Spring naar inhoud

- - - - -

Cattery Of Mistery Angel

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
NiennaTasartir
NiennaTasartir
  • 438 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 06 december 2011 - 15:18

Hallo,

Heeft iemand ervaring, of kennis, van deze cattery?
Maine Coon Cattery of Mistery Angel

Ik heb er een zwart Main Coon kattinnetje zien staan die nog vrij zou zijn...
Nederlandse Startpagina van cattery Mistery Angel

En natuurlijk, voor ik er helemaal voor val, toch maar even informeren of die mensen goed bezig zijn :-)

Alvast bedankt voor de info!

Nienna
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 06 december 2011 - 15:32

Dag Nienna, ik ken ze niet en als ik zo zie op de site doen ze wel hun testen dat is al een +plus :) , al weet ik niet dat bij Coons beter ook getest wordt via echo want zij doen het alleen via dna en precies eenmalig, bij de brit moet er jaarlijks via echo getest worden, toch zeker voor hcm!
Ik zou gewoon die mensen contacteren, vragen wat je wilt weten en vraag ook of dat je eens op bezoek mag komen en dan zie je al heel veel o.a. hoe dat de katjes leven, hoe sociaal ze zijn, leven ze in kooien of vrij in huis, zijn ze ziek, zijn ze gezond enz...
Je kan en mag het hier vragen maar soms moet je ook opletten want niet iedereen is even eerlijk door een ruzie of zo, ja de kattenwereld is een apart wereldje, gewoon met je eigen ogen gaan kijken en zeker eens vragen of je de testen mag inkijken!

Veel succes en hou ons zeker op de hoogte als je een kitten adopteert! ;)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 06 december 2011 - 15:33

Ik heb niet goed gelezen :oops: ze doen het wel via echo maar jaarlijks dat weet ik niet?

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 06 december 2011 - 15:43

De cattery is al jaaaaaren bezig (denk zelfs nog sinds ergens eind de jaren '90) met het fokken van maine coons. Zelf heb ik geen ervaring met deze cattery, maar ik weet dat hun ondertussen castraatkater Max ooit nog dekkater geweest is voor 1 of 2 nestjes bij de cattery waar onze twee coonkerels vandaan komen. Dat waren in elk geval heel mooie kittens.
Ik ben er ook van overtuigd dat als het er niet netjes aan toe zou gaan, dat die mensen hun poes nooit daar zouden achtergelaten hebben bij de dekkater, dus denk niet dat de katten er in kooitjes gehouden worden ofzo. ;)
Ze testen in elk geval wel, dat weet ik. Maar verder kan ik je ook geen info geven. Best eens de mensen zelf bellen of mailen en eventueel eens langs gaan?
Geplaatste afbeelding

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#5 Geplaatst 06 december 2011 - 18:35

Is een prima cattery die inderdaad al jaren bestaat , ze doen alle nodige testen en hebben prachtige katten ,
onze kater Darvo is een kleinzoon van deze cattery ,

NiennaTasartir
NiennaTasartir
  • 438 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 06 december 2011 - 19:43

Super, Bedankt voor de info.
Ik heb een mailtje gestuurd om wat meer info te krijgen, over karakter en natuurlijk, niet onbelangrijk... de prijs. En om zeker te zijn dat ze nog vrij is, alvorens ik begin te dromen :d
Geplaatste afbeelding

magali
magali
  • 295 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 06 december 2011 - 20:41

Heb ook eens bij deze cattery geweest omdat ik toen een mooi wit katje gezien had. waar ik dan niet voor gekozen had ivm met doofheid enzo bij  witte te fokken enzo en aangezien ik nog maar begin heb ik besloten om te wachten met wit)
Ze heeft zeer veel info gekregen van die mevrouw en is een zeer lieve dame. wou mij ook direct helpen wanneer ik nog vragen enzo had bij het starten van mijn cattery.
Heb er dus zelf nog geen katje van gehaald maar kan niets verkeerd zeggen van de cattery.
ze heeft ook zeer mooie katjes :love3:
Geplaatste afbeelding

Guest_Lizz the Blizz_*
Guest_Lizz the Blizz_*

#8 Geplaatst 20 januari 2012 - 20:48

Grappig toeval dat ik deze vraag hier tegenkom, omdat wij net het desbetreffende poesje in huis gehaald hebben. :)

Kwestie dat andere mensen die met vragen over deze cattery zitten weten waar ze aan toe zijn wil ik toch even mijn ervaring delen.

Al onze Coontjes zijn van bij Catherine (de fokster in kwestie) gekomen en we hebben een zeer goede band met haar. Ze informeert op heel regelmatige basis naar haar kittens en staat ons bij met raad en daad, ook op de moeilijke momenten. Haar katten leven allemaal gewoon in huis, heel haar woonkamer en slaapkamers boven zijn ingericht in teken van de cattery. Ook haar dekkaters hebben een verwarmd verblijf en krijgen iedere dag uitgebreid aandacht, ze heeft echt enorm veel liefde voor al haar beestjes.

Behalve een kitten (Massimo) 2,5 jaar geleden haalden we bij haar ook een van haar kastraten (Charly Chaplin). Ze was er erg aan gehecht, maar hij ging niet goed samen met haar andere katers en dat veroorzaakte veel stress. Door echt brute pech (geen ziekte, maar waarschijnlijk iets scherps gegeten) is Charly in december overleden, en dat was en is een enorm moeilijke periode voor ons beide.

Toen hebben we Chagalli bij haar opgehaald om het verlies wat te verwerken, en dat is het poesje dat begin december dus nog beschikbaar was. :)

Kort gezegd heb ik dus eigenlijk geen enkel slecht woord over deze cattery, absoluut een aanrader!

NiennaTasartir
NiennaTasartir
  • 438 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 20 januari 2012 - 21:08

wat super dat jullie Chagali bij jullie hebben :-)
Ik ben benieuwd om de verdere vorderingen van haar te volgen.
Post maar véél foto's ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_Lizz the Blizz_*
Guest_Lizz the Blizz_*

#10 Geplaatst 20 januari 2012 - 21:28

Zal ik zeker doen! Ik heb een album met wat foto's van mijn lieverds online gezet, en die zal ongetwijfeld wel nog aangroeien naargelang ze groter wordt. Het is echt een heerlijk poesje, en we genieten enorm van haar dolle fratsen. Hopelijk zal je via deze weg nog wat kunnen meegenieten. :)

Guest_Hexxus_*
Guest_Hexxus_*

#11 Geplaatst 21 juni 2012 - 18:56

Onze MC komt ook van deze Cattery, is inderdaad een zeer lieve dame, die echt wel volop bezig is met haar katten.

Wij waren nog volledig nieuw in de wereld van de raskatten en wilden echt een GROTE kat, en zijn via website's op haar Cattery terecht gekomen.

We zijn eens langs geweest, en direct super veel informatie gekregen omtrent onderhoud van MC's.

Wij zijn alleszins tevreden over deze Cattery.
Mocht het er ooit van komen, zullen we terug naar daar gaan om nog ene te kopen.