Spring naar inhoud

- - - - -

petcenter (tegen? teken#37, en zijn kunnen jullie dit zoveel mogelijk delen?)

• Log in om te reageren
99 reacties op dit onderwerp
Elfonia
Elfonia
  • 10.253 berichten

#16 Geplaatst 03 december 2011 - 11:16

gedeeld!!! Dit is pure horror :( :evil:

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 03 december 2011 - 11:53

chriske zei:

Kunnen we van hier uit geen petitie ( klacht ) oprichtingen ? , is maar een vraag want ik ken de regels niet . De geschiedenis na het Elzenhof herhaald zich , en er zijn er nog heel grote waar men niets aan kan doen !! De dierensupermarkten !!!! :evil: :evil: :evil:

Misschien wilt iemand zich hier idd over buigen... Ik ken de regelgeving in Belgie niet (woon in Nederland).. Ook zal ik even contact opnemen met de mensen van de site...
Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 03 december 2011 - 12:34

Op Google "Tegen Petcenter" intikken en dan krijgen jullie alles netjes gepresenteerd. Doen mensen aub, samen staan we sterk!!!!!   :hug
Hoe meer klachten en leden des te meer kans.
Ook vandaag staat er een artikel in " Het Belang Van Limburg".
daar vertelt de eigenares dat Claire Bolle, het meisje die met deze duistere praktijken naar buiten komt, alles verzint en alle dieren wel degelijk in orde zijn en goed verzorgd worden.
Ze geeft wel toe dat vele dieren uit de Oostbloklanden worden geïmporteerd maar van alle vaccins voorzien zijn. Yeah right, het kleinste kind weet dat ze ginder geen ene moer geven om een honden of kattenleven, ze hebben er genoeg.
Ik heb vreselijke spuugneigingen vandaag, geen greintje respect of schaamtegevoel laatstaan enige liefde voor een dier, weer een voorbeeld van mens"dom" en dieren"rijk". Hoe kunnen mensen zo zijn, zo koud en onverschillig... :r :r
Geplaatste afbeelding

aday
aday
  • 50 berichten
  • 5 katten

#19 Geplaatst 03 december 2011 - 12:38

Neem dan meteen even Entius in Medemblik mee. (faunaland) Die doet ook niet anders en werkt nauw samen met deze petcenter mensen...Ook erg veel over te vinden op google. Zelfs Radar heeft er aandacht aan besteed. Maar er is gewoon weinig tot niets tegen te doen.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#20 Geplaatst 03 december 2011 - 12:50

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 03 december 2011 - 13:51

tegen bericht van petcenter zelf....
Kiki was me net voor... Ik zal proberen de info van de facebookpagina hierop te zetten...
Geen fijn bericht, als je de verhalen hoort, maar dat ze zich verweren in de krant betekend wel dan ze op hete kolen zitten, en dat de kranten zich ermee gaan bemoeienGeplaatste afbeelding

Bewerkt door grumpje, 03 december 2011 - 13:55.

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 5.832 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 03 december 2011 - 13:53

Ik ben de laatste weken echt verschoten geweest van hoe weinig er gedaan (kan) worden tegen plaatsen die zieke dieren verkopen.

Het FOD zegt dat de wetgeving onvoldoende is.

Nochtans verbied de wet het verkopen van zieke dieren :catnoknow Ik snap er echt niks van. Wat ik wel weet is dat ze ipv documentaires over broodfok in oost-blok landen, ze ook eenzelfde documentaire hier in B kunnen draaien. ik heb een paar weken terug ene documentaire over broodfok bij honden gezien en dat was gewoon hallucinant!!!!!  Fokhonden die van angst nog niet op hun benen konden staan omdat ze onder mensen waren...

het erge is, dat elke TV zender geweigerd heeft deze documentaire uit te zenden omdat ze te erg was.... :o

Diernewelzijn zit in het departement van gezondheidszorg en dat maakt dat de focus er dus eerder ligt op voedselveiligheid dan dierenwelzijn. Het is gewoon onmogelijk in B, echt onmogelijk, om een zaak of asiel dicht te krijgen op basis van dierenwelzijn. Want zelfs na een verplichte sluiting, is het zo weer open als de basisvoorwaarden in orde zijn. Ik heb totaal geen weet van een asiel dat verplicht dicht is moeten gaan en dicht moest blijven. Degene die dicht blijven zijn diegene die zelf de handdoek in de ring gooien.

Ik vind dit gewoon echt om te huilen....
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 03 december 2011 - 14:00

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#24 Geplaatst 03 december 2011 - 14:00

Het is de wet die niet goed in elkaar zit want ze zouden in die wetten moeten verbieden dat dieren aangekocht worden bij broodfokkers uit OOstblok landen. Toevallig eergisteren op Animal Tv nog een reportage gezien over Puppy Mills in de USA. Ge wordt daar doodziek van. Herinner U de reportage in de krant van een aantal maanden geleden over die puppy farms in Roemenië?? Om doodziek van te worden en toch ondervinden wij als fokker die alles voor z'n kittens doet nog altijd dat de mensen alles willen hebben voor een appel en een ei. Die denken dat ge als goeie fokker nog geld overhoudt aan uw kittens als ge er 650 euro voor vraagt. Die mogen m'n rekening dan eens komen maken.
We zeggen het al jaren, hou U weg van dat soort winkels en spaar wat langer en ga naar een fokker met een goede reputatie ( en pas ook daar op en laat U niet verleiden door een lief snoetje)
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

wea
wea
  • 5.832 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 03 december 2011 - 14:05

de wet verbied de inkoop van katten en honden uit landen waarbij de wetgeving op dierenwelzijn niet conform onze wetgeving is. Dus whitwitch, die wetgeving zoals je zegt, die is er.

Maar, met wat ik in die broodfok reportage gezien heb, denk ik dat men in B dus van alle landen dieren mag aankopen....

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#26 Geplaatst 03 december 2011 - 17:56

wea zei:

Ik ben de laatste weken echt verschoten geweest van hoe weinig er gedaan (kan) worden tegen plaatsen die zieke dieren verkopen.

Het FOD zegt dat de wetgeving onvoldoende is.

Nochtans verbied de wet het verkopen van zieke dieren :catnoknow Ik snap er echt niks van. Wat ik wel weet is dat ze ipv documentaires over broodfok in oost-blok landen, ze ook eenzelfde documentaire hier in B kunnen draaien. ik heb een paar weken terug ene documentaire over broodfok bij honden gezien en dat was gewoon hallucinant!!!!! Fokhonden die van angst nog niet op hun benen konden staan omdat ze onder mensen waren...

het erge is, dat elke TV zender geweigerd heeft deze documentaire uit te zenden omdat ze te erg was.... :o

Diernewelzijn zit in het departement van gezondheidszorg en dat maakt dat de focus er dus eerder ligt op voedselveiligheid dan dierenwelzijn. Het is gewoon onmogelijk in B, echt onmogelijk, om een zaak of asiel dicht te krijgen op basis van dierenwelzijn. Want zelfs na een verplichte sluiting, is het zo weer open als de basisvoorwaarden in orde zijn. Ik heb totaal geen weet van een asiel dat verplicht dicht is moeten gaan en dicht moest blijven. Degene die dicht blijven zijn diegene die zelf de handdoek in de ring gooien.

Ik vind dit gewoon echt om te huilen....

Asiel Maasmechelen werd toch definitief gesloten?

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 5.832 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 03 december 2011 - 19:25

kiki zei:

Asiel Maasmechelen werd toch definitief gesloten?

ja, maar omdat ze zelf beslisten te stoppen. Niet omdat ze gesloten zijn door wantoestanden. Die gaven wel een doorslag in hun beslissing natuurlijk, maar het punt blijft dat ze niet definitief gesloten zijn door het FOD.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 03 december 2011 - 20:19

Ik zou het graag op onze facebookpagina zetten maar ik vind het een beetje riskant.
Ik ben in ieder geval zelf lid geworden van de facebookgroup.

wea
wea
  • 5.832 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 03 december 2011 - 20:20

ik ben ook lid geworden van de FB groep....

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#30 Geplaatst 03 december 2011 - 20:41

Dankjewel Wea voor de toelichting. :thumb:
Maar waarom is iedereen eigenlijk zo bang van "die" van Pet Center.
Wat gaan ze doen? Ons koppeke kleiner maken, een proces aan ons broek lappen?
Dan gaan ze toch serieus moeten procederen, de facebookgroep zwelt aan, steeds meer mensen beginnen te posten over hen slechte ervaringen met dat "hol".
Ik vind het meisje, ex medewerkster van "die", wel héél erg moedig. Als zij het aandurft waarom wij dan niet?
Mijn god, ik durf niet aan al die beestjes denken die daar nu ziek zitten, hoe kan dat nu? Wat voor mensen zijn dat? :r
Wat voor soort zijn al degenen die er werken, dierenartsen wat blijkbaar ook zo corrupt als de pest zijn, hebben die lui geen hart, dat vraag ik me af.
Hoe kun je leven met zoveel leed dat jijzelf veroorzaakt? Kijken ze soms in de spiegel? En geen greintje respect, geen medelijden, niks...

Geplaatste afbeelding