Spring naar inhoud

- - - - -

Jacko en zijn muizen(speelgoed)

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 12 december 2011 - 13:19

Onze jongen heeft als lievelingsspeelgoed zijn plastieken muisjes, die grijzen harde, die piepen wanneer je er in knijpt, die snel hun staart kwijt geraken, wanneer hij probeert om ze aan hun staart mee te nemen, maar kom.

Hij is zonder twijfel dol op die muisjes.

Nu, wat gebeurt er wanneer er muizen van uit de tuin in de garage komen schuilen?

Dan heeft Jacko nieuw speelgoed! :evil:

Skadi beet ze vroeger snel dood, en ik was happy, maar Jacko is de baas, en muizen zijn speelgoed, levende muizen zijn nog leuker speelgoed, en mogen bijgevolg niet dood.

Hij neemt ze dus voorzichtig in zijn bekje, loopt naar de ene kant van het huis, laat de muis lopen, spring daar dan enthousiast op af, neemt het héél voorzichtig in zijn bekje, loopt al grommend ("van mij! afblijven!") naar de andere kant van het huis, en... repeat all. :evil:

Met een paar kleine tussenpauzes, waarin Lotte de muis overneemt, even voorzichtig (moet van Jacko) als Jacko, ze 2 stappen verder meeneemt, ze tussen haar pootjes loslaat, en er dan vol overgave tegen blaast (geleerd van Nelleke: naar nieuwe vriendjes moet je blazen!) :louche:

Wanneer we vol wanhoop de muis aan Skadi geven, durft die er niet aankomen (muizen moeten dood voor Skadi, maar het mag niet van grote baas Jacko, dus ze komt er gewoonweg niet aan!), komt Jacko naast haar liggen, en herbegint de jacht op de muis.

't Is erg :( En eender wat je zegt of doet, die muis moet en zal zo lang mogelijk leven, want levende muizen zijn leuker speelgoed, eens dood is er niets meer aan, en verkiest hij zijn plastieken speelgoedmuizen. Katten! :catcurs
Geplaatste afbeelding

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 12 december 2011 - 13:37

Hahahahaha, leuk!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 12 december 2011 - 14:24

:lachen: :lachen: , hopelijk laat hij ze niet allemaal los in huis anders heb je binnenkort een muizenplaag in huis.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 12 december 2011 - 23:15

Die leven buiten in de tuin, maar met het koude weer kruipen ze in de warmte van de garage; mijn vriend heeft er daar 4 gevonden, in een nest, en heeft de katjes daar dan op laten jagen, ik bedoel, heeft de katjes daar dan mee laten spelen. :evil:

Nu, katten zijn jagers he, van mij mogen ze die vangen, liever de kat dan vergif of muizenval die hun onthoofd (maar waarom?! Dan zijn ze sneller dood, ocharme die beestjes), maar dan moeten ze die muizen van mij wel meteen dood doen he! Niet daar nog uren mee spelen :s

En mijn ventje speelt gewoon mee met de kitties he! Ik zei Lotje dat ze moest stoppen met blazen, want dat wanneer ik de muis vast kreeg, de muis gewoon buitengegooid werd. En toen kwam het ventje tussen mij en Lotje staan, om haar te helpen die muis te behouden. Mannen!

We moesten weg, maar toen we terug thuis kwamen, lag de muis halfopgegeten boven in de gang. Cadeau'tje...
Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 15 december 2011 - 12:59

Hahaha :)

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 17 december 2011 - 17:26

Ik zou toch proberen de muis af te pakken hoor, dat heb ik hier al gedaan, jagen ok, doden ok, maar uren spelen en het beestje martelen gewoon voor de lol, niet ok voor mij.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 23 december 2011 - 11:05

Dat is exact mijn idee!

En dan verschijnt het vriendje op't toneel, die tussen mij en de katten in komt staan, om mij tegen te houden "want katten spelen met muizen, dat is de natuur! en anders gaan ze nooit nog muizen willen vangen en is dat mijn schuld!" O:)
Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 3.953 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 23 december 2011 - 15:35

Voodoo brengt vaak levende (of half-levende) muizen mee binnen, en die pak ik haar ook terug af. Dan zet ik ze buiten en geeft ik ze 10 min voorspring voor ik Voodoo terug buiten laat.  :) En Voodoo blijft ze rustig aandragen hoor, het houdt haar echt niet tegen...