Spring naar inhoud

- - - - -

Job

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1 Geplaatst 30 juni 2009 - 09:53

Ik wou het hier gewoon even kwijt... Ik ben mijn job meer dan beu... heb ze nooit graag gedaan, maar dacht altijd dat er verbetering in zicht was. Na contact te hebben gehad met mijn voorgangster weet ik zeker dat dit niet zo is. Het enige wat ik mag doen (als ik al eens iets mag doen): is koffiezetten, kopiëren, scannen, ... Altijd heel uitvoerende taken die een kind van 12 ook kan doen. En ik word er nog goed voor betaald ook, begrijpe wie begrijpe kan...
Sommigen vinden dit mss een luxeprobleem, maar je elke dag uit je bed sleuren om te gaan werken, is echt niet leuk en totaal geen motivatie hebben ook niet. Als je maandagochtend al hoopt dat het maar snel vrijdag is, ben je niet goed bezig, denk ik...
Ik weet het: ander werk zoeken, maar in deze tijden ook al helemaal niet evident...
Het enige voordeel dat ik hier heb is dat ik heel veel verlof heb en dat er totaal geen controle is (of ik 's middags nu een half uur of anderhalf uur wegblijf... of ik nu om kwart voor vier of kwart na vier naar huis vertrek... geen mens die het weet, ziet of controleert...)
Maar voel mij er toch niet goed bij... Nu ja, ga maar weer een paar sollicitatiebrieven versturen, maar het is ook niet makkelijk solliciteren als je aan het werk bent, vind ik...
Ok, na mijn klaagzang, sluit ik hierbij af! Amen... Het is toch maar weer even van mij af :)
Oh ja, en nog een groot voordeel dat ik zou vergeten: ik kan natuurlijk op KS komen gedurende de ganse dag... :p

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 30 juni 2009 - 09:55

ik begrijp het heel goed
heb ook eens zo'n vakantiejob gehad
en ook al vinden sommige mensen dit een luxeprobleem, mochten ze in jouw schoenen staan, ze zouden volgens mij even hard klagen ;)

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#3 Geplaatst 30 juni 2009 - 10:01

Ik begrijp u heel goed.
Dankzij de bach bloemen heb ik de moed om 's morgens op te staan en te gaan werken. Ook heeft het mij duidelijk gemaakt wat ik in mijn leven wil doen.

Als je vindt dat je op andere plaatsen moet solliciteren, dan moet je het zeker doen. Je kan ook altijd een opleiding volgen van iets dat je echt interesseert.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 30 juni 2009 - 10:58

lizke zei:

Ik wou het hier gewoon even kwijt... Ik ben mijn job meer dan beu... heb ze nooit graag gedaan, maar dacht altijd dat er verbetering in zicht was. Na contact te hebben gehad met mijn voorgangster weet ik zeker dat dit niet zo is. Het enige wat ik mag doen (als ik al eens iets mag doen): is koffiezetten, kopiëren, scannen, ... Altijd heel uitvoerende taken die een kind van 12 ook kan doen. En ik word er nog goed voor betaald ook, begrijpe wie begrijpe kan...
Sommigen vinden dit mss een luxeprobleem, maar je elke dag uit je bed sleuren om te gaan werken, is echt niet leuk en totaal geen motivatie hebben ook niet. Als je maandagochtend al hoopt dat het maar snel vrijdag is, ben je niet goed bezig, denk ik...
Ik weet het: ander werk zoeken, maar in deze tijden ook al helemaal niet evident...
Het enige voordeel dat ik hier heb is dat ik heel veel verlof heb en dat er totaal geen controle is (of ik 's middags nu een half uur of anderhalf uur wegblijf... of ik nu om kwart voor vier of kwart na vier naar huis vertrek... geen mens die het weet, ziet of controleert...)
Maar voel mij er toch niet goed bij... Nu ja, ga maar weer een paar sollicitatiebrieven versturen, maar het is ook niet makkelijk solliciteren als je aan het werk bent, vind ik...
Ok, na mijn klaagzang, sluit ik hierbij af! Amen... Het is toch maar weer even van mij af :)
Oh ja, en nog een groot voordeel dat ik zou vergeten: ik kan natuurlijk op KS komen gedurende de ganse dag... :p

Er zijn dagen dat ik dit ook heb. Ik werk daar 18 jaar en heb altijd heel graag mijn werk gedaan maar sinds 2 jaar is er veel veranderd en ben ik ook liever thuis dan daar. Als ik opsta 's morgens denk ik ook, dat het maar vlug middag is dat ik naar huis kan. De verloning is ook heel goed en dat houd met wat tegen om op een ander te beginnen.

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 30 juni 2009 - 12:35

zal ik het komen overnemen? :)

jannanas
jannanas
  • 1.081 berichten

#6 Geplaatst 01 juli 2009 - 15:03

Ik zou het als ik jou was toch nog eventjes volhouden, tot de banenmarkt zich weer wat herstelt. Geloof mij, werkloos zijn in deze tijd is geen lachertje. Wees blij dat je een job hebt, ook al is het niet zo'n goede. Misschien kan je nu je "vrije tijd" gebruiken om naar een ander werk te zoeken. Solliciteren is inderdaad niet even evident als je werk hebt, maar dat lijkt mij de beste optie, niet?
Ik ben met een opleiding bij VDAB begonnen omdat ik niet direct werk vond met mijn diploma.

Groetjes! Janna, Nanno :catlick en Ræzir :catlick
Geplaatste afbeelding

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 01 juli 2009 - 15:10

welk diploma heb jij?

jannanas
jannanas
  • 1.081 berichten

#8 Geplaatst 01 juli 2009 - 15:12

xantippe zei:

welk diploma heb jij?

Ik ben gediplomeerd fotograaf. Volg nu een opleiding drukvoorbereiding.
Ondertussen ben ik bezig met een kattenfotograaf-business op te zetten, maar dat gaat niet van de ene dag op de andere. Het doel is om dit hopelijk in bijberoep te kunnen doen.
Groetjes! Janna, Nanno :catlick en Ræzir :catlick
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 01 juli 2009 - 16:47

Is inderdaad niet leuk als je jezelf elke dag uit bed moet sleuren en je geen doorgroeimogelijkheden krijgt.
Het loon e.d. zijn dan wel interessant, maar daarvoor blijf je het niet volhouden.
Ik heb ook dagen dat het mij tegenvalt, maar de dagen dat ik het nog leuk vind, overheersen zeker nog...
Eens deze niet meer in de meerderheid zijn, zou ik ook uitkijken hoor.
Jij zit in de luxepositie dat je werk hebt en ondertussen toch naar iets beters kan uitkijken. :x

Ik zou zeker geen ontslag nemen in deze tijden. Goede werkkrachten vinden nog steeds werk hoor, maar de algemene administratieve jobs zijn wat lichter bezaaid.
Je kan natuurlijk wel discreet sollicitatiebrieven rondsturen en reageren op interessante vacatures. Ik zie dat je om 16u gedaan hebt met werken dus je kan perfect je sollicitatiegesprekken plannen na 16u met je eventueel nieuwe werkgever. Indien je echt de persoon bent die ze zoeken, zullen ze zeker het geduld opbrengen om te wachten op iemand met capaciteit, maar die wel opzegtermijn te respecteren heeft. Ook zijn er niet veel bedrijven die nu onmiddellijk gaan aanwerven met de vakantieperiode. Je hebt er uiteindelijk niets mee te verliezen om op gesprek te gaan bij bedrijven die je interessant vindt met interessante jobs...
Als je erbij zet dat het discreet moet behandeld worden, mogen zij jouw werkgever niet op de hoogte brengen.
Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 01 juli 2009 - 21:05

Lizke, je werkt niet toevallig in hetzelfde bedrijf als ik? :mrgreen:
Met wat je opnoemt zou het wel eens hetzelfde bedrijf kunnen zijn.
Ik ga ook wel met een bepaalde tegenzin hoor. Ik doe al bijna 10 jaar hetzelfde werk daar en ooit komt er sleur in :cry:
Maar het betaald goed, we hebben ontzettend veel vrije dagen, geen kat die kijkt of je er wel bent of niet (ik kan bij wijze intikken, naar huis gaan en een paar uur later terug komen :mrgreen: ) en ik heb met die bijna 10 jaar wel al een leuke ancieniteit staan...
Allemaal redenen waarom ik geen ander werk wil zoeken. Maar diep in mijn hart deed ik liever een andere job :cry:

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 01 juli 2009 - 21:14

lizke zei:

als je wilt werken is er genoeg werk te vinden.... bijvoorbeeld.... bij ons hangt reeds 6 weken tot 2 maand uit dat er bediendes gevraagd worden... weet je hoeveel er al gereageerd hebben??? nul komma nul begrijpe wie begrijpen wil :onzeker:

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 01 juli 2009 - 21:21

miranda zei:

als je wilt werken is er genoeg werk te vinden.... bijvoorbeeld.... bij ons hangt reeds 6 weken tot 2 maand uit dat er bediendes gevraagd worden... weet je hoeveel er al gereageerd hebben??? nul komma nul begrijpe wie begrijpen wil :onzeker:

Moet ik enkele mensen voorstellen ;)
Geplaatste afbeelding