Spring naar inhoud

- - - - -

Haartjes terug lichter, foto's!

• Log in om te reageren
270 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#136 Geplaatst 18 oktober 2011 - 09:25

Karolientje zei:

Ik gebruik bij elke haarwasbeurt naast speciale shampoo voor kleuring ook een goeie conditioner om de haarpunten extra te voeden, en sinds ik dat doe heb ik echt niet meer zo'n last van droge punten!

Bovendien is het ook een goed idee om eens te informeren bij je kapper naar een goede shampoo en conditioner, want supermarktmerken werken niet zo heel goed. Vroeger gebruikte ik Elsève en Nivea, maar nu neem ik shampoo en conditioner mee uit het kapsalon van mn schoonmama en da's echt dag en nacht verschil.

Maar dan is dan weer duurder, ik ga eerst proberen met de goedkopere producten als het dan nog niet goed gaat dan zal ik eens horen bij de kapper.
Oh maar ik geloof dat wij hier op de baan een winkeltje hebben die alleen producten van een kapper verkopen, ik zal daar dan ook eens gaan horen.
Ik gebruik ook elke keer conditioner en ik blijf droge punten hebben.

Ik gebruik meestal die van Gliss Kur + conditioner:

De gele bussen
gliss-kur_highres.jpg

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#137 Geplaatst 18 oktober 2011 - 09:28

Van Gliss Kur krijg ik echt droog haar, net als van Fructis. Die durf ik gewoon niet meer te gebruiken voor mijn haar.
Echte kappersproducten zijn iets duurder over het algemeen, maar wel stukken beter qua kwaliteit. Je kunt inderdaad eens in van die winkels (of bij een groothandelaar) gaan kijken, dan kun je ze soms aan leveranciersprijzen op de kop tikken! ;)

Geplaatste afbeelding

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#138 Geplaatst 18 oktober 2011 - 10:16

Ik wissel elke keer van shampoo ... op dit moment gebruik ik Pantène (de groene).
Waar ik ook wel tevreden van was, was de Dove (repair) shampoo.
En af en toe zet ik wel eens een (repair) haarmaskertje bovenop het gebruik van conditioner.

Ik heb met de (kleur)shampoo van Elsève een traumatische ervaring opgelopen en durf die dus niet meer gebruiken.  Had die gebruikt en mijn haar was super vettig en ineens kon ik echt mijn haar met plukken uittrekken.  Gelukkig heb ik veel haar op mijn hoofd, maar voor mij dus geen Elsève meer. :louche:

Producten van de kapper zijn inderdaad duur, maar er zijn genoeg shampoo's in de winkel die van goede kwaliteit zijn en die niet zo duur zijn, dixit een kapper/kennis. ;) Je moet gewoon kijken naar de structuur van de shampoo, ze mag niet te dik zijn, ...

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#139 Geplaatst 18 oktober 2011 - 13:12

Ja je kan het serum ook bij colruyt kopen heb het ook al van daar meegebracht. Anders heb je nog het kruidvat daar vind je heel veel merken.
Niet teveel met de stijltang aan het werk gaan op den duur gaat je haar eraan kapot. ;)

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#140 Geplaatst 18 oktober 2011 - 14:53

Karolientje zei:

Van Gliss Kur krijg ik echt droog haar, net als van Fructis. Die durf ik gewoon niet meer te gebruiken voor mijn haar.
Echte kappersproducten zijn iets duurder over het algemeen, maar wel stukken beter qua kwaliteit. Je kunt inderdaad eens in van die winkels (of bij een groothandelaar) gaan kijken, dan kun je ze soms aan leveranciersprijzen op de kop tikken! ;)

Ze zijn idd iets duurder in aankoop maar je moet er ook veel minder van gebruiken hoor... Als ik zie hoelang ik hier doe met mijn shampoo en conditioner... :twisted:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#141 Geplaatst 18 oktober 2011 - 15:10

Heidiken zei:

Ze zijn idd iets duurder in aankoop maar je moet er ook veel minder van gebruiken hoor... Als ik zie hoelang ik hier doe met mijn shampoo en conditioner... :twisted:

