Spring naar inhoud

- - - - -

vaccinatie

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#1 Geplaatst 06 juli 2009 - 09:18

Ik heb even een vraagje.

Kiki is pas op de leeftijd van ongeveer 15 weken bij ons gekomen.
Ze had toen nog geen vaccinatie gehad alleen een wormenkuur.
Ik ben toen met haar naar de dierenarts geweest voor haar vaccinaties en ze heeft 2x leucogen Virbac gekregen en 1x nobivac Tricat Trio.
Nu leek het de mevrouw van het pension niet ok dat ze de nobivac tricat trio maar 1x heeft gekregen ipv 2x.
Weet er iemand misschien of dit nu wel of niet ok is.
Volgens mij kreeg ze de nobivac tricat trio maar 1x omdat ze toen al zo oud was maar weten jullie hier meer van?? Ik wil natuurlijk niet daar staan straks en dat het niet goed zou zijn.

Kan de dierenarts nu op het moment niet bereiken.

Guest_Elien_*
Guest_Elien_*

#2 Geplaatst 06 juli 2009 - 09:24

ik dacht dat ze 2 X tegen iets moeten ingeent worden, en dan pas het best  beschermd zijn tegen de bepaalde ziekte

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#3 Geplaatst 06 juli 2009 - 09:26

Moet ze straks al naar het pension?

Ik weet alleen dan kittens op 8 weken ingeent worden en dan een paar weken later de herhalingsinenting moeten krijgen. Maar wat juist??

Die van mij gaan over een maand op hotel en dit zijn de regels i.v.m. vaccinaties

Uw lieveling moet inge├źnt zijn tegen:Geplaatste afbeeldingKatteniesziekteGeplaatste afbeeldingKattenziekteGeplaatste afbeeldingLeucose
De vaccinaties moeten minimaal 14 dagen voor het verblijf & niet langer dan 1 jaar geleden gegeven zijn.
Bij aankomst in het pension krijgt poeslief een verplichte behandeling tegen vlooien (supplement).
U mag ook zelf een pipetje meebrengen en de behandeling bij ons op de toog geven.
VERGEET HET INENTINGSBOEKJE NIET!!!!!!!
Dit wordt bijgehouden tijdens het verblijf in het hotel.
Boekje vergeten, helaas geen opname bij Silly’s Cats, dit uit veiligheid voor uw katje en de andere gasten.
Niet gecastreerde katers kunnen na de leeftijd van 6 maanden niet meer op vakantie komen om hygi├źnische redenen en om liefdesverdriet te vermijden!!!!

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#4 Geplaatst 06 juli 2009 - 09:26

Ik dacht dat idd ook altijd maar waarom heeft de dierenarts dat dan niet gedaan terwijl ik wel een aantal weken later wel een extra vaccinatie heeft gekregen van de leucogen

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#5 Geplaatst 06 juli 2009 - 09:29

Lies zei:

Moet ze straks al naar het pension?

Ik weet alleen dan kittens op 8 weken ingeent worden en dan een paar weken later de herhalingsinenting moeten krijgen. Maar wat juist??

Die van mij gaan over een maand op hotel en dit zijn de regels i.v.m. vaccinaties

Ze moet pas eind augustus dus ik ben nog wel op tijd maar ik snap het gewoon niet zo goed..... anders informeer ik ook nog eens bij een andere dierenarts hoor. Ik wil natuurlijk niet dat Kiki straks ziek thuis gaat komen van haar vakantie.

Guest_Elien_*
Guest_Elien_*

#6 Geplaatst 06 juli 2009 - 09:30

Deze heb ik gevonden op internet

http://www.dierenart...74903f9a1d.html

Bewerkt door Elien, 06 juli 2009 - 09:32.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#7 Geplaatst 06 juli 2009 - 09:34

die van mij krijgen deze week hun inentingen, normaal is het altijd begin augustus. Maar dat was te laat, ze moeten 2 weken op voorhand ingeent zijn. En Bix zijn draadjes moeten er deze week uit, dus alles in 1 keer.

Guest_Van Yakamoz_*
Guest_Van Yakamoz_*

#8 Geplaatst 06 juli 2009 - 21:49

De eeuwige discussie... Op shows geeft het ook ALTIJD weer problemen :-(

In principe is een inenting gegeven op of na de leeftijd van 12 weken (of dit nou de allereerste, de tweede of de derde is) een volledige enting.

Groetjes,
Jaqueline

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#9 Geplaatst 07 juli 2009 - 07:56

Van Yakamoz zei:

De eeuwige discussie... Op shows geeft het ook ALTIJD weer problemen :-(

In principe is een inenting gegeven op of na de leeftijd van 12 weken (of dit nou de allereerste, de tweede of de derde is) een volledige enting.

Groetjes,
Jaqueline

Idd dat liet de dierenarts me ook net weten in een mail.
Geen zorgen dus meer. Kiki is volledig in orde aangezien ze ruim 3 maand was toen ze die vaccinatie kreeg. :)