Spring naar inhoud

- - - - -

Asiel evergem mishandeling?

• Log in om te reageren
54 reacties op dit onderwerp
nalake
nalake
  • 1.035 berichten
  • 7 katten

#16 Geplaatst 02 december 2011 - 17:18

ik heb al een tijdje terug met tranen in men ogen jou profieltjes gelezen maar snapte de TON niet maar nu pfffff

zoveel leed ben sprakeloos :cry: :cry: :cry:
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 02 december 2011 - 17:28

Amai zeg!Wat is dat?
Waarom pakken ze ze niet? :censored:
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

saitenu
saitenu
  • 657 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 02 december 2011 - 17:39

DORIS zei:

Amai zeg!Wat is dat?
Waarom pakken ze ze niet? :censored:

Elke keer dat er controle komt, is alles tip top in orde... Dit asiel is dus gewoon "goedgekeurd" om verder te doen met deze gruwelijke zaken, zonder dat iemand "die onzin" over de ton nog gelooft....
Ze geloven mensen niet op hun woord, en er zijn geen bewijzen...
Dus ze denken dat mensen gewoon praatjes maken en roddelen... :censored:
de eigenares van dit asiel zou 72 jaar oud zijn, en van mijn part, kan ze ook in de ton. Vreselijke mensen... :cry:

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 02 december 2011 - 23:16

Heb net het artikel gelezen... mijn maag keerde er van om :misselijk: .
Kan het eigenlijk nog niet geloven :( !
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#20 Geplaatst 03 december 2011 - 13:58

ik heb geen kat uit evergem. maar heb wel de meeste asielen in B bezocht.

waarschoot... ja, daar heb ik ook overtredingen van de wet op handel van dieren gezien.: er zat daar een kat in pension en die zat tussen de asiel katten. de man kwam die kat toen ophalen.
Ten eerste moet men als asiel ook een bijdrage betalen om dat te mogen doen. Maar de bepaalde asielen doen dat niet. Daar wordt niet echt streng op gereageerd want het is immers voor het goede doel. maar een eerlijk asiel is eerlijk met alles en een asiel dat al sjoemeld met de juiste aangiftes, zal dat ook eerlijk al dat zwart geld gebruiken voor het asiel zelf?
Ten tweede moeten zulke katten afgezonderd zitten van de asiel katten, wat daar dus ook niet het geval was.

Daarom ook dat ik mensen graag bewust maak van eerst een asiel te kiezen en dan pas een kat. Ipv naar een asiel te gaan en een kat te kiezen. men moet gewoon even selectief het asiel zelf kiezen.

Bewerkt door wea, 03 december 2011 - 14:02.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#21 Geplaatst 03 december 2011 - 14:07

Oh mijn God hoe is dit allemaal mogelijk.Ik word misselijk van al die verhalen. In wat voor land leven wij???? En ik die dacht dat dit soort praktijken alleen nog in China of zo bestonden... Hemeltergend. Ik hoop dat al die mensen die zo met dieren omgaan op de een of andere manier gestraft worden hiervoor.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 03 december 2011 - 14:14

ik zal eens kijken of ik een voorfragmentje van dat broodfok filmpje vind en open daarvoor een nieuw topic.

Anousje
Anousje
  • 2.436 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 03 december 2011 - 14:26

Vreselijk zeg! Je hoort toch te kunnen verwachten dat asielen het goede voorhebben met dieren! Ik begrijp dat echt niet hoor, dat mensen zulke dingen over hun hart kunnen verkrijgen en dat nog het personeel, die doet gewoon lekker mee aan zulke praktijken. :trance:

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 03 december 2011 - 14:33

Anousje zei:

Vreselijk zeg! Je hoort toch te kunnen verwachten dat asielen het goede voorhebben met dieren! Ik begrijp dat echt niet hoor, dat mensen zulke dingen over hun hart kunnen verkrijgen en dat nog het personeel, die doet gewoon lekker mee aan zulke praktijken. :trance:

dan ga je ervan uit dat mensen een asiel hebben omdat ze echte dierenvrienden zijn. dat is helaas niet het geval. Er zijn er veel die het om andere redenen doen dan liefde voor dieren. De andere redenen zijn: geld of status/aanzien als dierenredder

Daarnaast is het soms ook dat ze dat onderschatten en mss wel een groot hart hebben voor de dieren, maar niet de nodige kennis.

Je herkent een goed asiel onmiddellijk doordat het ook goed gerund wordt. Men heeft een hele ploeg omdat draaiende te houden en dat is een vaste ploeg. Men kent wat van dieren, men stelt vragen die verder gaan dan 'welke kleur zoek je?'

karolien1985
karolien1985
  • 1.576 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 03 december 2011 - 15:20

vreselijk :(
Geplaatste afbeelding

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#26 Geplaatst 03 december 2011 - 17:05

als je hier al die gruwelverhalen leest dan vraag ik mij af of er eigenlijk nog wel goeie betrouwbare "asielen" zijn???

als je zoiets opstart .... dan zie je toch graag dieren en wil je heb beste voor hen (in de mate van wat mogelijk is, natuurlijk) en zoveel mogelijk dieren een nieuwe start proberen te geven.

Dat er soms een dier moet wordt ingeslapen ... zal niet te vermijden zijn, maar nog niet op die manier :evil: .

gr.

veerle

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#27 Geplaatst 03 december 2011 - 17:06

3elfje zei:

Dit zijn drie van onze poezen die letterlijk de dodendans ontsprongen zijn in dat asiel doordat ze net voor dat ze in "DE TON" zouden beland zijn er nog vlug konden weggehaald worden (Je kan hun verhaal in hun profieltje lezen)

zo erg .... zulke prachtige katten ...ben zo blij dat jullie ze op het spoor zijn gekomen.

gr.

veerle

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#28 Geplaatst 03 december 2011 - 17:36

Veerle zei:

als je hier al die gruwelverhalen leest dan vraag ik mij af of er eigenlijk nog wel goeie betrouwbare "asielen" zijn???

als je zoiets opstart .... dan zie je toch graag dieren en wil je heb beste voor hen (in de mate van wat mogelijk is, natuurlijk) en zoveel mogelijk dieren een nieuwe start proberen te geven.

Dat er soms een dier moet wordt ingeslapen ... zal niet te vermijden zijn, maar nog niet op die manier :evil: .

gr.

veerle

er zijn zeker goede asielen!!!!!!! . en dat vind ik nu zo erg aan al die schandalen. zulke slechte asielen maken het ook moelijker voor de goede asielen. Maar er zijn asielen waar ik zelfs mijn eigen katten aan toe zou vertrouwen moest het echt niet anders gaan.

nee, geld en prestige zijn even grote motivators om een asiel te beginnen als dierenliefde en daarbij is dierenliefde ook belange niet genoeg om een goed asiel te worden.

Anousje
Anousje
  • 2.436 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 03 december 2011 - 17:39

wea zei:

dan ga je ervan uit dat mensen een asiel hebben omdat ze echte dierenvrienden zijn. dat is helaas niet het geval. Er zijn er veel die het om andere redenen doen dan liefde voor dieren. De andere redenen zijn: geld of status/aanzien als dierenredder

Daarnaast is het soms ook dat ze dat onderschatten en mss wel een groot hart hebben voor de dieren, maar niet de nodige kennis.

Je herkent een goed asiel onmiddellijk doordat het ook goed gerund wordt. Men heeft een hele ploeg omdat draaiende te houden en dat is een vaste ploeg. Men kent wat van dieren, men stelt vragen die verder gaan dan 'welke kleur zoek je?'

Wat erg zeg! Maar ik begrijp ook niet dat er geen personeel is dat ingrijpt.
Als ik in een asiel zou werken en ik weet dat zulke dingen gebeuren zal ik toch echt mijn mond niet houden en zal er zeker een melding maken!

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#30 Geplaatst 03 december 2011 - 17:44

Anousje zei:

Wat erg zeg! Maar ik begrijp ook niet dat er geen personeel is dat ingrijpt.
Als ik in een asiel zou werken en ik weet dat zulke dingen gebeuren zal ik toch echt mijn mond niet houden en zal er zeker een melding maken!

er is meestal geen geld voor personeel, dus men werkt met vrijwilligers. en als die teveel noten op hun zang hebben, vliegen die buiten. Hoeveel vrijwilligers werk al tot tranen heeft geleid in zulke asielen....

Men werkt daar volgens hetzelfde scenario. Men is ontzettend blij dat je wil komen helpen. Je merkt dat je door omstandigheden geleidelijk meer en meer verantwoordelijkheid krijgt. men hemmelt je steeds op: fantastisch wat je doet, waren er maar mee zoals je.

je eerste adviezen, daarop wordt gereageerd met 'oh, dat wist ik niet' en men doet alsof men niet weet. dan merk je dat er met je adviezen niks gedaan wordt en wordt steeds duidelijk dat ze wel weten maar niet willen. als dan blijkt dat praten niet helpt, barst de bom en sta je aan de deur.

en dan komt er een niuewe lading vrijwilligers aan.....

Bewerkt door wea, 03 december 2011 - 17:45.