Spring naar inhoud

- - - - -

Poes in bad

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 07 juli 2009 - 13:06

Hoe frekwent mag je eigenlijk een Ragdoll wassen? Onze direnarts zei dat ze , als je ze vaak wast ze snel klitten krijgen. We hebben Mimi vorige maand in bad gezet. De pluisjes tussen haar pootjes en haar billen zijn nu toch weer wat vies.
en heuuuu, zijn er eigenlijk nog poezen die "zweetvoetjes" hebben O:)

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#2 Geplaatst 07 juli 2009 - 13:17

Kan je dat niet bijhouden met een vochtig doekje ofzo.
In bad zetten is toch altijd zo'n gedoe.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 07 juli 2009 - 13:25

Kathleen zei:

en heuuuu, zijn er eigenlijk nog poezen die "zweetvoetjes" hebben O:)

Als de poezen hier een tijdje met de dragon fly gepeeld hebben, dan hebben ze ook zweetvoetjes :LOL: :LOL: , want dan zie ik overal pootafdrukjes op de vloer :oops:
Wat het in bad gaan betrefd, denk ik dat 1 keer op de maand niet te veel is hoor, maar heb er niet echt ervaring mee.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#4 Geplaatst 07 juli 2009 - 15:58

Hier gaat Nina mometeel elke week in bad. ( showklaar maken)
Nina is een pers
Over het algemeen gaan de katten hier 1 keer in de maand in bad.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 07 juli 2009 - 19:23

En een klein vraagje is dat echt nodig om een pers elke week een bad te geven,mijn  perzen heb ik alleen gewassen als ze zich bevuild hadden bv diaree :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#6 Geplaatst 07 juli 2009 - 21:17

Voor de show is het zeker nodig om ze elke week in bad te zetten.
De vacht moet soepel zitten en die moet als het ware vallen, en dat krijg je alleen met een schone vacht.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#7 Geplaatst 07 juli 2009 - 21:34

hier is dit wel afwisselend, Misty is echt geen katje om zonder handschoenen in bad te zetten :d dus was ik haar enkel als het echt nodig is.
Nelson daarentegen komt elke dag vragen of de waterkraan open kan en dan staat meneertje daaronder, zijn vader zou ook een waterrat zijn geweest, tot hiertoe heeft hij geen last van klitten.

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 07 juli 2009 - 22:05

Hier ook stinkvoetjes :misselijk:
Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 11 juli 2009 - 13:05

Ik heb mijn katten nog niet in bad gezet maar blijkbaar ga ik dit met mijn coontjes toch ook moeten doen voor de show. Alleen zie ik het echt niet zitten om dat elke week te doen :trance:
Elke maand eigenlijk ook niet O:)

Van zweetvoetjes heb ik geen last. Dat hebben ze alleen bij stress als ze naar de da moeten bv

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 11 juli 2009 - 14:28

Ik was die smeerpoesjes van mij ook, Taiga en Yumi alsook de kitjes, maar enkel als het nodig is. Blijkt dat het toch wel vrij veel nodig is, bij de kitjes gebeurt het meermaals per week, soms wel elke dag en bij Yumi is het toch ook 2x per maand ofzo dat het nodig is. Ze maken hier helemaal niets van hoor Lies, ik denk dat dit typisch is voor een Ragdoll, die kijken je dan zo aan van "ben je bijna klaar??", maar tegenspartelen gebeurt hier niet
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: