Spring naar inhoud

- - - - -

Langs beide kanten

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 07 juli 2009 - 12:20

Vanmorgen stond ik op met een humeurtje.
Sillas heeft iets nieuws gevonden en als ik volgens meneertje wit te lang in mijn slaapkamer lig te stinken, gaat hij aan mijn deur kloppen met zijn pootjes. Ik negeren en gewoon verder blijven liggen tot de wekker afliep om 7.30u.
Ik stond op en gaf de poezeltjes eten om daarna zelf mijn onbijt te nemen.
Al snel kreeg ik een :misselijk: gevoel toen ik een plas braaksel (denk ik) op de grond zag liggen. OK, opgekuist en niets aan de hand.
Tot ik in het bergkot kwam om de kattenbak uit te kuisen en daar NAAST de kattenbak OP mijn dweil een platte str :censored: nt zag liggen.
Dweil gewoon zonder twijfelen in de vuilbak buiten gesmeten...

Dit gebeurt hééééél af en toe en maak mij dan ook niet echt ongerust, want ze waren beiden actief en speels zoals gewoonlijk.
Als katten last hebben van een haarbal, kan het dat dit niet alleen braken tot gevolg heeft, maar dat dit ook wat werking heeft op hun darmen, waardoor ze wat diarree hebben?

Los daarvan: Daarna was ik in de slaapkamer bezig waar het volgens het vriendje verboden terrein is voor de poezels, maar ik neem dat niet zo nauw en laat ze toch binnen als hij er niet is :x
Toen ik ze wilde lokken met snoepjes om ze terug uit de slaapkamer te bannen, kwam er maar één poezel af. HEEL RAAR, want schudden met snoep = :trance: snel komen voor de poezels. Ik al een beetje in paniek waar mijn lieve Melvin was (ook al kon hij niet ver gelopen zijn ;) , want alles was dicht). Hoor ik daar plots een gemiauw uit de kleerkast komen :louche:
Melvin heeft geluk dat ik hem nog gezocht heb vooraleer ik vetrokken ben naar het werk, want anders ging het geen zo'n toffe dag worden voor hem.

Het was dus al een bewogen voormiddag voor mij. Ik blijf het positief zien, want ondanks de diarree moet ik zeggen dat de cat's best zeer goed zijn werk heeft gedaan. Momenteel liggen de korrels al 2 dagen in de kattenbak en schep ik elke dag de strontjes uit en heb ik nog niets moeten bijvullen. Terwijl met extreme classic moest ik regelmatig wat bijvullen, omdat ik soms meer moest uitscheppen dan nodig als de brokjes uit elkaar vielen.
De uitloop is hetzelfde, maar door grotere brokken valt het beter op en liggen ze soms ook in de woonkamer verspreid. Dat was wel iets minder met de classic, maar dat is het minste van mijn zorg :)

Bewerkt door Mieke'tje, 07 juli 2009 - 12:30.

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 07 juli 2009 - 12:25

Wat een verhaal zeg!
Van een haarbal kunnen ze inderdaad diarree krijgen... Willow had onlangs last van een haarbal, en heeft toen ook even last gehad van diarree. Een keer de haarbal eruit was, was ook de diarree weg. ;)

Trouwens inderdaad een geluk dat je Melvin nog gevonden hebt in de kleerkast, want denk dat jouw ontdekking vanavond ook niet zo leuk zou zijn hoor... Dan zou het vast niet enkel het dweil geweest zijn waar iets aan hing te stinken. ;)
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 07 juli 2009 - 12:28

Ja, ook waar :)
Ik had nog niet zo ver gedacht. Ik was van de veronderstelling dat Melvin dat zou ophouden voor mij :d
OK, ik dacht het al dat diarree en haarbal een combinatie zou hebben. Het is inderdaad een lang verhaal (misschien wat te lang :oops: ).
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 07 juli 2009 - 20:56

En alsof ik vanmorgen nog niet genoeg uitwerpselen heb gezien, heeft er vandaag ook nog eens een vogel twee protten op mijn vooruit achtergelaten...en dan nog niets gewonnen vandaag :louche:
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#5 Geplaatst 07 juli 2009 - 20:58

haha! Het was duidelijk jou dag niet vandaag!

gelukkig krijg je morgen weer een nieuwe dag, nieuwe kansen :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 07 juli 2009 - 21:04

Als ik mijn dag evalueer kan ik er wel mee lachen hoor. Laat ons zeggen; shit happens and it doesn't come alone :d
Ben al lang blij dat het niet op mijn nr.5 van mijn laptop was :LOL:
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#7 Geplaatst 07 juli 2009 - 21:15

:ha :ha
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 07 juli 2009 - 21:20

:ha :ha :ha Sorry vond dat van die vogels best grappig hoe je het beschreven hebt. Het zijn zo van die dagen dat alles tegelijk gebeurt. Hopelijk is je schat snel beter. Bébé heeft hier deze voormiddag ook zijn snoepjes terug overgegeven plezant is wat anders natuurlijk. Nu heeft hij al lang terug flink gegeten.  Geef je schatje snel een dikke knuffel dat geneest alles alé toch bijna.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 07 juli 2009 - 22:10

Die poezels waren deze ochtend al opnieuw springlevend en kiplekker. Het was ik die wat minder goed maaggevoel had na het zien van zoveel uitstoting van het lichaam op mijn 'nuchtere' maag :d
Ik denk dat er een poezel last had van een haarbal, want alles lijkt terug in orde hier.
Geplaatste afbeelding

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#10 Geplaatst 07 juli 2009 - 23:19

Fijn dat het beter gaat :thumb:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 08 juli 2009 - 10:56

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 08 juli 2009 - 11:08

Fijn dat het weer in orde is met de poezels. En ik zou ook last gekregen hebben van mijn maag na het zien van zoveel "sh*t" hoor... O:)
Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 11 juli 2009 - 12:11

Mieke zei:

Als ik mijn dag evalueer kan ik er wel mee lachen hoor. Laat ons zeggen; shit happens and it doesn't come alone :d
Ben al lang blij dat het niet op mijn nr.5 van mijn laptop was :LOL:

En ik lees dit topic nu pas :ha :ha :ha

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 11 juli 2009 - 12:13

Ik voeg mij al af waar blijft Mobius toch. Zij zou zich hier zo goed voelen in dit herkenbaar gebeuren ;)
Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 11 juli 2009 - 13:30

Mieke zei:

Ik voeg mij al af waar blijft Mobius toch. Zij zou zich hier zo goed voelen in dit herkenbaar gebeuren ;)

:ha :ha :ha
Wel leuk dat er aan mij gedacht wordt :ha

Heb het de laatste tijd wat druk gehad en was zo ontzettend moet s'avonds dat ik niet tot helemaal beneden aan het forum kwam :mrgreen:
Nudadelijk moet ik ook weer gaan werken :cry:
ben niet gewend om weekends te doen dus zie het helemaal niet zitten. Was liever hier in mijn pyama op het forum blijven kletsen :cry: