Spring naar inhoud

- - - - -

Vlooien bij na bezoek dierenarts ?

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Guest_Nicole2_*
Guest_Nicole2_*

#1 Geplaatst 10 oktober 2011 - 19:57

Wat ik vandaag heb mogen mee maken tart elke verbeelding... mijn 4 katten zitten redelijk vol met vlooien. :cry: .

Omdat ik altijd maar 2 katten had die nooit buiten gingen hebben we nog nooit last gehad van vlooien buiten die ene keer toen ik een kitten haalde uit een cattery. Dit hebben we onmiddellijk behandeld en nooit zagen we nog vlooien tot nu dan.

Een 3-tal maanden geleden hebben we een zwerfpoes een mandje gegeven. Ze werd onmiddellijk onderzocht en ze had geen vlooien. Vorige week woensdag is ze gesteriliseerd en speciaal op vraag van ons heeft onze da ze onderzocht op vlooien toen ze sliep. We mochten horen dat ze volledig vrij was van vlooien. nu zijn we 5 dagen verder en vandaag ontdekten we dus dan onze katten redelijk bezoek hadden van deze beestjes omdat ze sinds eergisteren begonnen te krabben.

We hebben vandaag bij onze dierenarts een product gekocht om onze poezen te ontvlooien en genoeg om dit binnen een maand weer te  herhalen. De rekening was € 47,5 aub. Nu ja...

Kan het echt dat Chanel deze beestjes meebracht van de da ? Of kan het zijn dat iemand deze beestjes binnen heeft gebracht ? Vind het toch een dure zaak als het van de da zou komen.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 10 oktober 2011 - 20:03

vlooien kunnen overal vandaan komen. Het kan bij de da vandaan komen. Maar je kunt ook op bezoek geweest zijn bij iemand die vlooien in huis heeft. Of door een bos zijn gelopen en eitjes onder je schoenen hebben meegebracht. Of op straat langs een hond zijn gelopen die vlooien had.......
Helaas, je haalt ze gemakkelijk binnen. Je kunt nooit aantonen dat ze van bij de da weg komen.

Dieren behandelen en huis behandelen en hopelijk ben je er dan weer snel vanaf :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Nicole2_*
Guest_Nicole2_*

#3 Geplaatst 10 oktober 2011 - 20:16

ja, ik heb al jaren dezelfde da en al on ze katten zijn bij hem gecastreerd/gesteriliseerd. Alle dekentjes/mandjes/dekbedden en overtrekken zijn gewassen vandaag. Ook onze katten zijn behandeld met Stronghold. Hoop dat dit voldoende zal zijn en ik hoop ook dat we deze beesten niet meer in huis zullen krijgen of dat we deze plaag tenminste vroeger mogen ontdekken ... ocharme, wat hebben ze het allemaal moeilijk gehad vandaag :( .

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 10 oktober 2011 - 22:34

Blijven kammen en de nog levende verdrinken in een glas water. Stronghold is een heel goed produkt.
Je kan ze idd van overal meegebracht hebben, het is geen avance een vinger te wijzen naar de da want je kan ze evengoed hebben opgeraapt buiten op straat of van iemand anders.
Behandelen en alles goed stofzuigen elke dag, krabpalen ook inspuiten en de niet wasbare mandjes en torentjes ook.