Spring naar inhoud

- - - - -

Kangeroewonen?

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 11 oktober 2011 - 12:15

PeggyJ zei:

Persoonlijk zou ik het ook nooit doen, maar ik heb ook niet echt een goede band met familie. Mijn schoonouders zijn ook heel lieve mensen, maar ik ben er zeker van dat als wij een woning zouden delen met mijn schoonmoeder, ze dagelijks zou controleren of mijn man (haar enige zoon) wel genoeg kledij aan heeft,... Ik apprecieer alles wat ze voor ons doen, maar ik hoef ze niet wekelijks, laat staan dagelijks te zien.

:hug:

Mijn vriend negeert zijn mama dan, en zegt dat ik dat gerust ook mag doen. Maar ik ben zo niet :s

Nu ja, tijdens het werk ook al een aantal zaken bijgeleerd, soms verander je wel van attitude als dat nodig is, zelfs al gaat dat in tegen je eigen principes...
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 11 oktober 2011 - 12:21

Daar is een tijdje geleden een heel goeie reportage van geweest op v. Ben echter vergeten op welk zender dat was.... :oops:
Ik zou het eerlijk gezegd liever niet willen, maar mijn man wel! Al is onze zoon er dan weer niet zo erg voor te vinden! Naast elkaar OK, maar wel helemaal apart :)

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.912 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 11 oktober 2011 - 12:27

Wij wonen hier met een hele familie in dezelfde appartementsblok en dat is heel erg fijn. Iedereen heeft zijn privé, moeit zich niet met de andere. Het is de hoofdreden waarom wij hier zo graag wonen. Als we zaken gezamelijk zouden moeten gebruiken, dan is het iets anders natuurlijk.

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#19 Geplaatst 11 oktober 2011 - 12:41

Ik zou het trouwens misschien wel doen als mijn ouders/Dirk zijn ouders op een gegeven moment niet meer zelfstandig kunnen wonen. Maar dan wel ook met zo'n verpleegster van het wit gele kruis erbij :LOL:

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 11 oktober 2011 - 12:45

Ann&Dirk zei:

Ik zou het trouwens misschien wel doen als mijn ouders/Dirk zijn ouders op een gegeven moment niet meer zelfstandig kunnen wonen. Maar dan wel ook met zo'n verpleegster van het wit gele kruis erbij :LOL:

Haha, ja, daar ben ik dan wel bang voor.

Mijn oma had alzheimer, en mijn moeder of ik moesten daar dan elke dag gaan helpen. En hij had ook hulp van het wit gele kruis he.

En ik heb daar niet altijd al te fijne herinneringen aan.

En voor eigen familie is dat toch anders dan voor schoonfamilie, niet?

'k Mag er niet aan denken, want mijn schoonmoeder lijkt van karakter wel serieus hard op mijn grootvader zijn karakter.
Geplaatste afbeelding

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#21 Geplaatst 11 oktober 2011 - 12:48

Gwynyth zei:

Haha, ja, daar ben ik dan wel bang voor.

Mijn oma had alzheimer, en mijn moeder of ik moesten daar dan elke dag gaan helpen. En hij had ook hulp van het wit gele kruis he.

En ik heb daar niet altijd al te fijne herinneringen aan.

En voor eigen familie is dat toch anders dan voor schoonfamilie, niet?

'k Mag er niet aan denken, want mijn schoonmoeder lijkt van karakter wel serieus hard op mijn grootvader zijn karakter.

Ja dat is wel hoor, alle bij mijn ouders denk ik 'oke doe ik meteen', maar zijn ouders.. Die mogen ook wel op 'n serviceflat :ha

Mijn oma heeft nu ook alzheimer en zit op 'n punt dat ze meer hulp nodig heeft maar die niet wilt aanvaarden. Ze beeld zich ook vanalles in waardoor mijn mama eigenlijk liever niet dan wel gaat helpen, mijn oma doet niets anders dan klagen over allemaal dingen die mijn bompa zou doen, waar niets van aan is!

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#22 Geplaatst 11 oktober 2011 - 15:15

De band die ik heb met mijn  schoonouder is echt wel super.
Wij zijn echt 2 handen op één buik.
Ik vind het echt leuk en uniek.
Ik durf zelfs zeggen dat ik meer met mijn schoonmoeder overweg kan dan soms met mijn eigen moeder. :oops:
Mijn moeder is dan ook een speciaal geval, maar ik zie ze wel doodgraag hoor.

Wij zouden het vooral doen voor het makkelijk  te maken, mijn schoonmama heeft last van haar voet en rug en ik zie haar geen 15 jaar meer alles alleen doen...

En ik weet dat er een verschil is tussen op logement gaan en samenwonen.
Maar soms gaan we er voor een week bij logeren en wanneer het de dag is van vertrek wil ik nooit weg. :(
Tis echt een schoonmama uit de 1000 en ik mis haar ook zo wanneer ik thuis ben.
Wij bellen bijna elke dag en of smsen...
Tis echt een 2de mama voor me.
En aangezien we nu echt ver van elkaar wonen en ik niet in een appartementje wil wonen in Antwerpen (bij haar dus) haal ik ze gewoon uit haar appartementje. (wat ze zelf ook wil en wat beter zal zijn voor haar)
Oja,mijn schoonpapa is ook een lieverd hoor, echt een nieuwe man. ;)
Al zal hij zelf zeggen van niet. :LOL:
Hij is zeer rustig en kalm en zegt niet veel maar wanneer hij iets zegt is het wel altijd de moeite. ;)

Ik denk dat ik mijn 2 handjes kan kussen met zoon lieve schoonouders.
Vroeger met mijn andere schoonouders van mijn exen was het altijd oorlog en zever.
Dus ik weet hoe het anders kan zijn.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#23 Geplaatst 11 oktober 2011 - 15:17

Lut zei:

Daar is een tijdje geleden een heel goeie reportage van geweest op v. Ben echter vergeten op welk zender dat was.... :oops:
Ik zou het eerlijk gezegd liever niet willen, maar mijn man wel! Al is onze zoon er dan weer niet zo erg voor te vinden! Naast elkaar OK, maar wel helemaal apart :)
Je naast elkaar oke, maareuhm vindt maar eens 2 huisjes naast elkaar zonder zelf te bouwen.
We gaan wel misschien een oud boerenhof kopen om te renoveren dus eventueel ook de stallen renoveren end at tot woning omflitsen en dan is het ook apart apart hé.
Maar op het zelfde hof...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#24 Geplaatst 11 oktober 2011 - 15:21

Hier op de wijk is er een gezin die aan kangeroe wonen doen, dochter en schoonzoon wonen op de bovenverdieping. Ze hebben 3 kamers en een badkamer. Ouders wonen beneden en hebben een badkamer beneden, living en keuken en slaapkamer. ER is wel geen gesloten deur zoals een appartement aan gewoon de trap tss beiden. Vind het eerlijk gezegd een beetje raar maar ja zo is het ook goedkoper voor hen en kunnen ze een centje aan de kant zetten.

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 11 oktober 2011 - 16:16

Misschien niet echt belangrijk, maar je krijgt serieuse subsidies voor kangoeroewonen.  Ik had het er nog vorige week met iemand over die dat is gaan doen en me dit vertelde.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#26 Geplaatst 11 oktober 2011 - 18:52

Een aantal jaren geleden wou mijn vader dat ook doen.

Een oud herenhuis kopen en dat volledig inrichten in 3 afzonderlijke appartementen, gelijkvloers ma en pa, 1e verdiep ik en 2e verdiep mijn zus.

Het zou zo verbouwd worden dat als één van ons daar zou weggaan, toch kan verhuurd worden aan vreemde mensen. Dat ze nooit bij jou binnen moeten zijn of als je eens een dag geen zin hebt om je ouders te zien, je er ook niet moet binnengaan.

Voor hen zou dit een veilig gevoel geven in hun oude dag, dat ze altijd terecht konden bij iemand van ons als er iets was.

Spijtig genoeg is het bij ideeën en plannen gebleven; nooit is er schot in de zaak gekomen ook niet de aankoop van het gebouw.

Bewerkt door Magic Coonie, 11 oktober 2011 - 18:54.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 11 oktober 2011 - 19:25

Eragon zei:

Alles is afhankelijk van je verstandhouding en de afspraken. Volgens mij kan het wel mits goede afspraken.

Stuur eens een PB naar Jopperke, die doet aan kangoeroewonen met haar ouders en kan je er best meer over vertellen

Dat wilde ik ook zeggen :)
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#28 Geplaatst 11 oktober 2011 - 20:47

Thundernimf zei:

Wij wonen hier met een hele familie in dezelfde appartementsblok en dat is heel erg fijn. Iedereen heeft zijn privé, moeit zich niet met de andere. Het is de hoofdreden waarom wij hier zo graag wonen. Als we zaken gezamelijk zouden moeten gebruiken, dan is het iets anders natuurlijk.

Dan heb je natuurlijk inderdaad familie nodig die niet bemoeiziek is of constant zit te loeren wanneer je buiten gaat en thuis bent.

Ik zou het ook niet willen doen; tenzij mijn ouders echt hulpbehoevend zijn maar dan nog :oops:

Geplaatste afbeelding

Guest_zuurstof_*
Guest_zuurstof_*

#29 Geplaatst 11 oktober 2011 - 20:55

Ik vind dat wel een goed idee om te doen. Ik vind het zelfs super!

Je moet er wel van overtuigd zijn, dat er ook eens mindere momenten zullen zijn, hoor! Misschien kom je goed overeen met je schoonmama, en mis je ze veel , maar jullie zien elkaar niet dag in dag uit, en als je zo dicht opeen leeft, misschien wel meer. Dan moet je ook kunnen aanvaarden dat er eens een mindere dag zal zijn, waar je je ook wel eens kan ergeren misschien, of eens kwaad kan zijn of droevig, maar als je weet dat zoiets ook voorbijgaat, dan kan je je er gemakkelijker over zetten , en kan het een heel gezellig boel worden!

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 12 oktober 2011 - 20:44

Wij hebben op kantoor ooit een ontwerp gemAakt voor een kangoeroe woning en zoals gezegd je kan deze zo prive mayen las je zelf wilt