Spring naar inhoud

- - - - -

Lut's Doodle voor mojito-party!!! Foto's vanaf p. 22

• Log in om te reageren
443 reacties op dit onderwerp
Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#166 Geplaatst 28 augustus 2009 - 16:28

OEPS!!! DRINGENDE VRAAG!!!

Wie gaat er nu die mojito klaarmaken?? En brengt die dan de benodigdheden mee? Of moet ik die kopen??
Ik moet het wel weten hee, anders zit ikmet lege glazen!!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#167 Geplaatst 28 augustus 2009 - 16:29

Ik kan dat niet maken, sorry :oops:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#168 Geplaatst 29 augustus 2009 - 10:29

Lut zei:

OEPS!!! DRINGENDE VRAAG!!!

Wie gaat er nu die mojito klaarmaken?? En brengt die dan de benodigdheden mee? Of moet ik die kopen??
Ik moet het wel weten hee, anders zit ikmet lege glazen!!

Ik kan wel mojito's maken :-), ik wil ook wel de ingredienten gaan halen, maar als jij sowieso boodschappen doet is het gemakkelijk als jij het meebrengt :LOL:
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#169 Geplaatst 29 augustus 2009 - 10:31

Niels + Evelyn zei:

Piepjes! Is er nu al een idee wanneer de party start? :)
Kwestie van te weten of wij overdag nog meekunnen met Niels zijn werk naar een werkuitje of niet ;)

Niks ervan, kom met uwe man want anders krijgt Jeroen een zenuwinzinking met al die vrouwen :ha
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#170 Geplaatst 29 augustus 2009 - 10:37

Jess zei:

Ik kan wel mojito's maken :-), ik wil ook wel de ingredienten gaan halen, maar als jij sowieso boodschappen doet is het gemakkelijk als jij het meebrengt :LOL:

OK !! Dan moet jij me wel precies zeggen wat en hoeveel je nodig hebt hee!!

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#171 Geplaatst 29 augustus 2009 - 10:41

Lut zei:

OK !! Dan moet jij me wel precies zeggen wat en hoeveel je nodig hebt hee!!

Hangt ervan af hoeveel je er wil maken :LOL: . Je hebt nodig per Mojito:
Een borrelglaasje witte rum (barcardi of havana club)
een handvol muntblaadjes
rietsuikersiroop (is belangrijk anders heb je zo kruimels suiker in je drankje vind ik)
Sodawater (bruiswater dus)
Limoenen

Je hebt stevige glazen nodig (met een stevige bodem) en zo een vijzel die je ook kan gebruiken om kruiden te vijzelen in zo een stenen kommetje. Dat heb ik dus niet, jij misschien wel?

Bewerkt door Jess, 29 augustus 2009 - 10:53.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#172 Geplaatst 29 augustus 2009 - 10:51

Jess zei:

Hangt ervan af hoeveel je er wil maken :LOL: . Je hebt nodig per Mojito:
Een borrelglaasje witte rum (barcardi of havana club)
een handvol muntblaadjes
rietsuikersiroop (is belangrijk anders heb je zo kruimels suiker in je drankje vind ik)
Sodawater (bruiswater dus)

Je hebt stevige glazen nodig (met een stevige bodem) en zo een vijzel die je ook kan gebruiken om kruiden te vijzelen in zo een stenen kommetje. Dat heb ik dus niet, jij misschien wel?

En lemoen? En eventueel werk je met de vijzel in een glas en giet je het daarna over in een bekertjes?

Bewerkt door Joloka, 29 augustus 2009 - 10:52.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#173 Geplaatst 29 augustus 2009 - 10:53

Joloka zei:

En lemoen? En eventueel werk je met de vijzel in een glas en giet je het daarna over in een bekertjes?

Ahja, limoenen :-).Makkelijkste is gewoon per stuk maken in een glas en dan geven, in plaats van in bekertjes gieten, dan blijft het "effect" het beste zeg maar.
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#174 Geplaatst 29 augustus 2009 - 11:04

Jess zei:

Ahja, limoenen :-).Makkelijkste is gewoon per stuk maken in een glas en dan geven, in plaats van in bekertjes gieten, dan blijft het "effect" het beste zeg maar.

Tuurlijk, maar dan is er wel weer afwas en ik dacht dat ze opteerden voor bekertjes en papieren borden. Of ben ik fout?
Enne hoe zit het nu met het cadeautje dat we gingen kopen voor elkaar? Mijn voorraad is al aangevuld hoor 8) .

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#175 Geplaatst 29 augustus 2009 - 11:07

Joloka zei:

Tuurlijk, maar dan is er wel weer afwas en ik dacht dat ze opteerden voor bekertjes en papieren borden. Of ben ik fout?
Enne hoe zit het nu met het cadeautje dat we gingen kopen voor elkaar? Mijn voorraad is al aangevuld hoor 8) .

Ah dat zou kunnen zijn at er voor papier enzo gekozen wordt. Je kan hem ook in het groot maken hoor, in een stevige glazen kom en dan met een pollepel uitscheppen.
Ja, cadeautje, kweet het ook niet, ik vroeg het ook al aan Lut....

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#176 Geplaatst 29 augustus 2009 - 12:05

Rietjes!!!!

Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#177 Geplaatst 29 augustus 2009 - 14:44

Ik heb inderdaad al plastieken "fluten" gekocht...  . Dat zijn van die smalle hoge glazen, waar champagne in geschonken wordt.
Ik heb al betaling binnen (of ze betalen op de dag zelf) voor 22 mensen; Daar kunnen er nog enkele bijkomen, want van de volgende personen is nog steeds niks binnen : Mobius (niks gezien op onze rek.# Eva!), Francine & co, Evenlyn & Niels, Brenda en Ellenita.

Wil je me aub PRECIES zeggen hoeveel ik van dit alles moet kopen Jess, gebaseerd op het aantal dat ik net typte?!
Kan jij die rietsuiker aub zelf meebrengen? Ik ben niet zeker dat ikdat hier al gezien heb!
OK Joloka, ik zal ook een lading rietjes voorzien!! Moeten dat fluotjes of wittekes zijn?? ;) ;)

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#178 Geplaatst 29 augustus 2009 - 15:05

Lut zei:

De party begint om 15 uur!
Wie helpt klaar te zetten of wie hier nog zijn schotel klaar wenst te maken, mag uiteraard vroeger komen! Wat het klaarzetten betreft: misschien vanaf 13u of zo? Ook voor het eten?
Laat mij misschien beter weten wanneer je er zal zijn, dat zou makkelijk zijn!
Wie kan er nu die mojito klaarmaken? We zullen er dus aan iedereen eentje aanbieden,kwestie van verwelkoming! Brengt die persoon dan ook de drank die ervoor nodig is mee? Of moet ik die kopen?? Laat het op tijd weten, ok?
Ik stuur iedereen die bleoofde iets mee te brengen van eten (of iets anders) nog een pb'tje!

TOT ZATERDAG 5 SEPTEMBER !!!!

Super 15u, ik moet werken tot 13u, om 13u30 naar diëtiste en dan nog effe over huis voor de poezels en me opfrissen en dan kom ik eraan. ;)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#179 Geplaatst 29 augustus 2009 - 15:06

Lut zei:

Ik heb inderdaad al plastieken "fluten" gekocht... . Dat zijn van die smalle hoge glazen, waar champagne in geschonken wordt.
Ik heb al betaling binnen (of ze betalen op de dag zelf) voor 22 mensen; Daar kunnen er nog enkele bijkomen, want van de volgende personen is nog steeds niks binnen : Mobius (niks gezien op onze rek.# Eva!), Francine & co, Evenlyn & Niels, Brenda en Ellenita.

Wil je me aub PRECIES zeggen hoeveel ik van dit alles moet kopen Jess, gebaseerd op het aantal dat ik net typte?!
Kan jij die rietsuiker aub zelf meebrengen? Ik ben niet zeker dat ikdat hier al gezien heb!
OK Joloka, ik zal ook een lading rietjes voorzien!! Moeten dat fluotjes of wittekes zijn?? ;) ;)

Eens denken, voor een kleine 30 man mojito's..... :

Bruiswater: een liter of vier
Witte Rum: hangt ervan hoe straf hij mag zijn, pak een fles of twee.
Limoenen: zeker 15 stuks, mag ook wat meer zijn.
Munt: moeilijk te zeggen, als ik van die pakjes neem met de munt aan takjes (geen potjes) dan haal ik uit één pakje 3 à 4 drankjes. Als het potjes zijn met blaadjes aan, dan hangt het ervan af hoeveel blaadjes er aan de takjes hangen uiteraard.
Maar neem maar genoeg munt, je kan dat ook invriezen als je over hebt of in een ander drankje kappen.
Rietsuiker: als je een microgolfoven hebt, dan maak ik wel zelf siroop van gewone rietsuiker, kan perfect. Dus een pak rietsuiker van ne kilo, staat gewoon bij alle suikerproducten.

Kunt ge der zo aan uit Lut?
Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#180 Geplaatst 29 augustus 2009 - 18:33

Lut ik heb betaald maar ik ben bij Fortis en hun kennende duurt het enkele dagen voor het geld op de rekening staat. Mijn loon wordt ook altijd als laatste van alle 350 man gestort :evil: Dus hopelijk heb je nog enkele dagen geduld. Laat me maandag even weten of het er op staat of niet. Normaal gezien moet het er dan echt op staan