Spring naar inhoud

- - - - -

Victor was ons eerste wonder, nu HEBBEN we een tweede donder. RIK !!! (UP p.15)

• Log in om te reageren
237 reacties op dit onderwerp
amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#181 Geplaatst 19 mei 2012 - 19:27

Gefeliciteerd met jullie zoontje Rik.

Geplaatste afbeelding

Fietje26
Fietje26
  • 6.738 berichten
  • 4 katten

#182 Geplaatst 19 mei 2012 - 19:30

Proficiat met de (kleine) Rik!
Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#183 Geplaatst 19 mei 2012 - 19:48

elixeryen zei:

Proficiat Dorien! Al bij al geen droombevalling, maar helemaal niet zo erg als je eerste bevalling hé Dorien. Ik vind het erg fijn voor je dat je zoveel steun hebt gekregen.

Geniet maar van je zoontje en hopelijk vlot de bv een beetje. Best gek hé, weer zo'n hummeltje aan de borst. :wi

Ja een echte droombevalling was het niet (of toch weer niet zoals ik ze me voorstel). Maar inderdaad de steun van de vroedvrouwen, de fatsoenlijke uitleg bij elke handeling heeft echt veel goed gemaakt. Ook dat ik de bevalling helemaal heb kunnen zien maakt echt alles goed :) Dus de droombevalling hou ik dan maar voor een 3e hé :louche:

Ik vind het zalig weer een baby aan de borst te hebben... deze keer voel ik me zelfs geen koe :lachen: ookal vraagt meneertje zo'n 8à9 keer de borst per dag. Ik heb voor de moment stuwing en het gevoel dat ik heel het straat kan bevoorraden van melk voor een hele week. Hopelijk is dat vlug voorbij want ik begin kloven te krijgen omdat Rik niet goed kan aanhappen. Waar hij trouwens veel beter in is dan Victor in de tijd. Victor doet helemaal geen moeite om borstvoeding te krijgen, beetje spijtig maarja 't is nu ook al een grote jongen. Ik ben al blij dat hij niet jaloers is.

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#184 Geplaatst 21 mei 2012 - 11:21

Hele dikke proficiat met Rik!!!

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#185 Geplaatst 21 mei 2012 - 11:27

Gefeliciteerd met je 2e zoontje!!!!
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#186 Geplaatst 21 mei 2012 - 11:32

Proficiat!!!

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#187 Geplaatst 25 mei 2012 - 10:36

Hoe is het met jullie? :)
Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#188 Geplaatst 25 mei 2012 - 13:07

elixeryen zei:

Hoe is het met jullie? :)

Het gaat hier fantastisch!!! Zeker met dit goede weer heb ik een extra stimulans om buiten te komen. De nachten zijn nog wat kort zeker omdat victor ook wel eens tussen de voedingen door zijn klep durft open trekken :help: Overdag loopt ook alles goed. Allé ik krijg alles goed rond, had dat niet verwacht met een tweede maar dat loopt veel gemakkelijker dan bij een eerste, vind ik.
Ik heb kraamzorg al opgezegd :oops: want ben zelf actief genoeg om mijn huishouden rond te krijgen, mede ook dat de echtgenoot nog veel thuis is. Aan hem heb ik, tegen alle verwachtingen in, enorm veel hulp! En ga daar de komende 2 weken nog dik van profiteren :x

Het enige dat ik beu ben, is de stuwing. Die was zo een beetje aan het minderen. Krijgt meneertje een spurtje en drijft hij de melk weer op. Nu heb ik zo eerst katoenenborstcompressen en dan wegwerpborstcompressen over elkaar aan :louche: en dan nog loop ik regelmatig met een nat shirt rond. Nog maar te zwijgen van de druk en de pijnlijke plekken. Ik loop een hele avond mijn borsten te masseren om geen ontstekking te krijgen. :lachen: Ook diee blubber buik mag gerust verdwijnen, hoewel ik totaal geen buik meer heb, maar diee blubber :scared:

P5240067.JPG
P5200011.JPG

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#189 Geplaatst 25 mei 2012 - 13:13

Ik kolfde af als het te erg was.  De melk deed ik in een ijsblokjesvorm en als ze hard waren, gingen ze in een zakje.  Toen ik terug ging werken had ik een mooi voorraadje om mee geven naar de onthaalmoeder.

Had wel zo'n elektrische pomp gehuurd, want met die manuele voelde ik me net een koe :louche:

Wat lief van je ventje dat hij helpt :LOL:
Hoe gaat het met de grote broer?
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#190 Geplaatst 25 mei 2012 - 13:15

dorien_951 zei:

De nachten zijn nog wat kort zeker omdat victor ook wel eens tussen de voedingen door zijn klep durft open trekken :help:

Victor, zeker van? :x

Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#191 Geplaatst 25 mei 2012 - 13:25

Mooie foto's ! Geniet ervan met je kleintje(s) :)
Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#192 Geplaatst 25 mei 2012 - 13:52

Evyke81 zei:

Ik kolfde af als het te erg was. De melk deed ik in een ijsblokjesvorm en als ze hard waren, gingen ze in een zakje. Toen ik terug ging werken had ik een mooi voorraadje om mee geven naar de onthaalmoeder.

Had wel zo'n elektrische pomp gehuurd, want met die manuele voelde ik me net een koe :louche:

Wat lief van je ventje dat hij helpt :LOL:
Hoe gaat het met de grote broer?

Ik wil niet echt kolven omdat ik dan nog extra ga stimuleren... het moet gewoon even in de plooi vallen. Als de stuwing echt gedaan is wil ik wel kolven indien nodig.
Ik ga pas terug werken als Rik overdag patatjes en fruit eet. Zo moet ik geen melk meegeven (en Rik gaat trouwens mee naar mijn werk dus in geval van is het melkvat altijd in de buurt) Als hij even 'dwijs' als Victor zoekt te worden gaat er nooit aan een speentje gezogen worden. [-(

Met Victor gaat het ook goed... het is precies of Rik er altijd is geweest. Hij is nu niet bepaald zorgzaam maar wel begaan. Komt steeds kijken als we aan het verluieren zijn of Rik in badje zetten. 's Avonds krijgt Rik ook een kusje of wordt hij op ze'n minst uitgezwaait. En Victor is GEK van zijn kleine oortjes, hij wil er altijd aan zitten :lachen:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#193 Geplaatst 25 mei 2012 - 14:09

Dikke proficiat met je zoontje! Ziet er een heel mooie baby uit!

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#194 Geplaatst 25 mei 2012 - 18:10

Zo'n lieve foto!
Mama voedt baby en de oudste staat te kijken.  :love4:

Die stuwing, ai pijnlijk. Ik had dat ook enorm. Van natte T-shirts ken ik alles. :lachen: Bij Nayra kolfde ik ook af maar het is zoals je zegt, dan stimuleer je die melk opnieuw.
Bij Aylinn heb ik ook afgekolfd, maar gewoon om de druk eraf te halen, mijn melk kwam zodanig vlug dat Aylinn zich de hele tijd verslikte. :roll:

Fijn dat je echtgenoot zo meehelpt!

Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#195 Geplaatst 26 mei 2012 - 02:03

Leuke foto's!

En blij te horen dat alles zo goed gaat :)
Geplaatste afbeelding