Spring naar inhoud

- - - - -

Victor was ons eerste wonder, nu HEBBEN we een tweede donder. RIK !!! (UP p.15)

• Log in om te reageren
237 reacties op dit onderwerp
Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#91 Geplaatst 10 maart 2012 - 03:22

dorien_951 zei:

Nee hij is ook voor... maar ik weet niet hoe 'VOOR' hij gaat zijn als Victor ook borstvoeding gaat geven.

:ha

Ik zie Victor al de pop aan papa geven: "jij ook papa, jij ook!"
Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#92 Geplaatst 10 maart 2012 - 14:05

:thumb: :thumb: :thumb: Dikke proficiat !
Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#93 Geplaatst 05 april 2012 - 20:54

Hier ook nog even een upje geven... Officieel nog 32 dagen te gaan (maar doe er gerust 10 bij - het is nog gezellig binnenin)

Met ons gaat alles SUPER.
Baby doet het erg goed, te goed naar mijn mening :louche: en de tijd gaat ook VEEEEEEL te snel. De baby is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg beweeglijk, vooral tijdens de nacht maar ik neem aan dat het gewoon gezonde vreugde is dat we eindelijk rust hebben. :lachen:

Enfin de begeleiding werkt voor mij erg goed. Ik ben al 4x gaan adem halen bij de kiné en ik doe dat erg goed, mijn echtgenoot daartegen begint te hyperventileren terwijl die ademhaling net is om dat niet te hebben :catscratchhead Een goede buikademhaling is al de helft van je perskracht en die kracht zal ik nodig hebben.
Elke 14 dagen heb ik ook een vroedvrouw aan huis, die begeleid me heel goed in het psychologisch deel, allé die kan me echt gerust stellen geeft massa's uitleg en kan erg goed uitleggen waar het eventueel moeilijker is gegaan bij de bevalling van Victor. Ook laat die me goed het hoofdje voelen of wijst en duwt ze echt aan hoe de baby ligt. Dat is wel fijn om te weten.
Ook is het goed te weten dat ze de volledige arbeid bij me blijft, ookal duurt het weer drie dagen, tenzij het nog niet goed op gang is. Ze doet eigenlijk veel thuis bevallingen maar weet dat het bij ons geen optie is maar het is wel een geruststelling dat in geval van... er een ervaringsdeskundige naast u staat. :)

De laatste keer bij de gyn heb ik wel even moeten slikken want de baby is nu al 400gr zwaarder dan Victor op dezelfde zwangerschapstijd. Dus dat gaat eentje van door de 4kg worden als hij lang genoeg blijft zitten. Het positieve is dat ik volgens de gyn maar 7kg ben bijgekomen (mijn weegschaal zegt net 10kg maar ik geloof die van de gyn liever)
Ik heb ook nog steeds geen zwangerschapsvergiftiging en het spoortje eiwit blijft op een spoortje staan. Voor mij perfect zo. Volgende keer moet ik me nog wel eens door de gyn goed laten onderzoeken want Victor heeft het zeer besmettelijke coxsackie-virus, welke vooral slecht is tijdens de eerste maanden zwangerschap. :scared:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#94 Geplaatst 06 april 2012 - 08:58

Waw Dorien, dat ziet er allemaal goed uit. En zo weinig kilootjes erbij, super.

Zijn alle voorbereidingen al in orde voor de rest? Inclusief grote broer kado voor Victor?
Ben benieuwd naar de naam!

Alvast heel veel succes, een vlotte bevalling en een zalige borstvoeding!
X
Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#95 Geplaatst 06 april 2012 - 12:06

Eigenlijk is er nog niets volledig in orde. En raar maar waar ik maak me der weinig zorgen in.

Het presentatiestuk van de doopsuiker moet nog afgewerkt worden en nog een 50 doosjes moeten gevuld worden.
Park staat er nog niet, bedje ook nog niet... eum eigenlijk staat nog niets klaar. Het is allemaal in huis maar staat nog niet op zijn plaats.
Koffertje staat al wel klaar buiten enkele dingen die niet zo belangrijk zijn vb borstel om mijn haar en maandverband maar dat is nu zo meegebracht door bezoek hé.

Victor krijgt als kado in de tuin een huisje, schommeltje, wip, schuifafje enz... maar ik weet niet of hij echt begrijpt dat het om de baby gaat dat j-hij grote jongensspeelgoed krijgt. Ik denk misschien in het ziekenhuis ook een klein kado'tje te geven een boekje of puzzel ofzo maar hier weet ik ook niet of hij die link ga snappen.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#96 Geplaatst 06 april 2012 - 13:02

dorien_951 zei:

Eigenlijk is er nog niets volledig in orde. En raar maar waar ik maak me der weinig zorgen in.

:hug: ik ook niet :)
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#97 Geplaatst 06 april 2012 - 13:21

Zo herkenbaar dat nog niet alles gereed is. Bij mij was dat echt verschrikkelijk. :lachen:
Ik vind het zo fijn voor je dat je deze zwangerschap anders beleefd en hopelijk de bevalling ook hé! Echt leuk dat de vv je zo op je gemak stelt. Het is toch veel persoonlijker hé.
Geniet nog van je buikje. Heb je trouwens nog een buikfoto? :wi

Wordt dat standaard gedaan? Een cadeau voor de grote broer (of zus)? Ik heb daar nooit aan gedacht eigenlijk. Iedereen die op kraambezoek komt heeft toch een cadeau mee en wij lieten Nayra dat altijd open doen. :lachen:
Wat een tof cadeau trouwens! Hij zal het vast fantastisch vinden. :cheer:

Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#98 Geplaatst 06 april 2012 - 13:30

dorien_951 zei:

Victor krijgt als kado in de tuin een huisje, schommeltje, wip, schuifafje enz... maar ik weet niet of hij echt begrijpt dat het om de baby gaat dat j-hij grote jongensspeelgoed krijgt. Ik denk misschien in het ziekenhuis ook een klein kado'tje te geven een boekje of puzzel ofzo maar hier weet ik ook niet of hij die link ga snappen.

Ik weet niet hoe oud Victor nu is (zal eens moeten gaan zoeken), maar wij hadden voor onze oudste een cadeautje van duplo gekocht.  Hij kreeg het zogezegd van de baby.  Het bleef ook in het ziekenhuis liggen en mocht er enkel mee spelen als hij op bezoek kwam bij kleine broer.

Jaloezie is hier nooit geweest, dat begint nu pas O:)
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#99 Geplaatst 06 april 2012 - 14:19

elixeryen zei:

Zo herkenbaar dat nog niet alles gereed is. Bij mij was dat echt verschrikkelijk. :lachen:
Ik vind het zo fijn voor je dat je deze zwangerschap anders beleefd en hopelijk de bevalling ook hé! Echt leuk dat de vv je zo op je gemak stelt. Het is toch veel persoonlijker hé.
Geniet nog van je buikje. Heb je trouwens nog een buikfoto? :wi

Wordt dat standaard gedaan? Een cadeau voor de grote broer (of zus)? Ik heb daar nooit aan gedacht eigenlijk. Iedereen die op kraambezoek komt heeft toch een cadeau mee en wij lieten Nayra dat altijd open doen. :lachen:
Wat een tof cadeau trouwens! Hij zal het vast fantastisch vinden. :cheer:

Ik heb geen buikfoto's meer gemaakt eigenlijk. Zou dat wel eens moeten doen. Maar ik heb weer zo een mini geval. Eigenlijk is de baby groot en zwaar. Ik denk dat zijn hoofd in mijn poep zit verwerkt en zijn beentjes in mijn borsten ofzo. :lachen:

Zo een vroedvrouw neem wel beter de tijd om alles uit te leggen. Vind ik echt wel een aanrader om zekers tijdens de laatste maanden aan de deur te hebben. Neemt niet weg dat ik de maandelijkse echo-bezoekjes van de gyn ook wel super vind om de baby te zien. Zo wil ik elke keer zien of de baby toevallig toch niet in een meisje is veranderd. :pray: Allé dat hoeft niet hoor maar gewoon ik wil zeker zijn.

Ik weet eigenlijk ook niet of dat veel wordt gedaan zo een kado voor broer of zus. Zelfs al kwam er geen baby had hij dat buitenspeelgoed ook gekregen. Nu kunnen we weer een mooie reden aan onze aankopen geven. :) Dat bezoek ook iets voor grote broer of zus meebrengt wordt aan onze kanten ook niet veel gedaan. Ik neem wel altijd iets klein mee voor de andere kindjes en vele vinden dat leuk maar raar omdat het niet echt wordt gedaan.

Evyke81 zei:

Ik weet niet hoe oud Victor nu is (zal eens moeten gaan zoeken), maar wij hadden voor onze oudste een cadeautje van duplo gekocht. Hij kreeg het zogezegd van de baby. Het bleef ook in het ziekenhuis liggen en mocht er enkel mee spelen als hij op bezoek kwam bij kleine broer.

Jaloezie is hier nooit geweest, dat begint nu pas O:)

Victor is nu 1jaar en 7mnd maar het is ne trage hoor. Hij begrijpt echt niet dat er een baby gaat komen. Het is trouwens een mega mama's kindje. Ik ben echt benieuwd hoe hij gaat reageren. Dat er een baby in mijn armen ligt gaat geen probleem zijn zolang er ook nog plaats is voor hem. Enkel voor de borstvoeding maak ik me wel wat zorgen want Victor heeft zelf 6mnd geleden afscheid genomen en ik denk dat hij dan wel jaloers gaat reageren. Maar hij mag gerust meedrinken.

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#100 Geplaatst 06 april 2012 - 16:47

En dan nog de buikfoto zo goed als 36 weken

Buik op 36w.jpg

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#101 Geplaatst 06 april 2012 - 17:37

:thumb: :thumb: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#102 Geplaatst 06 april 2012 - 21:30

dorien_951 zei:

Ik weet eigenlijk ook niet of dat veel wordt gedaan zo een kado voor broer of zus. Zelfs al kwam er geen baby had hij dat buitenspeelgoed ook gekregen. Nu kunnen we weer een mooie reden aan onze aankopen geven. :) Dat bezoek ook iets voor grote broer of zus meebrengt wordt aan onze kanten ook niet veel gedaan. Ik neem wel altijd iets klein mee voor de andere kindjes en vele vinden dat leuk maar raar omdat het niet echt wordt gedaan

Wanneer wij een op, babybezoek gaan waar er al oudere kindjes zijn, dan nemen we ALTIJD voor élk kindje een kadootje mee!! Zo zijn die oudere niet jaloers he, want dat is maar normaal dat ze op de duur jaloers worden op kleine broer of zus, want die krijgt hopen kadoos....!!!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#103 Geplaatst 07 april 2012 - 17:47

Mooi buikje Dorien, het vordert goed.

Hier in de streek worden ook niet echt geschenken gegeven aan de zusjes of broertjes alleen aan de nieuwe baby. Ergens is dit wel normaal vind ik. ;)

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#104 Geplaatst 10 april 2012 - 14:37

Wat een klein buikje. Wel mooi. :mrgreen:
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#105 Geplaatst 10 april 2012 - 14:47

dorien_951 zei:

Victor is nu 1jaar en 7mnd maar het is ne trage hoor. Hij begrijpt echt niet dat er een baby gaat komen. Het is trouwens een mega mama's kindje. Ik ben echt benieuwd hoe hij gaat reageren. Dat er een baby in mijn armen ligt gaat geen probleem zijn zolang er ook nog plaats is voor hem. Enkel voor de borstvoeding maak ik me wel wat zorgen want Victor heeft zelf 6mnd geleden afscheid genomen en ik denk dat hij dan wel jaloers gaat reageren. Maar hij mag gerust meedrinken.

Da's leuk, zo weinig leeftijdsverschil.  Mijn nicht haar kindjes schelen ook zoveel en het is iets meer werk, maar ze hangen heel hard aan elkaar.  Hadden zelfs een eigen taaltje ontwikkeld onder elkaar.
De mijne schelen 2 j 8 maand, en dat is handig, maar teveel verschil om nog veel met elkaar te spelen.

dorien_951 zei:

En dan nog de buikfoto zo goed als 36 weken

Wat een klein buikje!  Da bevallen en direct terug in je normale kleren :)
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com