Spring naar inhoud

- - - - -

Victor was ons eerste wonder, nu HEBBEN we een tweede donder. RIK !!! (UP p.15)

• Log in om te reageren
237 reacties op dit onderwerp
Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#151 Geplaatst 16 mei 2012 - 17:01

En?? Alles goed met de nieuwe spruit??
Hoe heet hij eigenlijk???

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#152 Geplaatst 16 mei 2012 - 17:56

Proficiat Dorien! :)
Ik heb de naam en zo ergens anders al gelezen, maar zal Dorien het hier maar zelf laten vertellen hè. Past wel goed bij Victor vind ik.

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#153 Geplaatst 18 mei 2012 - 16:53

Met grote trots stel ik mijn tweede zoontje RIK voor.
Geboren op 14 mei 2012 om 11u50.
4025gr licht en 53cm kort :louche:

Dus dik tegen mijn goesting... op 14 mei 2012 om 7u 's morgens richting materniteit vertrokken. Ik zou normaal pas ingeleid worden op 16 mei maar de baby zat een beetje in paniek en ik mocht absoluut niet langer wachten. Daar aangekomen waren de verloskamers volledig leeg en kon ik de kamer met bad eisen ;-)...
We mochten ons rustig installeren en kreeg ik mijn 'zo verlangde' lavementje (waar ik thuis nog over had getwijfeld om er zelf eentje te plaatsen).

Om 8u hebben ze de vliezen gebroken en had ik al een dikke 4cm!! Oké waar ik die gehaald heb is een raadsel maar als ik dan verder tel en had ik 2 dagen langer mogen wachten had hij er zeker zo uitgevallen. De baarmoeder hals moest nog een klein stukje verkorten. Ik vond toch dat er nog redelijk wat vruchtwater uit mij kwam vloeien, naar gelang de gyn zei dat er een nijpend te kort was. Dat vruchtwater heb ik dan ook heel vriendelijk afgegeven voor verdere onderzoeken.

Ik had ook wel geluk dat ik alleen daar was en ook nog eens in het bezit van een stagiaire. Ik ben nooit langer als 10min alleen geweest. (Wel iets heel anders dan 7u alleen bij de bevalling van Victor) Ik had ook een heel gerust gevoel bij die meisjes. Ze gingen er zelf voor zorgen dat ik heel de weg kon afleggen zonder epidurale.

Rond 20 na 8 hebben ze ook een baxter aangekoppeld en om half 9 de eerste keer verhoogd zonder enig resultaat. Rond kwart voor 9 hebben ze die dan nog eens verhoogd en kwamen er zo enkele lichte krampjes in mijn buik. Na een tijdje kwamen er dan ook wat weeën die duurde niet zo lang maar kwamen al snel op elkaar. Om half 10 hebben ze dan maar de baxter volledig opengezet. Ik had toen 5cm opening. Dieë baxter stond nog geen 2 min open of ik zat in een weeën storm niet normaal. Het probleem was dat mijn baarmoeder enkel onderaan reageerde en boven aan gewoon soepel bleef. Dus ineens met de wee-tjes om de 2 min ging het nog een leuke middag worden.

Omdat ik op mijn zij lag met mijn kont naar de monitor had ik eigenlijk geen idee wat er zich nog afspeelde tot de gyn daar ineens stond en zei het gaat nog goed met het baby'tje maar we gaan voor de zekerheid elektrodes aanbrengen. Oke ik kon maar om de 2 min helder denken en was dan een minuut van de kaart maar ik wist al te goed dat het toch niet zo heel goed ging met meneertje daarbinnen. Bij elke wee viel de hartslag van mijn oogappeltje weg. Ik ben toen in een serieuze paniek aanval gegaan en heb gebruld voor epidurale. Die heb ik om half 11 gekregen met 6cm ontsluiting. (dieë mens kwam trouwens aangelopen) Dan hebben ze de elektrodes op het hoofdje geplaatst en een blaassonde gestoken. Mijne bloeddruk is toen heel erg gezakt. Iets van 8 over ? (weet dat al niet meer) en ik heb normaal iets van een 11 of 12/ ... Ik ben toen een stukje van de wereld gegaan maar ik kon me geen tweede slechte bevalling permitteren en dankzij 'iets' dat ze bij inspoten was ik om kwart na 11 terug fit om een minuutje later te zeggen dat ik nu wel echt heel dringend moest duwen. Ik ben toen direct onderzocht en had zo eventjes al mijn cm bij elkaar geraapt. Ze hebben dat bed dan rap omgetoverd, ik me uitgekleed want ik wilde in mijn blootje bevallen zonder hinder aan mijn lichaam en heb ik zo een 20 min goed geperst tot Rik om 11.50 op mijn lichaam werd gelegd.

Nu ga ik ook nog even in detail om de laatste 10min even te schetsen die toch wel redelijk lachwekkend zijn verlopen. De gyn is dus direct opgebeld, maar omdat de baby nog een klein bochtje moest nemen ging ze nog snel iets naar het labo brengen wat maar een beetje verder op de gang is. Maar omdat Dorien wel flink te keer is gegaan (de pufflessen hebben me zeker geholpen) kwam de baby er iets sneller aan dan verwacht... ik voelde dat de baby er elk moment kon 'uitvallen' en die vroedvrouw ging rechtstaan om in de telefoon te zeggen dat de gyn moest 'lopen' En ik maar roepen pak hem aan, pak hem aan... en durfde natuurlijk niet meer te duwen, bang dat hij op de grond zou belanden. (Inhouden is dus ook niet de makkelijkste opdracht op dat moment) Dan is de gyn binnengestormd (en die draagt dus altijd serieuze hoge hakjes) schort aan, handschoenen aan.
En met een goede pers was het hoofdje er al... maar dan nog een pers voor de ene schouder, nog een pers voor het andere schoudertje... dan nog eentje voor het boven lichaam en nog een klein enforreke voor het laatste deel baby... 't is wel ne lange hé zei de gyn.

Het leuke is dat ik dus heel de bevalling zelf heb gezien. Ik zat helemaal recht met een volledig zicht op het zaakje. Heel ontroerend als je het hoofdje ziet verschijnen. Deze keer heeft mijn echtgenoot de navelstreng kunnen doorknippen en heeft Rik wel zekers een half uur zo op mij gelegen. ECHT GEWELDIG!!!! De nageboorte is er heel snel afgekomen en had een abnormaal gewicht zei de gyn. Grote zware jongens moeten dan ook goed eten hé! Enfin... ik heb dat hele zaakje (4025gr en 53cm) dan ook nog eens geklaard zonder een knipje of een scheurtje, enkel een klein schaafwondje. Aja ik ben officieel bevallen in minder dan 3u!!!

Dan hebben ze ons gewassen en gestreken... maar ik had een overdreven bloedverlies. Ze hadden me al 2 keer gespoeld maar het bloed en massa's klonters bleven maar uit me uit komen. Dan hebben ze 4 suppo's opgestoken om het bloeden te stoppen... ja het is geen tik fout 4!!! dat heeft dan ook nog eens een half uur geduurd want met gigantische aambeien gaat dat echt niet vlot. Tijdens de bevalling is de bevallingskamer redelijk proper gebleven maar ik heb een serieus bloedspoor gemaakt elke keer ik naar de wc moest (het gênante daaraan is dat een nicht van mijn echtgenoot die smos heeft moeten opkuisen) Tegen half 5 hebben ze ons dan eindelijk naar de kamer gebracht waar grote broer Victor al vol ongeduld op ons zat te wachten. En papa bijna flauwviel van de honger.

Victor neemt het trouwens wel heel goed op. Hij is eigenlijk niet overdreven jaloers. Enkel toen ik dinsdag Rik aan de borst legde kreeg ik een klets van hem. Voor de rest is hij vooral met zichzelf bezig. Maar Rik kreeg toch elke dag een kusje toen Victor weer naar huis ging... zo ontroerend!

Rikje heeft wel een klein mankementje aan de heupjes (komt blijkbaar veel voor bij zware baby's) en misschien aan de blaas. Deze hebben ze al gecontroleerd maar binnen 6 weken moeten we nog eens terug want meestal groeien ze daar zo uit. Hij is ook met een plat neusje geboren waardoor hij een dag niet door de neus heeft kunnen ademen. Maar dat neusje is al goed recht aan het komen.

Zo ik denk dat ik alles zowat wat heb verteld van op mijn roze wolk met gigantische stuwing, blaasontsteking en beetje last van de baby blues. Alles dus PERFECT!

P5140042.JPG

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#154 Geplaatst 18 mei 2012 - 17:06

Proficiat!
Wat een flinke baby! :)
Super leuke foto :heart:

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#155 Geplaatst 18 mei 2012 - 17:06

Gefeliciteerd met de kleine Rik en gelukkig is alle goed gegaan. Het is een heel mooi ventje!
:flower:
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#156 Geplaatst 18 mei 2012 - 17:07

Proficiat! Geniet ervan!

Geplaatste afbeelding

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#157 Geplaatst 18 mei 2012 - 17:08

Proficiat!

petyke
petyke
  • 431 berichten
  • 3 katten

#158 Geplaatst 18 mei 2012 - 18:20

proficiat! wat een schoon ventje seg,dat hebben jullie goed gedaan.
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#159 Geplaatst 18 mei 2012 - 18:56

Gefeliciteerd!
Welkom op de wereld Rik! :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

katje75
katje75
  • 1.008 berichten
  • 4 katten

#160 Geplaatst 18 mei 2012 - 19:00

Gefeliciteerd met jullie zoon en natuurlijk broertje :)
:rub: Nikki, Bailey,Hummer en Dexter

Diesel* en BamBam*, voor altijd in mijn hart !

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#161 Geplaatst 18 mei 2012 - 19:00

:)

Maar wat een verhaal... Het lijkt véél langer dan die 3u, als je't zo beschrijft!
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#162 Geplaatst 18 mei 2012 - 19:18

Proficiat met jullie zoontje. :b

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#163 Geplaatst 18 mei 2012 - 19:21

Proficiat met jullie stevig kereltje :)
Geplaatste afbeelding

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#164 Geplaatst 18 mei 2012 - 19:26

Proficiat ! Geniet ervan !
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#165 Geplaatst 18 mei 2012 - 19:34

Leuke foto :LOL: , en gelukkig is het deze keer toch vlotter verlopen als bij Victor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag