Spring naar inhoud

- - - - -

De kat krabt de krollen vd ... deur!

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 16 februari 2009 - 16:20

Ok hier is mijn probleem. Het is ivm Taiga, op zich een enorm schattig dink met nog altijd die cute "kittyblik" in haar ogen :love3: , waaraan we dus niet kunnen weerstaan, MAAR ze heeft een enorm probleem met luisteren! :twisted:
Ze doet gewoon haar eigen ding, heel de tijd (een echte poes dus), hoe meer je haar iets verbiedt, hoe meer ze het nog doet ook. Volgens mij houdt ze wel van die negatieve aandacht ook dus hebben we ook al geprobeerd om haar te negeren, maar dit lukt ook langs geen kanten.

Het probleem is dus eigenlijk het volgende: ze is erg nieuwsgierig en volgt ons overal mee naartoe, dat is helemaal niet erg natuurlijk, MAAR ze vindt het zelf ook heel leuk om alsmaar te wisselen van gang naar living, gang naar living, ... en dit doet ze ook bij de andere kamers. Bij ons is de deur vd living (naar de gang) vaak dicht als alle poezels dicht bij ons zitten en de reden hiervoor is om de warmte in de living te behouden. De andere twee hebben er absoluut geen probleem mee en geven direct aan wanneer ze naar de gang willen gaan of ergens anders naartoe willen door eens lief te kijken, te miauwen, bij ons te komen en het te vragen, maar Taiga heeft er iets beters op gevonden... Telkens wanneer het madam uitkomt om ergens anders naar toe te willen (zonder reden), begint ze keihard te krabben aan de deur (gelukkig zijn haar nagels geknipt) en er is echt geen enkele manier om het haar af te leren. Ze heeft bijna nooit een echte reden om naar de gang te willen gaan, want ze blijft dan gewoon achter de deur zitten en begint doodleuk terug te krabben om weer in de living te mogen en zo alsmaar opnieuw en opnieuw. Volgens mij bekijkt ze het als een spelletje en geniet ze van de aandacht, maar ik snap niet goed waarom ze het niet afleert door haar ofwel te negeren, ofwel zilverpapier aan de deur te plakken (dat ze ook terug kapot krabt), ofwel "foei" te zeggen, of door haar ofwel op te nemen, recht in haar ogen te kijken, zachtjes te tikken op haar neus en dan vervolgens foei te zeggen. Niets helpt, echt niets en ze blijft het gewoon opnieuw en opnieuw doen. :x

Het is zelfs zo erg dat als we nog aan't slapen zijn en ze wil dat we opstaan, ze gewoon aan ons deur krabt tot we wakker zijn en opstaan. Hierbij is het grote probleem vooral dat we in shiften werken en dus soms later opstaan omdat we met de late staan.

Aandacht heeft ze volgens mij echt geen tekort aan, we spelen bijna dagelijks met onze poezeltjes en ze mogen zolang ze willen bij ons op schoot liggen of in de buurt.
Heeft iemand ook dit probleem al voorgehad of is er nog iemand met een ander voorstel dat we kunnen proberen? Laat het mij dan aub weten, want wij zijn bijna zo goed als ten einde raad. :catscratchhead

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 16 februari 2009 - 16:36

Probeer eens balonnen aan de deur te hangen, maak ze mss aan de klink vast zodat ze ter hoogt komen van waar ze aan de deur krabt. Als ze krabt en de balon ontploft zal ze haar verschieten en hopelijk niet meer krabben aan de deur. Ik heb dit gedaan toen één van onze poezen altijd aan de rug van onze stoelen krabde en ik moet zeggen het heeft geholpen. Je moet wel volhouden als de balonnen ontploffen er nieuwe zetten en dit wel een paar dagen. En anders Cat off spray op je deuren spuiten. Dit gebruikte ik als ze aan het behang krabden, het is 100% natuurlijk en ruikt naar citroen. Het maakt ook geen vlekken en is compleet onschadelijk. Je vindt dit produkt in een AVEVE centrum.
Mss heeft iemand anders nog een paar ideeën. Veel geluk ermee.

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#3 Geplaatst 16 februari 2009 - 16:39

Ik zou toch ook eens de cat off spray gebruiken ik heb dit ook gebruikt voor Joey van mijn behang weg te houden omdat hij eraan krabde dus misschien werkt dit ook wel voor je deur.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 16 februari 2009 - 16:57

Die balonnen heb ik inderdaad ook al aan gedacht, maar  het grote probleem is dus dat ze echt van niets schrik heeft (enkel van alleen gelaten te worden voorlopig). Ik mag haar zelfs volledig stofzuigen (met zuigkracht op max) als ik aan't stofzuigen ben, dan komt ze er gewoon voor of naast zitten en vraagt ze om haar ook eens te stofzuigen, meestal zet ik dan wel de stofzuiger wat zachter, maar bv haar staart die volledig in de buis verdwijnt, doet haar echt helemaal niets!

Die spray kan ik eens gebruiken, maar heb nog niet onmiddellijk gemerkt dat ze niet moet weten van citroen, mijn vriend heeft al geprobeerd met een appelsien en dat helpt ook niets. Normaal gezien zouden ze toch een beetje terugdeinzen bij citrusgeuren he? Ik dacht dat dit bij vele katten hielp.

Geplaatste afbeelding

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#5 Geplaatst 16 februari 2009 - 17:22

Opgepast met die ballonnen :!: Ik had dat gelezen en ooit eens toegepast. Maar de springende ballonnen deden niet wat ze moesten doen, er was letterlijk geen kat bang. Maar Tinto had zo een grote lap van een kapotte ballon opgegeten. Gelukkig heeft hij dat stuk met veel moeite terug uitgebraakt gekregen. als je zoiets niet ziet kan zo'n stuk opgegeten ballon voor nare problemen zorgen achteraf. Dus liever even over iets anders dat kan helpen nadenken. ;)

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 16 februari 2009 - 17:24

Kan je geen kattenluikje in de deur plaatsen?

Geplaatste afbeelding

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#7 Geplaatst 16 februari 2009 - 17:26

Dubbelzijdig plakband kleven op de deur?

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#8 Geplaatst 16 februari 2009 - 18:14

ijammeke zei:

Dubbelzijdig plakband kleven op de deur?

:ha

Zwartje krabt ook aan de deur zoals jouw poes. Hij doet dat bij de slaapkamers ("ik wil erbij, en dan wel nu!"). Het doet er niet toe wat je doet, hij stopt niet tot de deur open gaat... Nu heb ik op zich een redelijk brave kat (als't niet over eten gaat) dus dan laat ik hem gewoon binnen eigenlijk. Zelfs mijn pa doet de moeite niet. Want als de kat iets wilt...

Als ik nu echt erg moe ben en ik ben het ***beu, dan roep ik gewoon erg luid Z-W-A-R-T-J-E!!! en dan is't ook stil. Maar ik probeer het beestje niet teveel te traumatiseren en roepen tot een minimum te beperken ;)

Guest_Britt_*
Guest_Britt_*

#9 Geplaatst 16 februari 2009 - 19:09

grof schuurpapier kan ook wel een oplossing geven... das een ongezellig gevoel onder hun pootjes, mss helpt dat?  wij hebben dat op onze leren eetkamerstoelen gelegd met ballonnen (voor een paar weken) en dat helpt wel. sindsdien heeft ze geen poot meer op de stoelen gezet. :)

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#10 Geplaatst 16 februari 2009 - 19:14

Wij hebben een luikje in een binnendeur geplaatst.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 16 februari 2009 - 19:25

Ja die balonnen moet je ook hangen onder toezicht natuurlijk, zodat je ze in het oog kan houden. En ik dacht ook dat schuurpapier hielp maar de onze ging er lustig zijn nagels aan krabben tot het helemaal in reepjes lag.  :evil:

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 16 februari 2009 - 19:32

Oei...ik heb nog niet zo veel ervaring met poezies aangezien ons madammeke de eerste is, maar't is ook een eigenwijske ze ;) 'k Hoop dat je ze snel wat kan afleren... maar ja, je bent er ook maar "kwaad" op tot ze weer in je ogen kijkt he... :love3:
Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#13 Geplaatst 16 februari 2009 - 19:41

Cat off spray of kattenluikjes in de deuren lijkt mij het beste. Hier doen ze dat ook met de deuren :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 16 februari 2009 - 20:19

Hmm heb hier al vanalles gelezen dat me wel interessant lijkt, eens alles overlopen.

- kattenluikje: geen optie, want we wonen in een gehuurd appartement, denk dat de Huisbazin daar niet mee gaat kunnen lachen en eigenlijk mogen we al zelfs geen dieren houden ;)

- balonnen: als dit echt voor gevaren kan zorgen zoals Ijammeke zegt, dan denk ik dat ik dit toch niet ga proberen ook al zou het onder toezicht zijn. Aangezien ze zooo nieuwsgierig is, zit ze er al op te knabbelen voor ik gezien heb dat het op de grond gevallen is... O:) Mijn vriend zegt ook alsmaar dat ze daar toch geen schrik van gaat hebben en gelijk heeft hij.. waarschijnlijk...

- Dubbelzijdige plakband: ga ik proberen! lijkt me nog een goed idee :d , hopelijk niet hetzelfde resultaat als met dat zilverpapier, want dat had ik ook op een stuk karton gekleefd en het dan op de deur gehangen...

- Grof schuurpapier: op zich geen slecht idee, dit is helemaal niet schadelijk? Denk wel dat ze idd ook zoals de kat van Catherine er gewoon doodleuk haar nageltjes aan zou scherpen, haar kennende

Roepen: geen oplossing, been there done that... ze doet het opnieuw en opnieuw en opnieuw. We hebben haar ook al eens opgesloten om haar 100% te kunnen negeren in de badkamer, maar dan doet ze het gewoon terug. Ik heb zo al eens een hele tijd achter de hoek gestaan in de kattenkamer en elke keer "foei" geroepen als ze begon, maar dat hielp niet. Ze stopt enkel als ze weet dat je eraan komt dus ze weet PERFECT dat ze het niet mag doen. De sloeber :twisted:

Cat Off Spray: ga ik eens verder over opzoeken, kan een oplossing zijn tenzij ze natuurlijk (zoals ik vrees) niet terugdeinst voor citrusgeuren... :onzeker:

Anyway alles bij elkaar zou hier toch iets moeten tussenzitten dat mss zou kunnen werken, zou niet weten wat ik nog anders kan doen.

Hartelijk bedankt iedereen!!
    :)

Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#15 Geplaatst 16 februari 2009 - 22:19

Een goedkope andere deur kopen en daar een kattenluikje in plaatsen? De andere deur dan goed wegzetten. Zo hebben wij het hier in ieder geval gedaan met de deur naar de garage (waar de kattenbakken staan).