Spring naar inhoud

- - - - -

HCM weetjes......wanneer ongerust

• Log in om te reageren
102 reacties op dit onderwerp
Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#91 Geplaatst 27 november 2011 - 09:57

Nahs zei:

Chopin is niet Brachycephaal, hij heeft een normale Kop en misschien zelfs een te lange neus voor een brits Korthaar.
En ja je bent natuurlijk allert maar dat hoort bij een goede kattenmamama als jij.

Ik hoop natuurlijk dat het met Chopin super blijft gaan Kathleen maar toch krijg ik de indruk dat je dierenarts exra inkomsten wilt genereren. Dus Lieve Katleen als je blieft ga geen zinloze dingen doen, die foto die er al gemaakt is kan ook naar jou dierenarts gestuurd worden.
En dit hoeft echt niet jaarlijks of bij een kleine verkoudheid herhaald te worden. Bij een verkoudheid moet je gewoon direct goed behandelen.
Neusje open houden/ krijgen, zn oogzalf en AB

Het is net of ik hier naar aan aflevering zit te kijken van omroep MAX van afgelopen donderdag. Die was ronduit verschrikkelijk! En dit topic krijgt zo tussen alles door ook die wending. Terwijl er ook een 2de kant van het verhaal is.

Op het verslag van prof. Dr Van Israël (die heel veel gestudeerd heeft) staat duidelijk dat Chopin Brachycephaal is (milde vorm). Zelfs de fokker zei dat Chopin, voor een Brit een te klein hoofd heeft (en idd een iets te lange neus), en nog zwoat cverkeerde dingen voor een echte Brit, waardoor hij zeker ook niet "showgeschikt" is, maar dat maakt mij allemaal niets uit.
Onze dierenarts is een supervent, die zelfs heel weinig aanrekent. De foto zouden we dan ook niet zelf moeten betalen, die kosten neemt hij op zich.
En idd, ik was al van plan om morgen naar dr Van Israël te telefoneren om te horen of ze een copy, of de foto naar onze dierenarts kon zenden.
Onze dierenarts is ook niet van plan om bij elke verkoudheid een foto te nemen hoor ;) , alleen als er iets is.
Daarom dat hij ook wil weten hoe die trachea, luchtweg in normale omstandigheden uitziet.
Ok, modjes, sorry, want blijkbaar is dit dan weer off-topic, maar ik vind dat als er iets gezegd wordt over Chopin ik tenminste mag reageren.
En aan iedereen: willen we aub nu terug on-topic blijven of het topic wordt gesloten en ik wil niet weer een ban :oops:
Dus diegenen die hier het topic de verkeerde kant op willen sturen, blijf aub weg.
Als je andere vragen hebt kan je me via PB ook bereiken.

Bewerkt door Kathleen, 27 november 2011 - 10:03.

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#92 Geplaatst 27 november 2011 - 10:53

Mika zei:

Ik dacht dat zij toch altijd zo voor openheid was ?
Onlangs nog een bericht gelezen op FB omtrent de hele HCM-situatie van haar, dit verwondert mij toch heel erg als het waar is.

:r :r :r Wil diegene die dit helemaal verkeerd doorgebrieft heeft aan de fokker, haar laten weten dat ik hiermee bedoel dat ze wat mij betreft "heel open" is met het bericht dat op FB geplaatst werd. En dat het mij verwondert dat het waar zou zijn dat wij onze "mondjes moeten dichthouden".

Sorry voor het "off topic"

Bewerkt door Mika, 27 november 2011 - 11:13.

Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#93 Geplaatst 27 november 2011 - 10:58

Ik wil geen nieuw topic openen over de vermeende Brachycephaal van Chopin. Brachycephaal betekend kortschedeligheid. Dan kunnen ze al sowieso geen lang neus hebben. Brachycephaal dat is mijn geliefde ras, de pers, maar ook jouw Obse. Chopin heeft een lange neus en heeft zoals de britten fokkers zeggen een perenkop en geen appelkop. Maar dat neemt niet weg dat Chopin niet lief kan zijn.

