Spring naar inhoud

- - - - -

Raskat zonder stamboom - Wat te doen?

• Log in om te reageren
37 reacties op dit onderwerp
Ann&Dirk
Ann&Dirk
  • 2.755 berichten

#31 Geplaatst 12 december 2011 - 10:50

henny zei:

Dat maakt voor heel veel mensen wel uit Wendy.
Men denkt dat een kat met een afstammingsbewijs minderwaardig is :(
Bij de FIFe krijgt b.v. een niet erkende kleur een RIEX nummer (afstammingsbewijs), bij Felikat en Mundikat heet het papiertje dan afstammingsbewijs, in het buitenland Pedigree, niemand die er dan over 'zeurt'.
Je moest eens weten hoe vaak ik het uit moet leggen :evil:

Amai da's inderdaad vervelend!

Nog een laatste vraagje : de volgende keer dat ik naar een show ga moet ik hem dan weer inschrijven in determinatieklasse he?

henny
henny
  • 1.601 berichten

#32 Geplaatst 12 december 2011 - 10:57

Nee...gewoon in de CAP klasse en net wat Wendy eerder schreef, het certificaat wat je gisteren kreeg meenemen.
Mogelijk dat een inschrijfbureau moeilijk gaat doen maar dam stuur je een kopie van het certificaat, het bewijs dat hij voldoet aan de standaard van de Ragdoll.
Henny

Ann&Dirk
Ann&Dirk
  • 2.755 berichten

#33 Geplaatst 12 december 2011 - 11:02

henny zei:

Nee...gewoon in de CAP klasse en net wat Wendy eerder schreef, het certificaat wat je gisteren kreeg meenemen.
Mogelijk dat een inschrijfbureau moeilijk gaat doen maar dam stuur je een kopie van het certificaat, het bewijs dat hij voldoet aan de standaard van de Ragdoll.

Oke bedankt!

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#34 Geplaatst 12 december 2011 - 11:25

henny zei:

Dat maakt voor heel veel mensen wel uit Wendy.
Men denkt dat een kat met een afstammingsbewijs minderwaardig is :(
Bij de FIFe krijgt b.v. een niet erkende kleur een RIEX nummer (afstammingsbewijs), bij Felikat en Mundikat heet het papiertje dan afstammingsbewijs, in het buitenland Pedigree, niemand die er dan over 'zeurt'.
Je moest eens weten hoe vaak ik het uit moet leggen :evil:

Ja, dat is dan weer waar :( Daar snap ik dan echt niets van. Afstammingsbewijs/stamboom. Het is toch maar net welke naam je er aan geeft. Voor mij is het meer een onderscheid tussen een katje waarvan meer van de voorouders bekend is en een foundation of de eerste generaties afstammelingen daarvan. Minderwaardig zeker niet!
(tenzij een keurmeester heeft zitten stoethaspelen en een nieuwe bril nodig heeft. Maar dat ligt dan niet aan de kat, dan is de kat niet minderwaardig, alleen had ik die dan liever niet als stamboekkat van dat ras gezien...... maar dat is dan weer heel wat anders ;) )

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Elfonia
Elfonia
  • 10.253 berichten

#35 Geplaatst 12 december 2011 - 14:17

Ann&Dirk zei:

En Zazzles mist er het materiaal voor hihi.

haha, hier moest ik zo om lachen: "het materiaal" :slach: :slach: Geweldige zin :lachen:

calaquendi
calaquendi
  • 746 berichten
  • 8 katten

#36 Geplaatst 12 december 2011 - 22:45

In TICA kan je met Zazzles enkel showen als HTK.   Als hij er niets mee inzit om te showen en er tegen kan om kooitje in kooitje uit gedragen te worden door jullie en de keurmeesters, loont het ook wel de moeite om eens een TICA show te proberen als HTK.  Er zijn niet zo veel HTK die mee doen, zodat je wel met veel mooie lintjes thuis komt.

Ann&Dirk
Ann&Dirk
  • 2.755 berichten

#37 Geplaatst 22 december 2011 - 02:43

Sorry dat ik nu nog een vraagje stel, maar hij heeft toch geen titel he? Dus gewoon 'Geen Titel' nemen he?

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 1.288 berichten
  • 4 katten

#38 Geplaatst 23 december 2011 - 14:04

nope geen titel

Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding