Spring naar inhoud

- - - - -

Victor was ons eerste wonder, nu HEBBEN we een tweede donder. RIK !!! (UP p.15)

• Log in om te reageren
237 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#61 Geplaatst 17 januari 2012 - 19:36

Proficiat Dorien :dancer: :dancer: :dancer: . Joris en Lode schelen ook maar 20 maanden (en Lode en Katrijn 15 maanden).

Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#62 Geplaatst 17 januari 2012 - 19:37

Proficiat :)

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#63 Geplaatst 17 januari 2012 - 19:38

proficiat!!!!! :flower:
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#64 Geplaatst 17 januari 2012 - 19:48

Profiteer volop van die nesteldrang !!!!
Op het eind ben je blij dat alles af is, want ineens wordt het weer wat lastiger. Ik voelde me een paar weken terug nog kiplekker en nu is het ineens toch een pak zwaarder dan gedacht.
Geniet volop, het is de beste periode nu !!!

chatje80
chatje80
  • 2.750 berichten
  • 2 katten

#65 Geplaatst 17 januari 2012 - 20:16

Ah ik donderdag 21 weken dus wij schelen 3 weken. Hier moet ik nog aan alles beginnen...
Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#66 Geplaatst 17 januari 2012 - 21:36

Leuke foto's!! :)

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#67 Geplaatst 17 januari 2012 - 22:05

Mooi buikje Dorien!! En mooi kindje OOK!!!!!!!!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#68 Geplaatst 17 januari 2012 - 22:42

Ooh heerlijk nog een jongetje. Oefening baart kunst zeggen ze, en voor je het weet heb je een hele voetbalploeg thuis zitten. ;)

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#69 Geplaatst 18 januari 2012 - 01:47

Amai, de tijd vliegt inderdaad!
Veel plezier met de suikertest. :lachen: Waarom sta je op een suikervrij dieet? (heb ik iets gemist?)

Je bent precies erg goed voorbereid. Leuke foto trouwens met Victor en je bolle buik!
Wil je nog steeds een doula bij je bevalling?

Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#70 Geplaatst 18 januari 2012 - 11:18

elixeryen zei:

Amai, de tijd vliegt inderdaad!
Veel plezier met de suikertest. :lachen: Waarom sta je op een suikervrij dieet? (heb ik iets gemist?)

Je bent precies erg goed voorbereid. Leuke foto trouwens met Victor en je bolle buik!
Wil je nog steeds een doula bij je bevalling?

Ik moest dat dieet volgen omdat Victor zo'n zwaar en groot kindje was. Nu heeft hij helemaal het postuur van de papa ... groot en smal. Eerst dacht de gyn dat het kwam omdat ik tijdens mijn zwangerschap 30kg was bij gekomen. Dus als ik dat dieet volgde zouden de overbodige baby-dik-makers erg beperkt zijn. Maar nu al zit de baby zelfs boven het schema van Victor. Dus de kans gaat erg groot zijn dat deze baby groter en zwaarder gaat zijn. Precies weten ze dat als hij in zijn blote poep op de weegschaal ligt. En natuurlijk de weken zwangerschap gaan dat ook bepalen. 3 weken eerder geboren worden of 2 weken langer blijven zitten maakt wel wat verschil in grote en gewicht.

Een doula gaat er niet bij de bevalling zijn. Onze mutualiteit betaald daar niets van terug. De gyn was er ook niet echt voor te vinden. Maar ik mag wel een zelfstandige vroedvrouw meebrengen. De arbeid gaat dus thuis gebeuren terwijl die vroedvrouw mijn cm, de baby, enzo controleerd en gaat dan de bevalling meedoen indien dat het dan nodig is. Dit is enkel het geval als er geen inleiding of ks gaat gebeuren.

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#71 Geplaatst 18 januari 2012 - 11:20

catherine zei:

Ooh heerlijk nog een jongetje. Oefening baart kunst zeggen ze, en voor je het weet heb je een hele voetbalploeg thuis zitten. ;)

Eum nummer 3 gaat toch een meisje moeten zijn ze... :onzeker:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#72 Geplaatst 18 januari 2012 - 16:02

Bij mij werd ook eerst gezegd dat er niets terug betaald zou worden door onze hospitalisatie verzekering. Bij de ZH-bevalling van bij Nayra werd zo goed als alles terugbetaald. Een thuisbevalling kost toch opvallend minder en daar zouden wij niets voor krijgen!? :catnoknow
Uiteindelijk toch een paar keer moeten bellen en werd er gezegd dat we een forfaitair bedrag zouden krijgen. We hebben dat wel nog niet ontvangen.

Sneu dat je gyn er doula niet ziet zitten. Ik dacht dat dat iets was dat je echt wou? Ik snap niet goed waarom een vv wel mag en een doula niet?

Toen mijn weeën erg snel en hevig op elkaar volgden heb ik echt gedacht "geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om nu naar het ZH te gaan". Het lijkt me erg lastig om met zo hevige weeën nog te verhuizen. Maar dat is waarschijnlijk erg persoonlijk.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#73 Geplaatst 18 januari 2012 - 16:02

dorien_951 zei:

Eum nummer 3 gaat toch een meisje moeten zijn ze... :onzeker:

De tweede is nog niet geboren en je praat al over een derde. :x :lachen:

Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#74 Geplaatst 18 januari 2012 - 16:56

elixeryen zei:

De tweede is nog niet geboren en je praat al over een derde. :x :lachen:

En dat voor iemand die na Victors bevalling helemaal geen 2e wou :x :)
Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#75 Geplaatst 18 januari 2012 - 17:39

elixeryen zei:

Sneu dat je gyn er doula niet ziet zitten. Ik dacht dat dat iets was dat je echt wou? Ik snap niet goed waarom een vv wel mag en een doula niet?

Toen mijn weeën erg snel en hevig op elkaar volgden heb ik echt gedacht "geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om nu naar het ZH te gaan". Het lijkt me erg lastig om met zo hevige weeën nog te verhuizen. Maar dat is waarschijnlijk erg persoonlijk.

Ja echt snap ik dat ook niet, behalve dat een vv gestudeerd heeft. Voor mij blijft dat hetzelfde ze of ze nu doula noemt of vv :) Misschien heb ik die na al mijn voorbereidingen wel niet meer nodig.

Bij Victor zijn de weeën steeds om de 5 min blijven komen - nooit echt sneller. Dus om te vertrekken heb ik niet echt paniek. Moederhuis is amper 10min van mijn deur. Vorige keer had ik al 77u weeën voor ik in't ziekenhuis aankwam.