Klopt helemaal. Nu voor mij persoonlijk zijn ze héél goedkoop aangezien ik ze gewoon kan meenemen uit het kapsalon van mijn schoonmoeder, maar t is zoals met veel dingen he: ze lijken duur in aankoop, maar als je dan naar de kwaliteit gaat kijken en naar hoelang je met die producten doet in vergelijking met supermarktmerken, dan kom je niet per sé duurder uit.
Geplaatste afbeelding

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#142 Geplaatst 18 oktober 2011 - 15:18

Karolientje zei:

Klopt helemaal. Nu voor mij persoonlijk zijn ze héél goedkoop aangezien ik ze gewoon kan meenemen uit het kapsalon van mijn schoonmoeder, maar t is zoals met veel dingen he: ze lijken duur in aankoop, maar als je dan naar de kwaliteit gaat kijken en naar hoelang je met die producten doet in vergelijking met supermarktmerken, dan kom je niet per sé duurder uit.

Ik wil gerust iets duurder betalen maar mijn haar moet behandelbaar zijn. Ik heb al veel geprobeerd maar ik blijf erbij, niks voor niks in het leven. Dus blijf ik bij Kerastase; een product uit het grootwarenhuis durf ik ook al eens gebruiken als ik geen Kerastase vind, zoals nu tot een weekje geleden maar ik kom altijd terug

Bewerkt door Eragon, 18 oktober 2011 - 15:19.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#143 Geplaatst 18 oktober 2011 - 15:23

Eigelijk liever iets meer betalen dat je mooi haar hebt dan goedkoop en je haar trekt op niets.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#144 Geplaatst 04 november 2011 - 16:06

Mijn ventje heeft eindelijk eerlijk bekend, hij vindt dus blond mooier! :NoWhy:

Dus ja nu wil ik terug blond :oops: zou dat een probleem zijn in mijn toestand? :s
Weet er iemand een hele goede kapper regio Antwerpen?

Bewerkt door Solotje, 04 november 2011 - 16:10.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#145 Geplaatst 04 november 2011 - 16:53

Uw toestand? :s Heb ik iets gemist?
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#146 Geplaatst 04 november 2011 - 16:58

Lilia2055 zei:

Ik was dat hier ook al aan t denken, maar ik vermoed dat ze bedoelt omdat het nog maar pas is bruin geverfd.

Maar ik heb der geen verstand van, ik verf mijn haar nooit.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#147 Geplaatst 04 november 2011 - 17:02

Ik vind het nogthans echt heel geslaagd en mooi nu... :heart:

Maar...ik zou eerlijk gezegd ook wel mijn ventje volgen......... ;) :LOL:

Hopelijk kan je een goede kapper vinden die deze metamorfose tot een goed einde kan brengen... :thumb:
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#148 Geplaatst 04 november 2011 - 17:21

Solotje zei:

Mijn ventje heeft eindelijk eerlijk bekend, hij vindt dus blond mooier! :NoWhy:

Dus ja nu wil ik terug blond :oops: zou dat een probleem zijn in mijn toestand? :s
Weet er iemand een hele goede kapper regio Antwerpen?

Ik zie het blond ook wel liever, maar dit kleur staat je ook uitstekend en is eens wat anders. ;)
Je kan het wel lichter maken door er blonde lokken in te laten trekken, maar ik denk dat je toch best minimum 2 weken tijd tussen verschillende kleuringen laat.
Misschien ook vragen of ze eerder met een blonde kleuring dan met een ontkleuring kunnen werken, een kleuring is heel wat minder schadelijk voor je haar, zeker daar je lang haar hebt.
Aan een goeie kapper in jouw regio kan ik je niet helpen...
Succes! :geluk:

Lilia2055 zei:

Hihi, dat was ook mijn eerste gedacht :ha

Bewerkt door haemoglobine, 04 november 2011 - 17:22.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#149 Geplaatst 04 november 2011 - 17:39

Ga je Haïsy achterna mss? O:) ;) .

Ik vond het blond erg mooi, maar je bruine haar oogt natuurlijker :)
Maar de keuze is natuurlijk aan jou hé, je moet zien wat je zelf het mooist vindt ;)

Bewerkt door Cilia, 04 november 2011 - 17:53.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#150 Geplaatst 04 november 2011 - 17:44

Mag ik eerlijk mijn gedacht zeggen (waarschijnlijk wel :LOL: ).Je was veeeeeel mooier met het blonde haar,uw manneke heeft gelijk.Dit past gewoon niet bij je vind ik.