Spring naar inhoud

- - - - -

Staking donderdag

• Log in om te reageren
169 reacties op dit onderwerp
Thundernimf
Thundernimf
  • 3.722 berichten
  • 5 katten

#136 Geplaatst 22 december 2011 - 13:43

Gwynyth zei:

Neen, maar zij heeft er wel voor gezorgd dat manlief ongestoord kon werken, niet naar huis geroepen werd omdat de kleine ziek was, niet te laat op het werk kwam omdat de kleine naar de opvang moest, niet vroeg door moest om de kleine te gaan oppikken voor ze hem als "achtergelaten kind" bij de politie afzetten. Zij heeft het ganse huishouden voor haar rekening genomen, zonder daarvoor betaald te worden, en heeft ervoor gezorgd dat manlief 100% op het werk gefocust kon zijn. Dat is in jouw ogen niets waard dan? In die van mij wel... Nogmaals: je kiest daar niet altijd voor he. Je moet een job vinden, in de horeca, zeg je. Hoe ga jij dat doen, als bv alleenstaande mama met kinderen van 5 en 7 jaar oud? Van dat loon ga jij 's avonds geen opvang voorzien hoor, toch niet als je ze ook eten wil geven. Of ga je ze op die leeftijd alleen laten, tot een stuk in de nacht? Goeie mama ben je dan...

! Ik heb nergens gezegd dat haar werk niets waard is, zo interpreteer jij dat alleen!

- Ik vind echter niet dat zij hiervoor pensioen moet krijgen van haar overleden man. Een werkende vrouw doet immers hetzelfde.
- Het ging hier over tweeverdieners dus dat is niet aan de orde.
- Het is niet alsof een huisvrouw haar hele leven moet opofferen aan tijd voor het huishouden en de kinderen, he. De eerste drie jaar zou je dat misschien nog kunnen aanvoeren, maar vanaf dan zitten die ook op school. En je kleine valt ook niet elke dag ziek.
- Ik heb niet gezegd dat je werk moet vinden in de horeca, dat stond erbij als voorbeeld. Trouwens, in de QUICK bijvoorbeeld kan je perfect gaan werken onder de schooluren waardoor je je kinderen niet in de opvang moet dumpen.
- Die laatste zin was nergens voor nodig.

En "een pure inteligentiemeting" en "slechts de allerslimsten blijven lang meedraaien"? Echt? Ik dacht dat de fils et fille à papa daar vooral zaten deze tijd, en dat de langste arm alles binnenhaalde. De Wever mocht niet aan zet komen van de Walen, en kijk! Hij is buiten spel gezet. Wacht tot de volgende verkiezingen, mijn stem heeft hij alvast, en ik denk niet dat ik de enige ben. CD&V heeft zichzelf effectief nog maar eens laten zien als meedraaiend met de wind. Jammer. Politiek is vriendjespolitiek. En gewone mensen kloppen ook zware uren zonder datzelfde loon. En wat gebeurt er als jij 500 dagen op je werk je werk niet uitvoert, maar er gewoon wat over praat met de collega's? Keer zien hoe snel je dan buiten ligt, zonder royale afscheidspremie.

Heel akkoord, maar het is ondertussen wel zo gebeurd, dus als ze nu in actie schieten moet er ook niet op worden gekankerd.

Niet mee eens. Dit vind ik nu eens heel denigrerend naar die kuisvrouw, die er toch maar voor zorgt dat heel hun kantoor en hun huis er proper bij ligt. Misschien een weekje hun job overnemen? En bij de mensen terechtkomen die hun als vuil behandelen, dag in dag uit, omdat ze "maar" de kuisvrouw zijn? Elkeen heeft zijn bijdrage, en ik zeg niet dat politiekers aan een minimumloon moeten werken, maar de lonen die ze momenteel verdienen? Die zijn effectief te hoog. Zeker wanneer politiek een familiebedrijf wordt, zoals men nu bezig is. De rijken worden rijker en de armeren? Die mogen nog meer inleveren.

Het lijkt me op dit moment toch alsof je zoekt naar woorden om me in de mond te leggen hoor. Een kuisvrouw heeft een lager loon dan een politieker. Meer moet je daar niet achter zoeken. Het was een voorbeeld. Eender welk voorbeeld waarbij mensen op hun werk werken en thuiskomen en dan klaar zijn met hun job, is goed. Heb ik ergens gezegd dat een kuisvrouw niet nodig is? Dat ze te min is? Dat denk ik niet! Ik ben de eerste om in de bres te springen voor mensen die in 'denigrerende' beroepen zitten. Ik vind het dan ook heel erg om te lezen dat je mijn woorden zo verdraaid.

Ik heb trouwens ook al gezegd dat hun lonen te hoog liggen, maar dat je ze niet met 75 procent (bij wijze van spreken) naar omlaag kan brengen.

Jeps, die kunnen ook aan dat gedrag geraken, maar mijns inziens werken die effectief harder dan voorgenoemde politiekers. 500 dagen babbelen, ik wou dat ik dat ook kon, en hun loon mocht ontvangen ;) Oh, en het akkoord dat ze nu gesloten hebben, keer zien hoe lang deze regering ook echt meegaat. En wat de volgende verkiezingen teweegbrengen.

Bij de volgende verkiezingen kan je er zeker van zijn dat de wever nog meer stemmen pakt. Dat is ook logisch. Die 500 dagen zullen niet uit de mensen hun hoofd gaan, laat staan het 'waarom luistert niemand naar ons' gevoel.

Ik hoop dat dit een beetje deftig is, was nogal een boterham :d

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#137 Geplaatst 22 december 2011 - 13:59

Gwynyth zei:

Contactcenter, en ik heb mijn groot verlof nu, dus ik staak niet mee ;)

Maar ik heb wel begrip voor de stakers.

Het gaat hier dan ook niet over "de gemiddelde werkdag" he.

Dit zijn niet de enige stresserende beroepen, maar op momenten waarop je serieus onderbemand bent, dan is die stress gigantisch. Dan verandert het "contact" effectief in "call", en krijg je niets meer gedaan, omdat je telefoon niet stilstaat :) En nadat je de 5e aan de lijn gehad hebt, belt die eerste weer, omdat het nog steeds niet in orde is. Gek he? En dan begint alles gewoon opnieuw.

Dit zijn niet de "normale" omstandigheden dan he. Ik weet niet wat voor werk jij doet, en ik weet niet hoeveel extra druk erbij komt kijken wanneer heel jouw bedrijf staakt behalve jij en laat ons zeggen 5 anderen op de betrokken diensten. Maar ik kan er inkomen dat mensen daarom alleen al meestaken. Of je nu aan de telefoon moet zeggen "bel morgen terug" of je hoort een bandje waarop een stem zegt dat er niemand is, ze zullen toch morgen moeten terugbellen. Dan kan je idd evengoed thuis blijven dan alle druk op jouw te moeten nemen op die dag. Alle begrip.

Ik heb alle begrip voor de mensen die deze heisa willen vermijden en verlof nemen, maar staken omdat door de stakers die niet komen werken, de werkdruk te hoog is, zeg nu zelf, is een beetje een vicieuze cirkel hé. In het bedrijf waar ik werk wordt niet gestaakt, het is een Amerikaanse maatschappij waar vakbonden simpelweg niet geduld worden. Je bij een vakbond aansluiten, dan kan je al even goed ergens anders werk gaan zoeken want carrièremogelijkheden heb je niet meer. Vele collega's hebben verlof genomen om de ellende te vermijden, weeral een voorbeeld hoe je rechten van werkende aangetast worden door de staking

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#138 Geplaatst 22 december 2011 - 15:14

Oorspronkelijk geplaatst door feroesti Geplaatste afbeelding
Hopelijk breekt hier niet ooit de hel los zodat we noodgedwongen betere oorden moeten gaan opzoeken. Zo'n stellingen bewijzen hoeveel mensen niet eens beseffen hoe goed we het hier hebben...
Dat deze allochtonen, asielzoekers het hier zoeken kan ik volledig begrijpen.'k Zou eigenlijk hetzelfde doen als men kinderen niets meer hebben, geen toekomst hebben, geen onderwijs, geen medische hulp,... en ik de luxe van een europees land via de media heb opgesnoven. Dan moeten die mensen maar doodvriezen in de winter omdat het hen hier niet lukt werk te bemachtigen vanwege de papierwinkel die er aan vast zit ???
Ik had het niet over die mensen, het is best naïef om te stellen dat het grootste deel van de asielzoekers om die reden naar België komen.
En ja, zoals je het noemt de luxe van een Europees land ; daarom juist dat er een stop moet komen. België heeft al genoeg asielzoekers opgevangen daar waar andere landen veel strenger in zijn.

Waarom komen ze dan wel naar ons land ????? Omdat ze het daar zo goed hebben ?

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#139 Geplaatst 22 december 2011 - 15:16

Wat een vergelijking... :o
Je gaat onschuldige katten met criminelen vergelijken.

En waarom zouden ze hun straf niet uitzitten in land van afkomst?
Weet je dat in Turkije de juweliers gewoon hun deuren kunnen laten openstaan overdag. Gewoon omdat er daar een strenger strafbeleid is.
Hier zouden ze dus criminele daden mogen verrichten, maar niet moeten gestraft worden zoals dat in hun land van afkomst gebeurt?

Als de misdaden hier gebeurt zijn waarom moeten ze dan in hun land gestraft worden. Het probleem ligt hier en niet daar...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#140 Geplaatst 22 december 2011 - 15:19

Hoe menselijk was wat er onlangs gebeurd is in Luik ; was ook niet voorgevallen had die zijn straf in eigen land uitgezeten en verder België niet meer binnen mocht hé!

Dan had hij daar maar moeten doorslaan en in eigen land gaan moorden ?
Een zieke geest is nu eenmaal ziek en opnieuw , het probleem ligt hier. Aan het systeem moet gewerkt worden en zeker niet alleen voor allochtonen. Het strafsysteem in België faalt wel vaker en zeker ook met de belgische bevolking.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#141 Geplaatst 22 december 2011 - 15:24

In elk geval hebben we hier een overvolle kinderopvang vandaag dankzij de staking. Zalig !!!!! :heart: :love3:

Een kinderopvang die draait op prijzen berekend volgens het gezinsinkomen (zoals de meeste kinderopvang in België), dus een maandloon aan de kinderopvang zien opgaan, neen hoor,... ;)
Integendeel zelfs , nog een extra korting op de belastingen erbovenop als bedanking voor de bijdrage als werkende mens.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#142 Geplaatst 22 december 2011 - 15:40

feroesti zei:

Oorspronkelijk geplaatst door feroesti Geplaatste afbeelding
Hopelijk breekt hier niet ooit de hel los zodat we noodgedwongen betere oorden moeten gaan opzoeken. Zo'n stellingen bewijzen hoeveel mensen niet eens beseffen hoe goed we het hier hebben...
Dat deze allochtonen, asielzoekers het hier zoeken kan ik volledig begrijpen.'k Zou eigenlijk hetzelfde doen als men kinderen niets meer hebben, geen toekomst hebben, geen onderwijs, geen medische hulp,... en ik de luxe van een europees land via de media heb opgesnoven. Dan moeten die mensen maar doodvriezen in de winter omdat het hen hier niet lukt werk te bemachtigen vanwege de papierwinkel die er aan vast zit ???
Ik had het niet over die mensen, het is best naïef om te stellen dat het grootste deel van de asielzoekers om die reden naar België komen.
En ja, zoals je het noemt de luxe van een Europees land ; daarom juist dat er een stop moet komen. België heeft al genoeg asielzoekers opgevangen daar waar andere landen veel strenger in zijn.

Waarom komen ze dan wel naar ons land ????? Omdat ze het daar zo goed hebben ?

Omdat ze hier veel gemakkelijker hun gang kunnen gaan dan in land van afkomst?
Omdat ze hier veel breder kunnen leven dan in land van afkomst en van twee walletjes kunnen eten dankzij hun dubbele nationaliteit?
Omdat ze ginder al teveel mispeuterd hebben en in eigen land niet meer aanvaard worden?
Omdat de Koran zegt "Ga en verspreid u"?
Ik weet het niet hoor, 't zijn maar een paar gedachten van iemand die er dagelijks mee geconfronteerd wordt :onzeker: .

En als ze dan toch ontvangen worden in ons land dat ze zich dan aanpassen en gedragen.
Maar ik kan me inbeelden dat het allemaal "ver van m'n bed show" is als je op de buiten woont en er niet dagelijks mee geconfronteerd wordt.
Als je nooit eens in mekaar geslagen bent door allochtonen omdat je ze verzocht je niet verder te achtervolgen op straat of vernederd en uitgescholden werd omdat je een andere geaardheid hebt die onaanvaardbaar is in hun cultuur.
Ik denk dat je zelf niet gratis zou willen wonen in een stad waar de meerderheid van de bevolking uit allochtonen bestaat. Je houdt het nog geen maand uit.

Trouwens een heel interessant nieuw verschijnsel in steden waar verschillende vreemde culturen met mekaar in aanraking komen is het volgende : "Nieuwe Belgen" van afkomst X storen zich mateloos aan het aantal Bulgaren, Polen, Roemenen e.d. die in grote mate in ons land toekomen.
Omdat ze een taal spreken die ze niet begrijpen of omdat ze een andere levenstijl hebben waar ze niet bij kunnen.
Terwijl wij als Belg in eigen land ons daar wel moeten bij neerleggen.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 22 december 2011 - 16:02.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#143 Geplaatst 22 december 2011 - 15:45

feroesti zei:

Wat een vergelijking... :o
Je gaat onschuldige katten met criminelen vergelijken.
En waarom zouden ze hun straf niet uitzitten in land van afkomst?
Weet je dat in Turkije de juweliers gewoon hun deuren kunnen laten openstaan overdag. Gewoon omdat er daar een strenger strafbeleid is.
Hier zouden ze dus criminele daden mogen verrichten, maar niet moeten gestraft worden zoals dat in hun land van afkomst gebeurt?

Als de misdaden hier gebeurt zijn waarom moeten ze dan in hun land gestraft worden. Het probleem ligt hier en niet daar...
Ach ja, dus wat gebeurt is in Luik da's de schuld van België??? :trance:
Het ware probleem ligt enkel hier in die zin dat criminelen te snel korting krijgen op hun gevangenisstraf en dat de gevangenissen overvol zitten.
Mede dankzij dit feit mag België nog eens investeren in nieuwe gevangenissen en er ééntje huren in Nederland.

Het "probleem" verplaatst zich naar hier omdat in andere landen veel minder getolereerd wordt.

En waarom moet Brussel steeds op z'n kop staan bij betogingen wanneer er in hun land van afkomst iets gebeurt? Moet de Brusselaar daar dupe van zijn en bang zijn om z'n auto op straat te laten staan. Het probleem ligt in dat geval wel daar en niet hier, toch moeten ze hier heisa komen maken.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 22 december 2011 - 16:05.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#144 Geplaatst 22 december 2011 - 15:48

feroesti zei:

Hoe menselijk was wat er onlangs gebeurd is in Luik ; was ook niet voorgevallen had die zijn straf in eigen land uitgezeten en verder België niet meer binnen mocht hé!

Dan had hij daar maar moeten doorslaan en in eigen land gaan moorden ?
Een zieke geest is nu eenmaal ziek en opnieuw , het probleem ligt hier. Aan het systeem moet gewerkt worden en zeker niet alleen voor allochtonen. Het strafsysteem in België faalt wel vaker en zeker ook met de belgische bevolking.
Laten we dan beginnen met plaats te maken in de Belgische gevangenissen.
Een Belgische crimineel kan dan ook zijn straf uitzitten zoals het hoort.
Daar had hij waarschijnlijk niet toegeslaan : wees er maar zeker van dat ze hem in z'n land van afkomst niet zo vroeg hadden vrijgelaten na alles wat hij al op z'n kerfstok had, en veel beter opgevolgd zou geweest zijn.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 22 december 2011 - 16:15.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#145 Geplaatst 22 december 2011 - 15:58

Thundernimf zei:

! Ik heb nergens gezegd dat haar werk niets waard is, zo interpreteer jij dat alleen!

- Ik vind echter niet dat zij hiervoor pensioen moet krijgen van haar overleden man. Een werkende vrouw doet immers hetzelfde.

- Het ging hier over tweeverdieners dus dat is niet aan de orde.
- Het is niet alsof een huisvrouw haar hele leven moet opofferen aan tijd voor het huishouden en de kinderen, he. De eerste drie jaar zou je dat misschien nog kunnen aanvoeren, maar vanaf dan zitten die ook op school. En je kleine valt ook niet elke dag ziek.
- Ik heb niet gezegd dat je werk moet vinden in de horeca, dat stond erbij als voorbeeld. Trouwens, in de QUICK bijvoorbeeld kan je perfect gaan werken onder de schooluren waardoor je je kinderen niet in de opvang moet dumpen.
- Die laatste zin was nergens voor nodig.

Maar hoeveel iemands werk waard is, wordt meestal uitgedrukt in het geld dat ze verdienen. Indien ze helemaal niets verdient, en dan ook nog eens inlevert op het pensioen dat ze van haar overleden echtgenoot trekt, dan worden al die jaren miskent waarin haar echtgenoot zich 100% kon geven, waar hij dat anders niet had gekunnen. Achteraf het geld afnemen is makkelijk. Het is het voor mij waard om zo'n overlevingspensioen aan dergelijke mensen te geven.

En idd, de kleine valt niet elke dag ziek, maar eerst valt de ene kleine ziek, die is beter, en heeft ondertussen de andere kleine aangestoken. Stel dat je, zoals een vroegere collega van mij, niet op de ouders of schoonouders hoeft te rekenen (overleden of te ver weg wonend), en de opvang weigert ook zieke kinderen, geen andere familie in de buurt. Hoe regel je dat dan? Kinderopvang? Da's ook weer betalend, en met een minimumloon heb je die luxe ook niet...

Ik vind niet dat mensen die jaren gestudeerd hebben, een goed diploma hebben, zich dan maar in de quick of de horeca moeten inschrijven... Ik ben ook onder mijn diploma begonnen, en zit nog steeds onder mijn diploma bezig... Mijn werk schreeuwt van de daken dat ze zo'n voorstander zijn van thuiswerk, maar wij mogen maar 1x per maand thuis werken, en dan nog enkel diegenen die fulltime werken (4/5 werkers mogen niet van thuis werken), en niet eens wanneer het u uitkomt, maar wanneer het hun uitkomt. Dusjah... Ik vrees er wat voor wanneer ons kindje er is, dat het wel eens moeilijk zou kunnen worden om die kleine naar een crèche of onthaalmoeder te brengen. Maar moest ik daardoor ontslagen worden, vergeet het dat ik met mijn diploma in de quick ga werken "omdat die uren wel goed uitkomen voor de kleine".

Thundernimf zei:

Het lijkt me op dit moment toch alsof je zoekt naar woorden om me in de mond te leggen hoor. Een kuisvrouw heeft een lager loon dan een politieker. Meer moet je daar niet achter zoeken. Het was een voorbeeld. Eender welk voorbeeld waarbij mensen op hun werk werken en thuiskomen en dan klaar zijn met hun job, is goed. Heb ik ergens gezegd dat een kuisvrouw niet nodig is? Dat ze te min is? Dat denk ik niet! Ik ben de eerste om in de bres te springen voor mensen die in 'denigrerende' beroepen zitten. Ik vind het dan ook heel erg om te lezen dat je mijn woorden zo verdraaid.

Ik heb trouwens ook al gezegd dat hun lonen te hoog liggen, maar dat je ze niet met 75 procent (bij wijze van spreken) naar omlaag kan brengen
.

Oh, sorry, was niet mijn bedoeling om je woorden te verdraaien. Mijn mama is jarenlang kuisvrouw geweest, en werkt nu als bejaardenverzorgster. Dat beroep ligt dan ook gevoelig en zeker in vergelijking. Temeer omdat zovele mensen zich naar hun toe gedragen alsof ze te min zijn, "want ze zijn maar de kuisvrouw". 't Is de manier waarop je dat zei, klonk alsof het meer uit de hoogte kwam dan het eigenlijk bedoeld was. Thanks voor de uitleg erbij ;)

Verder vind ik ook niet dat hun lonen 75% omlaag moeten, maar wel dat er een stuk af mag; dus dan zijn we het eens :)
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#146 Geplaatst 22 december 2011 - 16:09

Eragon zei:

Ik heb alle begrip voor de mensen die deze heisa willen vermijden en verlof nemen, maar staken omdat door de stakers die niet komen werken, de werkdruk te hoog is, zeg nu zelf, is een beetje een vicieuze cirkel hé. In het bedrijf waar ik werk wordt niet gestaakt, het is een Amerikaanse maatschappij waar vakbonden simpelweg niet geduld worden. Je bij een vakbond aansluiten, dan kan je al even goed ergens anders werk gaan zoeken want carrièremogelijkheden heb je niet meer. Vele collega's hebben verlof genomen om de ellende te vermijden, weeral een voorbeeld hoe je rechten van werkende aangetast worden door de staking

Mijn bedrijf staakt ook niet, daar gingen gisteren gigantisch veel mails rond ivm carpooling. De meesten van mijn afdeling zijn ook gewoon komen werken, behalve diegene die in een bedrijf zitten waar gestaakt wordt. Heel eerlijk? Ik vind dat onzin. Als wij als bedrijf niet staken, en zij zitten ter plaatse in een gebouw waar gestaakt wordt en ze dus niet binnen kunnen, kunnen ze volgens mij wel 5 meter (bij wijze van spreke, 't zal wel meer zijn ;) ) omrijden en die dag van kantoor werken he. Er zijn genoeg mensen in verlof nu, dus een pc zullen ze wel vastkrijgen, geen probleem. Maar zij zijn er blijkbaar ook niet.

Stel nu dat ik moest werken, en ik heb geen carpoolauto tot ginder, dan had ik vrijaf kunnen vragen voor vandaag. Dat verlof zou geweigerd geweest zijn wegens "teveel afwezigen". Dan was ik die dag onwettig afwezig, tenzij ik een doktersbriefje kon voorleggen.

Eerlijk? Neen, want ik wou wel werken, maar geraakte er fysiek niet. En van thuis werken zou ook geen optie zijn geweest, want er was al iemand die van thuis werkte die dag, en er mag maar één iemand tegelijk van thuis werken. Maar dat neemt niet weg dat ik snap waarom die anderen staken, en ja, ik ben daar dan zelf niet happy mee, maar daarom ga ik niet zeggen dat die staking fout is, of niet mocht doorgaan of dergelijke meer.

Voor Auryn denk ik niet dat zij vrijaf gekregen had, die dag, gezien de afwezigen. En als meestaken dan de enige oplossing is, dan vind ik dat ze die maar moet aangrijpen ook, wanneer zij vindt dat de werkdruk anders te hoog ligt. Het is ook maar voor één dag he, da's echt het einde van de wereld niet, in mijn ogen.
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#147 Geplaatst 22 december 2011 - 16:28

De Standaard zei:

Werkonderbreking bij spoor duurt mogelijk tot Nieuwjaar

Als minister van Pensioenen Vincent Van Quickenborne (Open Vld) niet snel duidelijkheid schept over de persioenhervormingen die hij door het parlement wil krijgen, zou het kunnen dat de werkonderbreking bij het spoor nog aanhoudt tot Nieuwjaar. Dat zegt Dominique Dalne van de christelijke spoorvakbond.
"Als de minister weigert de nodige uitleg te geven en als hij de mensen niet geruststelt, garandeer ik zeker niet dat de treinen morgen (vrijdag) zullen rijden", waarschuwt de vakbondsman.
Donderdagnamiddag stond er een ontmoeting tussen Van Quickenborne en vakbondsvertegenwoordigers op de agenda. "Het NMBS-personeel zal in de late namiddag op de hoogte gebracht worden van wat daar gezegd is. Als de minister geen geruststelling wil brengen, is het niet zeker dat het spoorpersoneel weer aan het werk zal willen gaan", klinkt het bij de vakbond.
Volgens Jos Digneffe van de socialistische spoorvakbond is het "quasi zeker" dat de acties in Wallonië zullen worden voortgezet indien het overleg met de minister niets oplevert. Wat Vlaanderen betreft, is dat minder duidelijk, aldus de vakbondsman.

Ja kijk, daar ben ik het dus niet mee eens he...

Je ongenoegen over een situatie tonen, tot daaraan toe; maar die Waalse SNCB'ers zijn al van dinsdag bezig he. Doortrekken tot nieuwjaar :evil:

Oh, for the record, ik las hier dat iemand (maar ik weet niet meer wie) schreef dat de nmbs'ers hun brugpensioen enz gingen behouden. Dat geldt enkel voor machinisten en treinconducteurs, maar niet voor alle nmbs-medewerkers.

Edited:
voor diegenen die het "normaal" vinden wat Quicky hier deed:

De Standaard zei:

Buiten schot

Dat het wel anders kan, bewees intussen minister van Werk Monica De Coninck (SP.A). Zij heeft eveneens een reeks gevoelige hervormingen op de plank, zoals de hervorming van de wachtuitkering. Toch valt het erg op dat De Coninck helemaal buiten schot blijft, en haar plannen amper moet bijschaven onder vakbondsdruk.

'Dat heeft er niets mee te maken dat Van Quickenborne met wetsontwerpen naar het parlement moet en De Coninck met Koninklijke Besluiten kan werken', zegt een ingewijde. 'Monica heeft urenlang gespendeerd aan het informeren van de vakbonden. Ze heeft van naaldje tot draadje uitgelegd wat er verandert. Zo ontstaan geen misverstanden. Zo blijft het protest kennelijk ook onder controle.'

Misschien speelt het feit dat minister De Coninck zelf ook een socialiste is, wel mee, en richten de vakbonden liever hun pijlen op een gedoodverfde ideologische tegenstander. Maar Van Quickenborne deed er weinig aan om hen tegen te houden. 'Hij heeft het conflict gezocht', zegt een regeringslid anoniem. 'Hij had perfect een staking kunnen vermijden, maar dat heeft hij niet gedaan. Misschien komt ze hem goed uit.'

Bewerkt door Gwynyth, 22 december 2011 - 16:42.

Geplaatste afbeelding

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.722 berichten
  • 5 katten

#148 Geplaatst 22 december 2011 - 16:49

Gwynyth zei:

Maar hoeveel iemands werk waard is, wordt meestal uitgedrukt in het geld dat ze verdienen. Indien ze helemaal niets verdient, en dan ook nog eens inlevert op het pensioen dat ze van haar overleden echtgenoot trekt, dan worden al die jaren miskent waarin haar echtgenoot zich 100% kon geven, waar hij dat anders niet had gekunnen. Achteraf het geld afnemen is makkelijk. Het is het voor mij waard om zo'n overlevingspensioen aan dergelijke mensen te geven.

En idd, de kleine valt niet elke dag ziek, maar eerst valt de ene kleine ziek, die is beter, en heeft ondertussen de andere kleine aangestoken. Stel dat je, zoals een vroegere collega van mij, niet op de ouders of schoonouders hoeft te rekenen (overleden of te ver weg wonend), en de opvang weigert ook zieke kinderen, geen andere familie in de buurt. Hoe regel je dat dan? Kinderopvang? Da's ook weer betalend, en met een minimumloon heb je die luxe ook niet...

Ik vind niet dat mensen die jaren gestudeerd hebben, een goed diploma hebben, zich dan maar in de quick of de horeca moeten inschrijven... Ik ben ook onder mijn diploma begonnen, en zit nog steeds onder mijn diploma bezig... Mijn werk schreeuwt van de daken dat ze zo'n voorstander zijn van thuiswerk, maar wij mogen maar 1x per maand thuis werken, en dan nog enkel diegenen die fulltime werken (4/5 werkers mogen niet van thuis werken), en niet eens wanneer het u uitkomt, maar wanneer het hun uitkomt. Dusjah... Ik vrees er wat voor wanneer ons kindje er is, dat het wel eens moeilijk zou kunnen worden om die kleine naar een crèche of onthaalmoeder te brengen. Maar moest ik daardoor ontslagen worden, vergeet het dat ik met mijn diploma in de quick ga werken "omdat die uren wel goed uitkomen voor de kleine".

Ik wil maar aanduiden dat er alternatieven zijn. De Quick is een alternatief waarvan ik weet dat de mogelijkheid bestaat ;)
[/color]

Oh, sorry, was niet mijn bedoeling om je woorden te verdraaien. Mijn mama is jarenlang kuisvrouw geweest, en werkt nu als bejaardenverzorgster. Dat beroep ligt dan ook gevoelig en zeker in vergelijking. Temeer omdat zovele mensen zich naar hun toe gedragen alsof ze te min zijn, "want ze zijn maar de kuisvrouw". 't Is de manier waarop je dat zei, klonk alsof het meer uit de hoogte kwam dan het eigenlijk bedoeld was. Thanks voor de uitleg erbij ;)

Verder vind ik ook niet dat hun lonen 75% omlaag moeten, maar wel dat er een stuk af mag; dus dan zijn we het eens :)

Wat fijn dat dit ten minste duidelijk is overgekomen. Ik heb er zelf een bloedhekel aan wanneer er denigrerend over beroepen wordt gesproken. :)

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#149 Geplaatst 22 december 2011 - 17:07

veerlevs zei:

Volgens mij kunnen de stakers beter iedereen gratis laten rijden met trein, tram en bus. Daar heb je de overheid meer mee zitten dan nu de brave burger te boycotten. Staken is een recht, maar werken toch ook :heart:
Of je nu voor of tegen bent O:)

Hier ga ik 100% mee akkoord!!!
Nu worden mensen geambeteerd die met het hele gedoe niks te maken hebben en gewoon naar hun werk/school/huis willen :censored:

engeltje
engeltje
  • 567 berichten
  • 2 katten

#150 Geplaatst 22 december 2011 - 17:12

Ik lijd er enorm onder die staking,maar ik vind die staking niet onterecht.Van morgen moest ik naar de vdab vandaag om 10.OO u(sta volgens hun ingeschreven als werkzoekende terwijl ik een economische 33 procent arbeidsongeschiktheid heb en medisch 66 procent invaliditeit voor mijn heup daar heb ik bewijzen van op papier,ook lijd ik aan paniekstoornissen veel therapïeën afgelopen,ik krijg bij de huisarts daar medicatie voor en slaapmiddelen een soort medicatiecoctail(mijn ouders willen mij liever niet naar een psychiater sturen en geven daar het geld ook niet voor uit,zelf kan ik geen psychiater betalen,dus daar kan ik al niet aan uit als ze me dan toch nog werken willen sturen)20 minuten op een bus wachten die maar niet kwam.Toen maar gebeld naar de vdab,beginnen die van hun oren te maken tegen mij,mijn uitnodiging waar ik verplicht ben om op in te gaan hebben ze dan maar verschoven voor na nieuwjaar,mijn huisarts is pas terug 26 december,zij is nu in verlof.Heb ik gehoord dat  de vdab dringend specialisten van mij nodig hebben een huisarts is voor de vdab niet genoeg(mijn specialisten zitten in pelleberg bij leuven en ik woon bij Hasselt in het limburgse dus ik kan niet om de haverklap voor een prutske en een pratske naar pellenberg rijden omdat de vdab dat wil.Ik zit dus dik in de problemen.Ik denk dat de vdab mij uitgenodigd heeft om dat we weer een nieuwe regering hebben met nieuwe wetten,stom wetten.Gehandicapten doen gaan werken,hoe is het mogelijk.Dat ze van kinderen,zwangere vrouwen,zieken,gehandicapten(zowel lichamelijk als psychisch) en oudere mensen hun geld afblijven,dat zijn de zwakke mensen in de maatschapij.Ik word er hoorngek van.

Als deze topic op de verkeerde plaats staat modjes mag je hem gerust verplaatsen !

engeltje