' : Zondag's Diner ^^

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 09 oktober 2011 - 20:03

Hoihoi,

Onze poezeltjes krijgen de hele dag vers water en korreltjes.
In t begin kregen ze ook 2x per dag natte voeding, maar heb gemerkt dat fangio dit niet altijd verdraagt en er snel diarree van krijgt dus krijgen ze nu slecht 1x per dag een klein beetje nat voeding en ter compensatie hebben we dan maar een 'zondag's diner' ingevoerd :d

Namelijk : Vis en groentjes :LOL:
Ik neem gewoon wat verse vis en een groente naar keuze en kook dit goed in water (als ze diarree hebben kook ik het samen met 2 eetlepeltjes rijst), daarna goed mixen tot een puree en ...SMULLEN MAAR!!!

Onze beide lieverdjes zijn er dol op en tis nog eens gezond ook :)

Geplaatste afbeelding

Ps : Vandaag stond er kabeljauw en worteltjes op het menu ;)
Fangio & Bruno :heart:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 09 oktober 2011 - 20:15

waarom groentes? En waarom het vlees/vis koken?

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 09 oktober 2011 - 21:07

ginnie zei:

waarom groentes? En waarom het vlees/vis koken?

De groentjes omdat ze dit graag eten en omdat de dierenarts zei dat dit geen kwaad kon, en gekookt omdat Fangio erg gevoelig is aan rauw voedsel ;)

Anousje
Anousje
  • 2.436 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 09 oktober 2011 - 21:07

mogen katten gewoon gekookte groentes dan?
Nouja ik hou het toch maar gewoon bij kattenvoer en wanneer ik kip eet krijgen ze ook altijd een paar stukjes..
en ik heb ze nog nooit horen klagen :d

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 09 oktober 2011 - 21:11

Katten hebben eigenlijk geen groenten nodig.  Maar ja als ze het lekker vinden, hier durven ze ook wel eens aan de overschot patatten en groenten gaan likken die voor de container zijn. :)

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 09 oktober 2011 - 21:15

Ik vind het een heel leuk initiatief
Jullie nemen de tijd om iets speciaal te doen voor jullie poezels :)
Heel origineel!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#7 Geplaatst 09 oktober 2011 - 21:31

ze hebben inderdaad niets aan groenten en sommige groenten mogen ze absoluut niet hebben. maar zolang je daar op let kan het inderdaad niet zoveel kwaad. Het voegt niets toe, maar als ze het graag eten, ach....

Dat hij gevoelig is voor rauw voedsel, dat kan in het begin zo zijn. Dan moet het maag darm systeem zich aanpassen, na een (vaak) lange periode van brokken en natvoer met weinig vlees kan dat even duren. Het kan (hoeft niet) dan zo zijn dat er wat plattere ontlasting komt. dan lijkt het alsof het rauwvoer niet goed wordt verdragen, maar eigenlijk is dat dus de omschakeling wat je merkt. Als je het gewoon volhoudt en blijft geven dan is het meestal met een paar dagen tot een week (soms iets langer bij gevoelige katjes) weer helemaal over.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 09 oktober 2011 - 21:35

Welke groenten mogen ze eigenlijk niet? Ik weet van ui en look (al is dat laatste een kruid)
Tis maar dat ik extra kan opletten dan hé

Geplaatste afbeelding

BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 09 oktober 2011 - 21:36

Hey, nja een toevoeging is het niet, maar ze hebben het beiden erg graag en het zit ook in vele droogvoeders dusja kwaad kan het niet he, let natuurlijk wel op wat ze wel en niet mogen ;)

En ja, ze hebben altijd al natvoeder gehad, maar Fangio blijft er gevoelig aan, de diarree is soms zelfs zo erg dat we het over heel de living vinden omdat hij niet snel genoeg is :onzeker: Maar sinds we wat geminderd zijn en ze op zondag hun dinertje krijgen hebben we nog geen diarree gezien en staat hun vacht gewoon beter :)

En als je hen er dan zo van ziet smullen tot de bortjes helemaal leeg zijn geeft dat gewoon een super gevoel :d

Anousje
Anousje
  • 2.436 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 09 oktober 2011 - 21:38

oo ik wist niet dat ze gewoon groentes mogen eten.. wat leuk!
Nou jouw poezels zullen lekker genieten elke zondag!
nog een vraagje wat soort vis geef je ze dan?

Bewerkt door Anousje, 09 oktober 2011 - 21:41.

BabyDreamXxX
BabyDreamXxX
  • 137 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 09 oktober 2011 - 22:40

Is afwisselend ;) Vandaag was kabeljauw, zalm was vorige week :)
Zie enkel dat hij n zachte smaak heeft en geen graatjes enzo heeft ;)

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 10 oktober 2011 - 11:53

ginnie zei:

ze hebben inderdaad niets aan groenten en sommige groenten mogen ze absoluut niet hebben. maar zolang je daar op let kan het inderdaad niet zoveel kwaad. Het voegt niets toe, maar als ze het graag eten, ach....

Dat hij gevoelig is voor rauw voedsel, dat kan in het begin zo zijn. Dan moet het maag darm systeem zich aanpassen, na een (vaak) lange periode van brokken en natvoer met weinig vlees kan dat even duren. Het kan (hoeft niet) dan zo zijn dat er wat plattere ontlasting komt. dan lijkt het alsof het rauwvoer niet goed wordt verdragen, maar eigenlijk is dat dus de omschakeling wat je merkt. Als je het gewoon volhoudt en blijft geven dan is het meestal met een paar dagen tot een week (soms iets langer bij gevoelige katjes) weer helemaal over.

Ik ben het met je eens. Als je droogvoeding geeft zou ik juist wat toevoegen aan het dieet waar ze echt wat aan hebben. Nog meer plantaardig materiaal, naast de brokken, belast alleen maar de organen nog meer.

Bewerkt door Ester, 10 oktober 2011 - 11:53.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 10 oktober 2011 - 16:23

als ze natvoer eten met veel "rauw" vb almo zouden ze dan ook moeite hebben met omschakeling naar rauwvoer (carnibest)