Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe plaats van "katten- pis/spuiten" opsporen?

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Guest_Mauwie_*
Guest_Mauwie_*

#1 Geplaatst 05 juli 2009 - 11:31

Het moest er eens van komen!
Wij hebben een héél lieve blauwe britse kortharige ongecastreerde kater van 15 maanden oud. Pas sinds enkele weken laten wij hem af en toe wat in de tuin lopen.
Vóór we Mauwie hadden kwam en komt er er dagelijks een wilde kater eten en drinken: wij laten hem niet vallen echter, wij kunnen hem amper strelen: hij blijft zéér schuw.
Natuurlijk lopen er soms nog andere katten rond in de tuin.
Met het mooie en zeer warm weer hebben wij enkele dagen geleden deuren wagewijd laten openstaan en jullie kunnen het al raden: in één bergruimte (waar nogal veel rommel staat) heeft er een kater "gespoten" en ruikt het verschrikkelijk naar "kattenpis".
Alhoewel Mauwie niet gecastreerd is zijn wij er zeker van dat het niet van hem komt want nergens elders in ons ruim huis ruiken wij iets.
Vermoedelijk heeft een "vreemde bezoeker" enkele stappen "binnengezet" en zijn spoor (sporen) nagelaten.
Wij kunnen echter die "plaats" maar niet vinden en verluchten helpt niet.
Hoe geraken wij van die stank af?

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 05 juli 2009 - 11:33

Heel de bergruimte grondig kuisen? Kan je echt niet ruiken van waar het komt?
Mag ik iets vragen :oops: ? Loopt je ongecastreerde kater vrij in de tuin?
Geplaatste afbeelding

Guest_Mauwie_*
Guest_Mauwie_*

#3 Geplaatst 05 juli 2009 - 11:47

Mieke zei:

Heel de bergruimte grondig kuisen? Kan je echt niet ruiken van waar het komt?
Juiste plaats valt niet zo maar te bepalen en er staat net zoveel rommel in die ruimte dat het onbegonnen werk is om te zoeken, ofwel moeten we op handen en voeten overal gaan snuffelen :-(((

Mag ik iets vragen :oops: ? Loopt je ongecastreerde kater vrij in de tuin?
Slechts sinds enkele weken laten we hem af en toe enkele minuutjes in de tuin rondlopen als we er zelf ook aanwezig zijn. M.a.w. wij laten hem niet buitenzwerven.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 05 juli 2009 - 15:32

Tja, ik vrees toch dat jullie die bergruimte toch helemaal zullen moeten leeg halen en opkuisen anders zal de geur er blijven :catnoknow
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 05 juli 2009 - 15:37

Ik ben het met Peggy eens, alles grondig uitkuisen, en dan kan je ineens de grote kuis daar doen, ben je weer voor een jaarke gerust. :thumb:

Guest_Mauwie_*
Guest_Mauwie_*

#6 Geplaatst 06 juli 2009 - 00:23

Bestaat er dan geen enkele andere mogelijkheid om van die geur af te raken?
Veel verluchten helpt blijkbaar niet... en spuitbussen met goede geurtjes leegspuiten helpt ook niet :-(

Belangrijke vraag: vanaf wanneer begint een kater te spuiten? En vooral: zou onze Mauwie het zelf in zijn eigen huis doen?

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#7 Geplaatst 06 juli 2009 - 06:35

Tuurlijk kan Mauwie het in zijn eigen huis gaan doen. Als teken t.o.v. de andere kat dat het zijn huis is.

Het gene dat echt een oplossing is om Mauwie te castreren.

Voor de geur is een product van HG heel goed het schijnt. Zelf heb ik er hier nooit last van gehad, maar ik ken iemand die daar heel goed mee geholpen is.
Maar dan moet het natuurlijk opgeruimd zijn voor je gaat kuisen.

Is er eigenlijk een reden waarom hij nog niet gecastreerd is?

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 06 juli 2009 - 11:14

Het zou heel goed kunnen dat je kater dit zelf doet hoor. Vergis je niet :wi

Opsporen kun je doen met een lampje van Ecodor. Die hebben ook perfect spul om het schoon te maken.

Verder lijkt het mij wel verstandig dat je kater gecastreerd wordt, want nogmaals het zou echt wel goed kunnen dat hij dit doet. Lijkt mij eigenlijk het meest aan nemelijke........

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 06 juli 2009 - 12:12

Je kan misschien wel 200% zeker zijn dat niet jouw kater daar gesproeid heeft, maar het is alleszinds vrij zeker dat hij dit nog gaat doen. Zeker nu hij die geur geroken heeft (katten ruiken ver hoor)
En dan zal het niet enkel op die plaats zijn vrees is ik, maar in je hele huis :cry:

Op 15 maanden had je je kater eigenlijk best al kunnen laten castreren. Dan verminder je ook de kans dat hij het ooit gaat doen.

Je kater zomaar even 'onder toezicht' buiten laten zou ik eigenlijk niet doen. De eerste dagen/weken gaat je kat dichtbij blijven, maar op een dag gaat hij er als een pijl vandoor zijn hoor. En dat zou echt wel jammer zijn, niet? :cry:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 06 juli 2009 - 13:48

Lies zei:

Voor de geur is een product van HG heel goed het schijnt. Zelf heb ik er hier nooit last van gehad, maar ik ken iemand die daar heel goed mee geholpen is.

De HG alle nare geurtjes weg is inderdaad een heel goed produkt, maar dan moet je natuurlijk wel weten waar de kater gesproeid heeft, anders moet je je hele bergruimte gaan inspuiten

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 06 juli 2009 - 13:52

Misschien ben je iets met dit topic -> KLIK
Ik gebruik HG alle nare luchtjes weg.

Geplaatste afbeelding

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#12 Geplaatst 07 juli 2009 - 21:37

ik weet de naam niet meer, zou deze eens moeten opzoeken, maar ik heb eens ergens op een site een bus besteld tegen urinegeur en daarbij kreeg ik een soort laser, als je dze in de donkere gebruikte werden de plaatsen waar urine lag groen van kleur.
Zal het eens aan mijn man vragen of hij de naam nog weet.
Geplaatste afbeelding

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 07 juli 2009 - 21:49

amazingdolls zei:

ik weet de naam niet meer, zou deze eens moeten opzoeken, maar ik heb eens ergens op een site een bus besteld tegen urinegeur en daarbij kreeg ik een soort laser, als je dze in de donkere gebruikte werden de plaatsen waar urine lag groen van kleur.
Zal het eens aan mijn man vragen of hij de naam nog weet.
Ecodor zoals ik al eerder noemde :wi . Het hoeft ook niet pikkedonker te zijn.

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#14 Geplaatst 11 juli 2009 - 15:40

:d klopt
Geplaatste afbeelding