Spring naar inhoud

- - - - -

Asiel evergem mishandeling?

• Log in om te reageren
54 reacties op dit onderwerp
Anousje
Anousje
  • 2.436 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 03 december 2011 - 18:00

Wat gruwlijk :censored: .

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#32 Geplaatst 03 december 2011 - 18:14

saitenu zei:

:misselijk: :censored: hier word ik pas misselijk van !! Slik !!

Guest_Pitouke_*
Guest_Pitouke_*

#33 Geplaatst 29 december 2011 - 22:16

o, ik schrik van al deze commentaren...

Wij gingen vandaag op zoek naar een poes. We dachten op de poezenboot een lieve kat te kunnen adopteren, maar dat werd ons geweigerd omdat we niet konden garanderen dat we de poes altijd zouden binnen houden.
De mevr. van de poezenboot verwees ons wel door naar het asiel in Evergem. Ze zei ons dat ze daar niet zo nauwkeurig de regels volgden. Daar zouden ze niet eisen om de poes binnen te houden.

Toen we aan het asiel in Evergem aankwamen, hebben we heel sterk getwijfeld om binnen te gaan omdat het er zo slordig en vies uitzag.
Maar onze 2 kinderen waren mee, en we wilden hen niet nogmaals terleurstellen na de poezenboot.

Het asiel binnen ziet er inderdaad ook niet al te netjes uit. Wat een verschil met de nette poezenboot die we een half uur eerder hadden bezocht! (Er zat een poes in een soort vangkooi, een hondenkooi stond bovenop een hok met konijntjes...)

Er werd ons een kattinnetje getoond. De juiste leeftijd kon men niet zeggen. Ik schat een maand of 5. Aan elk individueel hok hing een bakje met het vaccinatieboekje. Ik hoop nu maar dat dit klopt...
Onze kindjes waren direct verkocht, we betaalden 15euro, kregen een document voor 14dagen proefperiode en we hebben het poesje nu hier thuis zitten.
Het poesje is niet steriel, maar dat daar zullen we zelf voor zorgen.
We kregen een grote zak Friskies en een startvoorraad kattenbakvulling.

Het diertje heeft natuurlijk tijd nodig om te wennen, maar ze spint al en komt op de schoot zitten als we ons zelf op de grond zetten, dus dat komt wel goed.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat we dit diertje een lang en gelukkig leven kunnen bezorgen...

Ayesha
Ayesha
  • 997 berichten

#34 Geplaatst 30 december 2011 - 10:18

Echt gruwelijk dat zoiets in stand blijft hier in België (een beschaafd Westers land?).  Je mag er gewoon niet aandenken hoe het eraan toegaat in Oostbloklanden, China....  Dat is het dan nog vele malen erger, daar hebben ze plezier in het doen afzien van een dier.

Ik voel me zo machteloos, klein en ongelooflijk beschaamd dat ik een mens ben.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 30 december 2011 - 10:25

Wat erg allemaal. Ze zouden het moeten sluiten. Gelukkig Pitouke heb je er één kunnen redden. Ocharme die dieren. :cry:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#36 Geplaatst 30 december 2011 - 10:34

Pitouke zei:

o, ik schrik van al deze commentaren...

Wij gingen vandaag op zoek naar een poes. We dachten op de poezenboot een lieve kat te kunnen adopteren, maar dat werd ons geweigerd omdat we niet konden garanderen dat we de poes altijd zouden binnen houden.
De mevr. van de poezenboot verwees ons wel door naar het asiel in Evergem. Ze zei ons dat ze daar niet zo nauwkeurig de regels volgden. Daar zouden ze niet eisen om de poes binnen te houden.

Toen we aan het asiel in Evergem aankwamen, hebben we heel sterk getwijfeld om binnen te gaan omdat het er zo slordig en vies uitzag.
Maar onze 2 kinderen waren mee, en we wilden hen niet nogmaals terleurstellen na de poezenboot.

Het asiel binnen ziet er inderdaad ook niet al te netjes uit. Wat een verschil met de nette poezenboot die we een half uur eerder hadden bezocht! (Er zat een poes in een soort vangkooi, een hondenkooi stond bovenop een hok met konijntjes...)

Er werd ons een kattinnetje getoond. De juiste leeftijd kon men niet zeggen. Ik schat een maand of 5. Aan elk individueel hok hing een bakje met het vaccinatieboekje. Ik hoop nu maar dat dit klopt...
Onze kindjes waren direct verkocht, we betaalden 15euro, kregen een document voor 14dagen proefperiode en we hebben het poesje nu hier thuis zitten.
Het poesje is niet steriel, maar dat daar zullen we zelf voor zorgen.
We kregen een grote zak Friskies en een startvoorraad kattenbakvulling.

Het diertje heeft natuurlijk tijd nodig om te wennen, maar ze spint al en komt op de schoot zitten als we ons zelf op de grond zetten, dus dat komt wel goed.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat we dit diertje een lang en gelukkig leven kunnen bezorgen...

Dit snap ik echt niet. Als Evergem zo slecht is, waarom wordt er dan naar door verwezen?Waarom verwijs je door naar een asiel dat zich niet aan alle regels houdt :trance: ?

Ik wens je veel liefde van je poesje. Ik zou je misschien aanraden naar de da te gaan om het katje even te laten checken. Niet omdat ik het asiel niet vertrouw, maar omdat dat me altijd nuttig lijkt. En misschien ook even denken aan ietwat meer kwalitatief voedsel.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#37 Geplaatst 30 december 2011 - 10:47

ja, ik snap dat ook niet. waarom een asiel dat je niet vertrouwd aan klanten helpen en zo hun voortbestaan steunen...

persoonlijk heb ik het ook moeilijk met dat je de kat binnen moet houden of je krijgt er geen mee. woon je soms aan een drukke straat? als je al een aantal katten kwijt bent door een ongeluk, dan snap ik de reaktie wel. Maar uiteindelijk is dat een afweging die ieder maakt naar waar ze wonen. de meeste katten vermijden eigenlijk het oversteken van drukke straten. Vooral jonge katten en open katten sneuvelen vaak in het verkeer.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#38 Geplaatst 30 december 2011 - 11:51

In Gent kennen ze ook 'De ton' hoor.
Zelf gezien. :evil: :trance:

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 30 december 2011 - 11:54

Eragon zei:

Dit snap ik echt niet. Als Evergem zo slecht is, waarom wordt er dan naar door verwezen?Waarom verwijs je door naar een asiel dat zich niet aan alle regels houdt :trance: ?

Ik wens je veel liefde van je poesje. Ik zou je misschien aanraden naar de da te gaan om het katje even te laten checken. Niet omdat ik het asiel niet vertrouw, maar omdat dat me altijd nuttig lijkt. En misschien ook even denken aan ietwat meer kwalitatief voedsel.

wea zei:

ja, ik snap dat ook niet. waarom een asiel dat je niet vertrouwd aan klanten helpen en zo hun voortbestaan steunen...

persoonlijk heb ik het ook moeilijk met dat je de kat binnen moet houden of je krijgt er geen mee. woon je soms aan een drukke straat? als je al een aantal katten kwijt bent door een ongeluk, dan snap ik de reaktie wel. Maar uiteindelijk is dat een afweging die ieder maakt naar waar ze wonen. de meeste katten vermijden eigenlijk het oversteken van drukke straten. Vooral jonge katten en open katten sneuvelen vaak in het verkeer.

De beschuldigingen zullen wel weer in het rond vliegen, dus ik zal het houden op een krantenartikel, vrij voor iedereen te lezen:
'De overheid sluit de ogen voor die mistoestanden' (Gent) - Het Nieuwsblad

En toch wordt er nog naar doorverwezen (veelvuldig).

Bewerkt door arifiene, 30 december 2011 - 11:56.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#40 Geplaatst 30 december 2011 - 12:02

Wat?
Ze dient er klacht tegen in en dan stuurt ze mensen er daar door? :trance: :trance: :trance: :trance:
Snap dit niet goed hoor, sorry.
Maar dat zal dan weer aan mij liggen zeker. :trance: :trance: :trance: :trance:

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#41 Geplaatst 30 december 2011 - 12:09

Shadow zei:

Wat?
Ze dient er klacht tegen in en dan stuurt ze mensen er daar door? :trance: :trance: :trance: :trance:
Snap dit niet goed hoor, sorry.
Maar dat zal dan weer aan mij liggen zeker. :trance: :trance: :trance: :trance:

Juist, die brug kan mijn geheugen niet maken, tenzij men wenst dat mensen met hun ogen open in hun ongeluk lopen en dat vind ik persoonlijk ook niet kunnen.

Guest_Pitouke_*
Guest_Pitouke_*

#42 Geplaatst 30 december 2011 - 15:32

Hallo,

Het was zeker niet mijn bedoeling de mensen van de Poezenboot aan te vallen, ik ben gewoon op zoek gegaan naar info ivm het asiel van Evergem omdat we het daar toch niet echt proper vonden.
En toen kwam ik al die negatieve commentaren tegen, daar schrok ik van...

Pitou ligt hier rustig in de zetel te slapen, het is een rustig katje.
We zijn zeker van plan om ermee naar de dierenarts te gaan na nieuwjaar om een algemene controle en afspraak voor sterilisatie.

We wonen in een rustige woonwijk, toch is onze vorige poes door een aanrijding gestorven. Ze was 6jaar. De kindjes hebben erg getreurd.

Ik hoop dat we Pitou lang kunnen houden.
Welk voer raden jullie aan?

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#43 Geplaatst 30 december 2011 - 15:47

Pitouke zei:

Hallo,

Het was zeker niet mijn bedoeling de mensen van de Poezenboot aan te vallen, ik ben gewoon op zoek gegaan naar info ivm het asiel van Evergem omdat we het daar toch niet echt proper vonden.

We zijn zeker van plan om ermee naar de dierenarts te gaan na nieuwjaar om een algemene controle en afspraak voor sterilisatie.

We wonen in een rustige woonwijk, toch is onze vorige poes door een aanrijding gestorven. Ze was 6jaar. De kindjes hebben erg getreurd.

Geen commentaar op jou hoor Pitouke, integendeel, ik wens je echt veel jaren met je kat. Ik versta Poezenboor gewoon niet.

De dierenarts was een tip, zoals gezegd zou ik dat altijd doen. Heb ik ook gedaan met mijn HTK'ers en raskatjes. Eerste check zoals tenperatuur, oogjes, oren, wormen enz.

Qua voer is het een beetje aan jou om te zien wat je wil. Goede merken vind je in de regel niet echt in de Delhaize, Colruyt enz. Hoewel sommige katten het perfect doen op bijvoorbeeld Fit 32. Dierenartsen raden veelal Hills en Royal Canin aan. Geen slechte merken, sommige katten doen het er zeer goed op en verkrijgbaar in de meeste dierenwinkels. Persoonlijk verkiezen velen waaronder ikzelf voeder met zo weinig mogelijk granen in en zo veel mogelijk proteinen. Merken zoals Orijen, Greenfish en anderen (er zullen nog reacties komen of kijk eens rondop dit forum onder de titel voeding) vind ik persoonlijk beter maar kan je eigenlijk hoofdzakelijk kopen op internet of op kattenshows. Kijk eens rond op Zooplus.nm, goede website vind ik persoonlijk. Geef je kat ook voldoende goede natte voeding of nog beter rauw vlees of misschien enkel rauw vlees. Als je kiest voor enkel rauw moet je wel even goed door de specifieke rubrieken van dit forum gaan want zonder goede begeleiding heeft je kat al gauw tekorten.
En zorg voor een drinkwaterfontein.

Bovenstaande voeding en waterfontein kost een beetje meer maar geloof me, ze zijn de kosten echt waard want ze zullen zorgen voor een gezonderen kat (al speelt het geluk hier spijtig genoeg ook een grote rol) en dus tenzij tegenslag minder dierenartskosten.

Of je je kat al dan niet wil binnenhouden is jouw keuze. Ik zou ze weliswaar niet te snel buiten laten en als je ze buiten laat moet je natuurlijk rekening houden met de gevaren. Juist omwille van die gevaren heb ik besloten mijn tuin te omheinen zodat ze buiten kunnen maar niet op straat.

Succes

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 30 december 2011 - 15:50

Pitouke zei:

Hallo,

:duim: dat je er na Nieuwjaar mee naar de DA gaat, een goede checkup kan nooit kwaad he en  kan je inderdaad een datum prikken voor castratie...

Voer: indien mogelijk  liefst rauw (niet alle katten lusten dit graag) of voer met zo'n hoogst mogelijk gehalte aan vlees. Goede  merken natvoer zijn oa. Almo Nature, Bozita, Amonida, ... Droogvoer: Almo Nature,  Royal Canin en nog vele andere bij het topic Voeding kan je heel veel informatie vinden over goed voer voor katten.

Guest_poezenboot Gent_*
Guest_poezenboot Gent_*

#45 Geplaatst 30 december 2011 - 15:51

wij sturen geen mensen door naar het asiel Meetjesland.  Het moet toch even gedaan zijn met leugens over de poezenboot te schrijven.  Ik vraag me af wat de bedoelingen daarvoor zijn.