Spring naar inhoud

- - - - -

W.F.U. ring keuring

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 13 december 2011 - 21:19

Hallo,

Kan iemand me meer uitleg geven over de WFU ring keuring.
Wat is het juist? Hoe gaat het in zijn werk.
Wat ben je ermee?

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#2 Geplaatst 13 december 2011 - 21:23

Wat je ermee bent, niks. Het is leuk om het een keer te doen.
Wat de WFU ring keuring is, had ik al in het topic op de show van de 1.ITAVC aangegeven

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 13 december 2011 - 21:38

jubikelcats zei:

Wat de WFU ring keuring is, had ik al in het topic op de show van de 1.ITAVC aangegeven

Dat weet ik wel, maar hoe gaat dat in zijn werk.

Ga je zelf met de kat naar de keurmeester, of brengt een steward ze.

Ik heb enkel nog maar onafhankelijk gekeurd, dus geen idee hoe CFA keuring in zijn werk gaat.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#4 Geplaatst 13 december 2011 - 21:47

Achter in de zaal, althans Aan de andere kant van het podium is een stelling opgebouwd. Een flink aantal kooien, welke in een open ring staan. Daarvoor in het midden staat een tafel. De katten die ingeschreven zijn voor de ring worden in de kooi gezet ( nooit 2 katers naast elkaar) De keurmeester die de ring leidt, pakt een kat eruit, zet deze op tafel en verteld voor het publiek waar de kat aan moet voldoen. Wat bij die desbetreffende kat de plus en minpunten zijn. Vervolgens gaat de kat weer terug, tafel schoon en handen schoon. Dan de volgende kat. Wanneer alle katten zijn afgewerkt. Dan gaat de keurmeester langs de kooien, aandacht van de katten trekken e.d. Sommige weet de keurmeester al gelijk dat die niet in de prijzen zal vallen en zal de kaartjes weggehaald worden. Daarna gaat de keurmeester starten met aftellen. Afhankelijk van de hoeveelheid katten dan wordt er een evenredig deel aan prijzen worden uitgekeerd. bv bij 15 katten in de ring, dan wordt er afgetest vanaf 5 naar 1. Er wordt dan vervolgens gezegd, nummer 5,4. vanaf de laatste 3 worden ze voorgesteld en aangegeven waarom ze het worden.
Ik heb een paar keer meegedaan. In een kittenklasse ben ik toen van de 25 kittens van alle rassen ben ik 6e geworden. Ben ook een keer 2e geworden in de volwassen klasse. De poes die toen mee was had in de reguliere keuring, rassenzieger, BIS, BOB en 2e van de BOA van beide dagen. Zo slecht had ik het niet gedaan.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 13 december 2011 - 22:16

Dank je wel jubelcats voor de uitleg.
Het is dus alle rassen door elkaar en tegen elkaar. En iedereen mag dan meeluisteren wat de keurmeester te zeggen heeft.

Ik zal zaterdag eens gaan kijken hoe het er aantoe gaat. Lijkt me interessant om eens te zien.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#6 Geplaatst 13 december 2011 - 22:36

Is ook leuk om een keer meegemaakt te hebben. Gewoon inschrijven ervoor ;)

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 13 december 2011 - 22:38

jubikelcats zei:

Is ook leuk om een keer meegemaakt te hebben. Gewoon inschrijven ervoor ;)

Ik zal mailen met de vraag of ik dat nog kan toevoegen aan inschrijving.
Ik hou je op de hoogte

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#8 Geplaatst 14 december 2011 - 07:18

dat is zeker mogelijk. Zelfs daar op de show kan je nog inschrijven ervoor ;)

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 14 december 2011 - 10:42

Hoe gaat dat dan als je wordt opgeroepen voor je gewone keuring?
Of is de WFU keuring als laatste?

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#10 Geplaatst 14 december 2011 - 11:57

WFU is meestal gedurende de pauze van de keurmeesters. Reguliere keuring gaat voor de ring keuring.
Over het algemeen is de reguliere keuring al afgerond voor de middagpauze.
Bij de laatste deur van deze hal ( verste weg van het podium) hangen papieren waarop vermeld staat al hoeveelste je aan de beurt bent. Altijd handig.

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 14 december 2011 - 13:08

Dank je wel voor de tip.

Ik heb Aither ingeschreven voor de dubbelkeuring. Zo ben ik zekerder dat hij zijn punt heeft. Het is voor mij een lange rit (zo'n 3 uur).
En ik moet voor Groot Europees naar 4 landen. Ik heb Belgiƫ, Nederland en Frankrijk al.

Ik mag meedoen aan de WFUringkeuring. Zo zal mijn dag wel vlot vooruit gaan.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#12 Geplaatst 14 december 2011 - 15:46

Spannend. Hopelijk krijg je puntje en kan hij zijn titel compleet maken.

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 14 december 2011 - 19:01

Ik hoop het ook.
Alleen zit ik erna een beetje vast.
Voor de titel van wereldkampioen moet ik dan naar een ander continent gaan showen. En ik denk niet dat ik dat ga doen.

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 15 december 2011 - 18:57

Is het een grote show?
En is het daar warm in de zaal?

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#15 Geplaatst 15 december 2011 - 19:18

Ik heb het er 2 jaar gelee stervenskoud gehad, alleen ik ben geen goede graadmeter. Door mijn laatste auto ongeluk heb ik het namelijk altijd koud. Alleen als het buiten rond de 25 graden is, dan heb ik het lekker. Op zich is de show redelijk groot, voor een duitse show zeker. Vaak zijn er rond de 200 katten.