Spring naar inhoud

- - - - -

Staking donderdag

• Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
Lilia2055
Lilia2055
  • 4.560 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 20 december 2011 - 14:29

Ja ja het is weer van dat. Staking donderdag in heel België. Mijn voeten ja...ik moet wel naar school, net zoals vele andere naar het werk moeten. En ik hang compleet van het openbaar vervoer af om in gent te geraken.
Daarom had ik besloten om een vriendelijk mailtje te sturen naar m'n docent omdat ik heel moeilijk (lees niet) op school ga geraken. Krijg ik een mailtje terug dat ik maar "inventief" moet zijn en dat ik niets kan inhalen O:) :censored:

Nog iemand die last gaat hebben van de staking?
Geplaatste afbeelding

MiekeV
MiekeV
  • 787 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 20 december 2011 - 14:44

Ik ga er gelukkig geen last van hebben.
Maar toen ik nog studeerde in Gent, en dus ook met de bus en de trein moest pendelen, heb ik dit ook dikwijls voorgehad.
volgens mij wordt er nergens zoveel gestaakt als bij het openbaar vervoer in België...

Ciske
Ciske
  • 699 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 20 december 2011 - 14:48

ik heb er ook last van, ik moet met het openbaar vervoer naar het werk en het ziet er niet goed uit en bij ons op het werk hebben ze ook niet bepaald begrip voor die dingen, wem moeten ook maar zorgen dat we er geraken :cry:
en 30 januari is het alweer zover...

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#4 Geplaatst 20 december 2011 - 15:29

Ik vind het niet slecht dat er gestaakt wordt, hoe erg het ook is voor alle gedupeerden.
Vinden jullie het normaal dat er op pensioenen van iedereen wordt beknibbeld, maar dat er bij de parlementaire niks veranderd?
dat er moet bespaard worden ok, maar dat ze dit dan ook bij hunzelf doen, maar ze willen blijkbaar zelf niets inleveren. Dit kan gewoon niet, dit hoeven we niet te accepteren.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 20 december 2011 - 15:30

altijd spijitg dat de gewone werkmens er moet voor boeten, ikheb geluk woon op 5 minuutjes met de wagen van mijn werk
Geplaatste afbeelding

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.722 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 20 december 2011 - 15:32

hilleke zei:

Ik vind het niet slecht dat er gestaakt wordt, hoe erg het ook is voor alle gedupeerden.
Vinden jullie het normaal dat er op pensioenen van iedereen wordt beknibbeld, maar dat er bij de parlementaire niks veranderd?
dat er moet bespaard worden ok, maar dat ze dit dan ook bij hunzelf doen, maar ze willen blijkbaar zelf niets inleveren. Dit kan gewoon niet, dit hoeven we niet te accepteren.

Neen dat is niet normaal, maar wat denken ze dat er gaat gebeuren wanneer ze staken? Het enige dat je bereikt is dat de reizigers geïrriteerd zijn.

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 20 december 2011 - 15:35

Volgens mij kunnen de stakers beter iedereen gratis laten rijden met trein, tram en bus.  Daar heb je de overheid meer mee zitten dan nu de brave burger te boycotten.  Staken is een recht, maar werken toch ook :heart:
Of je nu voor of tegen bent O:)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 20 december 2011 - 15:35

Thundernimf zei:

Neen dat is niet normaal, maar wat denken ze dat er gaat gebeuren wanneer ze staken? Het enige dat je bereikt is dat de reizigers geïrriteerd zijn.

Ga ik mee akkoord...

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#9 Geplaatst 20 december 2011 - 15:38

Het is niet enkel het openbaar vervoer dat zal staken, ook alle openbare diensten, politie, scholen
maw alle ambtenaren. Normaal hoort openbare radio en tv er ook bij.
als die echt allemaal staken gaat dat een serieuze impact hebben.

Niets doen is ook geen optie. Die politiekers moeten echt  ns wakkergeschud worden.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 20 december 2011 - 15:42

hilleke zei:

Het is niet enkel het openbaar vervoer dat zal staken, ook alle openbare diensten, politie, scholen
maw alle ambtenaren. Normaal hoort openbare radio en tv er ook bij.
als die echt allemaal staken gaat dat een serieuze impact hebben.

Niets doen is ook geen optie. Die politiekers moeten echt  ns wakkergeschud worden.

Zou jij dan de job van Elio di Rupo willen uitoefenen :twisted: Ik vit ook al wel is op hun lonen etc. Tuurlijk moet daar iets aan veranderd worden, daar ontken ik niks. Maar ik zou echt niet in hun schoenen willen staan. Soms zeggen ze tegen mij: "gij moet in de politiek gaan!" euhm neen... Die shit die je soms over jou krijgt.. No thanks!

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 20 december 2011 - 15:43

hilleke zei:

Wie zegt dat ze niet inleveren, meeste maatregelen zijn ook op hun van toepassing hoor, ondermeer de pensioenleeftijd.

Ik kan begrijpen dat er moet gespaard worden, helemaal akkoord, er is geld nodig en iedereen moet zijn steentje bijdragen.

Ik kan de besparingen op bedrijfswagens, hypothecaire leningen, betaaltelevisie enz. allemaal bergijpen, al hebben ze een een heel grote impact op mijn eigen budget. Enige dat ik echt niet begrijp is: waarom de aftrek voor aanvullend pensioen inkorten als we weten dat de pensioenkas voor het wettelijk pensioen binnenkort leeg is, aanvullend pensioensparen zou moeten aangemoedigd worden, voor iedereen ook de middenklasse.

En waar ergens wordt de werkgelegenheid gestimuleerd (afschaffen investeringen in de bouw, notarislonen omhoog getrokken, dienstencheques worden duurder enz.) EN vooral, waarom worden altijd de tweeverdieners het zwaarst getroffen (maatregelen inzake pensioensparen, hypothecaire lening, bedrijfswagens worden interessanter voor mensen met een klein inkomen maar elk koppel dat met twee werkt behoort tot de middenklasse en wordt gepenaliseerd).

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.560 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 20 december 2011 - 15:43

Ik vind het complete zever waarvoor de ambtenaren momenteel willen staken. Ja er gaan dingen veranderen, maar dat moet é. Er moeten maatregelen genomen worden zodat het land niet ten onder gaat. En door te staken lost dat helemaal niets op, want Van Quickenborne zal vrijdag de steun krijgen die hij zoekt, en de hervormingen worden dan toch doorgevoerd.
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#13 Geplaatst 20 december 2011 - 15:47

Lilia2055 zei:

Ik vind het complete zever waarvoor de ambtenaren momenteel willen staken. Ja er gaan dingen veranderen, maar dat moet é. Er moeten maatregelen genomen worden zodat het land niet ten onder gaat. En door te staken lost dat helemaal niets op, want Van Quickenborne zal vrijdag de steun krijgen die hij zoekt, en de hervormingen worden dan toch doorgevoerd.

Dus al die ministerkes mogen zelf vollenbak incasseren, moeten niks inleveren. Maar de gewone man, die het al met héél veel minder moeten stellen, die moeten nog wat meer gaan afgeven van hun loon, pensioen, ...

om over het koningshuis nog maar te zwijgen ....

Dit kan echt gewoon zo niet verder. Niets doen wil zeggen, haal onze zakken nog maar wat verder leeg, want daar zijn ze nu supergoed mee bezig.

En we zullen ns zien vrijdag hoeveel ze weer aan music for life zullen geven. En dan moeten ze besparen.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 20 december 2011 - 15:48

Eragon zei:

Wie zegt dat ze niet inleveren, meeste maatregelen zijn ook op hun van toepassing hoor, ondermeer de pensioenleeftijd.

Ik kan begrijpen dat er moet gespaard worden, helemaal akkoord, er is geld nodig en iedereen moet zijn steentje bijdragen.

Ik kan de besparingen op bedrijfswagens, hypothecaire leningen, betaaltelevisie enz. allemaal bergijpen, al hebben ze een een heel grote impact op mijn eigen budget. Enige dat ik echt niet begrijp is: waarom de aftrek voor aanvullend pensioen inkorten als we weten dat de pensioenkas voor het wettelijk pensioen binnenkort leeg is, aanvullend pensioensparen zou moeten aangemoedigd worden, voor iedereen ook de middenklasse.

En waar ergens wordt de werkgelegenheid gestimuleerd (afschaffen investeringen in de bouw, notarislonen omhoog getrokken, dienstencheques worden duurder enz.) EN vooral, waarom worden altijd de tweeverdieners het zwaarst getroffen (maatregelen inzake pensioensparen, hypothecaire lening, bedrijfswagens worden interessanter voor mensen met een klein inkomen maar elk koppel dat met twee werkt behoort tot de middenklasse en wordt gepenaliseerd).

De middenklasse wordt het hardst getroffen! Dat is echt niet normaal... De gewone werkende mens zal meer moeten betalen, rechtstreeks of onrechtstreeks (vb.: afschaffing premies voor energiezuinige aankopen zoals een condensatieketel (daar gaat ons plan :( )). De bouw en auto-industrie zal het ook hard te verduren krijgen :(

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.722 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 20 december 2011 - 15:51

hilleke zei:

Dus al die ministerkes mogen zelf vollenbak incasseren, moeten niks inleveren. Maar de gewone man, die het al met héél veel minder moeten stellen, die moeten nog wat meer gaan afgeven van hun loon, pensioen, ...

om over het koningshuis nog maar te zwijgen ....

Dit kan echt gewoon zo niet verder. Niets doen wil zeggen, haal onze zakken nog maar wat verder leeg, want daar zijn ze nu supergoed mee bezig.

En we zullen ns zien vrijdag hoeveel ze weer aan music for life zullen geven. En dan moeten ze besparen.

En dat is dus praat van aan de toog he. Iedereen weet zo goed hoe ze alles moeten oplossen en zijn zo verontwaardigd over de hele politiek. Wel, ga zelf de job eens uitvoeren en los de problemen op.

Mensen willen niet dat België ten onder gaat, maar tegelijkertijd zou alles wel hetzelfde moeten blijven. Een heel deel van de zaken die ze willen invoeren, zijn ook eindelijk eens maatregelen om profiteurs te kunnen aanpakken.