Spring naar inhoud

- - - - -

Fiv en Fip

• Log in om te reageren
69 reacties op dit onderwerp
bluegalaxamoon
bluegalaxamoon
  • 1.983 berichten
  • 10 katten

#16 Geplaatst 13 december 2011 - 17:52

Zelf wou ze het niet laten onderzoeken en was ze zeker van haar stuk.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#17 Geplaatst 13 december 2011 - 17:52

bluegalaxamoon zei:

ja, hij was in shocktoestand en kon niet meer gered worden.
Vond het wel erg dat ze hem direct een spuitje in het hart gegeven heeft zonder hem eerst te verdoven :cry: :cry:
Ben er niet goed van.

djees
normaal verdoven ze altijd eerst!

Wat naar dat je dit hebt moeten meemaken :(

Deze da mag je wat mij betreft op je zwarte lijst zetten. Wat een onbenul. Daar ging ik echt nooit meer naar terug.

Ik zou je ook aanraden om sectie te laten doen, mocht het nog kunnen natuurlijk. dan weet je wat het daadwerkelijk geweest is. Want eerlijk gezegd is fip wat mij betreft een zeer onwaarschijnlijke diagnose

Heel veel sterkte

Bewerkt door ginnie, 13 december 2011 - 17:53.
Reden van bewerken: verwijderen witregels

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

wea
wea
  • 5.928 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 13 december 2011 - 17:53

weer zo'n DA die de mensen onterecht de stuipen op het lijf jaagt....

FIP zelf is niet besmettelijk. Het virus dat FIP geeft, zit is 80-90% van alle katten en toch krijgen er maar vrij weinig FIP.

Wat maakt dat dit virus in FIP veranderd:
1) stress
2) virus stam (sommige muteren meer dan andere)
3) immuunsysteem van de kat (hoe de kat reageert op de mutatie)

het is wel zo dat in en nestje met één fip-katje, je ook verhoogde kans hebt op meer fip katjes omdat de kans groot is dat het hetzelfde virus is en omdat ze ook genetisch gezien hetzelfde immuunsysteem kunnen hebben en dezelfde trigger (stress moment)

maar een diagnose van FIP is niet simpel, tenzij je het kenmerkend dradentrekkend vocht in de buik hebt bij natte FIP.

hier heeft een da mij daar ook eens bang van willen maken, wat achteraf totaal onjuist bleek te zijn...
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

wea
wea
  • 5.928 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 13 december 2011 - 17:54

ik zou ook een andere da zoeken.....

om zo de euthanasie te doen....

Bewerkt door wea, 13 december 2011 - 17:55.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#20 Geplaatst 13 december 2011 - 17:55

is niet helemaal waar wea. Een fip geval in een nest geeft geen verhoogd risico om meer fipgevallen in dat nest te krijgen. Domweg omdat het virus muteert. Een mutatie die altijd anders is. Zelfs bij kittens uit 1 nest (want ja, het kan wel voorkomen natuurlijk dat er meer in 1 nest overlijden aan fip. helaas)

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#21 Geplaatst 13 december 2011 - 17:56

Wat is er verder met de katjes.
Enig idee hoe het katje in de plas water terecht is gekomen? Lopen de diertjes buiten? Hoe is de ontlasting?

Katje met koorts binnenhouden en goed in het oog houden.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#22 Geplaatst 13 december 2011 - 17:56

bluegalaxamoon zei:

Zelf wou ze het niet laten onderzoeken en was ze zeker van haar stuk.

De da was van haar stuk? De da wilde het niet laten onderzoeken?

Lekker dan zeg. Sorry, jouw verdriet is vele malen belangrijker dan haar gevoelens. en dan nog? zo inslapen laten en dan ook nog niet willen onderzoeken wat het is en die uitspraken doen?
Wat zij wil is totaal onbelangrijk.
Wat JIJ wil, dat is belangrijk!

