Spring naar inhoud

- - - - -

Snotjes

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#1 Geplaatst 09 juli 2009 - 17:02

Onze jongens hebben veel last van snotjes in hun neus dat dan in de neusgaten "vastkoekt". Alle dagen moet ik hun neusje proper maken.
Als ik dan met mijn nagel een over het onderste van het neusgat ga dan heb ik altijd een donker propje mee. Ik heb het eens drie dagen niet gedaan om te zien wat dat geeft, en dan kwam er geen propje maar prop af, dus het gaat niet zomaar vanzelf weg!
Soms hebben ze ook wat plakken aan het bovenste deel van hun neusgat maar dat krijg ik er zo maar niet af, dan heb ik al echt het puntje van een pincet ofzo nodig zodat ik daarmee er eens over kan gaan, dan is dat ook weg.

Doen jullie dit ook met de vinger weg of zijn er hier soms andere zaken voor? ;)

Bewerkt door Hobayni, 09 juli 2009 - 19:17.

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#2 Geplaatst 09 juli 2009 - 17:05

heb hier geen ervaring mee
kan je dus niet helpen

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 09 juli 2009 - 18:04

Ja onze poezen die buiten gaan hebben dat soms ook ik denk dat het gewoon stof en pluisjes zijn ik haal het ook gewoon weg, en zij hebben er precies toch niet echt last van. :)

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 09 juli 2009 - 19:40

Ik heb er ook geen ervaring mee.
Het enigste wat ik heb met Sillas is dat zijn neusbeen (bovenaan) altijd bruin kleurt van te eten. Hoe hij het doet?? Het is een witte poezel dus dat kan je onmiddellijk zien. Ik kuis het regelmatig af met lauw water...
Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#5 Geplaatst 09 juli 2009 - 21:33

casper heeft dat ook , omdat hij geen traanvocht langs zijn neus krijgt maar weg gaat langs zijn oogje

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 10 juli 2009 - 11:51

Ik doe het weg met mijn nagels of met een watje dat ik vochtig gemaakt heb met fysiologisch water.

Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 11 juli 2009 - 13:02

Mijn britse korthaar Alisse heeft dit al van kleinsaf! Ik vond het absoluut niet normaal. Maar de da zag er geen kwaad in.
Ik haal het ook gewoon weg met mijn nagel als het al echt uit haar neus steekt. Ze laat dit echt heel goed doen dus ik denk dat het haar wel deugd doet.
Gisteren ben ik naar een nieuwe da gegaan met Alisse (eentje waar ik goede commentaren had gehoord van Fleterna's Evita hier op het forum)
Alisse had een blaasontsteking dus moest dringend naar de da.
Toen heb ik ook ineens een second opinion gevraagd over haar neusje en gelukkig had ze net zo'n propje in haar neus.
De da zei dat katten soms last hadden van stofjes in hun neus, vooral als ze buiten komen, maar die prop van Alisse vond ze zeker niet normaal.
Door de blaasontsteking van Alisse is haar urine opgestuurd voor testen en ze zei dat ze in die testen (een bepaalde test voor iets) ook zeker een uitleg zou zien voor dat propje.
Maandag zou ze me bellen met de uitslag.
Als er iets uitkomt van dat propje laat ik het hier zeker weten :d

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#8 Geplaatst 14 juli 2009 - 16:26

Mellon heeft dat al sinds hij kleintjes was..zoiets zwart dat aangekoekt zit aan de rand van beide neusgaten. De DA zei ook dat ik dat best gewoon wegwrijf met mijn nagel want met een nat doekje enzo is veel te veel gedoe want dan verschiet hij weer van het natte doekje etc..en met m'n nagel is het des te sneller weg! :LOL:

Guest_Feniks_*
Guest_Feniks_*

#9 Geplaatst 14 juli 2009 - 16:30

Ik haal die prutjes ook weg met mijn nagel, net zoals de oogprutjes :catlick

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 14 juli 2009 - 17:14

toesje heeft dat vooral als ze weer eens een papierneus heeft...
doe ik ook weg met mn nagel dan ^^

Geplaatste afbeelding

Guest_Feniks_*
Guest_Feniks_*

#11 Geplaatst 14 juli 2009 - 17:17

héhé, een papierneus :cat

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 14 juli 2009 - 17:30

jep, dit

Geplaatste afbeelding

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#13 Geplaatst 14 juli 2009 - 18:42

persjes hebben iik vlug kortjes vooral de ooghoeken en soms stapelt dit ook op aan het neusje, om dat het neusje meestal op één lijn staan met de oogjes, als het droge korstjes zijn, durf ik ook gewoon me de vinger in één beweging het proper maken en anders een watje met wat fys serum voor het grotere werk

Ragdollprincess
Ragdollprincess
  • 24 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 05 augustus 2009 - 15:43

Ik heb 2 ragdolls en 1 van hen heeft dit ook al van kleinsaf.
Ook hier probeer ik het gewoon met m'n nagel wat los te peuteren.

Toen we hem als kitten meekregen moest ik nog een tijdje druppels in z'n neusje doen van die mevrouw van de cattery. Ik dacht eigenlijk altijd dat hij daarvan iets "overgehouden" had en daarmee zo'n zwarte dingetjes in z'n neusje had, maar de dierenarts vond dit niets om je zorgen over te maken.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 05 augustus 2009 - 16:31

Hobayni zei:

Onze jongens hebben veel last van snotjes in hun neus dat dan in de neusgaten "vastkoekt". Alle dagen moet ik hun neusje proper maken.
Als ik dan met mijn nagel een over het onderste van het neusgat ga dan heb ik altijd een donker propje mee. Ik heb het eens drie dagen niet gedaan om te zien wat dat geeft, en dan kwam er geen propje maar prop af, dus het gaat niet zomaar vanzelf weg!
Soms hebben ze ook wat plakken aan het bovenste deel van hun neusgat maar dat krijg ik er zo maar niet af, dan heb ik al echt het puntje van een pincet ofzo nodig zodat ik daarmee er eens over kan gaan, dan is dat ook weg.

Doen jullie dit ook met de vinger weg of zijn er hier soms andere zaken voor? ;)

Ik kreeg hier van de dierenwinkel als proefje eens doekjes voor. Ik heb de katten nog nooit zo horen jammeren, volgens mij prikte dat ofzo. Ik heb t probleem met de oogjes en ook t neusje alleen bij Noortje. (bij t neusje vreemd genoeg altijd maar één neusgat, altijd hetzelfde) Ik neem haar op schoot, pak haar in t nekvel (zachtjes) en trek haar koppie dan iets naar achteren
zo kan ze niet tegenstribbelen. Dan doe ik dat met mijn vinger en als t echt vast zit, met mijn nagel. Ze vindt t niet heel erg want ze loopt daarna niet weg ofzo.