Spring naar inhoud

- - - - -

petcenter (tegen? teken#37, en zijn kunnen jullie dit zoveel mogelijk delen?)

• Log in om te reageren
99 reacties op dit onderwerp
technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#31 Geplaatst 03 december 2011 - 21:09

Ben ook lid geworden, ben er 1 keer binnen geweest en daarna nooit meer van mijn leven, de dieren zaten daar in kleine hokjes, de kittens zaten meer in een terrarium voor slangen, ben blij dat ik mijn poezels gekocht bij cattery's dan bij zo'n petcenter!
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 03 december 2011 - 21:42

kiki zei:

Dankjewel Wea voor de toelichting. :thumb:
Maar waarom is iedereen eigenlijk zo bang van "die" van Pet Center.
Wat gaan ze doen? Ons koppeke kleiner maken, een proces aan ons broek lappen?
Dan gaan ze toch serieus moeten procederen, de facebookgroep zwelt aan, steeds meer mensen beginnen te posten over hen slechte ervaringen met dat "hol".
Ik vind het meisje, ex medewerkster van "die", wel héél erg moedig. Als zij het aandurft waarom wij dan niet?
Mijn god, ik durf niet aan al die beestjes denken die daar nu ziek zitten, hoe kan dat nu? Wat voor mensen zijn dat? :r
Wat voor soort zijn al degenen die er werken, dierenartsen wat blijkbaar ook zo corrupt als de pest zijn, hebben die lui geen hart, dat vraag ik me af.
Hoe kun je leven met zoveel leed dat jijzelf veroorzaakt? Kijken ze soms in de spiegel? En geen greintje respect, geen medelijden, niks...
Omdat die idioten je direct beginnen te bedreigen.
Ik kan dit gerust op mijn facebook zetten en doorsturen naar heel wat mensen ( :x ), maar op de site van de VZW, dat ligt toch nog iets anders.

En ze dreigen inderdaad constant met rechtzaken. Niet dat ik daar nu mee inzit, er zijn zoveel mensen die dat doen hé. Puur uit onmacht denk ik zo.
Maar ik wens de VZW daar niet in mee te sleuren, ook al is de kans dat zoiets gebeurt erg klein :) .

Ik heb nog een extra privé bericht gestuurd naar heel wat kattenvrienden op facebook en zij hebben het ook doorgestuurd. Als iedereen dit doet zal het wel erg snel gaan, nietwaar? :x

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#33 Geplaatst 03 december 2011 - 21:45

Het enige nadeel is mss wel dat ze nu veel aandacht krijgen wel negatieve aandacht maar ja dat is ook aandacht. En ik hoop dat de mensen niet naar daar gaan om ze zogezegd de hondjes en katten te redden door ze te kopen want dat houd hun winkel alleen maar in stand. Denk dat de gedupeerde mensen eens moesten samenkomen en mss een proces tegen hen aanspannen gezamelijk staan ze sterker.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#34 Geplaatst 03 december 2011 - 22:10

arifiene zei:

Omdat die idioten je direct beginnen te bedreigen.
Ik kan dit gerust op mijn facebook zetten en doorsturen naar heel wat mensen ( :x ), maar op de site van de VZW, dat ligt toch nog iets anders.

En ze dreigen inderdaad constant met rechtzaken. Niet dat ik daar nu mee inzit, er zijn zoveel mensen die dat doen hé. Puur uit onmacht denk ik zo.
Maar ik wens de VZW daar niet in mee te sleuren, ook al is de kans dat zoiets gebeurt erg klein :) .

Ik heb nog een extra privé bericht gestuurd naar heel wat kattenvrienden op facebook en zij hebben het ook doorgestuurd. Als iedereen dit doet zal het wel erg snel gaan, nietwaar? :x

Héél begrijpelijk hoor dat je de VZW erbuiten houdt, je weet idd nooit tot wat ze in staat zijn. Maar hoe komt het dat ze zo machtig zijn? Wie houdt hun de hand boven het hoofd, dat vraag ik me af.
Goh Catherine daar zeg je weer zoiets hè, hoop echt dat de mensen zich niet door die triestige snuitjes laten leiden. Hoewel...ik moet er ook niet binnengaan, misère alom.
Dus ja, blijven posten en verenigen is de boodschap, spijtig dat het zo moet gaan.

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#35 Geplaatst 03 december 2011 - 22:18

Mischien is het tijd dat het eens wordt uitgebracht ,dat de mensen op de hoogte zijn van de praktijken die ze daar hanteren . :r Ik wordt zo kwaad als ik zulke dingen lees ,sluiten die boel hopelijk zo rap mogelijk . :evil: :evil: :evil:

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

wea
wea
  • 5.928 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 04 december 2011 - 14:09

er loopt zoveel fout met dierenwelzijn dat ik niet kan geloven dat die allemaal een sterke hand boven het hoofd hebben. Dit is mijn mening hierover:
het FOD zelf schuilt zich achter 'slechet wetgeving'

nochtans verbied de wet expliciet de verkoop van zieke dieren. 400 klachten van mensen met zieke dieren, de meerderheid zal ook een DA attest hebben dat het dier ziek was, wat een overtreding is en toch gebeurt er niks. waarom?

Omdat er volgens mij geen moed en steun is voor de bevindingen van de inspecteurs. Men negeert liever dierenleed dan het te moeten uitleggen voor een batterrij advokaten van een een broodfokker. het ontbreekt op alle vlakken aan moed en wil om de wet streng toe te passen. Dat is volgens mij het probleem.

Als je kijkt naar de wetgeving zelf: men verplicht asielen en instellinegn om vaccinaties te geven die voorgeschreven zijn in een lijst opgesteld door de minsiter. Dat is de wet. maar er is geen lijst. Dus ook geen verplichte vaccinaties.

de wet verbied kruisingen. maar men weet niet welke rassen kruisingen nodig hebben, dus bij gebrek aan kennis over wat kan en wat niet, is ook die wet een dode letter.

De wetgeving is, er is gewoon geen wil om die ook in gang te zetten. En dat is politiek.

Daarnaast zijn we hier in B doorgaans meer bezorgd over het afpakken van iemands inkomsten dan om dierenleed, dus wordt er veel in het voordeel van de verkoper uitgesproken.

een merkwaardig voorbeeld: stel je voor: je hebt massas fotos van dodelijk zieke dieren, van verwaarloosde wondes die men opvolgde en waarbij men kon zie ndat die niet verzorgd werden... Men klaagt de DA verantwoordelijk voor dat asiel aan en zegt dat dit een slechte DA is.

De DA klaagt daarop de persoon aan die dat zegt. rarara wat is de uitspraak?

De aanklager haar huis is leegehaald omdat ze een boete had voor smaad. Ze pleegde op die manier broodroof aan de DA.

Men zit daar gewoon niet mee in, met dierenleed in B. dat is het probleem. Het is allemaal een mooie schijn. Allé zeg, een 7-tal inspecteurs in heel vlaanderen voor alle fokkerijen, asielen, dierentuinen, circusses, labs, boerderijen en particulieren. dat is toch gewoon een schijn ophouden ipv echt dierenleed aanpakken!
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 04 december 2011 - 19:06

Even gekopieerd van de facebooksite..

Wie wilt ook tekenen tegen petcenter??

http://www.gopetition.com/petitions/halt-aan-de-wantoestanden-toestanden-in-petcenter.html

Misschien helpt het!!!
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 5.928 berichten
  • 4 katten

#38 Geplaatst 04 december 2011 - 19:06

Deze even hier plaatsen:

Halt aan de wantoestanden in Petcenter. Petition

de FB pagina 'tegen petcenter' heeft al meer dan 1000 likes en de verhalen over PC stromen binnen....

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#39 Geplaatst 04 december 2011 - 19:08

haha tegelijker tijd ;)
Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.932 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 04 december 2011 - 19:11

Getekend
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 04 december 2011 - 19:23

getekend als 188 ste (veel te weinig)

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#42 Geplaatst 04 december 2011 - 19:26

gebeurd...
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#43 Geplaatst 04 december 2011 - 19:43

Okè, bedankt  Grumpje. :thumb:

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 5.928 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 04 december 2011 - 19:56

miranda zei:

getekend als 188 ste (veel te weinig)

de petitie is nog maar een paar uur bezig.....dus niet slecht!!!

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 04 december 2011 - 20:02

Nu al 270 schiet op ;)
Geplaatste afbeelding