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#23 Geplaatst 13 december 2011 - 17:57

Hier ligt echt mijn mond op de grond. Ongelooflijk wat een dierenarts. Dit is een beul.
Potver, dit zijn echt zaken die NIET kunnen. Daarbij jou ook nog op de stuipen jagen, Wendy heeft gelijk, FIP zelf is niet besmettelijk. Als het aan je d.a. ligt dan zou ze al je katten direct laten afmaken. Heb je je kat mee naar huis teruggenomen? Of is het diertje daar achter gelaten? Als je het mee terug heb, dan wil ik je echt adviseren met klem om het te laten onderzoeken. m.i. zit deze d.a. echt fout. Zomaar een diagnose FIP geven, dat is echt ongehoord.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#24 Geplaatst 13 december 2011 - 18:00

Ik ken niks van dit alles, maar wil je toch veel sterkte wensen en inderdaad, een andere dierenarts zoeken, want in nog andere verhalen die je hier neerschreef over andere katjes die je onlangs hebt verloren vond ik dat je ook niet al te positief was over je DA.

veel sterkte

bluegalaxamoon
bluegalaxamoon
  • 1.983 berichten
  • 10 katten

#25 Geplaatst 13 december 2011 - 18:00

Ze zei dat ze vocht voelde in zijn buik, maar zelf weet ik het niet.

Weer van da veranderen, is al de 4de dit jaar :(

bluegalaxamoon
bluegalaxamoon
  • 1.983 berichten
  • 10 katten

#26 Geplaatst 13 december 2011 - 18:02

jubikelcats zei:

Hier ligt echt mijn mond op de grond. Ongelooflijk wat een dierenarts. Dit is een beul.
Potver, dit zijn echt zaken die NIET kunnen. Daarbij jou ook nog op de stuipen jagen, Wendy heeft gelijk, FIP zelf is niet besmettelijk. Als het aan je d.a. ligt dan zou ze al je katten direct laten afmaken. Heb je je kat mee naar huis teruggenomen? Of is het diertje daar achter gelaten? Als je het mee terug heb, dan wil ik je echt adviseren met klem om het te laten onderzoeken. m.i. zit deze d.a. echt fout. Zomaar een diagnose FIP geven, dat is echt ongehoord.

Het katje die daar is ingeslapen is daar gebleven.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#27 Geplaatst 13 december 2011 - 18:04

het duurt soms even voor je de juiste da hebt gevonden. Misschien kunnen mensen van hier een goeie aanraden?

En eerst een gesprek aangaan met de da, veel vragen stellen. Dan kun je vantevoren een beeld vormen.

Er komt nu veel op je af. En bovenal heb je veel verdriet.
Maak je niet al te veel zorgen om je andere katten. Ten eerste betwijfel ik ten zeerste of dit fip is geweest en ten tweede, al was het dat wel, dan nog lopen je andere katjes vooralsnog niet meer of minder risico dan de mijne! en ik ben de bezorgheid zelf, vraag maar na

heel veel sterkte

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#28 Geplaatst 13 december 2011 - 18:05

Kan je aangegeven dat je je hebt bedacht en toch zelf wil laten begraven c.q. cremeren?

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

bluegalaxamoon
bluegalaxamoon
  • 1.983 berichten
  • 10 katten

#29 Geplaatst 13 december 2011 - 18:07

Sihirci zei:

Wat is er verder met de katjes.
Enig idee hoe het katje in de plas water terecht is gekomen? Lopen de diertjes buiten? Hoe is de ontlasting?

Katje met koorts binnenhouden en goed in het oog houden.

Hij lag in een plas water, waarschijnlijk had hij het drinkbakje omgekanteld want daar zat geen water meer in.

Voor de rest gaan ze niet naar buiten, ontlasting is vast.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#30 Geplaatst 13 december 2011 - 18:08

Oh my oh my :cry: :cry: