Spring naar inhoud

- - - - -

Asiel evergem mishandeling?

• Log in om te reageren
54 reacties op dit onderwerp
saitenu
saitenu
  • 657 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 02 december 2011 - 14:25

De eigenares van de poezenboot in gent spant een rechtzaak tegen het asiel in evergem, de katten zouden in een ton gegooid worden (levend) en daarna zou er chloroform bijgegoten worden, een medewerker van evergem, zou een kat gewurgt hebben omdat de kat naar hem blies...
MAW langs alle kanten dierenmishandeling...
Heeft iemand ervaringen met dit asiel, of weet iemand hier meer over?
Groetjes.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#2 Geplaatst 02 december 2011 - 14:27

En hoe is dit aan het licht gekomen?
Ik kan eigenlijk nauwelijks geloven dat iemand tot zulke praktijken in staat is, en dan zeker niet in een asiel.

saitenu
saitenu
  • 657 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 02 december 2011 - 14:28

Asiel Evergem uitroeingskamp van dieren

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 02 december 2011 - 14:29

Lang geleden hebben we daar een kitten gehaald, 2 dagen later was het dood aan kattenziekte. :cry: sindsdien ben ik er nooit meer geweest.
Geplaatste afbeelding

saitenu
saitenu
  • 657 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 02 december 2011 - 14:41

Noukie; wat erg zeg :( Ik weet niet of het klopt of niet over evergem... Ik hoop natuurlijk van niet... :onzeker:

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 02 december 2011 - 14:41

Onze Filoe kwam destijds van Evergem (jaren 90),nooit geen problemen mee gehad is bij ons 11 jaar geworden.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 02 december 2011 - 14:45

Er stond vroeger zeker en vast een chloroformbak, die heb ik met men eigen ogen gezien.
Dat is ondertussen wel al een jaar of 5 geleden. Het zou er zogezegd verbeterd zijn.
Ik geloof er niets van.
Ik heb er toen 5 katten weggehaald. Vol met vlooien, een dikke buik van de wormen, geen bewijs van vaccinatie en niet steriel.
De voorzitster vertelde me zelf dat ze de katten zelf vaccineert, er komt geen dierenarts aan te pas (ja, achteraf, om de boekjes in te vullen...). En we weten uit interne bronnen dat er daar énorm veel dieren doodgaan aan kattenziekte en andere ziektes.
Externe collegas van ons halen er regelmatig (zieke) dieren weg.

Ze steriliseerden ook niet, ondertussen doen (of deden?) ze al mee aan het vroegsterilisatieproject van Gent. Geen idee of ze er nog bijzitten. Geen idee of de volwassenen eigenlijk al eens gesteriliseerd worden. Het zou me eerlijk gezegd verwonderen.

Het asiel zou ondertussen ook verbouwd zijn dus van de minieme hokjes zou geen sprake meer zijn.

Er lopen rond het asiel meer dan 20 katten rond, men deed toen (geen idee of dit nu wel zo is) geen enkele moeite om deze te vangen, men zette gewoon een bakje eten buiten.

Iedere keer als er controle is zijn ze getipt en is alles piekfijn in orde.

Ik vond het gewoon een krot en het stonk er ongelofelijk.
Wij verwijzen nooit, maar dan ook nooit, door naar het asiel van Evergem.

saitenu
saitenu
  • 657 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 02 december 2011 - 15:13

arifiene zei:

Er stond vroeger zeker en vast een chloroformbak, die heb ik met men eigen ogen gezien.
Dat is ondertussen wel al een jaar of 5 geleden. Het zou er zogezegd verbeterd zijn.
Ik geloof er niets van.
Ik heb er toen 5 katten weggehaald. Vol met vlooien, een dikke buik van de wormen, geen bewijs van vaccinatie en niet steriel.
De voorzitster vertelde me zelf dat ze de katten zelf vaccineert, er komt geen dierenarts aan te pas (ja, achteraf, om de boekjes in te vullen...). En we weten uit interne bronnen dat er daar énorm veel dieren doodgaan aan kattenziekte en andere ziektes.
Externe collegas van ons halen er regelmatig (zieke) dieren weg.

Ze steriliseerden ook niet, ondertussen doen (of deden?) ze al mee aan het vroegsterilisatieproject van Gent. Geen idee of ze er nog bijzitten. Geen idee of de volwassenen eigenlijk al eens gesteriliseerd worden. Het zou me eerlijk gezegd verwonderen.

Het asiel zou ondertussen ook verbouwd zijn dus van de minieme hokjes zou geen sprake meer zijn.

Er lopen rond het asiel meer dan 20 katten rond, men deed toen (geen idee of dit nu wel zo is) geen enkele moeite om deze te vangen, men zette gewoon een bakje eten buiten.

Iedere keer als er controle is zijn ze getipt en is alles piekfijn in orde.

Ik vond het gewoon een krot en het stonk er ongelofelijk.
Wij verwijzen nooit, maar dan ook nooit, door naar het asiel van Evergem.

Een chloroformbak :censored: vreselijk gewoon!

nalake
nalake
  • 1.035 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 02 december 2011 - 15:33

wat ik nu allemaal lees ,ben ik nu zo naief of wa
en ik maar denken dat ze het in een asiel beter hadden dan op straat
ik vind het :censored: :censored:
ik ga nu niet alle asiels slecht bekijken hoor want er zijn super asielen waar het dier op de eerste plaats komt
ik kan er gewoon niet.......................heb er geen woorden voor

maar dit ,ik ga weer ni kunnen slapen :cry: :cry: :cry:
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#10 Geplaatst 02 december 2011 - 15:42

saitenu zei:

Het artikel dateert van april dit  jaar, laat ons hopen dat er ondertussen al iets aan de toestand is gedaan.

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#11 Geplaatst 02 december 2011 - 16:12

Dit zijn drie van onze poezen die letterlijk de dodendans ontsprongen zijn in dat asiel doordat ze net voor dat ze in "DE TON" zouden beland zijn er nog vlug konden weggehaald worden (Je kan hun verhaal in hun profieltje lezen)

Bijgevoegde thumbnails

• P1100193.JPG
  • P1010688.JPG
  • P1010768.JPG

saitenu
saitenu
  • 657 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 02 december 2011 - 16:42

3elfje, wat vreselijk! En het zien er zo lieve poezen uit... :onzeker:
Mss dat ik binnenkort eens naar daar ga...Ik mag er niet aan denken... "de ton"....
vreselijk gewoon :cry:

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 02 december 2011 - 16:42

ik weet alleen dat ik er eens op een zondag was en ineens gemiauw hoor vanuit een grote hoop spullen. Even gekeken en op die hoop bleek een kattentransport box te staan met daarin een kat zopnder eten en drinken. Die zou nog die dag naar de DA gebracht worden.

er zat daar ook een kat met een gigantische oorontseking. die oren zagen echt gewoon zwart. De hokken zijn door druk van het FOD idd groter geworden. Ik dacht dat ze steriliseerden (zeiden ze toch)

Merk op dat dit asiel samenwerkt met waarschoot....
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

saitenu
saitenu
  • 657 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 02 december 2011 - 16:45

en het is blijkbaar in waarschoot niet veel beter? Vond je jouw poezen op hun website? of door langs te gaan?

saitenu
saitenu
  • 657 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 02 december 2011 - 17:04

Net even mijn lieve schatjes uitgebreid geknuffeld, en beseft hoe dankbaar ik ben dat ze veilig, bij mij zijn, en een goed leven hebben, het hadden evengoed mijn 2 schatten kunnen zijn die daar in de ton terechtkwamen... En door hun vragende mauw (ze begrepen niet echt waarom ik ze plots zo opnam en stevig knuffelde) en troostend gesnor, kan ik er weer even tegen :) Op naar verder helpen in animaltrust, zodat zo plekken, waar katten heerlijk leven (echt), kunnen blijven bestaan! :catwalk2