Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe open deur beveiligen?

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 29 juni 2009 - 10:11

Hoe zouden jullie dit oplossen?

Adam mag op het terras als ik erbij ben. Als de terrasdeur openstaat terwijl ik niet kan opletten, zet ik er een vliegenraam in. (Dat zit niet echt vast, maar dat klem ik tussen de schuifdeur).

Ik zou eigenlijk ook 's nachts de schuifdeur willen openlaten in de zomer, om af te koelen. Maar omdat ik op het 1ste woon, en het terras uitkomt op een plat dak, vind ik dat toch te veel risico op inbraak.

Dus ik was aan het denken aan een soort metalen rolhekken, dat dan kan dienen als afscherming voor Adam én beveiliging voor 's nachts.

Heeft iemand van jullie dit ook? Of een andere oplossing?

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 29 juni 2009 - 15:24

geen idee hoe je dit best kan oplossen. gewoon een stevige vliegenraam plaatsen? :catscratchhead

NiQi
NiQi
  • 351 berichten

#3 Geplaatst 29 juni 2009 - 15:27

Ik kan je ook niet helpen maar ik ga hier meevolgen want ik zoek ook een stevige oplossing om mijn deur te laten openstaan zonder dat mijn poezels buiten kunnen.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 29 juni 2009 - 15:28

Ik zou ook gewoon een stevig vliegraam plaatsen. Eventueel dat het onderaan gewoon hout is en enkel bovenaan zo'n gaas, zodat hij het zeker niet kan open krabben om naar buiten te lopen.
Alhoewel ze dat niet doen volgens mij (de mijne doen het toch niet). :)
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 29 juni 2009 - 15:55

Je kan achter je schuifraam een stok op lengte gemaakt leggen zodat het vliegenraam er net tussen past en dan kunnen inbrekers dit niet opzij schuiven. Natuurlijk kunnen ze altijd je vligenraam beschadigen en zo binnen geraken, maar je hebt ook vligengaas met metaaldraad. Dit is stevig genoeg voor een poezel, maar ja, inbrekers hou je er ook niet mee buiten hé :roll:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 29 juni 2009 - 15:56

Ik weet dat White Witch een stevige oplossing heeft voor de deur die bij haar van de living naar de tuin toegaat. Misschien dat zij je ook wat meer advies kan geven? :)
Geplaatste afbeelding

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 29 juni 2009 - 16:42

PeggyJ zei:

Je kan achter je schuifraam een stok op lengte gemaakt leggen zodat het vliegenraam er net tussen past en dan kunnen inbrekers dit niet opzij schuiven. Natuurlijk kunnen ze altijd je vligenraam beschadigen en zo binnen geraken, maar je hebt ook vligengaas met metaaldraad. Dit is stevig genoeg voor een poezel, maar ja, inbrekers hou je er ook niet mee buiten hé :roll:

Nee, dat denk ik niet. Gewoon even met een knipmes erdoor...

Voor de duidelijkheid: de huidige oplossing is perfect voor Adam (hij krabt er niet aan, of probeert niet uit te breken). Maar voor 's nachts is het niet veilig genoeg, dus zoek ik een stevigere oplossing. En die kan meteen dienen voor de kat ook!

Ondertussen heb ik gezien dat de firma waar ik mijn zonnewering gehaald heb (en die ook poorten enzo heeft), ook van die rolhekken heeft. Ik ga daar eens kijken. Ik vrees alleen dat het spuuglelijk zal zijn...

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 29 juni 2009 - 17:05

Mijn neef heeft een houten frame gemaakt waar we konijnengaas in opgespannen hebben .We hebben er scharnieren aan bevestigd en die zitten aan de buitenkant van het raam. Het raam kan langs binnen gesloten worden met 2 schuifslotjes.
Je moet dan natuurlijk wel een houten raam hebben.Het is voor ons een geweldige oplossing met dit weer.
Geplaatste afbeelding
Je ziet het is heel stevig.Poppy klimt er regelmatig op en ze weegt ongeveer 7 kilo. Een iets of wat handig persoon kan deze simpele constructie zelf maken.We hebben dit ook bij het raam van de kattenkamer gedaan.Die kan zo ook de ganse dag en nacht blijven openstaan.

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 30 juni 2009 - 13:25

Bedankt voor de info Whitewitch!

Maar helemaal inbraakveilig is het niet, dus ik zou toch niet echt gerust zijn als ik het zo open liet 's nachts.

Ondertussen ben ik gaan informeren naar een rolhekken. Maar dat is geen goede oplossing, want dan heb je een hele grote kast nodig. (40 - 40). Dat is niet realistisch.

Mijn terrasdeur heeft ook een pin, zodat ik hem kan blokkeren op een opening waar een mens niet doorkan (een kat natuurlijk wel). Ik denk dat ik het zo ga doen, en dan het vliegenraam er tegenzetten voor de kat.

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 30 juni 2009 - 14:41

Niks is helemaal inbraakveilig en sinds je toch op de eerste verdieping zit? Ik denk als een dief binnen wilt hij toch binnen is hoor.Als ze een arm door dat gat kunnen steken dan kunnen ze misschien die deur toch openschuiven.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 30 juni 2009 - 14:45

Laat een rolluik plaatsen met de helft gaatjes erin, dan kan je de rolluik af doen en de schuifdeur open zetten, zo doen wij het hier ook in huis en de inbrekers kunnen niet binnen en de kat kan niet buiten, en er komt toch frisse lucht binnen. :)

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 30 juni 2009 - 15:11

WhiteWitch zei:

Niks is helemaal inbraakveilig en sinds je toch op de eerste verdieping zit? Ik denk als een dief binnen wilt hij toch binnen is hoor.Als ze een arm door dat gat kunnen steken dan kunnen ze misschien die deur toch openschuiven.

Mijn terras geeft uit op een plat dak, en daar kan je via omliggende muurtjes heel makkelijk op geraken (regelmatig zie ik ne kleine voorbijwandelen, op zoek naar zijn bal :LOL: ).

De blokkering is stevig hoor! Aan de andere kant van de schuifdeur zit de pin, daar kunnen ze niet aan. Bovendien heb je een sleuteltje nodig om te deblokkeren.

Maar inderdaad, als ze willen kunnen ze altijd binnen.
Het hangt er natuurlijk ook van af waar je woont. Maar hier hoor je toch regelmatig berichten van inbraak in studentenkoten en appartementen.
Ik heb nog niets voorgehad, en ben ook geen overdreven angsthaas, maar ik maak ze het wel liefst zo lastig mogelijk! Dat ze maar bij de buren gaan! :LOL: