Spring naar inhoud

- - - - -

Victor was ons eerste wonder, nu HEBBEN we een tweede donder. RIK !!! (UP p.15)

• Log in om te reageren
237 reacties op dit onderwerp
dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#76 Geplaatst 18 januari 2012 - 17:40

Gwynyth zei:

En dat voor iemand die na Victors bevalling helemaal geen 2e wou :x :)

Ik hoop dat deze baby eruit vliegt... :lachen:

en ik heb mijn zinnen op een meisje gezet :)

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#77 Geplaatst 18 januari 2012 - 17:43

:) ik hoop het met je mee!
Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#78 Geplaatst 08 maart 2012 - 14:13

Nog eens een klein upje... ben al bijna 32 weken ver en het lijkt zoooooo snel te gaan dat ik even de tijd wil stilzetten. :onzeker: Hoewel deze zwangerschap zwaarder is, kleine deugeniet in huis, meer kwaaltjes en ongemakjes, vind ik deze zwangerschap veel aangenamer als die van Victor.

Ik was één van de gelukkige die een tweede keer voor de suikertest mocht gaan en dat terwijl ik al van het begin van de zwangerschap een suikervrij dieet volg :louche:
Uit de uitgebreide test (zo'n 2 en half glas van dat goedje, 4u stil stil zitten op een te harde stoel, en uw armen stuk geprikt) bleek dan toch dat ik geen suiker had. :cheer:

Wel zijn er al 2X een spoortje eiwitten in mijn urine gevonden. Wat later zou kunnen wijzen op zwangerschapsvergiftiging. Maar dus met een spoortje is er totaal geen reden tot paniek. Ik moet stoppen met werken (ben ik al van 8w); veel rusten (doe ik ook want door het thuis zitten verveel ik me regelmatig) en voor de rest mijn gezondheid in het oog houden (bij veel hoofdpijn en maagpijn naar de materniteit gaan) Maar ik voel me dus KIP LEKKER!!!! :dancer:

Voor de rest zijn er al een tal van praktische dingen fout gelopen waardoor ik dus meer stress heb in die dingen dan stress voor de bevalling.
De extra begeleiding is begonnen en dat doet me echt goed, ik ben al veel geruster en zekerder van mezelf dat het nu wel gaat lukken ookal zou het mislukken. :lachen:
Ik ben nog wel niet zeker over de vroedvrouw die me thuis door de arbeid gaat helpen maar dat is een zorg voor later :)

Mijn doopsuikertjes lopen ook helemaal in het 100 :scared: Gelukkig heb ik overal wat gehaald en kunnen we eventueel wel even zo verder.
Ik had online doosjes besteld die pas na 6w werden geleverd normaal al na 4 weken. Krijg ik vandaag de bestelling aan... is de helft ervan fout. Hopelijk duurt het weer geen 6w eer ze hier zijn want dan zou de baby er al wel eens kunnen zijn. Gelukkig was ik dan toch zo slim om de doopsuiker ook al te bestellen en niet te wachten op de doosjes (wat de bedoeling was) want daar wacht ik nu ook al 3w op.

Gelukkig is de doopsuiker voor de grote kindjes al volledig af. De flesjes badschuim zijn gevuld en ga ik van het weekend lint voor halen.

Dan is het nog wachten op de helft van de doosjes, de doopsuiker zelf en moet ik nog alles halen voor de doopsuikertjes voor de kleine kindjes :help: STRESSSSSSS... en die dan ook nog vullen. Langs de drukker gaan voor de naamstickertjes want die zijn op maat van de doosjes...

Maar alles gaat dus goed...
Ik zou het belangrijkste met mijn geklaag nog vergeten. De baby doet het dus ook super. Is véééééééééééél actiever dan Victor in de tijd. Zijn gewichtje wordt nog steeds zwaarder geschat en om het helemaal compleet te maken gaat hij waarschijnlijk ook langer zijn :catscratchhead . De baby heeft nu al heel erg lange benen (zo lang op deze zwangerschapsduur had de gyn nog nooit gezien). Oké het gaat dus ook geen spook met kort lijf en lange benen worden hé!!! :scared: Mijn echtgenoot en Victor zelf zijn ook lange smalle met extra lange benen... dus weeral niet mijn postuur :LOL: (gelukkig misschien) Maar dat kan nog allemaal veranderen naar het einde toe... Ik zal wel zien wat er uit valt :)

En de buik die blijft ook mini wat enorm makkelijk is om het huishouden te doen :lachen: inclussief de kilo's waar ik enorm blij mee ben.

30 w zwanger.jpg

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#79 Geplaatst 08 maart 2012 - 14:46

:thumb: :thumb: :thumb: , het komt wel allemaal in orde
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#80 Geplaatst 08 maart 2012 - 15:54

Leuk dat je nog eens een update doet.
Wat een klein buikje Dorien! Heb je eigenlijk last van rugpijn? Ik had dat bij mijn tweede zwangerschap veel feller dan bij mijn eerste.

Snapt Victor dat hij binnenkort een broertje heeft? Je bent waarschijnlijk erg benieuwd hoe hij gaat reageren. :)

Ik moet wel wat lachen met je stress rondom de doopsuikers e.d. Dat mis ik dus écht niet. :lachen: Ik vertrouw erop dat alles mooi op tijd klaar gaat zijn. :wi Werk je met een meter & peter? Zijn die al gekozen?

Geniet van de laatste weken, het is inderdaad ZO snel voorbij!

Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#81 Geplaatst 08 maart 2012 - 16:28

Ik heb van rugpijn helemaal geen last. Aan het bekken doet een kant moeilijk maar als ik op mijn houding let valt dat reuzen mee. Zo draaien in bed is soms wel een hel.

Victor snap helemaal niet dat het binnenkort delen wordt. Baby??? waar een baby, wat is een baby, zal hij denken. Dat mijn buik dikker is, is hem totaaaaaaal nog niet opgevallen. :lachen:  Hij vindt het nog steeds leuk om er op t eklimmen of durft er tijdens het verluieren ook nog steeds in stampen.
Ik denk dat hij wel een jaloers uit de hoek gaat komen. Durft hij nu ook al te doen als de hond vb eens komt knuffelen. Och we zien wel.

Wij hebben geen meter en peter dus dat is al een stress minder. Hoewel ik het stilaan beu word om me steeds te moeten verantwoorden waarom die er bij onze kindjes niet zijn. We hebben wel twee voogden voor het geval dat we vroegtijdig sterven dus soms zeg ik wel eens dat die meter en peter zijn als de mensen weinig affaire hebben met de beslissing van geen meter of peter.

Ik had die doosjes ook liever netjes, juist en op tijd gezien. Maar zo weten we weeral waarom we zo slecht slapen snachts :lachen: En het ergste is dat ik eigenlijk ruim op tijd ben begonnen zoeken en bestellen en nu erg laat ga klaar zijn. :evil:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#82 Geplaatst 09 maart 2012 - 00:50

Ik heb me al beklaagd dat ik meters & peters heb genomen. :roll: Zo'n dingen zorgt toch voor strubbelingen vind ik.

Victor zal wel leren delen. Maar het is wel gek hé, eerst ben je alleen mama van hem en plots komt daar zo'n kleine koter bij die ook zoveel aandacht vraagt en de hele tijd aan mama's borst hangt. :x
Hem gewoon genoeg betrekken bij alle zaken m.b.t. de baby.
Vorig jaar is de overbuur van mijn ouders bevallen van een zoontje. Zij hadden reeds een dochtertje van 2,5 jaar ofzo en zij mocht helemaal niet aan die baby komen. Ik vond dat zo raar. :s Zo creeër je toch jaloezie!?

Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#83 Geplaatst 09 maart 2012 - 12:52

Ik zou er juist van profiteren... Victor geef dit eens aan, ga dat eens halen :LOL:
Hier is het toch de bedoeling dat ze veel met en voor elkaar gaan doen. We hebben trouwens ook besloten dat ze enkele jaren samen een kamer gaan delen.

Ik ben eens benieuwd hoe hij gaat reageren als er een baby aan zijn borsten komt. Nu doet hij totaal geen aanstalte meer om te drinken. Ook niet als we samen in bad zitten en het voor handen hangt bij wijze van spreken. Soms zit hij nog wel eens met zijn handen in mijn trui te frutselen, maar hij is dan niet echt op zoek.
Misschien moet ik een pop en flesje aanschaffen dat hij de pop melkje kan geven. Maar dat is ook niet hetzelfde, ik ben niet van plan om ooit een flesje te geven.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#84 Geplaatst 09 maart 2012 - 13:04

dorien_951 zei:

Misschien moet ik een pop en flesje aanschaffen dat hij de pop melkje kan geven. Maar dat is ook niet hetzelfde, ik ben niet van plan om ooit een flesje te geven.[/COLOR][/B]

Nayra geeft bv aan haar poppen en knuffels. :mrgreen: Misschien doet Victor dat ook wel, weet hij veel dat er bij hem nooit melk zal uitkomen. :lachen:
Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#85 Geplaatst 09 maart 2012 - 14:58

elixeryen zei:

Nayra geeft bv aan haar poppen en knuffels. :mrgreen: Misschien doet Victor dat ook wel, weet hij veel dat er bij hem nooit melk zal uitkomen. :lachen:

Amai de papa gaat nog veeeeeeeel stress-momenten moeten doorstaan :lachen:

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#86 Geplaatst 09 maart 2012 - 20:23

:ha
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#87 Geplaatst 09 maart 2012 - 20:30

Is hij niet voor bv misschien? Of voelt hij zich daar 'n beetje onbehaaglijk bij?
Geplaatste afbeelding

Guest_SteffiJ_*
Guest_SteffiJ_*

#88 Geplaatst 09 maart 2012 - 20:31

Wauw wat een mini buikje! :)

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#89 Geplaatst 09 maart 2012 - 21:47

elixeryen zei:

Is hij niet voor bv misschien? Of voelt hij zich daar 'n beetje onbehaaglijk bij?

Nee hij is ook voor... maar ik weet niet hoe 'VOOR' hij gaat zijn als Victor ook borstvoeding gaat geven.

chatje80
chatje80
  • 2.750 berichten
  • 2 katten

#90 Geplaatst 09 maart 2012 - 22:04

Buikje valt idd mee, ik heb ook een nieuwe foto maar staat op vaste en niet op laptop. Morgen op doopsuikerjacht...

Bewerkt door chatje80, 09 maart 2012 - 22:05.

Geplaatste afbeelding