Spring naar inhoud

- - - - -

Cléo, mijn zorgenkindje is bang

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Babou
Babou
  • 210 berichten

#1 Geplaatst 01 juli 2009 - 13:25

Cléo heeft veel meegemaakt alvorens we haar adopteert hebben. Nu is zij perfect gelukkig, maar is wel heel bang als er mensen komen die ze niet kent, dan loopt ze onder het bed en komt er niet uit alvorens de mensen weg zijn. Ik moet haar dan altijd van onder het bed halen en haar troosten en dan is alles weer ok.

Nu zal ik haar moeten vervoeren binnen een paar uur en ik zit er mee in omdat ze zo angstig is in een bakje in de auto.
Bestaat er iets die kalmerend werkt (daarom geen geneesmiddel), ik zou namelijk binnen een uur naar de da gaan.

Ze is een prachtpoezel, maar toch wel angstig. Iemand ervaring hiermee? en hoe ga je daar best mee om?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 01 juli 2009 - 13:34

Rescue bach-bloesems geven, een uurtje voor vertrek kan je het in haar mondje druppelen, ik denk dat een 4-tal druppeltjes volstaan. Anders kan je het ook in haar drinkwater doen, het brengt haar tot rust, ook als je nog eens bezoek krijgt. :geluk: Bij ons kan je het bij de apotheek halen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 01 juli 2009 - 13:43

Kan je de dierenarts niet bij jou laten komen?

Bach Bloesems en Felliway om Cleo wat tot rust te brengen.

Geplaatste afbeelding

Babou
Babou
  • 210 berichten

#4 Geplaatst 01 juli 2009 - 13:45

Thanks voor de tip, zal ik zeker proberen. Mijn hart breekt altijd als ze zo bang is, maar ik kan moeilijk nooit meer iemand binnenlaten. Ik denk dat ik dan best haar vanvond vervoer, zodanig dat die bloesems al werken!

Babou
Babou
  • 210 berichten

#5 Geplaatst 01 juli 2009 - 13:49

De da was om iets kalmerend te halen. Haar vervoeren is omdat we hier gaan verhuizen, dus dat ze al een veilig gevoel heeft alvorens we hier beginnen af te breken, ik ga een maand bij mijn moeder logeren samen met mijn 2 poezels en ze gaat dan naar haar nieuw huisje, het zijn dus twee even stress momenten voor haar. Dus wou ik die zo vlot mogelijk laten verlopen voor haar!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 01 juli 2009 - 13:49

MoucheMouche bij ons is ook zo'n schrikkepuitje als er volk langskomt. Dit heeft ze heel de tijd gehad, wel een jaar aan een stuk. Ze vluchtte dan altijd weg naar de kattenkamer of ging ergens op een vertrouwde plaats zitten, maar kwam zeker niet bij het volk. Als het volk naar haar toekwam, rende ze weg of dook ze weg zodanig dat men haar niet kon aanraken of dat het duidelijk was dat ze dit niet wou. Nu met de kitjes, komt er veel bezoek langs en ik moet zeggen dat ze volledig opengebloeid is. Ze mogen haar strelen en ze komt naast de bezoekers zelfs op de leuning van de zetel zitten. Wij hebben even Wallnut gebruikt als Bachbloesem, maar of het daardoor komt weet ik niet. Ik betwijfel het toch aangezien we dit echt niet veel en lang gebruikt hebben bij haar.
Ik raad wel geen Wallnut aan omdat dit voor veranderingen van situatie is.

Bewerkt door Spanishke, 01 juli 2009 - 13:52.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 01 juli 2009 - 13:57

Spanishke zei:

Ik raad wel geen Wallnut aan omdat dit voor veranderingen van situatie is.

Voor de verhuis zou dit zeker wel aan te raden zijn dan hé. Ik denk dat Lies een combinatie van Rescue en walnut aanraad

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 01 juli 2009 - 14:13

PeggyJ zei:

Voor de verhuis zou dit zeker wel aan te raden zijn dan hé. Ik denk dat Lies een combinatie van Rescue en walnut aanraad

Oei ik had niets gelezen over een verhuis, maar in dat geval inderdaad
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#9 Geplaatst 01 juli 2009 - 15:59

Het is duidelijk een kat die angstig is voor iets met een bekende oorzaak, in de wagen zitten, vreemd volk dat op bezoek komt, ... Hiervoor geef je mimulus.
Dat samen met de rescue en je hebt binnen de paar weken een andere kat.

Voor naar de dierenarts te gaan kan je nu al 4 druppels rechtstreeks op haar tong doen. Bij Gebbie gebruikte ik de spray, zij was de eerste dag van Bix zijn vermissing enorm over haar toeren. Katten voelen de stress van het personeel. Dus ik sprayde rescue op mijn tong en dan ineens op die van Gebbie.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#10 Geplaatst 01 juli 2009 - 16:01

Nu lees ik juist dat ze veel heeft meegemaakt. Geef haar dan ook Star of Bethlehem, dat helpt het trauma te verwerken.

Je moet haar ook niet troosten als ze wegduikt, dan beloon je het gedrag dat je niet wil hebben ;)
Gewoon laten doen, als ze haar beter voelt komt ze vanzelf te voorschijn.

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 01 juli 2009 - 22:07

Hoop dat de bach bloesems helpen :thumb:

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 01 juli 2009 - 22:11

Lies zei:

... Hiervoor geef je mimulus.
Dat samen met de rescue en je hebt binnen de paar weken een andere kat.

Waar kan je al die dingen kopen Lies? En de Bach bloesems? Bij de apoteek of de natuurwinkel? Of een dierenspeciaalzaak?

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#13 Geplaatst 02 juli 2009 - 08:37

Dat vind je in de natuurwinkel, maar het moeten we goede natuurwinkels zijn.
In sommige apotheken verkopen ze het naar het schijnt ook, alleen heb ik het zelf nog niet gezien.

Ik heb hier een dorp verder een heel goede natuurvoedingswinkel, de uitbaatster ken ook heel veel van de bach bloemen. Dus in het begin kon ik haar raad vragen, nu is het niet meer nodig, ken ondertussen veel meer ;)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 03 juli 2009 - 05:52

Lut zei:

Waar kan je al die dingen kopen Lies? En de Bach bloesems? Bij de apoteek of de natuurwinkel? Of een dierenspeciaalzaak?

Lut, als je er nodig hebt, laat het me weten. Ik heb hier ook al een aantal flesjes staan. Als ik ze in huis heb, is het dom dat jij ze zou aankopen.

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#15 Geplaatst 03 juli 2009 - 06:14

Essenza en andere natuurwinkels verkopen dit