Spring naar inhoud

- - - - -

Light droogvoer?of graanvrij?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 04 december 2011 - 16:01

Hebben jullie ervaring met Light droogvoer? eten ze meer van de light of gewone droogkorreltjes?

Had RC sterilised Rc meegekregen van de schoonmama en had een kleine hoeveelheid op een bordje gedaan. Moby was niet te houden hij at het op alsof hij terug natvoer kreeg :d . Daarom begin ik te twijfelen om een grote zak van 10 kg light te kopen en te mengelen met andere ( Porta 21, sanabelle, Hills)

Een zak van 10 kg lijkt me enorm schappelijk van prijs. Maar zou eerst wel moeten weten of ze met die light voldoende hebben of Moby niet meer honger gaat krijgen ???

Is Light ook een betere optie om hen op gewicht te houden of is het graanvrije even goed als light?

Bewerkt door Minneke, 06 december 2011 - 21:59.

Geplaatste afbeelding

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 04 december 2011 - 16:09

heb ook al gelezen over voedingverrijkers geven wat is dit precies??? :oops:
Geplaatste afbeelding

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 04 december 2011 - 16:41

Minneke zei:

of is dit andere benaming voor light voeding? Sorry dat ik het niet weet :LOL:
Geplaatste afbeelding

Sjalot
Sjalot
  • 128 berichten
  • 8 katten

#4 Geplaatst 04 december 2011 - 17:44

Minneke zei:

Voedelverrijkers zijn van die spelletjes waar je brokjes indoet zodat ze moeten 'werken' voor hun voer.
Bijvoorbeeld deze: Kattenspeelgoed goedkoop bij zooplus: SlimCat Voerbal
Kattenspeelgoed goedkoop bij zooplus: Cat Activity Fun Board
Denkspeelgoed voor katten goedkoop bij zooplus: Catit Design Senses Voer Labyrinth

Je kan ze ook zelf maken. Bijvoorbeeld allemaal legen rollen van de keukenpapier op elkaar plakken en daar de brokjes in doen.
Of een doos met propjes papier en daar brokjes tussen gooien.
Of een schoenendoos dichtmaken. Paar gaten erin waar alleen een poot door kan en dan de brokjes erin.
Groetjes van Charlotte

6 Maine Coons & 2 Heilige Birmanen

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 05 december 2011 - 19:47

Iemand ervaring met de Rc light 40?

Bewerkt door Minneke, 05 december 2011 - 19:47.

Geplaatste afbeelding

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 05 december 2011 - 19:50

Sjalot zei:

Voedelverrijkers zijn van die spelletjes waar je brokjes indoet zodat ze moeten 'werken' voor hun voer.
Bijvoorbeeld deze: Kattenspeelgoed goedkoop bij zooplus: SlimCat Voerbal
Kattenspeelgoed goedkoop bij zooplus: Cat Activity Fun Board
Denkspeelgoed voor katten goedkoop bij zooplus: Catit Design Senses Voer Labyrinth

Je kan ze ook zelf maken. Bijvoorbeeld allemaal legen rollen van de keukenpapier op elkaar plakken en daar de brokjes in doen.
Of een doos met propjes papier en daar brokjes tussen gooien.
Of een schoenendoos dichtmaken. Paar gaten erin waar alleen een poot door kan en dan de brokjes erin.

om zulke attributen aan te kopen ga ik me niet aan wagen want mijn katten hebben in speeltjes ook heel weinig intresse, liever een kostenloze papieren zak of doos dan een duur speeltje dus.... :d
toch avast bedankt voor de info nu weet ik tenminste wat de betekenis is :LOL:
Geplaatste afbeelding

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 06 december 2011 - 22:02

Minneke zei:

Hebben jullie ervaring met Light droogvoer? eten ze meer van de light of gewone droogkorreltjes?

Had RC sterilised Rc meegekregen van de schoonmama en had een kleine hoeveelheid op een bordje gedaan. Moby was niet te houden hij at het op alsof hij terug natvoer kreeg :d . Daarom begin ik te twijfelen om een grote zak van 10 kg light te kopen en te mengelen met andere ( Porta 21, sanabelle, Hills)

Een zak van 10 kg lijkt me enorm schappelijk van prijs. Maar zou eerst wel moeten weten of ze met die light voldoende hebben of Moby niet meer honger gaat krijgen ???

Is Light ook een betere optie om hen op gewicht te houden of is het graanvrije even goed als light?

vecht nog steeds een beetje met de vraag hoe het verschil zit met graanvrij en light voeding voor een goed gewicht van de kat???
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.439 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 06 december 2011 - 22:52

Waarom wil je light geven? Dat is in principe niet nodig als je kat voldoende beweegt. Of het gezond is kan ik je niet zeggen. Graanvrij is zeker niet slecht, maar het is altijd zoeken wat de kat lust (en verdraagt). Er zijn genoeg katten die voer krijgen met graan doordat de baasjes bijvoorbeeld even financieel niet in staat zijn duurdere voeding te kopen. En als de katten daar geen last van hebben, tja, wie verbiedt je dan het te blijven geven.

Rauwe voeding is nog steeds (in mijn ogen) de natuurlijkste en gezondste manier. Het leunt het dichtst aan bij de behoeften van een kat.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 20 december 2011 - 13:41

ligjt omdat prutske sinds een paar weekjes aangekomen is. sinds gisteren hebben ze ook light RC.

de graanvrije van porta, hills en sanabelle, applaws lusten ze niet zo ontzettend graag. smilla daarentegen wel maar dat is dan terug minder goed qua voeding. Pruske smult avast van de light. Als de mengeling op is ga ik wellicht ook de hairball Rc ook kopen voor Moby.

Het graanvrije heeft alvast hier niet echt een succes.
Geplaatste afbeelding

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 1.288 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 23 december 2011 - 21:05

Ik gebruik graanvrij al jaren, en al mijn katten zijn prima op gewicht, en hebben dus ook geen  "onzin" light nodig.

Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding