Spring naar inhoud

- - - - -

Warmte

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1 Geplaatst 02 juli 2009 - 12:36

Ja lap, krijg ik net telefoon van mijn vriend. Toen hij naar het werk vertrok vanmorgen zat de kat in de kattenkamer (annex veranda). Hij heeft de deur toegedaan maar is het kattenluikje vergeten open te doen... Nu zit de kat dus opgesloten in de veranda... Nu ben ik weer ongerust.
Het is daar normaal redelijk koel (vanmorgen was het daar redelijk koel bvb) , zolang de zon daar niet op schijnt, maar ik weet niet hoe het nu zit, nu het al een paar dagen zo warm is... Denken jullie dat dit kwaad kan? Mijn vriend is tegen 15u thuis... :(

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#2 Geplaatst 02 juli 2009 - 12:43

staat daar drinken en eten ? lies zei laatst een kat heeft pas warm van iets in de 50 graden
dus ik denk als het drinken en eten heeft geen probleem is

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#3 Geplaatst 02 juli 2009 - 12:44

Ja, gelukkig wel... Ik heb nog speciaal extra drinken neergezet... ze heeft drie bakjes water en een bakje met brokken...
En voor het vriendje: :r

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#4 Geplaatst 02 juli 2009 - 13:10

Nog minder dan 2 uurtjes en dat zal wel geen kwaad kunnen hoor.

Ze zal wel languit op de grond liggen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 02 juli 2009 - 13:14

In een gesloten veranda kan het toch behoorlijk warm worden hé. Hopelijk valt het nogal mee en vind ze verkoeling op de vloer.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#6 Geplaatst 02 juli 2009 - 13:15

Ik zeg het de zon begint daar pas in de namiddag op te schijnen dus... normaalgezien is dat nog een redelijke "koele" plek, maarja, ben er toch niks gerust in...

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#7 Geplaatst 02 juli 2009 - 13:16

Nu moet ik wel zeggen als we thuis zijn en alles staat open, gaat madame in de veranda liggen he... :s Idd, Lies, zoals je zegt, languit op de grond...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 02 juli 2009 - 13:19

Als de zon er pas vanmiddag op staat, zal het wel meevallen met de warmte, er schuiven vandaag toch geregeld wolken voor de zon hier. Bij ons staat de zon op de veranda van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#9 Geplaatst 02 juli 2009 - 13:22

Ah nee, zo is het bij ons niet... Wij hebben een noordertuin :) Gelukkig in dit geval :d

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 02 juli 2009 - 14:27

Als ze drinken heeft kan het niet zo een kwaad, katten kunnen daar vrij goed tegen hoor.
Geen zorgen.
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#11 Geplaatst 02 juli 2009 - 15:06

Ok, deze overbezorgde poezenmoeder was weer in paniek voor niks, want mijn kadeeke is helemaal nie gesmolten natuurlijk... Neenee, het toppunt is dat madame daar zelfs nu nog altijd blijft liggen, terwijl de deur openstaat... :ha

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#12 Geplaatst 02 juli 2009 - 15:50

ik zie het al voor mij, een gesmolten kat! :ha

(nu heb ik wel zin in een ijsje)

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 02 juli 2009 - 18:54

Als hier een kat in de veranda zou blijven als de zon erop staat vrees ik dat een paar uur al fataal is. Katten in de gesloten veranda laten is hier dus een big no-no!

Gelukkig is het goed afgelopen.

Guest_Kristel_*
Guest_Kristel_*

#14 Geplaatst 02 juli 2009 - 19:43

Ja katten en warmte,wij hebben de pc boven staan op de mezzanine(open gedeelte tot in de nok)alle warmte kruipt daar naar toe.Het is hier zowat bijna 40 graden!!!!!En waar liggen de poezen...jaja boven en dan nog eens op de pc,van lekker warm gesproken.Als ze water hebben kan het niet echt kwaad hoor,ze houden gewoon van die warmte.Bor lag daarstraks nog wel onder zijne fleece :catscratchhead

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 03 juli 2009 - 09:17

Maar goed dat het daar niet al te warm geworden was en dat ze eten en drinken had :thumb: