Spring naar inhoud

- - - - -

bijten

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#1 Geplaatst 03 juli 2009 - 11:49

onze kater van bijna 6maand bijt voortduren in onze handen
het is begonnen op show dat hij is verschoten van een andere kat die naar hem heeft geblaast en de show erna konden we er niks mee doen
hij beet voortdurend maar beet niet echt door

thuis doet hij het ook maar net constant
er zijn momenten die hij niks doet en 5min erna bijt hij terug
zou dit met zijn hormonen te kunnen maken hebben

kdenk dat hij ook wel afziet dat er geen andere katten met hem wilt spelen zijn mama moet ook niks van hem weten en mijdt hem dan ook zo veel mogelijk  ypke speelde vroeger met hem maar ze is nu naar de dekkater geweest en wil ook niet meer met hem spelen
we spelen zo veel mogelijk met het maar dat lukt niet altijd en soms gebeurt het ook dat hij niet moet ons wil spelen en wel met de ander poezels

kweet niet meer wat ik ermee moet doen
en als hij bijt moet ik hem dan gerust laten of hem vasthouden tot hij stopt maar dan zijn heel mijn handen opengebeten

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 03 juli 2009 - 12:13

Als er hier een kat te hard bijt naar mij, maak ik gewoon een *EEEUUUW* geluid en dan stoppen ze. Dit hebben ze normaal ook zo geleerd bij hun mama in hun eerste levensweken.
Deed hij dat voor het voorvalletje op de show ook soms?
Geplaatste afbeelding

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#3 Geplaatst 03 juli 2009 - 12:46

hij beet maar het was anders toen was het nog gewoon spelen maar nu niet meer
we mogen nog zo hard roepen als we willen hij stopt niet
De DA denkt dat het door zijn hormonen komt maar ik weet het zozeker niet

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 03 juli 2009 - 12:49

Op zo een moment zou ik ook heel hard roepen dat het pijn doet en hem wegzetten. En dan negeren. Zodat hij merkt dat hij verkeerd bezig is.
Haal hem aan op momenten dat hij het niet doet en negeer hem als hij het wel doet. Veel succes!!!

Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 03 juli 2009 - 20:48

Hier zijn enkel de abessijnen die soms liefdesbeetjes komen geven, maar zo een probleem gedrag heb ik nog niet meegemaakt ik weet dan ook niet hoe je daar moet op reageren, maar  probeer het toch in de kiem te smoren !
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie