Spring naar inhoud

- - - - -

petcenter (tegen? teken#37, en zijn kunnen jullie dit zoveel mogelijk delen?)

• Log in om te reageren
99 reacties op dit onderwerp
grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 02 december 2011 - 08:57

Voor iemand op hierop het forum, ging ik op zoek naar informatie over petcenter (woon in Nederland, dus had er nog nooit van gehoord)....

De website sprak al boekdelen, maar ook is er vandaag een krantenartikel uit gekomen en deze wil ik graag met jullie delen..

Dierenhandelaar in Schulen onder vuur (Herk-de-Stad) - Het Nieuwsblad :misselijk:

ook hebben verschillende mensen een facebooksite opgericht, waarin ze bekijken hoe ze de zaak kunnen opdoeken...

Ik ga me dadelijk aanmelden, jullie?

Bewerkt door grumpje, 10 december 2011 - 13:06.

Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.560 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 02 december 2011 - 09:11

Ik vind de reactie van de schepen ondermaats. Komt er op neer dat je maar had moeten googleën voor je naar daar ging. Het zou beter zijn moest er wat gedaan worden ipv de schuld in de schoenen van de kopers te schuiven. En als die controleur daar niets heeft gezien dan is die ofwel blind ofwel heel goed omgekocht. :s
Geplaatste afbeelding

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 02 december 2011 - 09:14

Lilia2055 zei:

Ik vind de reactie van de schepen ondermaats. Komt er op neer dat je maar had moeten googleën voor je naar daar ging. Het zou beter zijn moest er wat gedaan worden ipv de schuld in de schoenen van de kopers te schuiven. En als die controleur daar niets heeft gezien dan is die ofwel blind ofwel heel goed omgekocht. :s

Ik geef je helemaal gelijk, maar... het is wel in het nieuws en mensen die op het punt stonden daar een katje of hond te gaan halen, zullen dit nu in veel gevallen niet gaan doen (mag ik toch hopen) :evil:

Elke keer dat een winkel of een broodfokker negatief in het nieuws komt is winst(in mijn ogen)
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#4 Geplaatst 02 december 2011 - 09:14

Heb net het artikel gelezen.
Ze krijgen meer dan 400 klachten, maar blijkbaar is er niets aan te doen :trance:
Gewoon op een ander gaan is de boodschap, tja, waarom die boel niet sluiten, jongens toch.

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 02 december 2011 - 09:31

hilleke zei:

Heb net het artikel gelezen.
Ze krijgen meer dan 400 klachten, maar blijkbaar is er niets aan te doen :trance:
Gewoon op een ander gaan is de boodschap, tja, waarom die boel niet sluiten, jongens toch.

Inderdaad en die diertjes die daar zitten ? wie zal hen helpen ? onbegrijpbaar dat het FOD daar niks kan aan doen , als in deze zaak alles reglementair is, dan moeten de regels strenger !
Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 02 december 2011 - 09:32

Wie is die politicus die z'n hand boven hun hoofd houdt omwille van familialie banden? Is dat niet die vette soepkop met z'n vele mandaten?
Dat is wat ik gehoord heb, enkele jaren geleden al. Zonder macht kun je zoveel wanpraktijken niet aan de gang houden. Er bestaat hier ook al een topic over die zaak dacht ik. Maar pas op: ,noem geen namen of er wordt onmiddellijk gedreigd met een rechtzaak.
Of het wat uithaalt of niet, sluit jullie alleszinds bij de facebookgroep aan. Ooit moet er toch een einde komen, dit kan toch echt niet langer meer!!!

Geplaatste afbeelding

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 02 december 2011 - 09:36

Dit 'petcenter' (ik noem het eerder een horrorhuis) had al jaren geleden gesloten moeten worden.

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#8 Geplaatst 02 december 2011 - 09:37

Voor velen zijn dieren nog altijd "handelswaar".

Ronduit schandalig gewoon.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 02 december 2011 - 09:40

kiki zei:

Of het wat uithaalt of niet, sluit jullie alleszinds bij de facebookgroep aan. Ooit moet er toch een einde komen, dit kan toch echt niet langer meer!!!

Zo denk ik er ook over Kiki...
Ja, ook ik vind een belachelijk lafjes einde van het krantenartikel :evil: , maar er wordt wel over geschreven, en grote kans dat ook andere mensen alsnog aangiften gaan doen!
Als ik die mensen die de facebooksite hebben opgericht kan helpen, zal ik het ook nog doen!!!!...
Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 02 december 2011 - 11:17

Dat is weer iets dat alleen in belgië kan hé...
400 klachten en toch niks doen. Ze moesten hun SCHAMEN!

Hopelijk haalt het allemaal iets uit en worden die beestje gered en die zaak gesloten. En dan nog het liefst de verantwoordelijke achter de tralies voor hun daden!

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 02 december 2011 - 11:25

Toen ik hier pas woonde ben ik daar één keer geweest (dat is dus ondertussen 6 jaar geleden)  In de winkel was het vies en veel materiaal lag onder het stof...  toen ik zag dat er puppy's en katten en zo in glazen kooitjes zaten ben ik buiten gelopen...  toen al las ik de ene na de andere klacht over deze winkel en nu 6 jaar later kunnen ze nog steeds gewoon verder doen.....

Ik heb wel medelijden met de verkoopster, ik ken haar namelijk v/d caviaopvang en het is echt een lief meisje met een hart voor dieren.... denk dat het voor haar daar niet gemakkelijk geweest is.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#12 Geplaatst 02 december 2011 - 11:32

Heb het artikel ook gedeeld op FB. En hopelijk is er nu genoeg negatieve aandacht dat ze de boel daar sluiten.
Maar wat gebeurd er dan met de dieren? Worden die dan naar een asiel doorverwezen?

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 02 december 2011 - 11:42

catherine zei:

Heb het artikel ook gedeeld op FB. En hopelijk is er nu genoeg negatieve aandacht dat ze de boel daar sluiten.
Maar wat gebeurd er dan met de dieren? Worden die dan naar een asiel doorverwezen?

Ik ben bang dat dat nog lang niet aan de orde is.... Ik hoop inderdaad dat die diertjes dan opgevangen kunnen worden, en als het ooit zover komt, wil ik me hier ook met heel veel plezier en voldoening voor inzetten (al moet ik alle goede asiels in mijn eentje afbellen)
Geplaatste afbeelding

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 03 december 2011 - 10:07

OPROEP GELIEVE DIT BERICHT MASSAAL TE VERSPREIDEN. Alle mensen die een KLACHT WILLEN INDIENEN TEGEN PETCENTER OF ANDERE WINKEL , stuur aub een mail met uw verhaal en foto's naar .................. Alles wordt met DISCRETIE behandeld. DANK U

Een oproep van te facebooksite tegen percenter Hasselt
Voor het mailadres kijk op de facebookpagina, of stuur even een PB
Geplaatste afbeelding

chriske
chriske
  • 1.714 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 03 december 2011 - 10:55

Kunnen we van hier uit geen petitie ( klacht ) oprichtingen ? , is maar een vraag want ik ken de regels niet . De geschiedenis na het Elzenhof herhaald zich , en er zijn er nog heel grote waar men niets aan kan doen !! De dierensupermarkten !!!! :evil: :evil: :evil: