Spring naar inhoud

- - - - -

Lut's Doodle voor mojito-party!!! Foto's vanaf p. 22

• Log in om te reageren
443 reacties op dit onderwerp
kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#121 Geplaatst 01 augustus 2009 - 11:46

Mieke zei:

Ik kan een nieuwe topic openen en dit laten sluiten?
Is dat een goed idee?

Dat is 't beste idee in tijden...... :LOL:
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#122 Geplaatst 01 augustus 2009 - 12:44

kiki zei:

Dat is 't beste idee in tijden...... :LOL:

Pixel vindt het blijkbaar geen zo'n goed idee dus zal ik het maar niet doen :d . Ik heb een PB gestuurd naar Lut dus nu maar hopen dat ze snel reageert :)
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#123 Geplaatst 02 augustus 2009 - 13:36

Mieke zei:

Pixel vindt het blijkbaar geen zo'n goed idee dus zal ik het maar niet doen :d . Ik heb een PB gestuurd naar Lut dus nu maar hopen dat ze snel reageert :)

Sorry dat ik nu pas reageer! Ik ben gisteren alleen in de morgen even op de pc geweest! Het was mooi weer gisteren, en we zijn veel buiten geweest (en op restaurant, én ijsjes gelijkt :p :p )

Die lijst van op pagina 4 heb ik nu toegevoegd aan de eerste post! Véél makkelijker nu om alles weer te vinden! Laat het mij zeker weten indien ik iets of iemand moet toevoegen ok? Ik ben nog in dit Belgenland tot zaterdag 8 augustsus :cheer: :dancer:

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#124 Geplaatst 02 augustus 2009 - 13:48

Lut zei:

Hoi hoi!! Wie nog steeds geïnteresserd is voor de mojito-party, vul dan aub deze doodle in!! Je duidt gewoon alle data aan die voor jou zouden kunnen passen! Later wordt dan de "knoop" doorgehakt ;)

http://www.doodle.com/p7m2rw55x7z95nav

Vandaag 2 augustus voeg ik hier vooraan de lijst toe ook op pagina 4 staat. Véél makkelijker hee!!

Volgende mensen hebben hun aanwezigheid bevestigd via de doodle (indien er mensen ontbreken, laat dit dan zeker weten):
- Brithany met partner (pastasalade, gevulde eieren + helpt opruimen)
- Joloka (helpt klaarzetten)
- Spanishke met partner simon says (laat nog weten wat ze precies zal doen)
- Magic Coonie
- Miranda met partner (helpt klaarzetten)
- Lies (kan cake maken)
- Clyde (maakt 2 soorten quiche)
- Lut (stelt uiteraard haar tuin ter beschikking - kijkt voor genoeg stoelen bij de buren + eventueel partytent + gaat naar de winkel om drank en chips)
- Mieke'tje met partner (belegt sandwiches [kaas en/of hesp] en helpt klaarzetten)
- Mobius
- Nathalie
- Francine met partner (maakt sangria en heeft een ketel om het mee te brengen)
- Crazy catlady met partner (helpt klaarzetten + kan tiramisu maken)
- Kiki
- Evelien en partner Niels (kan eventueel aan gratis cola raken??? + maakt iets vegetarisch)
- Lisje (komt mee met mij dus kan helpen klaarzetten :p )
- Pinkbubblegum
- Jess met partner

P.S.: gelieve nog te laten weten wie de partner meebrengt!

Eten:
- pastasalade
- quiche
- sandwiches met beleg
- chips, nootjes, salami (hapjes)
- dessert (cake en tiramisu)
- groenten (12 tomaten, 3 komkommers, 2 kroppen sla en 2 kroppen ijsbergsla)

Drank:
- 4 bakken jupiler (niet alleen KS- verslaafd dus) ;)
- 3 X 6 flessen cola
- 6 flessen cola light
- 6 flessen cola zero
- 2 grote flessen water (5L)
- 6 flessen spuitwater

Er was ook voorgesteld om Sangria of Mojito te maken.
Wij dachten om ofwel één grote hoeveelheid sangria te maken ofwel misschien aan iedereen 1 mojito te geven bij de aankomst. Al denk ik dat het een probleem is om daar ter plaatse nog de mojito's of sangria te maken. Voor ons geen must, maar wie het wil doen, geef gerust een seintje!

Indien er wijn of andere sterke drank gewenst is, kunnen de mensen dat gerust zelf meebrengen?

Stoelen en partytent:
Lut zal eerst even kijken bij de buren. Indien ze niet voldoende vindt, laat ze op tijd iets weten en kan ik eventueel nog kijken voor een tent.

Wij hebben dus een ruime schatting gedaan naar de hoeveelheid eten en drank we zouden nodig hebben. Uiteraard zijn wij ook geen geboren organisatoren dus mochten jullie vinden dat er iets teveel of te weinig is, mogen jullie dat zeker zeggen.
Naar kosten toe had ik gedacht om iedereen 5 euro te laten storten op Lut haar rekening. Zij gaat dan om boodschappen en stel dat het totaalbedrag toch minder is dan voorzien, kunnen we eventueel herrekenen en het tevele geld teruggeven.
Ook de mensen die beslissen om thuis zelf iets klaar te maken, kunnen zo de dag zelf of voordien hun kasticket tonen of foto nemen en mailen naar Lut. Zij zal het bedrag van de gemaakte kosten ook storten naar die mensen.
Hopelijk is het hiermee duidelijk. Iedereen betaalt 5 euro (ook de mensen die zelf thuis dingen zullen maken en hierdoor zaken zullen moeten aankopen). Zij kunnen gewoon geld terug vragen aan Lut :)

Gelieve ten laatste 31 juli 2009 te laten weten wie zeker komt en of je partner meebrengt.

Gelieve ten laatste tegen 30 augustus de betaling over te schrijven naar Lut (haar bankrekeningnummer kan je vragen via PB).

Indien je na 31 juli toch wenst af te zeggen om te komen, laat het dan tijdig weten. Ook als je hebt gezegd iets te kunnen meebrengen en/of maken wat wegens omstandigheden plots niet meer mogelijk is, stuur dan tijdig een PB naar mij (Mieke'tje en/of Lut). Zo kunnen we hiermee rekening houden!

Zo partybeestjes! Ik hoop dat het hiermee wat duidelijker is en laat bijkomende ideeën, opmerkingen, bedenkingen,...gerust horen!

Goed zo.
Zet je de mensen die al betaald hebben in het groen ofzo?
Heb je mijn centjes al ontvangen, nl. 12 euro?
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#125 Geplaatst 03 augustus 2009 - 11:59

Mieke zei:

Goed zo.
Zet je de mensen die al betaald hebben in het groen ofzo?
Heb je mijn centjes al ontvangen, nl. 12 euro?

Nee! Ik heb net de bankrekening nagekeken, en er heeft nog niemand gestort.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#126 Geplaatst 03 augustus 2009 - 12:30

Ik heb even de Mojito uitgetest. Op de Gentse Feesten heb ik die van Petermann gedronken:
Peterman Gento (Belgian Mojito)
1 limoen, 3 munttakjes, 1,5cl suikersiroop,
7cl Peterman Graanjenever
Snij de limoen in partjes. Plet de limoen samen met de muntblaadjes in een cocktailglas. Voeg vervolgens de Peterman Graanjenever en de suikersiroop toe. Meng het geheel met een lepel
Vul het glas met crushed ice. Versier met limoen en een munttakje.
Succes gegarandeert ! Kostprijs: rond de €9 voor een fles.
Ik heb wel gemerkt dat ze er daar nog Bacardi bij deden.

Dit weekend heb ik de Mojito van Bacardi uitgeprobeerd: 75 cl in de fles en na 6 Mojito's was hij al op (ik niet alleen opgedronken hoor, maar ik heb wel lekker geslapen daarna). Was wel een groot glas dus als je met bekertjes werkt, dat er misschien minder in kan?
1/2 limoen, 4 muntblaadjes, 125 ml bacardi mojito en crushed ice.
Snij de limoen in partjes. Plet de limoen samen met de muntblaadjes in een cocktailglas. Doe de ijsklontjes in een handdoek en sla er keihard op met een hamer (zo heb je crushed ice). Doe het in een glas. Giet er 125 ml bacardi mojito bij en versier met een muntblaadje.
Kostprijs: rond de €14 voor een fles.

Is wel duur he? Je kan hem natuurlijk ook zelf maken (nog geen ervaring mee, ik drink hem liever :LOL: )

Bewerkt door Joloka, 03 augustus 2009 - 12:35.

Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#127 Geplaatst 03 augustus 2009 - 13:29

Joloka zei:

Ik heb even de Mojito uitgetest. Op de Gentse Feesten heb ik die van Petermann gedronken:
Snij de limoen in partjes. Plet de limoen samen met de muntblaadjes in een cocktailglas. Voeg vervolgens de Peterman Graanjenever en de suikersiroop toe. Meng het geheel met een lepel

Dit weekend heb ik de Mojito van Bacardi uitgeprobeerd: 75 cl in de fles en na 6 Mojito's was hij al op (ik niet alleen opgedronken hoor, maar ik heb wel lekker geslapen daarna). Was wel een groot glas dus als je met bekertjes werkt, dat er misschien minder in kan?
Snij de limoen in partjes. Plet de limoen samen met de muntblaadjes in een cocktailglas. Doe de ijsklontjes in een handdoek en sla er keihard op met een hamer (zo heb je crushed ice). Doe het in een glas. Giet er 125 ml bacardi mojito bij en versier met een muntblaadje.

Is wel duur he? Je kan hem natuurlijk ook zelf maken (nog geen ervaring mee, ik drink hem liever :LOL: )

Ik zal morgen eens kijken wat zo een fles bij ons in de Makro kost.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#128 Geplaatst 03 augustus 2009 - 13:34

Recept voor de perfecte Bacardi Mojito

Het recept voor een mojito

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#129 Geplaatst 03 augustus 2009 - 19:33

Joloka zei:

Toch niet te zattekes geweest he :d

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#130 Geplaatst 03 augustus 2009 - 22:40

He, ik sta er niet bij met partner :cry:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#131 Geplaatst 03 augustus 2009 - 23:00

mobius zei:

Toch niet te zattekes geweest he :d

Nee hoor, maar het was voor het goede doel he :LOL: . Eentje gaat binnen gelijk niets en dan heb je echt nog zin naar nog eentje. Maar dat tweede komt toch wel al wat harder aan en dan heb je nog zin in eentje (maar heb ik toch niet meer gedaan). En op de party moet ik wel nog naar huis hoor.

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#132 Geplaatst 04 augustus 2009 - 08:58

Sorry! :)

Lut, wil jij Solo'tje en partner erbij zetten, want ik kan het niet meer aanpassen...
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#133 Geplaatst 04 augustus 2009 - 09:00

Solotje zei:

He, ik sta er niet bij met partner :cry:

Oei, heb je me al laten weten dat je komt?? Ik heb daar geen pb van...! Ik ben toch zo'n vergeethoofd hee, 't is erg!!

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#134 Geplaatst 04 augustus 2009 - 09:09

Ik schrijf de centjes nog deze week over hoor Lut!!
Is er nog "nood" aan een extra cake of iets dergelijke anders wil ik dat gerust ook nog maken en meebrengen hoor!?

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#135 Geplaatst 04 augustus 2009 - 09:24

Lut zei:

Nee! Ik heb net de bankrekening nagekeken, en er heeft nog niemand gestort.

Lut je hebt je rekening doorgegeven ... maar gelieve je achternaam BIC en Iban door te geven .. veel banken werken met een vernieuwde overschrijving.