Spring naar inhoud

- - - - -

Help sproeiers

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#1 Geplaatst 16 februari 2009 - 14:49

Ik hoop dat het topic hier op zijn plaats staat?

Ik heb een vriendin en slaafje( haar eigen woorden) van twee prachtige Don sphynxen.

Er zijn niet zoveel Don Sphynxen en haar zoon en schoondochter hebben een cattery van Donnetjes. dus mama, sphynxen sproeien niet, oh nee ,je kan gemakkelijk twee open katers houden ipv poezen. gezien mijn vriendin haar leeftijd, leek het haar een goed idee , katers ipv poezen.

Beide katers zijn schatten, de ene heeft twee nestjes verwekt, de andere eentje;
Maar niet sproeien, vergeet het.

Dus verleden week vrijdag zijn beide jongens gecastreerd, met veel verdriet heeft mijn vriendin die beslissing genomen maar de toestand werd echt onhoudbaar.

Buiten de gangbare aanraders, poetsen met speciale produkten, feliway ,bachdruppels( weet er iemand ook welke druppels aangewezen zijn) hoe lossen jullie dat op met (ex) dekkaters?
Want natuurlijk zitten de heren ook nu weer in dezelfde rang, van dekkater samen naar ex-kater.

ik weet, het is nog te vroeg om iets te zeggen maar momenteel gaat het sproeien lustig verder.
mijn vriendin houd ontzettend veel van haar mannekes maar lichamelijk is dat constant een hele dag achter hun poep aanlopen om te poetsen eigenlijk een veel te zware opgave aan het worden.

En ik heb hen bezig gezien, ik wist niet dat er zoveel vocht uit zo'n kleine beestjes kon komen.

wie heeft er ondervinding en een goed oplossing? Hoe doen de fokkers onder jullie dat met ex dekkaters die jullie niet wensen te herplaatsen wegens veel te graag zien? :)

Graag zoveel mogelijk raad tips, oplossingen, alle raad is welkom.

Alvast heel erg bedankt uit naam van mijn vriendin. :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 16 februari 2009 - 15:05

Ik zou alvast beginnen met de plaatsen waar ze sproeien goed te reinigen met HG alle nare geurtjes weg, zodat de geur van de urine ook niet meer voor de katers waarneembaar is. Verder hoop ik dat er hier nog anderen zijn die je bruikbare tips kunnen geven.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 16 februari 2009 - 16:13

Je kan het produkt Cat-off gebruiken. Ik gebruikte dat als ze aan het behang krabben. Maar het is ook goed tegen sproeien. Mijn buurman had een sproeiende gecastreerde kater en die gebruikte het ook. Je moet het wel regelmatig herhalen op de plaatsen waar ze gaan sproeien. Het heeft een citroen frisse geur en katten houden daar zo niet van.
Het 100% natuurlijk en vlekvrij. Ik heb het gekocht in het AVEVE centrum.
Misschien kan je dat eens proberen.
Veel succes.  :catwalk

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#4 Geplaatst 16 februari 2009 - 17:06

Ik zal het doorgeven Catherine, alle hulp is welkom. :) Bedankt.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 17 februari 2009 - 12:48

Amai dat is erg, ik hoop voor jouw vriendin dat alles in orde komt!
Succes gewenst :)

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#6 Geplaatst 17 februari 2009 - 14:33

Verleden week vrijdag is natuurlijk nog maar heel kort, ik zou het toch wat meer tijd geven en nog een paar weken afwachten.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#7 Geplaatst 17 februari 2009 - 14:38

Ik dacht dat de castratie ook een paar weken nodig heeft om effectief te zijn?
Als het echt niet ophoudt na 6 weken is suprelorin misschien een optie? Dat ze ook eens bij de DA vraagt of die nog andere opties heeft misschien. Voorlopig misschien maar katerbroekjes dragen het grootste deel van de tijd?

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#8 Geplaatst 17 februari 2009 - 14:42

Suprelorin daar was de D.A. absoluut tegen. en mijn vriendin zal dan ook absoluut geen risico nemen wat haar schatjes aangaan. Die twee zijn echt met hun poepeke in de boter gevallen. :d

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#9 Geplaatst 17 februari 2009 - 14:43

Ze zouden eventueel nog een injectie met tardac krijgen als het sproeien na twee, drie maanden niet was gestopt.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#10 Geplaatst 17 februari 2009 - 14:45

ijammeke zei:

Suprelorin daar was de D.A. absoluut tegen. en mijn vriendin zal dan ook absoluut geen risico nemen wat haar schatjes aangaan. Die twee zijn echt met hun poepeke in de boter gevallen. :d

Mja er zijn zoveel DA's die tegen vanalles en nog wat zijn, maar heeft hij enige ervaring in het gebruik ervan dan of waarop baseert hij zich om er tegen te zijn? Er is daar een groot topic over op KP en daar lees ik toch vooral erg positieve dingen hoor, zeker voor katers. Maar goed het is nog niet 100% getest zoals het hoort natuurlijk dus als ze er niet gerust in is moet ze het ook niet doen nee ;)