Met betrekking tot evt. longproblemen, dit kan uit longfoto's gehaald worden. Persoonlijk vind ik dat er weinig tot geen actie wordt ondernomen met Chopin en dan voornamelijk met medicamenteus gebied. Het enige wat echt duidelijk is dat is HCM, maar betreft de longproblemen zou meer onderzoek moeten zijn. De medicijnen voor HCM, niet goed voor de longen??? Voornaamste wat bij HCM wordt gedaan is meer symptoombestrijding, namelijk het voorkomen dat door een hoge bloeddruk de hartwand meer verdikt. De medicijnen die hiervoor worden gebruikt zijn atenolol. Atenolol is geen probleem bij longproblemen. Atenolol is een bloeddrukverlager.

Daarnaast kan longproblemen door een internist zeer goed uit longfoto's gehaald worden. Lola van mijn had bronchitis ( lees longproblemen) dit is uit de longfoto's gehaald door een internist. Zij kreeg hiervoor 2 maal dgs een puf Flixotide. Hiernaast had Lola al een verdikte hartwand en werd ze equivocaal bevonden voor HCM. Doordat ze equivocaal was hoefde ze nog geen medicijnen en ze had ook geen hoge bloeddruk. Wel is ze aan deze combi overleden.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#94 Geplaatst 27 november 2011 - 15:09

Kathleen, ik vind dat je het goed doet door alles voor Chopin uit te zoeken samen met zijn dokters. Zo kan je hem het beste verzorgen en kan hij gelukkig en zo gezond mogelijk bij jullie blijven.

Je weet dat ik een kat heb met astma en hartproblemen. Die kat komt ook van bij de fokker van Chopin. Ik heb mijn ervaringen al met jou gedeeld. Mijn kater zijn problemen zijn minder dan die van Chopin. Bij hem kwamen de hartproblemen vermoedelijk door de astma. Met behandeling is zijn hart genormaliseerd. Nu moet er nog nagekeken worden wat zijn hartje heeft gedaan in een periode zonder de hartmedicatie. Is het goed gebleven, dan heeft hij geen HCM. Maar normaalgezien is het enkel astma. Hij reageert in ieder geval erg goed op de behandeling met flixotide puffers.
Ik deel ook in je ervaring van alles zelf uitzoeken. Maar je kan dit, Chopin is jouw kat en jij moet doen wat goed is, jij kent hem het best. Je hebt dan jammer genoeg geen zicht op de erfelijke zaken. Maar dat moet jou probleem niet zijn. Voor jou maakt nu alleen Chopin uit.

Ik vind jou een heel sterk kattenbaasje :hug:

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#95 Geplaatst 28 november 2011 - 19:47

Nathalie zei:

Kathleen, ik vind dat je het goed doet door alles voor Chopin uit te zoeken samen met zijn dokters. Zo kan je hem het beste verzorgen en kan hij gelukkig en zo gezond mogelijk bij jullie blijven.

Je weet dat ik een kat heb met astma en hartproblemen. Die kat komt ook van bij de fokker van Chopin. Ik heb mijn ervaringen al met jou gedeeld. Mijn kater zijn problemen zijn minder dan die van Chopin. Bij hem kwamen de hartproblemen vermoedelijk door de astma. Met behandeling is zijn hart genormaliseerd. Nu moet er nog nagekeken worden wat zijn hartje heeft gedaan in een periode zonder de hartmedicatie. Is het goed gebleven, dan heeft hij geen HCM. Maar normaalgezien is het enkel astma. Hij reageert in ieder geval erg goed op de behandeling met flixotide puffers.
Ik deel ook in je ervaring van alles zelf uitzoeken. Maar je kan dit, Chopin is jouw kat en jij moet doen wat goed is, jij kent hem het best. Je hebt dan jammer genoeg geen zicht op de erfelijke zaken. Maar dat moet jou probleem niet zijn. Voor jou maakt nu alleen Chopin uit.

Ik vind jou een heel sterk kattenbaasje :hug:
dank je wel :oops:

Bewerkt door Kathleen, 28 november 2011 - 19:49.

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#96 Geplaatst 29 november 2011 - 14:11

Vandaag ben ik dus een beetje ongerust. Chopin is al sinds zaterdag "wat minder", zondag een aantal keren gebraakt en dunnere ontlasting, zondag niet willen eten (en dat voor chopintje), maandag niet veel willen eten. En zijn ontlasting is veel platter dan normaal.
Ook ademt hij weer wat sneller, maar hij heeft geen koorts.
Ik weet ook wel dat de HCM er niets mee te maken heeft, gewoon last van zijn buikje (zijn darmpjes zijn aan het "grommelen".
Maar 't arme manneke kan zo zielig doen :mrgreen: en dan klaaglijk "mauwen",
Dus we starten de probiotica maar op ;)

Geplaatste afbeelding

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#97 Geplaatst 29 november 2011 - 23:37

hey kathleen

ik begrijp je hoor en zou ook ongerust zijn en het in verband brengen met HCM

maar misschien heeft chopin gewoon wat buiklast en gaat het straks gewoon voorbij

ik wens je schat van chopin heel veel beterschap toe

:hug:
Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#98 Geplaatst 30 november 2011 - 18:31

Verzorg hem maar goed :hug:
Snap wel dat je extra ongerust bent, een gewoon virusje kan een extra belasting zijn voor een kat die al problemen heeft.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#99 Geplaatst 30 november 2011 - 18:47

Ik weet trouwens enkel iets van symptomen die je ziet als het al te laat is... Bij onze Joppe*, mijn katertje dat op 7 maanden redelijk plots is doodgevallen, had ik achteraf gezien een paar dingen kunnen herkennen. Hij lag heel veel te slapen, was lusteloos. Maar door die *piep* van een DA die zei dat het een griepje was heb ik er niet verder op gezocht... Ook al voelde het niet goed, we waren naar de dierenarts geweest en na een prikje was hij wat beter.

Dus ik merkte: lusteloos, moe, niet goed eten, als hij lag dan zag je soms zijn hartje doorheen zijn hele lijfje kloppen. Hij ademde oppervlakkig en snel, gaf vocht over. Allemaal tegen de DA gezegd, die heeft ons voorgelogen wss omdat er toch niks meer aan te doen was. Had ik het geweten, dan had ik hem zelf laten inslapen. Maar hij kon ook heel wild doen nog, maar ik weet nu dat dit is omdat het hartje zo op hol slaat, dat het beestje geen blijf weet met zichzelf en abnormaal wild kan doen. Een opvanger van mij, Junas, is ook gestorven omdat zijn hartje het begaf en die is ook wild beginnen springen etc. en dan plots dood neergevallen. Op het laatste moment is Joppe* dan door zijn pootjes gezakt. Maar dit was net toen mijn papa hem het tuigje aandeed en dat was al lang geleden. Dus papa dacht dat het door het tuigje was. En ik was er niet bij, anders had ik geweten dat er iets mis was omdat ik hem zo goed kende. Dus wss had hij bloedklonters in de achterpoten. Dan zijn ze nog gaan wandelen omdat hij zo hevig was, maar hij sloeg op hol. Papa kreeg hem bijna niet binnen, hij is half uit het tuigje gewurmd. Zijn karakter was ook wild, maar ik denk dat hij aan het afzien was van dat hartje. Dan zijn ze terug binnen geraakt. Ik was daar dan. Ik zag hem plots zijn bek opendoen en hijgen, tong zag blauw, hij kreeg geen adem. Tuigje uitgedaan. Ik ben meteen naar de telefoon gelopen om de DA te bellen (zondagochtend). Ik riep naar mijn ouders dat ze konden gaan, maar ondertussen was Joppe onder een kast gekropen en had alles laten lopen :( . Mijn ouders hebben hem vastgegrepen, in de auto gesprongen, hem nog proberen te reanimeren in de auto... Maar hij is gegaan in de armen van mijn mama. Op max. 5 minuutjes die het kostte om te zien dat het misging, de DA te bellen en tot daar te rijden was het al gebeurd.

Sorry voor het lelijke verhaal. Ik heb spijt dat de DA niet eerlijk was met ons. Want volgens mij heeft Joppe afgezien. Ik had hem dit willen besparen door hem in te slapen voor hij bloedklonters kreeg, of stikte door longen vol vocht, of een hartje dat het opgeeft. Was alledrie tegelijk... Hij is op 30 december 2008 gestorven.

Ja en toen ik Jaro kreeg en meteen diezelfde ademhaling en dat duidelijk kloppende hartje zag... Pfff :cry: Daarom heb ik alles goed uitgezocht met hem. Gelukkig viel het mee. Jaro is lustelozer als hij niet goed is. Hij is humeuriger. Je ziet hem ook snel en oppervlakkig ademen. Gewoon aan de borstkas of flanken kan je dat al zien. Hoestbuien.

Nogmaals sorry, dit is geen mooi verhaal, maar misschien kan mijn ervaring ermee toch een beetje helpen. Gewoon om dingen op tijd te herkennen etc.

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#100 Geplaatst 30 november 2011 - 19:23

Nathalie, zeker geen leuk verhaal, maar dit topic is juist om zulke zaken te delen. Als het zo snel gaat dan is er idd niets aan te doen. Bij ons Duchesse (ons  e poes) is het ongeveer hetzelfde gegaan. Ze was een rustige poes, en wat ons opviel was dat ze zo soms plots zonder reden languit op de grond ging liggen snel ademen. We dachten dat het was van het spelen, nu wweten we dat dit niet zo is. Van het éne op het andere moment werd ze slecht, ze krijste, viel om begon naar adem te snakken en toen mjin man aankwam om er mee naar de dierenarts te gaan (ongeveer  minuutjes later) lag ze te gaspen. Bij de dierenarts werd ze nog gereanimeerd, maar eigenlijk had ze toen al geen refelexen meer. Duchesse was amper   5 jaar oud en nooit ziek geweest. Ze had een stamboom en kwam van een toen al erg bekende fokker. Maar toen ( 23 jaar geleden bestonden die testen allemaal niet, of werden ze niet gedaan). We hebben toen zelf om een autopsie gevraagd, gewoon omdat ik wilde weten dat ze niet in een stuk plant of door vergitiging om het leven gekomen is. Da autopsie wees op niets, alleen zei de dierenarts toen dat ze wel een groot hart had en de wand nogal dik<. Tja, nu hoef ik natuurlijk niet verder na te denken.
Wij zijn er ook erg verdrietig om geweest, maar we hadden idd op voorhand niets kunnen doen.
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#101 Geplaatst 30 november 2011 - 19:37

Nee, het kan zo plots gaan he... En je kan niks doen. Da's het ergste, als je beestje afziet en je kan niks doen.
Maar bij Junasje bijvoorbeeld, die is er nooit een dag ziek van geweest. Het is gewoon heel plots gebeurd. Hij is wild geworden door zijn hartje dat op hol sloeg en dan gewoon dood neergevallen. Zijn personeel heeft hem zijn laatste adem nog voelen uitblazen. Hij zal vast niet zo geleden hebben. Hij deed gek, dus ik hoop dat hij ook gelukkig gek was dat laatste moment.
Ben meteen naar daar gegaan en ik heb hem in mijn armen naar de dierenarts gedragen. Ik heb zijn personeel om zijn favoriete dekentje en speeltje gevraagd, om iets van afscheid te nemen. Zo kan je toch nog een beetje iets doen. De andere kat heeft eens gekeken maar was bang. Bij de DA is autopsie gedaan en zijn hartje had het dus begeven. Hij is netjes terug naar zijn personeel gegaan en begraven. Junas toch :( Mijn eerste opvanger, heb hem 3 maand in huis gehad en hij is maar een jaartje geworden.

Bij Joppe* deed de DA geen autopsie. Maar ik weet nu zeker dat zij wist wat er zou gebeuren met Joppe* Dat zij toen bij dat "griepje" medicijnen had gegeven om zijn leven te rekken (vochtafdrijvers, pijnstillers?). Ik heb echt doorgevraagd dat er iets mis was met hem, maar ze zei zo weinig. En dan achteraf wist ze het ook niet, gestikt zei ze. En toen erna hoorde ik op een ander kattenforum dat alle symptomen met een hartziekte overeen kwamen. Ik wist dat ik al weken/maanden iets aan zijn ademhaling en hartslag zag! Ook bij de castratie had hij slecht gereageerd. Na Junas zijn dood weet ik het nog zekerder.
Die DA heeft wel meer missers gemaakt (onze Sam niet behandeld tegen oormijt en giardia, waardoor hij helemaal verzwakt was en we hem er maar net door kregen, etc. )

Zo'n plotse dood van je lieve poezel is en blijft toch traumatisch...

mira
mira
  • 359 berichten
  • 10 katten

#102 Geplaatst 23 juli 2016 - 05:26

Ik ben bij dit topic uitgekomen omdat in de laatste jaren 3 van mijn 4 katers diagnose hcm kregen. Ik zie dat dit topic wel al in 2011 geopend werd maar omdat ik denk dat er af en toe misschien toch iemand, op zoek naar info over deze rotziekte, gaat uitkomen, wil ik toch even reageren en mijn verhaal neerschrijven, louter ter info van andere mensen.
Ik had in mijn leven nog nooit van hcm gehoord, tot ik in 2012 eigenaar werd van Vince, een prachtige rode kater die in onze tuin zat, hij was niet gecastreerd. Ik heb de laatste jaren veel poezen omdat er in de buurt veel poezen gedumpt worden of vanwaar ze komen, ik weet het niet, maar meestal breng ik ze dan naar de dierenarts om steriel te maken en te laten testen op leucose en kattenaids. Ik weet nog dat Vince met zijn muiltje open zat te ademen in de reismand toen ik met hem naar dierenarts reed, ik had dit nooit eerder gezien, was het van de stress of was er toen al iets aan de hand. Vince werd onderzocht en een afspraak werd gemaakt om hem te castreren. Tijdens een controle enige tijd na de castratie, werd bij Vince een hartruis vastgesteld. Ik kreeg de raad om een echo van het hart te laten nemen. Diagnose hcm, dierenarts verwees me door naar het internet voor meer info. Ik begon erover te lezen en had meteen begrepen dat mijn hartedief niet echt oud zou worden, men spreekt van rond de 6 jaar. Ik moest hem 1/4 tablet betablokker geven.
Hij had bijkomend nog een probleem: het bloed maakte tuimelingen in plaats van rechtdoor te stromen, hierdoor was een soort galop hoorbaar bij het beluisteren, dit was ook te zien op de echo. Controle na paar maanden medicatie: die tuimelingen waren verminderd. Nu zijn we 4 jaar later en ben ik ondertussen van dierenarts veranderd: ook daar om de 6 maanden echo, laatste echo gaf aan dat zijn hartspier 7% verdikt was tov jaar tevoren. Vince heeft ondertussen ook nog suikerziekte gekregen en is eigenlijk veel te dik, hij slaapt veel, houdt van knuffelen en je hoort wel dat hij kortademig is, verder is het een vrolijke poes die zich vaak weg stopt achter hoek of kant om van daaruit andere poezen te kunnen aanvallen, in het begin viel me op dat hij hyperactief was, de dierenarts zei dat dit kwam door dat bloed dat die kolkende beweging maakte door zijn aders...., ondertussen is hij wel wat rustiger geworden.
Na de laatste controle besloot mijn huidige dierenarts om Fortekor bij te geven om zijn hartfunctie wat te verbeteren/ontlasten.
Natuurlijk maak ik me zorgen om Vince maar probeer er niet te erg mee bezig te zijn, mijn grootste angst is dat hij een bloedklonter gaat krijgen ...
Nu ondertussen moet ik met pijn in het hart melden dat 2 van mijn andere katers, Thor in februari dit jaar en Fonzie verleden week overleden zijn tengevolge van hcm, ik heb nooit geweten dat zij de ziekte ook hadden, de poezen zijn hier allemaal toegekomen, Thor in 2008, Vince in 2012 en Fonzie in 2014, ze zullen misschien allemaal komen van boerderijen in de buurt, maar hebben verder geen band met mekaar, allemaal gewone huiskatten, geen raskatten. Ik heb nu aan de lijve ondervonden wat een rotziekte dit is, wat een sluipmoordenaar....
Zowel bij Thor als bij Fonzie geen duidelijke klachten vooraf en dan plotse ademnood. Of misschien toch een symptoom: iets meer slapen, minder buiten gaan en verminderde eetlust.
Gezien Fonzie ook aids had en nierpatiënt was, ging ik nav die verminderde eetlust op 3juni nog langs bij dierenarts, hij had wat koorts, kreeg antibiotica, bloedonderzoek was eigenlijk normaal. Geen hartruis te horen, ook niet bij Thor. Had ik toen maar gedacht aan hcm en gevraagd om foto te nemen of echo te doen, maar ja, er was niets wat echt in die richting wees.
Een goede maand later ademnood en water op de longen, ik had Thor in februari voor mijn ogen zien stikken en dat wou ik echt niet meer meemaken. Fonzie naar dierenarts gebracht waar men zei dat het niet meer goed zou komen, nog medicatie opgestart, maar dag nadien na opnieuw ademnood Fonzie laten inslapen, hij vond zijn gemak niet meer thuis en bleef te snel ademen, ik wou hem niet langer laten lijden. Met Thor ging het nog sneller, in allerijl naar dierenarts gereden, plasmedicatie ingespoten wegens ook weer water op longen waardoor hart niet meer kon functioneren, amper 15 min later thuis gestorven, ik hoop dit nooit meer te moeten mee maken..
Ik wil benadrukken dat het zeer snel gaat, amper een uur tevoren aten beide katers nog en dan plots sneller ademen, buikje dat sneller op en af gaat, bij Thor niet echt ademen met muiltje open, enkel laatste moment, bij Fonzie wel. Ik heb dus de brute pech om niet  1 op de 11 poezen met hcm te hebben, zoals op internet wordt gezegd, maar 3 vd 4 katers die het hebben.
Van dierenarts vernam ik dat laatste tijd meer en meer poezen met vaag symptoom verminderde eetlust binnen komen en dan ineens water op longen of bloedklonter en niets meer aan te doen, diagnose hcm, bij Fonzie echo gedaan met meting van hartspier, bij Thor enkel foto, was te zwak voor echo, verloor ook effe bewustzijn. Beide poezen voelden koud aan, bij Fonzie enkel achterpoten, Thor was gans onderkoeld, komt doordat er zo weinig plaats is in hartkamer waardoor bloedcirculatie niet meer fatsoenlijk werkt.
Dit is een lang en triest verhaal en ik vraag me af waarom ik deze brute pech moet hebben, ik ben blij dat ik bij hen was als ze stierven, dat ze niet buiten  zijn gestorven tijdens uitstap en ik en bijvoorbeeld niet meer vond, hoop als het zover komt met Vince dat ik ook bij hem mag zijn en hem uit zijn lijden kan verlossen. Ik las hier verhaal van poes die nog voor 11 dagen bij dierenarts bleef en nadien thuis toch nog klonter kreeg, eigenaar had veel spijt, kan het begrijpen, als je de diagnose krijgt dat er water op longen zit door verminderde hartfunctie en je dier is al in ademnood, kan je hem/haar beter rustig laten gaan, een moeilijke en pijnlijke beslissing maar de beste voor je arme stakkerd !
Heb ondertussen veel gelezen over hcm, Thor had tandproblemen en moest ieder jaar onder narcose en dit is risico en kan hcm uitlokken,zijn tandvlees bleef ook ontstoken hetgeen niet goed is voor het hart,  bij fonzie is het me een raadsel. Bij Vince heb ik het ook steeds raar gevonden dat voor narcose bij castratie geen hartruis te horen was, na narcose plots wel.
Ik pieker me suf hoe het kan dat ik 3 vd 4 katers heb met hcm, bij de vrouwtjes voorlopig nog geen slachtoffers, hcm zou meer bij katers voorkomen dan bij poezen.

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#103 Geplaatst 24 juli 2016 - 11:55

Idd Mira, normaal worden topics gevonden via google enz door het intypen van bv HCM in dit geval.

Fijn dat je je verhaal ook hier eens neerzet ondanks dat het zo enorm zwaar voor je is :flower: